Muziek / MusicMeter Live! / Wat heb je dit jaar (2007) al live gezien
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juni 2007, 08:52 uur
charlezzz schreef:
Nieuwe materiaal moet nog wel wennen, Anesthetize is wel leuk maar de eerste 10 minuten zijn volledig zinloos gefröbel.
Nieuwe materiaal moet nog wel wennen, Anesthetize is wel leuk maar de eerste 10 minuten zijn volledig zinloos gefröbel.
Na twee concerten weet ik het zeker: het alom bewierookte Anesthetize is het minste nummer van deze plaat! De toppers zijn m.i. Sentimental en Way Out Of Here...
0
geplaatst: 27 juni 2007, 08:54 uur
Cygnus schreef:
Na twee concerten weet ik het zeker: het alom bewierookte Anesthetize is het minste nummer van deze plaat!
Na twee concerten weet ik het zeker: het alom bewierookte Anesthetize is het minste nummer van deze plaat!
zover kan ik het nog niet beoordelen omdat de nieuwe plaat nog amper mijn cd speler heeft geraakt, maar als ik op google zoek op "geneuzel", "zinloze breaks" en "waardeloze tempowisselingen" staat het nummer bovenaan!
0
geplaatst: 27 juni 2007, 09:02 uur
07-04-06 Barcode in Sneek.
Da's alles. Maar wel een avondje vol knalharde metalcore/hardcore!
Da's alles. Maar wel een avondje vol knalharde metalcore/hardcore!
0
geplaatst: 27 juni 2007, 09:41 uur
charlezzz schreef:
zover kan ik het nog niet beoordelen omdat de nieuwe plaat nog amper mijn cd speler heeft geraakt, maar als ik op google zoek op "geneuzel", "zinloze breaks" en "waardeloze tempowisselingen" staat het nummer bovenaan!
(quote)
Oh ja?

0
geplaatst: 27 juni 2007, 10:57 uur
ik heb de links even laten verwijderen - laten we het internet schoon houden
0
Omayyad
geplaatst: 28 juni 2007, 02:10 uur
Zojuist terug van een avondje Porcupine Tree en Pure Reason Revolution in Antwerpen. Goed optreden van beide bands en een andere setlist van Porcupine Tree in vergelijking met het optreden in Eindhoven... 

0
geplaatst: 28 juni 2007, 09:17 uur
Omayyad schreef:
Zojuist terug van een avondje Porcupine Tree en Pure Reason Revolution in Antwerpen. Goed optreden van beide bands en een andere setlist van Porcupine Tree in vergelijking met het optreden in Eindhoven...

Erg goeie show was het idd. Kan dit enkel maar bevestigen...

