Muziek / MusicMeter Live! / Marillion !
zoeken in:
0
geplaatst: 2 mei 2007, 01:55 uur
Een zalig concertje was dit zeg... Marillion, in de 013 in Tilburg...
Hier keek ik echt al lang naar uit, want tussen ons: ik had deze band nog niet live gezien; veel pech gehad bij vorige doortochten waardoor ik dus geen shows kon meepikken, maar nu dus wel, en dat was hoogtijd !
Na een korte treinrit naar A'pen, waar Leslie, mijn metgezel me oppikte, de auto in naar Tiblurg mét klein vertraging, dankzij de files....
We kwamen alsvanzelf en meteen Musicmeter-users tegen: Cygnus, Nevyn en Kasperbert. Wat praatjes en biertjes en toch ook wel het meegepikte voorprorgamma verder, - ondertussen Cygnus nog kwijt geraakt en weer terug gevonden, en Vandegriend tegen het lijf gelopen - was het tijd voor marillion....
En jongens hoe goed toch zeg....
Nee, geen greatest hits! Zeker niet.. veel werk uit "Somewhere Else" (het nieuwe album) "Holidays in Eden", "This Strange Egine" en tot mijn grote vreugde ook uit "Marbles" met als absolute hoogtepunt de afsluiter "Neverland".... fantastisch....
Steve Hogarth: wat is die man goed live zeg.. wat een stem toch....
Het werd een heel gezellig, gedreven, aangenaam en intens optreden, met de immer vriendelijke heren van Marillion... what a treat!
Op de setlist:
SPLINTERING HEART (Holidays In Eden)
YOU'RE GONE (Marbles)
THANKYOU WHOEVER YOU ARE (Somewhere Else)
AFRAID OF SUNLIGHT (Afraid of Sunlight)
FANTASTIC PLACE (Somewhere Else)
WAITING TO HAPPEN (Holidays in Eden)
A VOICE FROM THE PAST (Somewhere Else)
SOMEWHERE ELSE (Somewhere Else)
THE LAST CENTURY FOR MAN (Somewhere Else)
MAN OF A THOUSAND FACES (This Strange Engine)
SEPARATED OUT (Anoraknophobia)
BETWEEN YOU AND ME (Anoraknophobia)
==
ESTONIA (This Strange Engine)
KING (Afraid of Sunlight)
==
NEVERLAND (Marbles)
Tot mijn grote verbazing reken ik de twee songs uit Anoraknophobia (niet mijn favoriete album) bij de hoogtepunten van de avond !! Zo goed gebracht, vooral dan "Between You And Me"....
Andere Hoogtepunten: zoals eerder gemeld: "Neverland", maar ook opener "Splintering Heart", "Fantastic Place", "Waiting to Happen", "Man of A Thousand Places" en "Somehwere Else"....
Het optreden was zo rond 23 uur gedaan, en toch wouden we nog meer ... Jammer maar helaas...
Door de chaos in de parking van 013 haalde ik in Antwerpen mijn laatste trein (0:34 - om 0:40 in A'pen) niet meer maar gelukkig was mijn resigezel zo vriendelijk me in Mechelen (gelukkig maar 20 minuutjes rijden verder) af te zetten
't was een mooie avond, de muziek was super en dat mag ook gezegd worden van het gezelschap: Musicmeter-users zijn aangename mensen: een wetenschap die nog eens bevestigd werd. Ik hoop dat ook zij allen veilig thuis geraakten
Mark/ c-moon
Hier keek ik echt al lang naar uit, want tussen ons: ik had deze band nog niet live gezien; veel pech gehad bij vorige doortochten waardoor ik dus geen shows kon meepikken, maar nu dus wel, en dat was hoogtijd !
Na een korte treinrit naar A'pen, waar Leslie, mijn metgezel me oppikte, de auto in naar Tiblurg mét klein vertraging, dankzij de files....
We kwamen alsvanzelf en meteen Musicmeter-users tegen: Cygnus, Nevyn en Kasperbert. Wat praatjes en biertjes en toch ook wel het meegepikte voorprorgamma verder, - ondertussen Cygnus nog kwijt geraakt en weer terug gevonden, en Vandegriend tegen het lijf gelopen - was het tijd voor marillion....
En jongens hoe goed toch zeg....
Nee, geen greatest hits! Zeker niet.. veel werk uit "Somewhere Else" (het nieuwe album) "Holidays in Eden", "This Strange Egine" en tot mijn grote vreugde ook uit "Marbles" met als absolute hoogtepunt de afsluiter "Neverland".... fantastisch....
Steve Hogarth: wat is die man goed live zeg.. wat een stem toch....
Het werd een heel gezellig, gedreven, aangenaam en intens optreden, met de immer vriendelijke heren van Marillion... what a treat!
Op de setlist:
SPLINTERING HEART (Holidays In Eden)
YOU'RE GONE (Marbles)
THANKYOU WHOEVER YOU ARE (Somewhere Else)
AFRAID OF SUNLIGHT (Afraid of Sunlight)
WAITING TO HAPPEN (Holidays in Eden)
A VOICE FROM THE PAST (Somewhere Else)
SOMEWHERE ELSE (Somewhere Else)
THE LAST CENTURY FOR MAN (Somewhere Else)
MAN OF A THOUSAND FACES (This Strange Engine)
SEPARATED OUT (Anoraknophobia)
BETWEEN YOU AND ME (Anoraknophobia)
==
ESTONIA (This Strange Engine)
KING (Afraid of Sunlight)
==
NEVERLAND (Marbles)
Tot mijn grote verbazing reken ik de twee songs uit Anoraknophobia (niet mijn favoriete album) bij de hoogtepunten van de avond !! Zo goed gebracht, vooral dan "Between You And Me"....
Andere Hoogtepunten: zoals eerder gemeld: "Neverland", maar ook opener "Splintering Heart", "Fantastic Place", "Waiting to Happen", "Man of A Thousand Places" en "Somehwere Else"....
Het optreden was zo rond 23 uur gedaan, en toch wouden we nog meer ... Jammer maar helaas...
Door de chaos in de parking van 013 haalde ik in Antwerpen mijn laatste trein (0:34 - om 0:40 in A'pen) niet meer maar gelukkig was mijn resigezel zo vriendelijk me in Mechelen (gelukkig maar 20 minuutjes rijden verder) af te zetten

