Muziek / MusicMeter Live! / Support acts bij concerten
zoeken in:
0
geplaatst: 18 mei 2007, 00:22 uur
Weet niet of dit topic hier thuis hoort.
Wat vindt met hier van support acts bij concertenten.
Zitten wij daar op te wachten of zeg je laat maar zitten.
Ik zelf zit niet zo te wachten op een voorprogramma.
Is voor mij echt de tijd uitzitten tot de hoofdact begint. Heb het nog maar zelden meegemaakt dat ik een voorprogramma echt goed vond.
Wat vindt met hier van support acts bij concertenten.
Zitten wij daar op te wachten of zeg je laat maar zitten.
Ik zelf zit niet zo te wachten op een voorprogramma.
Is voor mij echt de tijd uitzitten tot de hoofdact begint. Heb het nog maar zelden meegemaakt dat ik een voorprogramma echt goed vond.
0
geplaatst: 18 mei 2007, 00:40 uur
Ik vind de voorprogramma's juist wel leuk. Mits het voorprogramma is uitgezocht door de artiest.
Zo was mijn eerste kennismaking met de Simple Minds toen die in 1980 als voorprogramma bij Peter Gabriel speelden. Of de Dandy Warhols bij David Bowie. Probleem is vaak het geluid, want het voorprogramma mag vaak niet over de PA van de artiest spelen.
Ook vervelend is als er andere belangen zijn en bijvoorbeeld de platenmaatschappij iets meestuurt. Zoals de Cranes bij de Cure of nog erger Anouk bij Bowie (dat was echt heel erg).
Zo was mijn eerste kennismaking met de Simple Minds toen die in 1980 als voorprogramma bij Peter Gabriel speelden. Of de Dandy Warhols bij David Bowie. Probleem is vaak het geluid, want het voorprogramma mag vaak niet over de PA van de artiest spelen.
Ook vervelend is als er andere belangen zijn en bijvoorbeeld de platenmaatschappij iets meestuurt. Zoals de Cranes bij de Cure of nog erger Anouk bij Bowie (dat was echt heel erg).
0
geplaatst: 18 mei 2007, 00:59 uur
Het verschilt: soms dan ontdek je echt een band. Meestal check ik van tevoren altijd wie het voorprogramma is: zo ben ik onlangs aan Basia Bulat geraakt (voorprogramma The Veils) waar ik anders nooit van gehoord zou hebben, en zo heb ik dEUS al in een zeer vroeg stadium ontdekt als voorprogramma van Magnapop en daar vond ik dat ze het hoofdprogramma compleet wegbliezen.
Maar heel vaak is het inderdaad de tijd uitzingen en vind ik het vervelend.
Maar heel vaak is het inderdaad de tijd uitzingen en vind ik het vervelend.
0
geplaatst: 18 mei 2007, 01:09 uur
Tip voor badlands: gewoon een uurtje later komen en het voorprogramma skippen. Simpel zat toch? 

0
geplaatst: 18 mei 2007, 07:30 uur
Ik houd wel van voorprogramma's. Vaak heb ik zo leuke ontdekkingen gedaan.
0
geplaatst: 18 mei 2007, 09:22 uur
bubbachups schreef:
Tip voor badlands: gewoon een uurtje later komen en het voorprogramma skippen. Simpel zat toch?

