Muziek / MusicMeter Live! / Lou Reed Live
zoeken in:
0
geplaatst: 15 maart 2007, 14:37 uur
aankondiging
Jezus, ik kom er maar echt niet uit of ik hier zaterdag nou een kaartje voor moet gaan kopen of niet.
Aan de ene kant is Lou Reed een van mijn favoriete artiesten en ik heb hem nog nooit live gezien.
Bovendien is ''Berlin'' misschien wel mijn favoriete plaat allertijden en hij gaat, zoals je in de aankondiging ziet, die plaat integraal uitvoeren. Met maar liefst een 35-koppige begeleidingsband, waaronder een strijkorkest, een blazerssectie en een kinderkoor.
Maar aan de andere kant ben ik gewoon heel erg bang dat het gaat tegenvallen. Het komt op mij gewoon allemaal net iets té groots en theatraal over, wat natuurlijk wel helemaal bij die plaat past, maar voor mij staat die plaat zo erg op zichzelf dat ik me gewoon niet kan voorstellen dat zo'n behandeling meer dan dertig jaar na dato heel erg bevredigend uit zou kunnen pakken. Wat zou het in godsnaam toe kunnen voegen?
Bovendien is dit concert in de HMH een zitconcert, waarvan de beste plekken maar liefst 70(!) euro kosten. Dat zijn misschien wel voorstelbare prijzen voor zo'n grootse show en voor een artiest van zo'n formaat, maar ik ben ook maar een arme student en ik ga bovendien volgende maand al naar Bob Dylan toe en dat was ook al best wel prijzig. En als ik dan toch besluit naar Reed te gaan, wil ik ook wel die duurste kaarten hebben. Anders geef je evengoed een grote smak geld uit en zie je misschien wel helemaal niets, dat zou toch wel helemaal zonde zijn.
U ziet het, ik kom er gewoon maar niet uit.
Maar ik moet wel echt binnen twee dagen een beslissing hebben genomen, want zaterdag begint dus de voorverkoop en het zal wel binnen een ruk uitverkocht raken.
Moeilijk, moeilijk, moeilijk....
Zijn er hier mensen die het wél weten?
Jezus, ik kom er maar echt niet uit of ik hier zaterdag nou een kaartje voor moet gaan kopen of niet.
Aan de ene kant is Lou Reed een van mijn favoriete artiesten en ik heb hem nog nooit live gezien.
Bovendien is ''Berlin'' misschien wel mijn favoriete plaat allertijden en hij gaat, zoals je in de aankondiging ziet, die plaat integraal uitvoeren. Met maar liefst een 35-koppige begeleidingsband, waaronder een strijkorkest, een blazerssectie en een kinderkoor.
Maar aan de andere kant ben ik gewoon heel erg bang dat het gaat tegenvallen. Het komt op mij gewoon allemaal net iets té groots en theatraal over, wat natuurlijk wel helemaal bij die plaat past, maar voor mij staat die plaat zo erg op zichzelf dat ik me gewoon niet kan voorstellen dat zo'n behandeling meer dan dertig jaar na dato heel erg bevredigend uit zou kunnen pakken. Wat zou het in godsnaam toe kunnen voegen?
Bovendien is dit concert in de HMH een zitconcert, waarvan de beste plekken maar liefst 70(!) euro kosten. Dat zijn misschien wel voorstelbare prijzen voor zo'n grootse show en voor een artiest van zo'n formaat, maar ik ben ook maar een arme student en ik ga bovendien volgende maand al naar Bob Dylan toe en dat was ook al best wel prijzig. En als ik dan toch besluit naar Reed te gaan, wil ik ook wel die duurste kaarten hebben. Anders geef je evengoed een grote smak geld uit en zie je misschien wel helemaal niets, dat zou toch wel helemaal zonde zijn.
U ziet het, ik kom er gewoon maar niet uit.
Maar ik moet wel echt binnen twee dagen een beslissing hebben genomen, want zaterdag begint dus de voorverkoop en het zal wel binnen een ruk uitverkocht raken.
Moeilijk, moeilijk, moeilijk....
Zijn er hier mensen die het wél weten?
0
luisteraart
geplaatst: 15 maart 2007, 14:44 uur
Ik twijfel...
- Berlin is zijn beste album, en ik heb Lou Reed nooit live gezien, en het valt op mijn verjaardag...
- Aan de andere kant: 80 euro!!!
- Maar dan weer aan een nog andere kant: ik ga ook wel naar goedkopere concerten in het buitenland, die dan door reis en/of overnachtingskosten weer veel duurder worden.
Ik eindig zoals ik begon:
Ik twijfel...