't was een mooie avond, de muziek was super en dat mag ook gezegd worden van het gezelschap: Musicmeter-users zijn aangename mensen: een wetenschap die nog eens bevestigd werd. Ik hoop dat ook zij allen veilig thuis geraakten

Mark/ c-moon
0
geplaatst: 2 mei 2007, 03:02 uur
Woei! Ik ben ook eindelijk terug, auto op de oprit
Hoog tijd om te gaan slapen, maar tof berichtje Mark
.
Voor mij was Neverland zeker het hoogtepunt van de avond, en een prachtige afsluiter, hadden ze niet beter kunnen doen
.Voor mij was Neverland zeker het hoogtepunt van de avond, en een prachtige afsluiter, hadden ze niet beter kunnen doen

0
geplaatst: 2 mei 2007, 08:45 uur
allemaal. Leuk om jullie ontmoet te hebben.Over het concert van Marillion was ik eerlijk gezegd wat minder te spreken. Niet dat de mannen niet in topvorm waren, met name Hogarth leverde maar weer eens een puike prestatie, maar de setlist liet wat mij betreft toch wel wat te wensen over. Nummers van Anoraknophobia en TSE, wat niet direct mn favorieten zijn, een tweetal wat mindere tracks van Marbles en niets van Brave. Ook had ik nog wel een "epicje" of wat op de wenslijst staan en had ik zelf wat andere nummers van Somewhere Else gekozen.
Maar genoeg zuurpruimerij. Hoogtepunten waren er toch ook zat. Wat mij betreft de AOS nummers (ondanks de ballon), Splintering Heart, Somewhere Else en de afsluiter Neverland. Met name Somewhere Else vond ik erg goed gedaan. Was benieuwd hoe Steve dit live zou doen maar t moet gezegd: fenomenaal. En daarnaast blijft de voordracht van de mannen immer sympathiek. De band neemt zijn fanschare zeer serieus en het doet me deugd dat die dan ook trouw blijft op komen dagen. Volgende keer ga ik natuurlijk weer.
Wat een gedoe trouwens in de garage. Dat duurde langer dan de hele autorit. Maar goed, voor mij haast naast de deur. Vlaanderen was ff reizen natuurlijk en Nevyn moest nog naar Drenthe

0
geplaatst: 2 mei 2007, 09:08 uur
En gezellig dat het was! 