Ja idd simpel zat! Alleen niet zo handig als je een beetje fatsoenlijke plaats wilt hebben.
Als je een uurtje later komt sta/zit je in de regel achteraan.
Heel soms vind ik een voorprogramma wel te pruimen.
Vond Snow Patrol bij U2 goed te doen.
0
geplaatst: 18 mei 2007, 10:35 uur
Aha voorprogramma's. Ik mag dat wel. De allerslechtste optredens die ik heb gezien, maar soms ook de allerleukste optredens komen van de support act. Altijd iets om over te kleppen tijdens de pauze.
Leukste support acts, heel soms leuker dan het hoofdprogramma ,voor mij waren, wat me zo even te binnen schiet :
- Red Snapper als support voor Roni Size (het enige optreden ooit waar ik voortijdig ben weggegaan, al moet gezegd worden dat ik speciaal voor Red Snapper ging)
-Stereo MC's als support voor U2 in Nijmegen. Veel beter mee vermaakt.
- Kraak en Smaak, recent bij Faithless
- Kosheen, even geleden bij Faithless
- Saybia bij Kane (al vind ik aan Saybia op plaat niks aan, het optreden was prima, idem voor Kane trouwens)
- The Bravery bij Depeche Mode
- Big Audio Dymnamite bij U2 (al was ik geloof ik de enige die dat leuk vond)
- Madhouse bij Prince
- Novastar bij Robbie Williams
- Galliano bij Peter Gabriel
- China Crises bij Simple Minds
- Soundgarden bij Guns n Roses
- Gus Gus bij Moloko
- Earth Wind and Fire (!) bij Barry White die volgens mij toen al dood was.
- Howie Day bij Tori Amos
- Echo & the Bunnymen en Air bij New Order
- The Cult bij the Who (alvast
)
en vast nog meer.
Maar meestal is het helemaal niks. Het vreselijkste voorprogramma ooit , waar ik de naam nog van weet, was Dearhoof bij Radiohead op de voet gevolgd door Miranda Sex Garden bij Depeche Mode. Ook Mastodon bij Tool had ik graag overgeslagen.
Leukste support acts, heel soms leuker dan het hoofdprogramma ,voor mij waren, wat me zo even te binnen schiet :
- Red Snapper als support voor Roni Size (het enige optreden ooit waar ik voortijdig ben weggegaan, al moet gezegd worden dat ik speciaal voor Red Snapper ging)
-Stereo MC's als support voor U2 in Nijmegen. Veel beter mee vermaakt.
- Kraak en Smaak, recent bij Faithless
- Kosheen, even geleden bij Faithless
- Saybia bij Kane (al vind ik aan Saybia op plaat niks aan, het optreden was prima, idem voor Kane trouwens)
- The Bravery bij Depeche Mode
- Big Audio Dymnamite bij U2 (al was ik geloof ik de enige die dat leuk vond)
- Madhouse bij Prince
- Novastar bij Robbie Williams
- Galliano bij Peter Gabriel
- China Crises bij Simple Minds
- Soundgarden bij Guns n Roses
- Gus Gus bij Moloko
- Earth Wind and Fire (!) bij Barry White die volgens mij toen al dood was.
- Howie Day bij Tori Amos
- Echo & the Bunnymen en Air bij New Order
- The Cult bij the Who (alvast
)en vast nog meer.
Maar meestal is het helemaal niks. Het vreselijkste voorprogramma ooit , waar ik de naam nog van weet, was Dearhoof bij Radiohead op de voet gevolgd door Miranda Sex Garden bij Depeche Mode. Ook Mastodon bij Tool had ik graag overgeslagen.
0
geplaatst: 18 mei 2007, 12:00 uur
Deerhoof bij Radiohead, wat een ramp was dat... In dezelfde categorie valt The Noisettes als voorprogramma van Muse.
Maar gelukkig zijn er ook goede voorprogramma's. Zo heb ik erg genoten van Josh Pearson en Gravenhurst (beiden voorprogramma van Explosions in the Sky). Maar meestal is het de tijd uitzitten tot de echte band begint.
Maar gelukkig zijn er ook goede voorprogramma's. Zo heb ik erg genoten van Josh Pearson en Gravenhurst (beiden voorprogramma van Explosions in the Sky). Maar meestal is het de tijd uitzitten tot de echte band begint.
0
geplaatst: 19 mei 2007, 22:23 uur
A life time ago ging ik naar een concert van 10CC in het Congresgebouw in Den Haag. Daar speelde een band in het voorprogramma die zo'n vreselijke "Haagse Deurbel Herrie" maakte, dat de zaal leegliep. Op een bepaald moment zaten er nog maar 3 of 4 mensen in de zaal. De rest van het publiek stond, vol ergernis en ongeloof, in de hal met piepende oren te wachten tot de hoofdact begon.
0
geplaatst: 20 mei 2007, 00:04 uur
Het gebeurt mij toch vaak dat het voorprogramma beter is dan de hoofdact, zeker in de kleine zaaltjes.
The veils was in de Ekko - Utrecht veel beter dan de hoofdact Fiery Furnaces. Aan het einde stonden er misschien nog tien mensen in de zaal
Vandaag ook weer waar whip in het voorprogramma stond van black cab. Ik denk eigenlijk dat whip bekender is,en nu toevallig tijd had maar ze waren ook veel beter.
Het is denk ik ook afhankelijk van de programmeur.
The veils was in de Ekko - Utrecht veel beter dan de hoofdact Fiery Furnaces. Aan het einde stonden er misschien nog tien mensen in de zaal
Vandaag ook weer waar whip in het voorprogramma stond van black cab. Ik denk eigenlijk dat whip bekender is,en nu toevallig tijd had maar ze waren ook veel beter.
Het is denk ik ook afhankelijk van de programmeur.
0
geplaatst: 30 juni 2007, 19:52 uur
Gister bij Peter Gabriel was het weer raak. Het meest nutteloze voorprogramma ooit.
De band stond te spelen achter een podiumhoog Arrow Rock scherm dat de regen moest tegenhouden.
Hilarisch gewoon. Kunnen ze net zo goed een cd opzetten.
De band stond te spelen achter een podiumhoog Arrow Rock scherm dat de regen moest tegenhouden.
Hilarisch gewoon. Kunnen ze net zo goed een cd opzetten.
0
geplaatst: 30 juni 2007, 19:57 uur
Ik vind het altijd wel leuk als er een voorprogramma is. Dat is een kans nieuwe bands te ontdekken. Vaak is het niks, maar er zit wel eens wat tussen. Ik kan me Skunk Anansie (toen nog totaal onbekend) bij Therapy en Idlewild bij Placebo herinneren.
Het valt me ook op dat het publiek bij kleinere bands toegankelijker is voor het voorprogramma dan bij hele grote acts. Blijkbaar zit het mainstream publiek niet op iets nieuws te wachten.
Het valt me ook op dat het publiek bij kleinere bands toegankelijker is voor het voorprogramma dan bij hele grote acts. Blijkbaar zit het mainstream publiek niet op iets nieuws te wachten.
0
geplaatst: 30 juni 2007, 21:28 uur
Samen met Faith no More 
Het hele concert duurde zowat 6 uur volgens mij, dat was echt top.