Achteraf aan de verkeerschaos te zien, dacht ik wel even dat hof ter lo ergens stiekem een 2e verdiep moest hebben, bleken het toch wel de Justin Timberlake-fans te zijn die het hele verkeer tegenhielden...
0
*Laura*
geplaatst: 1 juli 2007, 15:30 uur
07/02: Elvis Perkins, Cold War Kids, Clap Your Hands Say Yeah
11/02: Bell X1, The Frames
21/03: The Bony King of Nowhere
23/03: Martin Dosh, Andrew Bird
26/03: Bell X1, Damien Rice
06/04: Nunan
19/04: Good Shoes
04/05: Nelson, Pink Mountain Tops, Derrick Brown, Cold War Kids
11/05: The Van Jets, Sioen
30/06: The Bravery, Razorlight, Amy Winehouse, Snow Patrol, The Killers, Peter Gabriel, The Good The Bad & The Queen, een stuk van Keane, The Chemical Brothers
11/02: Bell X1, The Frames
21/03: The Bony King of Nowhere
23/03: Martin Dosh, Andrew Bird
26/03: Bell X1, Damien Rice
06/04: Nunan
19/04: Good Shoes
04/05: Nelson, Pink Mountain Tops, Derrick Brown, Cold War Kids
11/05: The Van Jets, Sioen
30/06: The Bravery, Razorlight, Amy Winehouse, Snow Patrol, The Killers, Peter Gabriel, The Good The Bad & The Queen, een stuk van Keane, The Chemical Brothers
0
geplaatst: 3 juli 2007, 10:28 uur
De afgelaste concerten erbij gezet, dan lijkt het nog wat.
16-02: Orson Sven/Roy Santiago/Ghiu
23-02: Sophia
27-04: Joanna Newsom *afgelast*
05-05: Built To Spill
14-05: Battles
21-05: Slint
09-06: Modest Mouse *afgelast*
02-07: Blonde Redhead
Blonde Redhead in de Melkweg was geweldig gisteravond. ze waren erg geïnspireerd en speelden een kleine twee uur, met uitsluitend materiaal van de laatste drie albums en een nieuw nummer. Erg goede sfeer, met voor de verandering eens een publiek wat er helemaal voor ging. De altijd zo gesloten Kazu blijkt te kunnen praten (!) en lachen (!) en was niet van het podium af te krijgen, na de tweede toegift bleef ze op het podium nog uitvoerig het publiek bedanken met buiginkjes en kushandjes... liéééf.
16-02: Orson Sven/Roy Santiago/Ghiu
23-02: Sophia
27-04: Joanna Newsom *afgelast*
05-05: Built To Spill
14-05: Battles
21-05: Slint
09-06: Modest Mouse *afgelast*
02-07: Blonde Redhead
Blonde Redhead in de Melkweg was geweldig gisteravond. ze waren erg geïnspireerd en speelden een kleine twee uur, met uitsluitend materiaal van de laatste drie albums en een nieuw nummer. Erg goede sfeer, met voor de verandering eens een publiek wat er helemaal voor ging. De altijd zo gesloten Kazu blijkt te kunnen praten (!) en lachen (!) en was niet van het podium af te krijgen, na de tweede toegift bleef ze op het podium nog uitvoerig het publiek bedanken met buiginkjes en kushandjes... liéééf.