Van links naar rechts: Nevyn, VanDeGriend, Kasperbert, C-Moon en Cygnus.

Van links naar rechts: Nevyn, VanDeGriend, Kasperbert, C-Moon en Cygnus.
0
geplaatst: 2 mei 2007, 09:20 uur
Het was een goed concert, maar ik deel de mening van Rob: ik heb teveel favorieten gemist. Ik hoopte tegen beter weten in op Ocean Cloud, maar dat ze Season's End en Brave helemaal zouden overslaan had ik echt niet verwacht.
Maar de nummers die Marillion speelde waren erg goed uitgevoerd, met een speelvreugde zoals je maar bij weinig bands ziet. Veel grappen, grollen en interactie met het publiek.
Maar de nummers die Marillion speelde waren erg goed uitgevoerd, met een speelvreugde zoals je maar bij weinig bands ziet. Veel grappen, grollen en interactie met het publiek.
0
geplaatst: 2 mei 2007, 10:18 uur
Neverland was briljant! 
Wel een van de betere concerten die ik meegemaakt heb
, vooral Hogarth was erg in vorm. Alleen had die setlist net ietsje anders gemogen van me, maar goed.....
Iedereen bedankt voor het supergezellige avondje!

Wel een van de betere concerten die ik meegemaakt heb
, vooral Hogarth was erg in vorm. Alleen had die setlist net ietsje anders gemogen van me, maar goed.....Iedereen bedankt voor het supergezellige avondje!

0
geplaatst: 2 mei 2007, 10:25 uur
Joy4ever schreef:
Nam Nicolage Rico de foto?
Nee die hebben we gemist. Ik sluit me wel aan bij Rob en Frank, te veel favorieten gemist... En ik was me ook kapot aan het ergeren bij het 'make an end to all poverty'-moraalverhaaltje. Ga nou lekker spelen jongens!
En het was inderdaad supergezellig

0
geplaatst: 2 mei 2007, 10:47 uur
Goed concert, inderdaad! Ik kende niet alle liedjes, maar ze klonken als muziek in de oren. De afsluiters waren inderdaad hoogtepunten, met "Neverland" als topper, zoals zovelen zeggen. Ik vond "Afraid of Sunlight" ook erg mooi gebracht. Schitterend nummer, met de zon op het gordijn.
Jammer dat ik jullie gemist had. De Mini-MuMe-meeting was aan me voorbij gegaan. Volgende keer beter. Mooi dat ik meteen een avondje sauna heb meegepikt. Hoef ik van het weekend niet meer. Wat een hitte in 013, maar dat mocht de pret niet drukken.
Steve zou zo cabaretier kunnen worden, volgens mij. Talent heeft 'ie!
Het geluid in 013 is goed, overigens (was de 1e keer dat ik er was). Over het parkeren wil ik het eigenlijk niet hebben. Ik zei nog tegen mij neef: "Zullen we de auto ergens anders parkeren?". "Nee joh, gewoon in de parkeergarage".
Jammer dat ik jullie gemist had. De Mini-MuMe-meeting was aan me voorbij gegaan. Volgende keer beter. Mooi dat ik meteen een avondje sauna heb meegepikt. Hoef ik van het weekend niet meer. Wat een hitte in 013, maar dat mocht de pret niet drukken.
Het geluid in 013 is goed, overigens (was de 1e keer dat ik er was). Over het parkeren wil ik het eigenlijk niet hebben. Ik zei nog tegen mij neef: "Zullen we de auto ergens anders parkeren?". "Nee joh, gewoon in de parkeergarage".

0
geplaatst: 2 mei 2007, 10:54 uur
Dat gaat normaal erg goed daar anders. Zal wel iemand hebben proberen te pinnen met zijn Airmiles kaart ofzo.
Maar jij was er dus ook....dacht dat je je kaarten had verkocht
Maar jij was er dus ook....dacht dat je je kaarten had verkocht
0
geplaatst: 2 mei 2007, 10:56 uur
Nicolage Rico schreef:
Goed concert, inderdaad! Ik kende niet alle liedjes, maar ze klonken als muziek in de oren. De afsluiters waren inderdaad hoogtepunten, met "Neverland" als topper, zoals zovelen zeggen. Ik vond "Afraid of Sunlight" ook erg mooi gebracht. Schitterend nummer, met de zon op het gordijn.