Het hele concert duurde zowat 6 uur volgens mij, dat was echt top.
0
geplaatst: 30 juni 2007, 22:41 uur
Zavo schreef:
Ik vind het altijd wel leuk als er een voorprogramma is. Dat is een kans nieuwe bands te ontdekken. Vaak is het niks, maar er zit wel eens wat tussen. Ik kan me Skunk Anansie (toen nog totaal onbekend) bij Therapy en Idlewild bij Placebo herinneren.
Ik kom voor de hoofdact en niet voor de support act. Het kost me alleen maar tijd om naar muziek te luisteren waar ik niet voor kom. Er zijn mensen die de volgende dag moeten werken. Heb je een support act dan wordt het al gauw 1 uur voor je in je bed ligt.
Ik denk dat het mainstream publiek voor kwaliteit komt. Als ik iets nieuws wil horen zet ik wel een eigen voorkeur radioprogramma aan waarvan ik weet dat de nieuwe muziek bij mijn smaak past. Ik bepaal zelf wel waar ik naar luister en dat hoeven anderen niet voor mij te regelen
0
geplaatst: 30 juni 2007, 22:54 uur
Ach kom kom, niet zo zeuren over support acts. Heb afgelopen donderdag Kings of Leon en Incubus mogen bewonderen en dat was zeker niet verkeerd. Alleen is Incubus vergeten dat ze ook nog een album genaamd S.C.I.E.N.C.E. hebben gemaakt.
Als je ze niet wil zien dan kun je alsnog later komen. Maar goed de meeste mensen hebben neurotische drang om vooraan te staan, waardoor ze er vroeg willen zijn.
Als je ze niet wil zien dan kun je alsnog later komen. Maar goed de meeste mensen hebben neurotische drang om vooraan te staan, waardoor ze er vroeg willen zijn.
0
geplaatst: 30 juni 2007, 23:08 uur
Running On Empty schreef:
Ik kom voor de hoofdact en niet voor de support act. Het kost me alleen maar tijd om naar muziek te luisteren waar ik niet voor kom. Er zijn mensen die de volgende dag moeten werken. Heb je een support act dan wordt het al gauw 1 uur voor je in je bed ligt.
Wat een nonsens argument. Als de desbetreffende band geen voorprogramma zou hebben, startte ze gewoon een uurtje of anderhalf later.
Ik denk dat het mainstream publiek voor kwaliteit komt.
Met andere woorden: een voorprogramma heeft geen kwaliteit?
Als ik iets nieuws wil horen zet ik wel een eigen voorkeur radioprogramma aan waarvan ik weet dat de nieuwe muziek bij mijn smaak past.
Als ik iets nieuws wil horen zet ik wel een eigen voorkeur radioprogramma aan waarvan ik weet dat de nieuwe muziek bij mijn smaak past.
Ach gut, jij denkt nog dat de radio een diversiteit aan muziekstijlen uitzendt.
Ik bepaal zelf wel waar ik naar luister en dat hoeven anderen niet voor mij te regelen
Ik bepaal zelf wel waar ik naar luister en dat hoeven anderen niet voor mij te regelen
Dan laat je het voorprogramma toch gewoon schieten?
Zavo schreef:
Ik denk dat je hier wel een punt hebt.
0
geplaatst: 30 juni 2007, 23:18 uur
L_T_B schreef:
Wat een nonsens argument. Als de desbetreffende band geen voorprogramma zou hebben, startte ze gewoon een uurtje of anderhalf later.
(quote)
(quote)
(quote)
(quote)
(quote)
1. Ik heb genoeg concerten gezien die gewoon op tijd begonnen zonder support act.
2. Zelfs de Simple Minds in 1980 als support van Peter Gabriel klonken bagger. Ik heb echt zelden een goede support act gezien.
3. Ach gut ? Je moet natuurlijk wel weten waar je naar luistert en de radio niet als muzikaal behang aanzetten.
4. Ik heb liever dat de hoofdact gewoon op tijd begint.
0
geplaatst: 30 juni 2007, 23:29 uur
Quoten is ook een vak apart, nietwaar? 
Wat is toch dat obsessieve gedoe over de tijd?
Het een sluit het ander niet uit. Sommige concerten mét voorprogramma starten wel op tijd (wat dat ook moge zijn), terwijl sommige concerten zonder voorprogramma weer laat beginnen.
Wellicht ben je te gefocused op de hoofdact dat je de supportact bij voorbaat al niks vindt. Dit is overigens maar een veronderstelling van mijn kant.
[offtopic] Ik doelde met mijn opmerking op het feit dat er voor een grote groep mensen, degenen die buiten het "mainstream" label vallen, er sowieso niks op de radio is. [/offtopic]

