Muziek / MusicMeter Live! / Nine Inch Nails
zoeken in:
0
geplaatst: 23 maart 2007, 20:00 uur
Iemand nog naar 1 van de Nine Inch Nails concerten in Paradiso geweest?
Ik was er gisteren en vond het erg goed, alhoewel niet meer zo briljant als een jaar of 6 geleden op Rock Werchter.
Het viel wel op dat de nieuwe nummers vrijwel allemaal achterwege gelaten werden. Van het nieuwe album kwam alleen Survivalism (wel een gaaf nummer) langs.
Grappig was ook een intermezzo waarbij de verjaardag van een van de bandleden werd gevierd. Hij kreeg een taart van twee schaars (alleen ondergoed) gekleedde dames en uiteindelijk ontaardde het in een kleine foodfight. Ik was even blij dat ik niet vooraan stond.
Dit was de setlist (al werd Starfuckers uiteindelijk overgeslagen), goed voor een twee uur durend bombardement van fantastische muziek:

Ik was er gisteren en vond het erg goed, alhoewel niet meer zo briljant als een jaar of 6 geleden op Rock Werchter.
Het viel wel op dat de nieuwe nummers vrijwel allemaal achterwege gelaten werden. Van het nieuwe album kwam alleen Survivalism (wel een gaaf nummer) langs.
Grappig was ook een intermezzo waarbij de verjaardag van een van de bandleden werd gevierd. Hij kreeg een taart van twee schaars (alleen ondergoed) gekleedde dames en uiteindelijk ontaardde het in een kleine foodfight. Ik was even blij dat ik niet vooraan stond.

Dit was de setlist (al werd Starfuckers uiteindelijk overgeslagen), goed voor een twee uur durend bombardement van fantastische muziek:

0
geplaatst: 23 maart 2007, 20:06 uur
Ik was in 013, maar ik geloof niet dat het daar minder briljant was.
0
geplaatst: 23 maart 2007, 20:23 uur
In 013 in '99? Als er één concert is waarvan ik zou willen dat ik erbij was geweest...
0
geplaatst: 23 maart 2007, 20:23 uur
Oei, de playlist ziet er wel erg goed uit. Helaas heb ik er niet bij kunnen zijn. Namelijk had ik niemand om mee te gaan aangezien mijn vader dit niet leuk vindt en over mijn vrienden al helemaal niet te spreken!
0
geplaatst: 23 maart 2007, 21:22 uur
herman schreef:
In 013 in '99? Als er één concert is waarvan ik zou willen dat ik erbij was geweest...
Nee, ik was 16 maart jl. in 013, toen speelden ze daar ook.
0
geplaatst: 23 maart 2007, 22:55 uur
Gaaf! Ik heb trouwens een filmpje van het taartincident in Paradiso. Haarscherp, je kunt goed zien dat die gast daarna 5 flessen water over zijn hoofd leeg giet. 

0
geplaatst: 23 maart 2007, 23:55 uur
Ik was er ook gisteren. Helaas heb het voorprogramma Ladytron niet volledig gezien. Had ik geweten dat zij ook optraden was ik iets eerder van huis gegaan. Jammer...
Maar goed, Nine Inch Nails maakte de avond dubbel en dwars goed. Ik had ze nog nooit eerder gezien, en was dus razend benieuwd. Mijn verwachtingen werden ingelost, wat een geweldig concert zeg! Geluid was prima, alhoewel ik misschien wat harder had verwacht. En Trent Reznor's stem vond ik erg goed live. Er werden, tot mijn genoegen, veel oude nummers gespeeld, hun eerste 3 albums zijn ook het sterkst. Zowel het rustige werk (kippenvel bij 'Hurt' en 'Something I Can Never Have') als het stevige werk ('March of The Pigs', 'Sin') ging er bij mij in als koek. En 'Head Like A Hole' als afsluiter is altijd goed natuurlijk. Absoluut een geslaagde avond dus, en hopelijk komt er nu eindelijk weer eens een écht goed album van NIN uit dit jaar. De vooruitgesnelde single 'Survivalism' belooft al veel goeds, dus wie weet...
Maar goed, Nine Inch Nails maakte de avond dubbel en dwars goed. Ik had ze nog nooit eerder gezien, en was dus razend benieuwd. Mijn verwachtingen werden ingelost, wat een geweldig concert zeg! Geluid was prima, alhoewel ik misschien wat harder had verwacht. En Trent Reznor's stem vond ik erg goed live. Er werden, tot mijn genoegen, veel oude nummers gespeeld, hun eerste 3 albums zijn ook het sterkst. Zowel het rustige werk (kippenvel bij 'Hurt' en 'Something I Can Never Have') als het stevige werk ('March of The Pigs', 'Sin') ging er bij mij in als koek. En 'Head Like A Hole' als afsluiter is altijd goed natuurlijk. Absoluut een geslaagde avond dus, en hopelijk komt er nu eindelijk weer eens een écht goed album van NIN uit dit jaar. De vooruitgesnelde single 'Survivalism' belooft al veel goeds, dus wie weet...
0
geplaatst: 23 maart 2007, 23:58 uur
Ja, wat ik van Ladytron heb gezien vond ik ook goed, maar ook wij hebben het begin gemist. Om half 8 was Paradiso al compleet afgeladen, dat heb ik eigenlijk niet veel eerder gezien. Meestal druppelt iedereen zo tijdens het voorprogramma binnen.
En inderdaad, Trent zingt live echt heel goed.
En inderdaad, Trent zingt live echt heel goed.
0
geplaatst: 24 maart 2007, 00:06 uur
herman schreef:
Ja, wat ik van Ladytron heb gezien vond ik ook goed
Ja, wat ik van Ladytron heb gezien vond ik ook goed
Ik ook, zeker in vergelijking met het voorprogramma van LCD Soundsystem afgelopen zaterdag

