Muziek / MusicMeter Live! / The Shins, 05/04/07 Paradiso
zoeken in:
0
geplaatst: 4 april 2007, 21:27 uur
0
geplaatst: 4 april 2007, 23:05 uur
0
geplaatst: 6 april 2007, 15:10 uur
Wat vonden jullie van het concert? Ik vond het zelf erg goed. Die zanger blijft live fier overeind. Het zijn wel een beetje verlegen jongens volgens mij, ze maakten niet zoveel contact met de zaal. Als ze maar doen waar ze goed in zijn: heel mooie popliedjes laten horen
0
geplaatst: 6 april 2007, 15:14 uur
Wat een concert, ik heb echt genoten! Wel vrij kort, een uur en 10 minuten ofzo maar, maar het was echt super. Toen ze na een korte pauze ook ineens Breathe van Pink Floyd gingen spelen, ging ik helemaal los, geweldig.
0
geplaatst: 6 april 2007, 18:35 uur
Wat een concert was dat zeg! Heerlijk, en vooral na de pauze ging het helemaal los met Breathe, een prachtige uitvoering van Caring is Creepy, een knallende Ramones cover en als kers op de taart So Says I. Wat een dag.
Ik was ook nog eens jarig gisteren, en raad eens wie ik tegenkwam in de Leidsestraat op weg naar Paradiso? James Mercer! Handjes geschud, fotootje geschoten, praatje gemaakt. Nogmaals: Wat een dag!
Ik was ook nog eens jarig gisteren, en raad eens wie ik tegenkwam in de Leidsestraat op weg naar Paradiso? James Mercer! Handjes geschud, fotootje geschoten, praatje gemaakt. Nogmaals: Wat een dag!
0
geplaatst: 6 april 2007, 19:16 uur
0
geplaatst: 6 april 2007, 22:43 uur
Als ik vannacht thuiskom van mijn werk, zal ik em even op PhotoBucket knikkeren 

0
geplaatst: 6 april 2007, 23:41 uur
Ik was er natuurlijk ook in mijn The Shins - HEDGEHOG
t-shirt. Wat een sfeer! Lang niet zo'n goed concert meegemaakt. Hoorde mensen klagen over de cover van Pink Floyd maar ik vond het op een of andere manier heel passend.
Had liever de knal-uitvoering van Caring is Creepy gehoord dan deze, ietwat tamme. Maar So says I maakte weer veel goed. Heb het meest genoten van hun nieuwe nummers. Ze hebben van Wincing the night away precies mijn favoriete nummers gespeeld, heb alleen Sea legs gemist. Maar verder alles geweldig. Wat een stem heet James Mercer.
t-shirt. Wat een sfeer! Lang niet zo'n goed concert meegemaakt. Hoorde mensen klagen over de cover van Pink Floyd maar ik vond het op een of andere manier heel passend.
Had liever de knal-uitvoering van Caring is Creepy gehoord dan deze, ietwat tamme. Maar So says I maakte weer veel goed. Heb het meest genoten van hun nieuwe nummers. Ze hebben van Wincing the night away precies mijn favoriete nummers gespeeld, heb alleen Sea legs gemist. Maar verder alles geweldig. Wat een stem heet James Mercer.
0
geplaatst: 7 april 2007, 12:13 uur
Zeer fraai concert. De eerste paar nummers moest nog wat gewerkt worden aan de geluidskwaliteit (de bas stond wat verkeerd afgesteld en James' stem kwam wat moeilijk boven de instrumenten uit) maar dat was na een paar nummers hersteld. Prima concert met als hoogtepunten Saint Simon, A Comet Appears, een formidabele uitvoering van Caring Is Creepy en wat te denken van New Slang; sowieso één van de mooiste nummers van The Shins. Schitterende uitvoering ook. De Pink Floyd-cover van Breathe was fraai (maar te kort; ze hadden wel even door mogen gaan
). Verder miste ik Split Needles en Young Pilgrims maar kniesoor die daarop let. Op een schaal van 10 een dikke 8 (en zo dacht de VPRO er overigens ook over, hoorde ik).
). Verder miste ik Split Needles en Young Pilgrims maar kniesoor die daarop let. Op een schaal van 10 een dikke 8 (en zo dacht de VPRO er overigens ook over, hoorde ik).
0
geplaatst: 8 april 2007, 16:53 uur
En hier kun je mij met James Mercer bewonderen.
Houd even in gedachten dat ik alleen zo stom grijns als ik met stomheid geslagen en als een kind zo blij ben.
Houd even in gedachten dat ik alleen zo stom grijns als ik met stomheid geslagen en als een kind zo blij ben.
0
geplaatst: 10 april 2007, 01:44 uur
Wie was er afgelopen donderdag bij The Shins?
Ik vond het een prachtig optreden. Viel in het begin een beetje tegen, omdat ze sommige nummers een beetje snel en rommelig speelden, waaronder mijn lievelingsliedje ''Girl Inform Me''.
Maar het optreden werd alleen maar beter en beter, met als absolute hoogtenpunten een prachtige cover van Pink Floyd's ''Breath'' en een akoestische uitvoering van ''Caring Is Creepy''. Toen Mercer die melodie op zijn mondharmonica speelde kreeg ik helemaal kippenvel. A Comet Appears was een ander akoestisch hoogtepunt en So Says I was een lekker rockende afsuiter. Ook Saint Simon was natuurlijk te gek!