1. Ik heb genoeg concerten gezien die gewoon op tijd begonnen zonder support act.
Het een sluit het ander niet uit. Sommige concerten mét voorprogramma starten wel op tijd (wat dat ook moge zijn), terwijl sommige concerten zonder voorprogramma weer laat beginnen.
2. Zelfs de Simple Minds in 1980 als support van Peter Gabriel klonken bagger. Ik heb echt zelden een goede support act gezien.
Wellicht ben je te gefocused op de hoofdact dat je de supportact bij voorbaat al niks vindt. Dit is overigens maar een veronderstelling van mijn kant.
3. Ach gut ? Je moet natuurlijk wel weten waar je naar luistert en de radio niet als muzikaal behang aanzetten.
[offtopic] Ik doelde met mijn opmerking op het feit dat er voor een grote groep mensen, degenen die buiten het "mainstream" label vallen, er sowieso niks op de radio is. [/offtopic]
0
Sietse
geplaatst: 30 juni 2007, 23:31 uur
LTB vat ongeveer samen hoe ik er tegen aan kijk.
Ik ben 100% voor voorprogramma's en ik heb meer problemen met het publiek dat geen respect heeft voor deze bands.
Je hoeft het niet leuk te vinden, maar gun de bands een kans en hou iig je kop dicht.
Zelf heb ik al vele malen meegemaakt dat het voorprogramma net zo goed, dan wel beter was dan de hoofdact en een enkele keer ben ik zelfs naar concerten gegaan voor het voorprogramma bijv. Marissa Nadler in het voorprogramma van 13 & God welke ik dus ook niet heb gezien, want dat kon me echt niet boieien (dus lekker naar huis met mijn vriendinnetje en de net aangeschafte platen nog eens een keer opzetten.....tsja, vroeger
)
Waar ik echt heel veel problemen mee heb is als het publiek geen respect heeft voor een door de hoofdact uitgekozen voorprogramma. Dit zijn nl. meestal bands die een kans krijgen om hun ding te laten zien aan een groter publiek.
Een groots voorbeeld is Einsturzende Neubauten in het voorprogramma van U2 echt jaren terug. Ik was er zelf helaas niet bij, maar mijn broer wel en die was dusdanig onder de indruk...dat terwijl heel veel andere bezoekers er voor hebben gezorgd dat er tegenwoordig geen plastic flessen meer mee mogen naar concerten (hoera voor vliegende petflessen
)
Waar ik dan weer wel respect voor heb is als de hoofdact dan het publiek "terug pakt". Zo hoorde ik onlangs van een act die werd uitgejouwd door het publiek enzo. Hoofdact heeft toen geen woord gezegd, een korte set gespeeld en geen toegift gedaan.
Dat vind ik heel erg netjes...laat je meteen weten hoe je als band tegenover dit soort praktijken staat.
Laatste wat ik hier nog over wil zeggen is dat als bezoeker van een concert je een ding moet herinneren...die ene band waar je voor komt kijken is ook ooit zo begonnen als een voorprogramma van een andere grotere act, en die hebben dus ook ooit van iemand de kans gekregen.
En dat is denk ik nog het belangrijkste wat je, je moet bedenken bij een voorprogramma...het hoofdprogramma was het ook ooit
Ik ben 100% voor voorprogramma's en ik heb meer problemen met het publiek dat geen respect heeft voor deze bands.
Je hoeft het niet leuk te vinden, maar gun de bands een kans en hou iig je kop dicht.
Zelf heb ik al vele malen meegemaakt dat het voorprogramma net zo goed, dan wel beter was dan de hoofdact en een enkele keer ben ik zelfs naar concerten gegaan voor het voorprogramma bijv. Marissa Nadler in het voorprogramma van 13 & God welke ik dus ook niet heb gezien, want dat kon me echt niet boieien (dus lekker naar huis met mijn vriendinnetje en de net aangeschafte platen nog eens een keer opzetten.....tsja, vroeger
) Waar ik echt heel veel problemen mee heb is als het publiek geen respect heeft voor een door de hoofdact uitgekozen voorprogramma. Dit zijn nl. meestal bands die een kans krijgen om hun ding te laten zien aan een groter publiek.
Een groots voorbeeld is Einsturzende Neubauten in het voorprogramma van U2 echt jaren terug. Ik was er zelf helaas niet bij, maar mijn broer wel en die was dusdanig onder de indruk...dat terwijl heel veel andere bezoekers er voor hebben gezorgd dat er tegenwoordig geen plastic flessen meer mee mogen naar concerten (hoera voor vliegende petflessen
)Waar ik dan weer wel respect voor heb is als de hoofdact dan het publiek "terug pakt". Zo hoorde ik onlangs van een act die werd uitgejouwd door het publiek enzo. Hoofdact heeft toen geen woord gezegd, een korte set gespeeld en geen toegift gedaan.
Dat vind ik heel erg netjes...laat je meteen weten hoe je als band tegenover dit soort praktijken staat.
Laatste wat ik hier nog over wil zeggen is dat als bezoeker van een concert je een ding moet herinneren...die ene band waar je voor komt kijken is ook ooit zo begonnen als een voorprogramma van een andere grotere act, en die hebben dus ook ooit van iemand de kans gekregen.
En dat is denk ik nog het belangrijkste wat je, je moet bedenken bij een voorprogramma...het hoofdprogramma was het ook ooit

