MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Wat heb je dit jaar (2007) al live gezien

zoeken in:
Ik heb eindelijk mijn eerste bandjes van het jaar gezien

24 januari: Do-the-undo, Herman Düne, Artefact (Club 3voor12, Desmet Amsterdam)

19 januari: +44 in Paradiso, met als voorprogramma the tommys

5 jan: Wishbone ash in Helmond

hoogtepunten tot nu toe:

Hello Saferide
Islaja
Peter Von Poehl

freakystyle schreef:
hoogtepunten tot nu toe:

Hello Saferide

Waar!

En ik hoop mijn eerste hoogtepunt van het jaar vanavond in de 013 te zien. Dropkick Murphys, 4de keer.

Cygnus schreef:
5 jan: Wishbone ash in Helmond

Gaaf optreden

Heb verder de komende maanden te weinig tijd om actief concerten te bezoeken, maar zeer waarschijnlijk wel 4 dagen Rock Werchter dit jaar! Ook afhankelijk van het aanbod aan bands...

Nosh schreef:
(quote)

Waar!

Eurosonic

Nightrider schreef:
(quote)

Gaaf optreden

Heb verder de komende maanden te weinig tijd om actief concerten te bezoeken, maar zeer waarschijnlijk wel 4 dagen Rock Werchter dit jaar! Ook afhankelijk van het aanbod aan bands...

Dat staat voor mij ook al redelijk vast. Wel jammer dat het samen met Arrow valt...

Cygnus schreef:
(quote)

Dat staat voor mij ook al redelijk vast. Wel jammer dat het samen met Arrow valt...

Inderdaad. Gewoon even wachten en dan voor de leukste bands gaan.

Nightrider schreef:
(quote)

Inderdaad. Gewoon even wachten en dan voor de leukste bands gaan.

Werchter = 4 dagen afwisselend programma
Arrow = 1 dag ouwe leem

Arrow moet wel met een verdomd goed programma komen. Bovendien vind ik de sfeer op Werchter fantastisch, dus de keuze is eigenlijk al gemaakt.

Cygnus schreef:
(quote)

Werchter = 4 dagen afwisselend programma
Arrow = 1 dag ouwe leem

Arrow moet wel met een verdomd goed programma komen. Bovendien vind ik de sfeer op Werchter fantastisch, dus de keuze is eigenlijk al gemaakt.

Maar als er nou een dag van Werchter saai blijkt te zijn...
Ik had eigenlijk afgesproken dit jaar met m'n vader naar Arrow te gaan, dus voor mij is het nog niet helemaal zeker. Hoewel mijn persoonlijke voorkeur natuurlijk uitgaat naar Rock Werchter...

Nightrider schreef:
(quote)

Maar als er nou een dag van Werchter saai blijkt te zijn...
Ik had eigenlijk afgesproken dit jaar met m'n vader naar Arrow te gaan, dus voor mij is het nog niet helemaal zeker. Hoewel mijn persoonlijke voorkeur natuurlijk uitgaat naar Rock Werchter...

Ach ja, dan kachel je op zaterdag even op en neer...

- Killswitch Engage
- Hammerfall

Vanavond naar Troum en Coph Nia geweest, 2e optreden van dit jaar. Troum was echt zwaar en zwaar geweldig, begonnen (naast de gebruikelijke hoeveelheid knoppen-electronica (ook cool)) met een gitaar en een basgitaar. Erg trage drones met afwisselend lage en hogere stukken, dit ging overal doorheen.

Daarna schakelde de een over op mondharmonica, die natuurlijk zwaar bewerkt werd, en nu en dan schel, en dan weer even later met een enorme echo te horen was. Ook werd er overgeschakeld op een meer beat-georienteerde electronische begeleiding. Hier begon het echt geweldig te worden, want de andere pakt een set koperen kommen erbij, met microfoontjes erin. Hij begon hier rustig op te trommelen, en de effecten die dit (na electronische bewerking) gaf, waren echt gigantisch mooi.

Ze sloten af met een stuk waarbij ze allebei in een microfoon aan het zingen waren, en met hun stem allerlei rare dingen aan het doen waren (waardoor iig niks meer te verstaan was).