Al met al een erg goed opteden van een magische band!
Ook het voorprogramma ''Viva Voce'' kon op mijn sympathie rekenen. Lekker beukende bluesherrie!
En leuk dat het zangeresje ook bij The Shins een aantal nummers kwam meezingen en tamboerijn spelen (en ook even toetsen dacht ik?)
Weet iemand trouwens wat die andere cover was die The Shins deden (naast Pink Floyd dus), het was het eerste nummer van de toegift. Ik ken het nummer wel, maar het was hier niet echt op z'n plaats. Beetje te opgefockt.
Nogmaals: bijzonder goed optreden! Toch denk ik wel dat The Shins een echte studioband is. Ze zijn live zeer sterk en bij vlagen zelfs magisch, maar weten toch de perfectie van hun albums maar af en toe te halen. Dat maakt niet uit natuurlijk, ik wil ze nog erg vaak zien spelen!
Ik vond het een prachtig optreden. Viel in het begin een beetje tegen, omdat ze sommige nummers een beetje snel en rommelig speelden, waaronder mijn lievelingsliedje ''Girl Inform Me''.
Maar het optreden werd alleen maar beter en beter, met als absolute hoogtenpunten een prachtige cover van Pink Floyd's ''Breath'' en een akoestische uitvoering van ''Caring Is Creepy''. Toen Mercer die melodie op zijn mondharmonica speelde kreeg ik helemaal kippenvel. A Comet Appears was een ander akoestisch hoogtepunt en So Says I was een lekker rockende afsuiter. Ook Saint Simon was natuurlijk te gek!
Al met al een erg goed opteden van een magische band!
Ook het voorprogramma ''Viva Voce'' kon op mijn sympathie rekenen. Lekker beukende bluesherrie!
En leuk dat het zangeresje ook bij The Shins een aantal nummers kwam meezingen en tamboerijn spelen (en ook even toetsen dacht ik?)
Weet iemand trouwens wat die andere cover was die The Shins deden (naast Pink Floyd dus), het was het eerste nummer van de toegift. Ik ken het nummer wel, maar het was hier niet echt op z'n plaats. Beetje te opgefockt.
Nogmaals: bijzonder goed optreden! Toch denk ik wel dat The Shins een echte studioband is. Ze zijn live zeer sterk en bij vlagen zelfs magisch, maar weten toch de perfectie van hun albums maar af en toe te halen. Dat maakt niet uit natuurlijk, ik wil ze nog erg vaak zien spelen!
0
geplaatst: 10 april 2007, 10:22 uur
Zie ook The Shins
Zouden de jongens het misschien ook leuk vinden om op Lowlands te verschijnen? Wie nodigt ze even uit?
Zouden de jongens het misschien ook leuk vinden om op Lowlands te verschijnen? Wie nodigt ze even uit?
0
geplaatst: 10 april 2007, 19:51 uur
Kaaasgaaf schreef:
Weet iemand trouwens wat die andere cover was die The Shins deden (naast Pink Floyd dus), het was het eerste nummer van de toegift. Ik ken het nummer wel, maar het was hier niet echt op z'n plaats. Beetje te opgefockt
Weet iemand trouwens wat die andere cover was die The Shins deden (naast Pink Floyd dus), het was het eerste nummer van de toegift. Ik ken het nummer wel, maar het was hier niet echt op z'n plaats. Beetje te opgefockt
Je bedoelt waarschijnlijk 'Someone I Care About' van The Modern Lovers, die speelden ze ook in de toegift. Maar volgens mij begonnen ze de toegift toch echt met 'Breathe'.
Ik vond het trouwens ook een prachtconcert, goede songkeuze (lekker veel van 'Chutes to Narrow'). Zelfs de wat aparte stem van James Mercer kwam zeer goed uit de verf. Voor de rest zijn het natuurlijk een stel houten klazen maar dat maakt niet uit: het gaat tenslotte om de muziek. Overigens vond ik de keuze voor 'Breathe' best geslaagd, niet iets wat je zou verwachten van The Shins, maar ik zat heerlijk mee te zingen

hier staat trouwens nog een recensie + setlist.
0
geplaatst: 10 april 2007, 20:03 uur
andré schreef:
Je bedoelt waarschijnlijk 'Someone I Care About' van The Modern Lovers, die speelden ze ook in de toegift. Maar volgens mij begonnen ze de toegift toch echt met 'Breathe'.
(quote)
Ok The Modern Lovers, dankje!
Vond het een beetje overbodige cover, dit in tegenstelling tot Breathe.
En je hebt gelijk, Breathe was de eerste in de toegift.
0
geplaatst: 18 april 2007, 10:04 uur
Grappig, het concert is nu te beluisteren op 3voor12.nl en de eerste 4 nummers die ze spelen zijn precies de eerste 4 nummers van het nieuwe album. Net even de setlist bekeken uit de post van andré maar na die eerste 4 nummers stopten ze daar gelukkig mee.
0
geplaatst: 24 augustus 2007, 13:28 uur
* denotes required fields.