Hitte? We stonden vooraan, een beetje links van het midden en daar stond je rustig en het was er niet te warm. Maar 013 leek gisteren wel een kerk, iedereen wilde achterin staan.
En parkeren in Tilburg moet je aan de Spoorlaan doen, Gratis, 10 minuutjes lopen van 013 en je bent meteen weer op weg!
0
geplaatst: 2 mei 2007, 10:59 uur
Inderdaad. Links vooraan is altijd plaats. En een drankje halen is zo gebeurd. Alleen toiletbezoek is bij een uitverkocht huis dan een uitdaging al gaat het bij Marillion publiek een stuk beter dan bij pakweg Motorhead 

0
geplaatst: 2 mei 2007, 11:03 uur
Hehe, ja 2 verkocht aan mij
Maar hij had zelf ook nog
Ik heb ook helemaal geen last gehad van de hitte, en we stonden vooraan inderdaad wel heel erg goed. Mooie zaal ook 013, erg handig die trappen zo, en het geluid was ook mooi ja

0
geplaatst: 2 mei 2007, 11:11 uur
Inderdaad.
Uiteraard wilde ik ook zelf gaan. Tot zoverre had ik een MiNi-MuMe-meeting met Nevyn kunnen hebben. We kwamen alleen laat aan en stonden meteen achteraan. Toen maar naar boven gegaan, waar we een uitstekend uitzicht hadden.
Uiteraard wilde ik ook zelf gaan. Tot zoverre had ik een MiNi-MuMe-meeting met Nevyn kunnen hebben. We kwamen alleen laat aan en stonden meteen achteraan. Toen maar naar boven gegaan, waar we een uitstekend uitzicht hadden.
0
geplaatst: 2 mei 2007, 12:38 uur
Het was een goed concert in tilburg! Ik vond het geluid erg goed en de prestaties van de mannen liet ook niks te wensen over. Ik stond rechts vooraan naast Anneke Van Giersbergen (zangeres The Gathering!) Vond het een behoorlijke setlist misschien ietwat weinig van de nieuwe plaat (4 nummers is wat karig) en verder was Between You And Me het muzikale dieptepunt van de avond (opzich goed gebracht maar gewoon niet echt een goed nummer..) Jammer dat er niks van Brave ten gehore werd gebracht. Season's End wordt tegenwoordig steeds vaker overgeslagen en als er dan iets voorbij komt dan is het Easter en die kennen we zo langzamerhand ook wel!
Ook weer wat leuke aankopen kunnen doen bij de merchandise en wat later op de avond kwam ook nog 3 vijfde van de band de zaal in voor foto's/signeren e.d. Dus mijn Somewhere Else dvd sampler van 3 euri (koopie!!) is maar mooi voorzien van handtekeningen van Mark Kelly, Steve Rothery en Pete Trewavas (wat is die klein zeg)
Hoogtepunten: Neverland, Afraid Of Sunlight, Voice From The Past (waar H echt al zijn emoties in gooide!) en King
Het publiek was ietwat timide wat wel jammer was maar voor de veelal luisterliedjes die de groep voor de dag legde ook zeker geen irritaties bij mij opleverde. Van de hitte heb ik verder weinig gemerkt. Heb een tijdje geleden een concert van Saybia in 013 bezocht en dat was net zoals Marillion uitverkocht maar daar leek toch echt wel 200 man meer te staan, toen was het echt niet te houden en nu ging het best.
Nogmaals behoorlijk goed concert en ik kijk alweer uit naar de 16de want dan mag ik weer
Ook weer wat leuke aankopen kunnen doen bij de merchandise en wat later op de avond kwam ook nog 3 vijfde van de band de zaal in voor foto's/signeren e.d. Dus mijn Somewhere Else dvd sampler van 3 euri (koopie!!) is maar mooi voorzien van handtekeningen van Mark Kelly, Steve Rothery en Pete Trewavas (wat is die klein zeg)
Hoogtepunten: Neverland, Afraid Of Sunlight, Voice From The Past (waar H echt al zijn emoties in gooide!) en King
Het publiek was ietwat timide wat wel jammer was maar voor de veelal luisterliedjes die de groep voor de dag legde ook zeker geen irritaties bij mij opleverde. Van de hitte heb ik verder weinig gemerkt. Heb een tijdje geleden een concert van Saybia in 013 bezocht en dat was net zoals Marillion uitverkocht maar daar leek toch echt wel 200 man meer te staan, toen was het echt niet te houden en nu ging het best.
Nogmaals behoorlijk goed concert en ik kijk alweer uit naar de 16de want dan mag ik weer

