MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Marillion !

zoeken in:
Gisteren Marillion gezien in een uitverkocht Vredenburg. En wat heb ik genoten zeg, eerste keer voor mij dat ik ze zag, maar dat gaat zeker niet de laatste keer worden.

Marillion in topvorm, met Steve H als grote animator. Wat een performance geeft die man. Daarnaast een perfecte band om zich heen, met als hoogtepunt de gitaarsolo's van Steve Rothery.

Als ik de setlists van de afgelopen optredens zie dan hebben we geluk gehad met deze:

Splintering Heart
You’re Gone
Faith
Thankyou Whoever You Are
Afraid of Sunlight
A Voice From The Past
Fantastic Place
Somewhere Else
The Other Half
Beautiful
Man of a Thousand Faces
Between You and Me
King
The Invisible Man
Neverland
Easter

Favoriete albums als Marbles en Afraid of Sunlight kwamen ruimschoots aan bod, met als enige minpunt het geheel ontbreken van Brave. Ik zou toch graag The Great Escape eens live horen.

Al met al een geslaagde avond, niet in de laatste plaats door de mini-meeting met users LinS en Superwox.

Lin
Vince vega schreef:
Gisteren Marillion gezien in een uitverkocht Vredenburg. En wat heb ik genoten zeg, eerste keer voor mij dat ik ze zag, maar dat gaat zeker niet de laatste keer worden.

Marillion in topvorm, met Steve H als grote animator. Wat een performance geeft die man. Daarnaast een perfecte band om zich heen, met als hoogtepunt de gitaarsolo's van Steve Rothery.

Als ik de setlists van de afgelopen optredens zie dan hebben we geluk gehad met deze:

Splintering Heart
You’re Gone
Faith
Thankyou Whoever You Are
Afraid of Sunlight
A Voice From The Past
Fantastic Place
Somewhere Else
The Other Half
Beautiful
Man of a Thousand Faces
Between You and Me
King
The Invisible Man
Neverland
Easter

Favoriete albums als Marbles en Afraid of Sunlight kwamen ruimschoots aan bod, met als enige minpunt het geheel ontbreken van Brave. Ik zou toch graag The Great Escape eens live horen.

Al met al een geslaagde avond, niet in de laatste plaats door de mini-meeting met users LinS en Superwox.

kan me er alleen maar bij aansluiten, en zeker door de laatste zin

Vince vega schreef:

Splintering Heart
Afraid of Sunlight
Fantastic Place
Somewhere Else
The Other Half
King
The Invisible Man
Neverland
Easter
Inderdaad zeg.....hoewel nog steeds niks van Brave

Eindelijk. Daar is ie dan, de enige echte

De Fish of Hogarth enquete

Niet over praten...gewoon kiezen

Ben benieuwd

VanDeGriend schreef:
Eindelijk. Daar is ie dan

Heh, gelukkig dan kan ik me weer verkneukelen aan de berichtgeving vanuit beide kampen

VanDeGriend schreef:
Eindelijk. Daar is ie dan, de enige echte

De Fish of Hogarth enquete

Niet over praten...gewoon kiezen

Ben benieuwd

Leuk

Op mijn hyves heb ik een filmpje van het concert staan. Helaas is de kwaliteit niet zo goed, maar misschien toch leuk om een keer gezien te hebben. Hij staat rechts onderin.

http://rico36.hyves.nl/#

Gefilmd door mijn neef, die van tevoren stoer zat te praten dat hij zo een goede camera had... (en hij zit er af en toe wijs doorheen te praten....).

Nicolage Rico schreef:
Op mijn hyves heb ik een filmpje van het concert staan. Helaas is de kwaliteit niet zo goed, maar misschien toch leuk om een keer gezien te hebben. Hij staat rechts onderin.

http://rico36.hyves.nl/#

Gefilmd door mijn neef, die van tevoren stoer zat te praten dat hij zo een goede camera had... (en hij zit er af en toe wijs doorheen te praten....).

is dit opgenomen in 1963?

vigil schreef:
(quote)

is dit opgenomen in 1963?

Nee, in 013.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Nee, in 013.

ow, bedankt!

Daar was ik ook bij

vigil schreef:
(quote)

ow, bedankt!

Daar was is ik ook bij

Balen van de kwaliteit, maar toch leuk om een x te zien.. Toch?

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Balen van de kwaliteit, maar toch leuk om een x te zien.. Toch?

Zeker!
heb jij toevallig dat dvdtje gekocht van 3 euri met 3 Somewhere Else nummers erop?? Dat was best goede kwaliteit vond ik!

vigil schreef:
(quote)

Zeker!
heb jij toevallig dat dvdtje gekocht van 3 euri met 3 Somewhere Else nummers erop?? Dat was best goede kwaliteit vond ik!