0
geplaatst: 6 juli 2007, 00:31 uur
27/01 The Fratellis
15/02 The Rifles
22/03 Gert Vlok Nel
13/04 Archie Bronson Outfit
20/04 The Skatalites
03/07 !!!
15/02 The Rifles
22/03 Gert Vlok Nel
20/04 The Skatalites
03/07 !!!
0
geplaatst: 6 juli 2007, 08:49 uur
deric raven schreef:
Gisteren Frank Black in Doornroosje.
Gisteren Frank Black in Doornroosje.
Hoe was het? Op Werchter vond ik hem erg goed, het nieuwe werk dat hij speelde belooft veel. En zat er nog een Pixies-nummer in de set?
0
geplaatst: 6 juli 2007, 09:00 uur
pjh1967 schreef:
27/01 The Fratellis
15/02 The Rifles
22/03 Gert Vlok Nel
20/04 The Skatalites
03/07 !!!
27/01 The Fratellis
15/02 The Rifles
22/03 Gert Vlok Nel
20/04 The Skatalites
03/07 !!!
Wow Gert Vlok Nel gezien
Die staat ook op mijn lijstje": "die wil ik nog eens zien"
0
geplaatst: 6 juli 2007, 19:29 uur
Cygnus schreef:
Hoe was het? Op Werchter vond ik hem erg goed, het nieuwe werk dat hij speelde belooft veel. En zat er nog een Pixies-nummer in de set?
(quote)
Op zich wel goed; begon alleen met een gitaar. Vervolgens kwam er een hele band bij. Volgens mij speelde hij 1 nummer van The Pixies; volgens mij Oh My Golly, maar dan in een totaal andere versie. Hij brak wel het halve drumstel af, en gaf helaas geen toegift. Verder klonk het allemaal wel goed, maar het leek me niet helemaal duidelijk of hij er wel zin in had.
0
geplaatst: 9 juli 2007, 12:28 uur
Gisteren ben ik naar Bospop geweest, een van de gezelligste, gemoedelijkste en relaxte festivals die ons land kent. Ook de prijzen voor eten en drinken zijn er alleszins redelijk. Qua line-up had het dit jaar meer weg van een bluesfestival, met namen als Joe Bonamassa, John Mayall en Gary Moore. Vooral Joe Bonamassa, excelleerde, met een eigentijdse benadering van de blues wist deze gitaarvirtuoos het publiek enorm te boeien. Iets wat niet van John Mayall gezegd kan worden. De muziek van deze blueslegende heeft de tand des tijds niet doorstaan, waardoor het allemaal wat oubollig overkomt.
De afsluiter was John Fogerty, die ons eens liet horen hoeveel klassiekers hij met CCR gemaakt heeft. En dat aantal is indrukwekkend. Maar het hoogtepunt van de dag lag al een paar uur eerder, toen The Waterboys het hoofdpodium bestegen. Voor de verandering zat The Whole of the Moon weer eens in de setlist (had van mij niet gehoeven overigens) en ze speelden het veld plat.