- Berlin is zijn beste album, en ik heb Lou Reed nooit live gezien, en het valt op mijn verjaardag...
- Aan de andere kant: 80 euro!!!
- Maar dan weer aan een nog andere kant: ik ga ook wel naar goedkopere concerten in het buitenland, die dan door reis en/of overnachtingskosten weer veel duurder worden.
Ik eindig zoals ik begon:
Ik twijfel...
0
geplaatst: 15 maart 2007, 14:47 uur
Laat ik nu met precies hetzelfde dilemma zitten...
Maar ik denk dat ik toch ga, want ik vrees dat ik er over een paar jaar spijt van krijg als ik niet ga, dit lijkt me toch iets unieks...
Maar ik denk dat ik toch ga, want ik vrees dat ik er over een paar jaar spijt van krijg als ik niet ga, dit lijkt me toch iets unieks...
0
geplaatst: 15 maart 2007, 14:58 uur
Inderdaad, het enige wat je met zekerheid kan zeggen is dat het een unieke gebeurtenis wordt. Of eigenlijk dat het dat al is, bij voorbaat al. Vanwege het concept. Evengoed kan het nog tegenvallen. ''Berlin'' is zó'n perfecte plaat, dat het een uiterst breekbare plaat is. En je kan van Lou Reed zeggen wat je wil, hij is een genie. Maar het lijkt me ook een chagerijne rotzak. Hij kan een mooie boterham smeren. Wij zitten met een duivels dilemma.
Ik vraag me gewoon af in hoeverre de Lou Reed die Berlin indertijd schreef en opnam verschilt van de persoon die dit meesterwerk over drie maanden in onze hoofdstad ten uitvoer probeert te brengen.
Ik wil er namelijk echt naartoe vanwege de oprechte genialiteit en niet enkel om te kunnen zeggen dat ik er bij geweest ben.
Het ís namelijk wel ontzettend cool om te kunnen zeggen dat je er bij bent geweest, dat geef ik eerlijk toe. Maar voor die ongelofelijk hoge prijs vind ik dat toch een net iets te zwakke reden.
En tegen het eventueel tegenvallen van de uitvoering weegt deze reden al hélemaal niet op. Daar zijn zowel Berlin als Lou Reed in het algemeen gewoon té goed voor!
Je zou ze dan bij wijze van spreken meer recht doen door er nachtenlang in je eigen huiskamer van te genieten, met je eigen beelden erbij. Dat is dan ook iets wat ik graag doe, wat niemand mij af kan nemen. Wat dat betreft is zo'n concert misschien zelf wel helemaal overbodig. Of bestaat er misschien een mogelijkheid dat deze show een artistiek statement op zich wordt, meer dus dan het makkelijk incashen op oud succes door een oude artiest op zijn retour?
(Ik speel hier een beetje advocaat van de duivel, om inzicht te krijgen in hoe dit project hier ervan wordt. Ik ben gewoon benieuwd hoe er gedacht wordt over de mogelijke drijfveren van zo'n genie om dit te gaan doen.)
Ik ben wel benieuwd of de mensen die zeker weten te gaan, ook voor die eerste rang van 70 eurie besluiten te vechten. Klopt mijn logica dat als je met de laagste rang genoegen zou nemen, je maar beter helemaal niet kan gaan?
Ik vraag me gewoon af in hoeverre de Lou Reed die Berlin indertijd schreef en opnam verschilt van de persoon die dit meesterwerk over drie maanden in onze hoofdstad ten uitvoer probeert te brengen.
Ik wil er namelijk echt naartoe vanwege de oprechte genialiteit en niet enkel om te kunnen zeggen dat ik er bij geweest ben.
Het ís namelijk wel ontzettend cool om te kunnen zeggen dat je er bij bent geweest, dat geef ik eerlijk toe. Maar voor die ongelofelijk hoge prijs vind ik dat toch een net iets te zwakke reden.
En tegen het eventueel tegenvallen van de uitvoering weegt deze reden al hélemaal niet op. Daar zijn zowel Berlin als Lou Reed in het algemeen gewoon té goed voor!
Je zou ze dan bij wijze van spreken meer recht doen door er nachtenlang in je eigen huiskamer van te genieten, met je eigen beelden erbij. Dat is dan ook iets wat ik graag doe, wat niemand mij af kan nemen. Wat dat betreft is zo'n concert misschien zelf wel helemaal overbodig. Of bestaat er misschien een mogelijkheid dat deze show een artistiek statement op zich wordt, meer dus dan het makkelijk incashen op oud succes door een oude artiest op zijn retour?