Die heb ik helaas niet gekocht. Ik heb er even gekeken (we waren laat binnen), maar zag dat de prijzen al hoger lagen dan in de winkel, dus ben meteen weggelopen. Jammer dat ik die niet gezien heb.

zo gisteravond weer een uitverkocht Vredenburg, en het was een erg goed concert! De set-list was weer eens omgegooid en voor de thuisblijvers; u heeft wat gemist!! Voor het eerst op Hollandsche bodem de hele versie van OCEAN CLOUD!! Ze speelden 5 andere nummers dan bij het andere concert waar ik bij was namelijk Tilburg.

set:

Splintering Heart
The Other Half
You're Gone
Afraid of Sunlight
Fantastic Place
A Voice From The Past
No Such Thing
Somewhere Else
Ocean Cloud (amazing - the whole thing!)
Separated Out
Between You And Me
The Space
--
Estonia
Neverland
--
Hocus Pocus (with balloons!)

Het concert was inderdaad erg goed! Ocean Cloud en The Space waren mijn hoogtepunten. De uitsmijter Hocus Pocus was ook erg leuk. Dit smaakt naar meer. In december zijn ze terug volgens Hogarth.

Ocean Cloud! Geluksvogels...

bonothecat schreef:
Ocean Cloud

Daar wel

VanDeGriend schreef:
(quote)

Daar wel

Tja, wat doe je er aan heh

bonothecat schreef:
In december zijn ze terug volgens Hogarth.

Zal het geld wel weer op zijn

Kunnen de fans al weer intekenen voor dit gebeuren ?

charlezzz schreef:
(quote)

Zal het geld wel weer op zijn

Kunnen de fans al weer intekenen voor dit gebeuren ?

Hoe was het bij Roger Waters?

vigil schreef:
(quote)

Hoe was het bij Roger Waters?

nog geen liveconcert van hem gezien dit jaar

charlezzz schreef:
(quote)

nog geen liveconcert van hem gezien dit jaar

Marillion lijkt geen genoeg te kunnen krijgen van touren. Op 29 november gaat de Snow-where Else Christmas Tour van start. Op de site van de band staat het volgende:

We are almost ready to start selling tickets for the Xmas Tour 2007. You will see that we are only playing in the UK, Holland, Germany and France.
You're probably feeling "left out" and wondering why?.. Well, it's certainly not personal. If we're not coming to your continent/country/town/city it's because we've had to reluctantly make some tough decisions about where, and where not, to play because we are short on time. It's our intention to write and record some new songs so that we can make our Spring deadline for the release of album number 15. We fear that if we book a long tour at the end of 2007 we'll not be ready, so the Christmas tour has to be restricted to a 2 week period.
We're truly sorry and as ever if we could visit you all individually you know we would!
H, Ian, Pete, Mark and Steve

De data zijn als volgt:

29 Nov Glasgow, Scotland
30 Nov Manchester, England
2 Dec Wolverhampton, England
3 Dec Cambridge, England
4 Dec Cardiff, Wales
5 Dec London, England
7 Dec Paris, France
8 Dec Cologne, Germany
9 Dec Rijssen, Netherlands
11 Dec Amsterdam, Netherlands
12 Dec Amsterdam, Netherlands

Exacte locatie en prijs van de tickets zijn nog niet bekend. Anyhow, leuk dat ze weer naar Nederland komen En nog leuker dat er album 15 aankomt, mits het niet zo'n tegenvaller is als Somewhere Else.

Kasperbert schreef:
... and where not, to play because we are short on time

ik mag toch aannemen dat er ondertussen geen fans meer zijn die dit soort onzin geloven. ze komen in andere landen gewoon niet meer aan de bak, lijkt me.

charlezzz schreef:
(quote)

ik mag toch aannemen dat er ondertussen geen fans meer zijn die dit soort onzin geloven. ze komen in andere landen gewoon niet meer aan de bak, lijkt me.

De X-Mas 2008 tour doet alleen de UK nog aan heb ik vernomen.

Running On Empty schreef:
(quote)

De X-Mas 2008 tour doet alleen de UK nog aan heb ik vernomen.

tijdens die tour kunnen de fans alvast geld in de pot doen voor de tour van 2009. gaaaaaaaaap

Ah mooi! In Amsterdam zal het wel Paradiso worden en voor Keulen gok ik op E-Werk.

Cygnus schreef:
Ah mooi! In Amsterdam zal het wel Paradiso worden en voor Keulen gok ik op E-Werk.

Of de Melkweg of misschien zelfs Cafe Jansen in de Jordaan

Running On Empty schreef:
(quote)

Of de Melkweg of misschien zelfs Cafe Jansen in de Jordaan

Zolang ze in 020 uit die Arena wegblijven vind ik het best!

Cygnus schreef:
(quote)

Zolang ze in 020 uit die Arena wegblijven vind ik het best!

Daar zou ik me maar geen zorgen over maken

Gast
geplaatst: vandaag om 05:44 uur

geplaatst: vandaag om 05:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.