The Waterboys bedanken het publiek
De afsluiter was John Fogerty, die ons eens liet horen hoeveel klassiekers hij met CCR gemaakt heeft. En dat aantal is indrukwekkend. Maar het hoogtepunt van de dag lag al een paar uur eerder, toen The Waterboys het hoofdpodium bestegen. Voor de verandering zat The Whole of the Moon weer eens in de setlist (had van mij niet gehoeven overigens) en ze speelden het veld plat.

The Waterboys bedanken het publiek
0
geplaatst: 10 juli 2007, 09:09 uur
Gisteren was ik bij Steely Dan in Vorst Nationaal. Donald Fagen en Walter Becker gaven, begeleid door een achtkoppige band waaronder een vier man sterke blazerssectie, en twee achtergrondzangeressen een fraai optreden. Wie Steely Dan alleen kent als een rockband zou ze gisteren nauwelijks terugkennen, het was gisteren jazz wat de klok sloeg. Ook de bekendere rock/popnummers van Steely Dan waren nog eens met een extra jazz-sausje overgoten. Vooral Donald Fagen stal de show, zijn stem klinkt nog net zo als op de platen uit de jaren zeventig. Iets wat niet van zijn kompaan Walter Becker gezegd kan worden, hij zong slechts één nummer (Haitian Divorce) en het was meteen te horen waarom Fagen het leeuwendeel van de vocals voor zijn rekening nam. Het nummer verloor door de gebrekkige zang van Becker veel kracht. Nee, laat hem maar lekker gitaar spelen, dat ging hem een stuk beter af, maar dan moet je wel van jazzy gepiel houden.
In een avond kwamen veel klassiekers langs, zoals Kid Charlemagne, Babylon Sisters, Deacon Blues, Hey Nineteen, Dirty Work en FM. Het hoogtepunt was toch de afsluiter, toen mijn persoonlijke favoriet My Old School van stak werd gehaald. Volgend weekend staan deze mannen op North Sea Jazz, gaat dat zien! Zeker de zeikerds die bij hoog en laag blijven beweren dat Steely Dan niets met jazz te maken heeft, want gisteren bewezen zij absoluut het tegendeel.
In een avond kwamen veel klassiekers langs, zoals Kid Charlemagne, Babylon Sisters, Deacon Blues, Hey Nineteen, Dirty Work en FM. Het hoogtepunt was toch de afsluiter, toen mijn persoonlijke favoriet My Old School van stak werd gehaald. Volgend weekend staan deze mannen op North Sea Jazz, gaat dat zien! Zeker de zeikerds die bij hoog en laag blijven beweren dat Steely Dan niets met jazz te maken heeft, want gisteren bewezen zij absoluut het tegendeel.
0
geplaatst: 13 juli 2007, 14:16 uur
Update:
24-01: Do-the-undo, Herman Düne, Artefact (Club 3voor12, Desmet Amsterdam)
24-02: Amos Lee (013)
29-03: Admiral Freebee (mezz)
02-05: The Veils (mezz)
07-05: Herman Dune (Paradiso)
12-05: Herman Dune (Rotown)
24-06: Red hot chilli peppers (goffertpark, Nijmegen)
28-06: Pearl Jam (goffertpark, Nijmegen
10-07: Bright Eyes ( Effenaar)
Komend weekend, North Sea Jazz!!
24-01: Do-the-undo, Herman Düne, Artefact (Club 3voor12, Desmet Amsterdam)
24-02: Amos Lee (013)
29-03: Admiral Freebee (mezz)
02-05: The Veils (mezz)
07-05: Herman Dune (Paradiso)
12-05: Herman Dune (Rotown)
24-06: Red hot chilli peppers (goffertpark, Nijmegen)
28-06: Pearl Jam (goffertpark, Nijmegen
10-07: Bright Eyes ( Effenaar)
Komend weekend, North Sea Jazz!!
0
Jeremie
geplaatst: 17 juli 2007, 01:08 uur
Een dagje Cactus- festival in Brugge (8 juli);
-Tokyo Ska Paradise Orchestra
-the Congos
-Buffalo Tom
-Tom McRae
-the Flaming Lips
en binnenkort naar Ornette Coleman op Jazz Middelheim en misschien ook naar Pukkelpop.
-Tokyo Ska Paradise Orchestra
-the Congos
-Buffalo Tom
-Tom McRae
-the Flaming Lips
en binnenkort naar Ornette Coleman op Jazz Middelheim en misschien ook naar Pukkelpop.
0
geplaatst: 20 juli 2007, 17:39 uur
Ornette Coleman op Pukkelpop!!!?!!!
---
Buiten de festivals (Moulin Blues, Virus, Rock Werchter en in augustus Nirwana Tuinfeest & Lowlands):
- Peter Pan Speedrock, El Guapo Stuntteam en nog een Stoner band die heel goed was en waarvan ik toch de naam ben vergeten :-S .
- Delinquent Habits
- Lou Reed
- Queens Of The Stone Age
Kloten dat The Arcade Fire was afgelast
---
Buiten de festivals (Moulin Blues, Virus, Rock Werchter en in augustus Nirwana Tuinfeest & Lowlands):
- Peter Pan Speedrock, El Guapo Stuntteam en nog een Stoner band die heel goed was en waarvan ik toch de naam ben vergeten :-S .
- Delinquent Habits
- Lou Reed
- Queens Of The Stone Age
Kloten dat The Arcade Fire was afgelast