0
geplaatst: 30 juni 2007, 23:34 uur
L_T_B schreef:

(quote)
(quote)
(quote)
(quote)
Quoten is zeker een vak apart'. Heb ik geen tijd voor

Op Internet zijn duizenden radioprogramma's uit binnen en buitenland te vinden met goede shows. Er is meer in radioland dan 538 en Kink FM.
0
geplaatst: 30 juni 2007, 23:40 uur
Sietse schreef:
Waar ik dan weer wel respect voor heb is als de hoofdact dan het publiek "terug pakt". Zo hoorde ik onlangs van een act die werd uitgejouwd door het publiek enzo. Hoofdact heeft toen geen woord gezegd, een korte set gespeeld en geen toegift gedaan.
Jeetje. Ik zou het eerder zeer onprofessioneel willen noemen.
0
geplaatst: 30 juni 2007, 23:41 uur
Sietse schreef:

Daar zit wat in !!!!
Desondanks ben ik het geheel met Running.... eens.
Ik kom voor de hoofdact. Als ik interesse heb in de suport act dan ga ik daar wel naar kijken op een andere (veelal kleinere) locatie.
Meestal zijn suport acts, artiesten die door de maatschappij gepromoot moeten worden. Ik heb liever niet dat zij mijn kostbare tijd daar voor gebruiken.
Zit ik een uur naar iets te luisteren waar ik geen bal aan vind

Ik ga al ruim 25 jaar zeer regelmatig naar concerten en ben nog maar zelden een suport act tegengekomen die indruk bij mij heeft achter gelaten.
God zij dank heeft mijn idool Springsteen nooit een voorprogramma en speelt hij zelf 3 uur vol