(Ik speel hier een beetje advocaat van de duivel, om inzicht te krijgen in hoe dit project hier ervan wordt. Ik ben gewoon benieuwd hoe er gedacht wordt over de mogelijke drijfveren van zo'n genie om dit te gaan doen.)
Ik ben wel benieuwd of de mensen die zeker weten te gaan, ook voor die eerste rang van 70 eurie besluiten te vechten. Klopt mijn logica dat als je met de laagste rang genoegen zou nemen, je maar beter helemaal niet kan gaan?
0
geplaatst: 15 maart 2007, 15:04 uur
De goedkoopste kaarten kosten 56.50 euro. Dan betaal ik graag 13 euro extra voor de beste plaatsen.
M.A.W.: Als ik ga, dan alleen eerste rang.
M.A.W.: Als ik ga, dan alleen eerste rang.
0
geplaatst: 15 maart 2007, 15:08 uur
Ja Cygnus, dan zijn we het daar helemaal over eens. Maar als het je nou niet lukt om aan die beste kaarten te komen, neem je dan genoegen met minder of besluit je dan helemaal niet te gaan?
0
geplaatst: 15 maart 2007, 15:23 uur
Kaaasgaaf schreef:
Ja Cygnus, dan zijn we het daar helemaal over eens. Maar als het je nou niet lukt om aan die beste kaarten te komen, neem je dan genoegen met minder of besluit je dan helemaal niet te gaan?
Ik sta op het moment dat de vvk begint vooraan bij de FRS of het postkantoor, dus ik ga er niet van uit dat ik achter het net vis. Mocht dat toch gebeuren, tja, dan maar rang 2. Zo groot is de HMH nou ook weer niet...
0
paranoidandroid
geplaatst: 16 maart 2007, 13:49 uur
Als één van je lievelingsalbums integraal wordt opgevoerd dan moet je gewoon gaan, niet zeuren. Ik ga eind augustus naar Londen om Daydream Nation live te horen/zien.
0
geplaatst: 17 maart 2007, 12:19 uur
Ik heb ook kaartjes

Maar dan niet voor de HMH in Amsterdam op 20/6, maar twee dagen eerder, 18/6, komt hij dus eerst naar Vorst Nationaal in Brussel. Het zal dan precies 15 jaar geleden zijn dat ik de man aan het werk zag, toen voor zijn 'Magic & Loss' tournee, ook een zitconcert.

Maar dan niet voor de HMH in Amsterdam op 20/6, maar twee dagen eerder, 18/6, komt hij dus eerst naar Vorst Nationaal in Brussel. Het zal dan precies 15 jaar geleden zijn dat ik de man aan het werk zag, toen voor zijn 'Magic & Loss' tournee, ook een zitconcert.
0
geplaatst: 17 maart 2007, 16:40 uur
Nou, ik heb dan toch ook maar een kaartje gekocht. Helaas is de eerste rang niet gelukt
, ik zit nu op rij 13. Ik heb nog nooit een zitconcert in de HMH bijgewoond, dus ik weet niet hoe goed of slecht ik dan zit. Heeft iemand daar een idee van?
Nou ja, ik ben er ieder geval bij. Daar ben ik toch wel heel erg blij om! Dank voor iedereen die me hier mentaal heeft gesteund. Het wordt vast een gedenkwaardige avond!
, ik zit nu op rij 13. Ik heb nog nooit een zitconcert in de HMH bijgewoond, dus ik weet niet hoe goed of slecht ik dan zit. Heeft iemand daar een idee van?Nou ja, ik ben er ieder geval bij. Daar ben ik toch wel heel erg blij om! Dank voor iedereen die me hier mentaal heeft gesteund. Het wordt vast een gedenkwaardige avond!

0
geplaatst: 17 maart 2007, 18:24 uur
Rij 13 valt best mee. Het is vooral van belang dat je niet teveel aan de zijkant zit. Wat is je stoelnummer?
0
geplaatst: 18 maart 2007, 21:28 uur
Ja, een vriend van mij heeft mijn kaartje opgehaald, ik weet het dus niet meer zeker. Volgens mij zei hij stoel 8. Dat zal dan wel aan een zijkant zitten. 

0
geplaatst: 18 maart 2007, 21:31 uur
Dan zit je aan de zijkant, denk ik. Vorig jaar bij David Gilmour zat ik op stoel 16 en daar kreeg je al een stijve nek van naar het midden kijken...
0
geplaatst: 25 maart 2007, 16:48 uur
Shit, het is nog erger dan ik dacht! Mijn zitplaats is stoel 1.
Dat wordt dus het concert lang mijn hoofd in een hoek van 90graden houden, autsj!