0
Jeremie
geplaatst: 20 juli 2007, 22:36 uur
Neenee, ik bedoel Ornette Coleman op jazz Middelheim en daarvoor ga ik misschien naar pukkelpop.
Ornette Coleman ter vervanging van Nine Inch Nails, ik denk niet dat het publiek ermee ga kunnen lachen...
0
Sheplays
geplaatst: 20 juli 2007, 23:45 uur
Letz Zep
Gary Lucas & Gods and Monsters
Porcupine Tree
Gary Lucas & Gods and Monsters
Porcupine Tree
0
geplaatst: 21 juli 2007, 13:35 uur
30-01 Clem Snide, Ben Folds (Paradiso)
17-02 Bell X1, The Frames (Paard)
21-02 Lavender Diamond, The Decemberists (Paradiso)
10-04 The Holloways, Tilly & The Wall, CSS (Paradiso)
12-04 Silver Mt. Zion, Hold Steady, Camera Obscura, Akron/Family, !!!, Midlake, Deerhoof, Bunny Rabbit (Motel Mozaique)
06-05 Built To Spill (Paradiso)
07-05 Death Vessel, Low, Herman Düne (Paradiso)
21-05 Die! Die! Die!, Slint (Paradiso)
28-05 Apples In Stereo, Band Of Horses (Tivoli)
14-07 Erase Errata, A Hawk And A Hacksaw, Animal Collective, Machinefabriek, The Rapture, Shy Child (Valkhofaffaire)
21-02 Lavender Diamond, The Decemberists (Paradiso)
10-04 The Holloways, Tilly & The Wall, CSS (Paradiso)
12-04 Silver Mt. Zion, Hold Steady, Camera Obscura, Akron/Family, !!!, Midlake, Deerhoof, Bunny Rabbit (Motel Mozaique)
06-05 Built To Spill (Paradiso)
07-05 Death Vessel, Low, Herman Düne (Paradiso)
21-05 Die! Die! Die!, Slint (Paradiso)
28-05 Apples In Stereo, Band Of Horses (Tivoli)
14-07 Erase Errata, A Hawk And A Hacksaw, Animal Collective, Machinefabriek, The Rapture, Shy Child (Valkhofaffaire)
0
SelmaDuim
geplaatst: 21 juli 2007, 13:37 uur
Yak schreef:
Helaas niet zoveel als Yak dit jaar, maar dit is mijn lijstje.

0
geplaatst: 25 juli 2007, 11:56 uur
Alleen Red Hot Chili Peppers. Wat ook mijn eerst concert was. En wat vond ik het geweldig. Het was echt super. Stonden helemaal vooraan in het 538 vak (want dat was nog niet vol). en wat heb ik me vermaakt. het was echt super.
Alleen dat voorprogramma van Mickey Avalon was beetje jammer. Maar hij stond daar ook alleen omdat het een vriend van John is en die hemn gewoon wat publiciteit wou geven. Dat is hem wel gelukt want ik hoorde van iemand dat hij later op 538 te horen was..
Dat John ook een solo deed van ik super, het was als ik heb goed heb Songbird. Alleen jammer dat er zoveel mensen zijn die geen ritme kunnen houden bij het klappen
Maar iig ik heb me vermaakt. De volgende keer ga ik absoluut weer
Alleen dat voorprogramma van Mickey Avalon was beetje jammer. Maar hij stond daar ook alleen omdat het een vriend van John is en die hemn gewoon wat publiciteit wou geven. Dat is hem wel gelukt want ik hoorde van iemand dat hij later op 538 te horen was..
Dat John ook een solo deed van ik super, het was als ik heb goed heb Songbird. Alleen jammer dat er zoveel mensen zijn die geen ritme kunnen houden bij het klappen