0
geplaatst: 25 maart 2007, 16:31 uur
Hebben ze (NIN) niets gelost dat ze deze zomer eventueel zouden terug komen op Belgische en/of Nederlandse festivals?
0
geplaatst: 25 maart 2007, 19:03 uur
herman schreef:
Nee, niets over gehoord.
Nee, niets over gehoord.
Ook in 013 geen woord...
0
geplaatst: 26 maart 2007, 09:50 uur
Avitas Sibannac schreef:
Hebben ze (NIN) niets gelost dat ze deze zomer eventueel zouden terug komen op Belgische en/of Nederlandse festivals?
Ook in België geen woord daarover, maar dat zou ook van hun gewoonte niet geweest zijn

0
geplaatst: 26 maart 2007, 12:55 uur
Op een Engels forum heb ik gelezen dat ze "See you this summer" zouden gezegd hebben. Maarja, de vraag is dan nog of ze de rest van Europa ook nog eens doen...
Het optreden in 013 was trouwens geniaal! Openen met Mr. Self Destruct, super! Het optreden was van begin tot eind goed, zonder dieptepunten!
Het optreden in 013 was trouwens geniaal! Openen met Mr. Self Destruct, super! Het optreden was van begin tot eind goed, zonder dieptepunten!

0
geplaatst: 9 april 2007, 11:35 uur
Gave pics! Merci voor het posten 
Ik was bij het eerste concert van NIN in Paradiso.
Ik ben groot fan van Ladytron, maar was het geluid nu zo slecht of lag dat aan mij? Ik zat wel op het balkon en daar is het geluid vaak iets minder, maar toen ik ze op Pukkelpop zag was ik helemaal onder de indruk. Viel iets tegen dit keer, jammer.
NIN was gaaf, eerste keer dat ik mister Trent en de zijnen mocht aanschouwen. Maar in tegenstelling tot Andre was ik niet altijd onder de indruk van zijn stem..Hurt was echt geweldig, om kippenvel van te krijgen. Veel van mijn favoriete nummers kwamen voorbij, kortom een prima concertavondje

Ik was bij het eerste concert van NIN in Paradiso.
Ik ben groot fan van Ladytron, maar was het geluid nu zo slecht of lag dat aan mij? Ik zat wel op het balkon en daar is het geluid vaak iets minder, maar toen ik ze op Pukkelpop zag was ik helemaal onder de indruk. Viel iets tegen dit keer, jammer.
NIN was gaaf, eerste keer dat ik mister Trent en de zijnen mocht aanschouwen. Maar in tegenstelling tot Andre was ik niet altijd onder de indruk van zijn stem..Hurt was echt geweldig, om kippenvel van te krijgen. Veel van mijn favoriete nummers kwamen voorbij, kortom een prima concertavondje

0
geplaatst: 9 april 2007, 15:00 uur
Ja, Ladytron viel mij ook tegen in vergelijking met Pukkelpop (2003). Wij kwamen tijdens hun optreden binnen en dan is het sowieso nog een beetje wennen aan het harde geluid, maar al met al vond ik het geluid niet erg goed daar.
0
geplaatst: 26 februari 2013, 20:21 uur
0
geplaatst: 26 februari 2013, 22:41 uur
Coooool zag ze in '99 in 013 voor het laatst maar mijn god wat een geniaal concert was dat. Staat in mijn live optredens top 3!!! Hopelijk kan ik er bij zijn als ze Nederland gaan aandoen.
* denotes required fields.