0
geplaatst: 2 mei 2007, 13:12 uur
c-moon schreef:
...
...
...
...
Moet Marbles zijn trouwens

0
geplaatst: 2 mei 2007, 13:53 uur
Joy4ever schreef:
Nee, een kameraad van mij, die nu trouwens ook na gisteren zich op musicmeter geregistreerd heeft

0
geplaatst: 2 mei 2007, 13:54 uur
0
geplaatst: 2 mei 2007, 13:57 uur
nevyn schreef:
.
Voor mij was Neverland zeker het hoogtepunt van de avond, en een prachtige afsluiter, hadden ze niet beter kunnen doen
.Voor mij was Neverland zeker het hoogtepunt van de avond, en een prachtige afsluiter, hadden ze niet beter kunnen doen

Leuk jou en de andere toffe mensen ontmoet te hebben !
Was een leuke avond he?!!!
0
geplaatst: 2 mei 2007, 14:00 uur
Jammer dat we niet met alle Musicmeter-gebruikers konden afspreken: volgende keer beter !
0
geplaatst: 2 mei 2007, 14:19 uur
c-moon schreef:
Jammer dat we niet met alle Musicmeter-gebruikers konden afspreken: volgende keer beter !
Inderdaad, maar daarvoor hebben we het mini-mumeting topic
. Volgende keer wat ruimer van tevoren afspreken. En iedereen moet de volgende keer ook zijn/haar schoenmaat doorgeven 
0
geplaatst: 2 mei 2007, 14:22 uur
Kasperbert schreef:
. Volgende keer wat ruimer van tevoren afspreken. En iedereen moet de volgende keer ook zijn/haar schoenmaat doorgeven 
(quote)
53
0
geplaatst: 2 mei 2007, 14:39 uur
0
geplaatst: 2 mei 2007, 14:43 uur
Kasperbert schreef:
Jij hebt grote voeten
(of ik heb gewoon kleine voeten
)
(quote)
Jij hebt grote voeten
(of ik heb gewoon kleine voeten
)Nee, volgende keer doe ik die clownschoenen niet meer aan. Lastig met zoveel mensen.
44 (beter?).
0
geplaatst: 2 mei 2007, 14:46 uur
Nicolage Rico schreef:
Nee, volgende keer doe ik die clownschoenen niet meer aan. Lastig met zoveel mensen.
44 (beter?).
(quote)
Nee, volgende keer doe ik die clownschoenen niet meer aan. Lastig met zoveel mensen.
44 (beter?).
Prima

0
geplaatst: 3 mei 2007, 11:18 uur
Ik vond het concert in Hardenberg in een woord geweldig. De passie en de sfeer zat erin bij de heren en het publiek.
0
geplaatst: 3 mei 2007, 12:14 uur
sekreetje schreef:
Ik vond het concert in Hardenberg in een woord geweldig. De passie en de sfeer zat erin bij de heren en het publiek.
bij jouw weten een andere set-list dan in tilburg?? Ik begreep dat Voice from the past niet gedaan is
0
geplaatst: 3 mei 2007, 23:43 uur
Hardenberg was GREAT!!!
Het begon al verassend, met Splintering heart!
de rest was ook gewoon perfect (behalve dan de sloffen van Hoghart). de precieze setlist weet ik niet meer maar er werden gespeeld;
Between you & me
The other half
Somewhere else
Faith
Thank you...
You're gone
Fantastic place
Neverland
man of 1000 faces
Accidental man
Easter
Splintering heart
Beautifull
Waiting to happen
en nog wat... maar dat ben ik vergeten. Zo ook de volgorde. Wie het weet mag het zeggen.
Het begon al verassend, met Splintering heart!
de rest was ook gewoon perfect (behalve dan de sloffen van Hoghart). de precieze setlist weet ik niet meer maar er werden gespeeld;
Between you & me
The other half
Somewhere else
Faith
Thank you...
You're gone
Fantastic place
Neverland
man of 1000 faces
Accidental man
Easter
Splintering heart
Beautifull
Waiting to happen
en nog wat... maar dat ben ik vergeten. Zo ook de volgorde. Wie het weet mag het zeggen.
* denotes required fields.