Maar iig ik heb me vermaakt. De volgende keer ga ik absoluut weer

0
geplaatst: 25 juli 2007, 18:43 uur
Nine Inch Nails (Keulen)
2 x The Cult (Paard Den Haag en Melkweg A'dam)
Deftones (013 Tilburg)
Pearl Jam (Nijmegen)
Queens of the stone age (Paradiso A'dam)
2 x The Cult (Paard Den Haag en Melkweg A'dam)
Deftones (013 Tilburg)
Pearl Jam (Nijmegen)
Queens of the stone age (Paradiso A'dam)
0
geplaatst: 25 juli 2007, 22:13 uur
Husky rescue,the sounds,the bees(Rotown)
The Rakes,Good shoes,Ash,The Enemy(Melkweg)
You say party we say die,Charlotte Hatherley,Blondie(Paradiso)
1990's,Moke,Noisettes,Datarock,The mighty roars,Rumble strips,Tokyo sex destruction(Metropolis)
The Rakes,Good shoes,Ash,The Enemy(Melkweg)
You say party we say die,Charlotte Hatherley,Blondie(Paradiso)
1990's,Moke,Noisettes,Datarock,The mighty roars,Rumble strips,Tokyo sex destruction(Metropolis)
0
geplaatst: 31 juli 2007, 10:40 uur
Het afgelopen weekend zat ik op de Zwarte Cross. Wat een geniale bende was het daar weer. Ondanks het slechte weer en daarmee gepaard gaande modder, die bijna overal 15 centimeter dik lag, had ik het niet willen missen. Naast de crosswedstrijden (onder meer met rijdende diepvriezen en verklede motorrijders) en de briljante acties van de compleet geschifte boeren (zoals touwtjespringen met de bank van een picknicktafel) was er ook nog muziek. Met acts als Within Temptation, Krezip, Ilse DeLange, Status Quo, een theater- en caberetprogramma wil de Zwarte Cross een stap in de richting van een serieus festival zetten. En dat is jammer. Het gros van de Zwarte Crossers komt niet voor de muziek, maar om een weekend compleet uit hun dak te gaan. En dat lukt goed met bands als Jovink en Normaal, en een geweldige programmering aan feestbands als Fragment, Plork en de Aannemers en de Edelweisskapel.
Foto's van dit geweldige spektakel zijn hier te vinden...
Foto's van dit geweldige spektakel zijn hier te vinden...
0
geplaatst: 4 augustus 2007, 23:44 uur
21-02 The Decemberists (Paradiso)
27-02 Chatham County Line (In the Woods)
03-03 Richmond Fontaine + Endrick Brothers (W2)
10-04 Cansei de Ser Sexy + Tilly and the Wall + The Holloways (Paradiso)
14-04 Midlake + Rodriquez + Patrick Wolf (Motel Mozaique)
22-04 The Hackensaw Boys (W2)
25-04 The Hacienda Brothers (De Pul)
11-05 De Kift (Merleyn)
17-05 Whip + Great Lake Swimmers (Vera)
19-05 Hanne Hukkelberg (Paradiso)
22-05 Andrew Bird (Rotown)
24-05 Krakow + Andrew Bird (Paradiso)
28-05 Mariee Sioux + Brightblack Morning Light (Paradiso)
29-05 Malcolm Holcombe (In The Woods)
02-06 White Cowbell Oklahoma (013)
04-06 Someone Still Loves You Boris Yeltsin (Paradiso)
05-06 Rob Picott & Amanda Shires (In The Woods)
12-06 A.J. Roach Trio (In The Woods)
16-06 Kimya Dawson (Paradiso)
24-06 Au Revoir Simone + The Dirty Projectors + Final Fantasy + Matteah Baim (De Steenfabriek)
06-07 Fiddler's Green + Kadril + Urban Trad (Beleuvenissen)
10-07 Nanci Griffith (Paradiso)
03-08 Mark Lanegan and Isobel Campbell (Tivoli)
04-08 King Me + Woven Hand (Tivoli)
Tivoli is een concertpodium annex sauna?
11-05 De Kift (Merleyn)
24-06 Au Revoir Simone + The Dirty Projectors + Final Fantasy + Matteah Baim (De Steenfabriek)
Tivoli is een concertpodium annex sauna?

0
geplaatst: 13 augustus 2007, 05:21 uur
21-02 The Decemberists (Paradiso)
11-05 De Kift (Merleyn)
10-08 Bill, Bob and Berry + Flook (Folkwoods)
11-08 Snakes in Exile + Tjane + Iva Nova + DJ Wizard (Folkwoods)
12-08 Marike Jager + Folkaholics en Fanfare Heide Echo + Gerard van Maasakkers + The Watchman (Folkwoods)
en!
12-08 The Pogues (met Shane MacGowan!) (Lokerse Feesten)

11-05 De Kift (Merleyn)
10-08 Bill, Bob and Berry + Flook (Folkwoods)
11-08 Snakes in Exile + Tjane + Iva Nova + DJ Wizard (Folkwoods)
12-08 Marike Jager + Folkaholics en Fanfare Heide Echo + Gerard van Maasakkers + The Watchman (Folkwoods)
en!
12-08 The Pogues (met Shane MacGowan!) (Lokerse Feesten)

* denotes required fields.