Ik zou het een veel beter systeem vinden als je betaalt voor een bepaalde rang en dan daar zelf je plaats uit mag kiezen. Want volgens mij kan je helemaal geen invloed hebben op waar je precies zit. Als je er op tijd bij hebt heb je een goede rij, maar niet automatisch een goede zitplaats. Als je in het midden zit, heb je gewoon geluk. Want het lijkt mij dat de eerste kaart die wordt uitgedraaid stoel 1 van rij 1 is, en niet zeg maar stoel 25 (of welk stoelnummer dan ook maar het midden moge zijn). Lijkt mij een beetje oneerlijk, niet?
Dat wordt dus het concert lang mijn hoofd in een hoek van 90graden houden, autsj!Ik zou het een veel beter systeem vinden als je betaalt voor een bepaalde rang en dan daar zelf je plaats uit mag kiezen. Want volgens mij kan je helemaal geen invloed hebben op waar je precies zit. Als je er op tijd bij hebt heb je een goede rij, maar niet automatisch een goede zitplaats. Als je in het midden zit, heb je gewoon geluk. Want het lijkt mij dat de eerste kaart die wordt uitgedraaid stoel 1 van rij 1 is, en niet zeg maar stoel 25 (of welk stoelnummer dan ook maar het midden moge zijn). Lijkt mij een beetje oneerlijk, niet?
0
geplaatst: 25 maart 2007, 19:08 uur
Een kwartier voordat de vvk begon was ik op het postkantoor, en heb ik de baliemedewerkster geinstrueerd. Je kunt op een scherm zien waar je komt te zitten met je kaarten.
1 minuut na het beginnen van de voorverkoop was het middelvoorste vak helemaal weg, dus je moest wel op tijd zijn.
1 minuut na het beginnen van de voorverkoop was het middelvoorste vak helemaal weg, dus je moest wel op tijd zijn.
0
geplaatst: 7 maart 2008, 12:16 uur
In Muziek > MusicMeter Live! > Lou Reed komt met "Berlin" naar het PSK (Brussel) op 16 juli:
Lou Reed komt op 16 juli naar het PSK.
Begeleid door een strijkersensemble en het New London's Children Choir brengt hij de integrale uitvoering van "BERLIN".
Kaartverkoop start maandag - 11.00 uur.
Lou Reed komt op 16 juli naar het PSK.
Begeleid door een strijkersensemble en het New London's Children Choir brengt hij de integrale uitvoering van "BERLIN".
Kaartverkoop start maandag - 11.00 uur.
0
geplaatst: 7 maart 2008, 14:25 uur
Vast en zeker, als hij voor de lol optreedt dan weet hij dat goed te verbergen. Ik heb hem live gezien en vond het echt slaapverwekkend, maar goed misschien is hij wel weer aan de drugs dat zou hem goed doen of juist niet?
0
geplaatst: 7 maart 2008, 15:03 uur
Als hij een keer The Blue Mask live gaat doen, kom ik ook kijken 

0
geplaatst: 7 maart 2008, 15:40 uur
En ik zou hem Metal Machine Music wel eens live willen zien doen. 

0
geplaatst: 22 mei 2008, 18:14 uur
Gelezen in De Standaard:
Lou Reed gespot in Hasselt
Zanger Lou Reed heeft woensdag een uitstapje gemaakt in Hasselt. De Amerikaanse muzikant was er samen met zijn kersverse echtgenote Laurie Anderson, die er 's avonds een optreden gaf.
Het stel logeerde in een hotel in Houthalen. Ze maakten een daguitstap naar een welnesscentrum en een sportwinkel. Reed zelf bracht 's avonds nog een bezoekje aan een muziekwinkel, waar hij twee gitaren kocht.
Kijk, normaal vind ik dit soort vip-spotting totaal oninteressant, maar nu het over Lou Reed gaat is dat toch anders
. Stel je voor zeg, ben je een Limburgse gitarenverkoper, krijg je ineens Lou Reed over de vloer!
Lou Reed gespot in Hasselt
Zanger Lou Reed heeft woensdag een uitstapje gemaakt in Hasselt. De Amerikaanse muzikant was er samen met zijn kersverse echtgenote Laurie Anderson, die er 's avonds een optreden gaf.
Het stel logeerde in een hotel in Houthalen. Ze maakten een daguitstap naar een welnesscentrum en een sportwinkel. Reed zelf bracht 's avonds nog een bezoekje aan een muziekwinkel, waar hij twee gitaren kocht.
Kijk, normaal vind ik dit soort vip-spotting totaal oninteressant, maar nu het over Lou Reed gaat is dat toch anders
. Stel je voor zeg, ben je een Limburgse gitarenverkoper, krijg je ineens Lou Reed over de vloer!* denotes required fields.