Coph Nia waren 2 mannen, waarvan de een continu aan het drummen was en de ander een beetje gothic aan het schreeuwen was, terwijl er een laptop op eigen houtje wat vage drones stond te produceren 10 meter verderop.
Was echt geweldig slecht.

1e optreden dit jaar waren er 3 in 1.
De eerste was het griekse Film, een placebo-wannabe bandje wat ik nergens naar vond klinken, alleen de zangeres was wel goed.
De tweede was The Oceana Company (van onze eigen jurado).. ging er zeer goed in, beetje prog-achtige rock, niet superbijzonder, maar toch driedubbel de moeite waard.
De derde was Taxi to the Ocean, waar we al vroeg weg moesten. Leuk bandje voor wat ik hoorde, maar niet iets waar ik meteen meer van wilde hebben.

22-1 Roosbeef, Jarvis Cocker
26-1 Soccer Committee, The Jettison Family

herman schreef:
22-01 Roosbeef, Jarvis Cocker
26-01 Soccer Committee, The Jettison Family
02-02 Julie Marghilano, Booka Shade, Trentemoller

*Laura*
07/02: Elvis Perkins, Cold War Kids, Clap Your Hands Say Yeah

Was het goed, Clap Your Hands Say Yeah?

't Was verschrikkelijk goed (in de AB).

Het was.

2 februari: Jason Molina, Paradiso
14 februari: The Rifles, Moss, Woost (Club 3voor12)

2 februari: Jason Molina, Paradiso
14 februari: The Rifles, Moss, Woost (Club 3voor12)
15 februari: Bell X1, The Frames (Paradiso)

27/01 The Fratellis
15/02 The Rifles

22-01 Roosbeef, Jarvis Cocker
26-01 Soccer Committee, The Jettison Family
02-02 Julie Marghilano, Booka Shade, Trentemoller
16-02 Corrina Repp, The Album Leaf

bonothecat schreef:
15 februari: Bell X1, The Frames (Paradiso)

Grappig, weer Bell X1 bij The Frames. Die vond ik 2 jaar geleden een stuk leuker zelfs.

Daarnet... BLACKFIELD !!!!!
Ben er nog niet goed van.. zo prachtig! !

18-2 Bonobo, Melkweg.

Zojuist ben ik bij Explosions in the Sky in Keulen geweest. Wat een geweldig concert! In Gebaude 9, een tent die veel weg heeft van een krakershol, speelden wat van hun nieuwe plaat, dat klinkt live toch een stuk krachtiger dan op de cd. Daarnaast was er ook ruim baan gemaakt voor het oudere werk. En wat klinkt dat goed! De geluidsexplosie in Memorial, kippenvel...

Dit viertal heeft zich echt helemaal gegeven, en het plezier straalde er vanaf. Het enige minpuntje was dat het nogal een kort concert was. 1 uur en 10 minuten. Daarna was het schluss. Michael James kwam nog even het podium op om het uitzinnige publiek te bedanken, met de mededeling dat ze snel terug zouden komen. Zou het? Maar een toegift zat er helaas niet in. Kennelijk waren ze leegespeeld. Maar dat doet niet af aan het geweldige optreden!

Was getekend,

Cygnus, die er serieus over denkt om zondag in Paradiso weer van de partij te zijn.

Avalene
The Datsuns
The Spades
The Supersuckers
Viva Zapata

Gisteren bij Sophia in het Paard geweest. Sterk concert hoor! Voor de verandering was het publiek een keer stil, en toen op het einde een groepje het waagde om te luid te praten, werden zij door het overige publiek goed op hun plaats gezet. Sophia speelde voornamelijk nummers van People Are Like Seasons en Technology Won't Save us, die live wat mij betreft een stuk beter uit de verf kwamen en wonnen aan zeggingskracht dan op cd. Voornamelijk rustige nummers dus, maar in de toegift werd afgesloten met twee epische krakers (geen God Machine ) die het Paard op haar grondvesten deed schudden. Eerste hoogtepunt in het concertjaar 2007!

Gast
geplaatst: vandaag om 09:34 uur

geplaatst: vandaag om 09:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.