0
Sietse
geplaatst: 30 juni 2007, 23:54 uur
hmm, jij gaat blijkbaar naar heel ander soort concerten dan ik. Concerten waar ik ga kijken zijn het over het algemeen de artiesten die samen gaan toeren waar dan de onbekendere band "vrienden" zijn van de grotere act.
Of lokale bands die door de hoofdact zeer gewaardeerd worden.
0
geplaatst: 30 juni 2007, 23:59 uur
Sietse schreef:
hmm, jij gaat blijkbaar naar heel ander soort concerten dan ik. Concerten waar ik ga kijken zijn het over het algemeen de artiesten die samen gaan toeren waar dan de onbekendere band "vrienden" zijn van de grotere act.
Ik ga naar zeer uiteenlopende concerten van mijn favoriete zaal Het Podium in Hardenberg tot Paradiso tot Ahoy en als het echt moet ook de Arena.
Eerlijk gezegd ga ik ook steeds minder. De uitmelkerij bij de kaartverkoop en bij de concerten zelf begint mij dusdanig de keel uit te hangen dat ik het de laatste tijd vaak wel geloof met sommige concerten.
0
geplaatst: 1 juli 2007, 00:00 uur
Sietse schreef:
hmm, jij gaat blijkbaar naar heel ander soort concerten dan ik.
hmm, jij gaat blijkbaar naar heel ander soort concerten dan ik.
badlands schreef:
Ik denk het ook ja.

0
geplaatst: 1 juli 2007, 00:44 uur
a.s. vrijdag Athlete in het voorprogramma van Keane (Westerpark). Hier kan het voorprgramma wel eens beter zijn dan dan de hoofdact. Mits ze een beetje fatsoenlijk geluid krijgen, en niet achter een doek hoeven te spelen natuurlijk. 
Ben er in ieder geval zeer content mee.

Ben er in ieder geval zeer content mee.
0
geplaatst: 1 juli 2007, 11:29 uur
Dit slaat nergens op. Als er een voorprogramma is komt dit VOOR de hoofdact en dit heeft geen invloed op de aanvangstijd van de hoofdact. Ik ben laatst bij The Cult geweest, geen voorprogramma, maar begon pas om 21:45 (ok ze hadden 21:00 moeten beginnen). Ik ben ook wel bij concerten geweest waar het voorprogramma al om 19:00 was en het hoofdprogramma al om 20:00. Als een concert te laat begint is dat bijna altijd omdat de hoofdact te laat begint.
Mainstream is kwaliteit en kleine bands zijn dat niet?

Tja, ik laat me graag af en toe eens verrassen en de programmeurs zorgen er meestal wel voor dat het voorprogramma in hetzelfde genre zit.
0
geplaatst: 1 juli 2007, 11:49 uur
badlands schreef:
(quote)
Grappig, dat is met afstand het slechtste voorprogramma dat ik ooit heb gezien.
Mijn vader heeft overigens een behoorlijke hekel aan voorprogramma's, dat komt vooral door het voorprogramma van het laatste concert in Nederland van The Decemberists. Daar heeft hij het nog steeds over, dat scheen echt afschuwelijk te zijn.
0
geplaatst: 1 juli 2007, 11:58 uur
Ik heb, om eerlijk te zijn, vooralsnog geen goede voorprogramma's gezien, maar op zich sta ik er wel voor open. Solo bij de laatste tour van Spinvis was slaapverwekkend, en bij Toots & The Maytals bij de Rolling Stones stond het geluid vééél te hard, waardoor er ook geen genieten meer bij was.
0
geplaatst: 1 juli 2007, 12:01 uur
luc011190 schreef:
(quote)
luc011190 schreef:
.
.
Ik heb SP gezien in Brussel en dat klonk wel aardig. Had even zo goed voor mij niet nodig geweest hoor. Maar zo nu en dan doe ik mijn uiterste best om wat meer open te staan voor een support act.

Lukt meestal niet
Ik blijf het een lange zit vinden, die voorprogramma's

Onlangs nog bij Joe Jackson. Ene Sonya Kitchell !!!!! Wat een drama was dat zeg. En aangezien in Vredenburg we geen gereserveerde plaatsen hadden, was weggaan ook niet echt een optie.
Gaandeweg het voorprogramma werd de zaal rumoeriger en ongeduldiger. Het meerendeel van het publiek kwam echt alleen voor JJ en niet voor mevrouw Kitchell die echt niet om aan te horen was.
* denotes required fields.