Muziek / MusicMeter Live! / Slint live@Paradiso
zoeken in:
0
geplaatst: 21 mei 2007, 23:55 uur
In Muziek > MusicMeter Live! > Ik ga naar ..... en ik ben in voor een mini-meeting:
Ik ben nu al terug in Utrecht, ivm tentamens leren morgen.
Een gedeelte van de MuMe club kwam ik al tegen in "het straatje van de Burger King". Gezamelijk naar de Paradiso waar de club compleet werd gemaakt. Met Het alom geprezen *hmm* Die! Die! Die! heeft onze trommelvliezen paraat gemaakt voor het grote Slint. Die! Die! Die! was tamelijk geinig, vooral de zanger. Deze meneer liep door de zaal heen alsof hij zn rolex verloren was. Op het podium weer aangekomen staarde hij nog even naar de grond, en zelfs het drumstel leek hem een goede toevlucht.
Algoed, Die! Die! Die! weg (onder luid applaus *hmm*) en Slint kon beginnen. Pajo, direct herkenbaar, en de rest van Slint..
Spiderland
Geheel spiderland werd op track volgorde afgespeeld. Breadcrumbtrail was even een nummer om mee in te komen voor mij. De vocals kwamen niet duidelijk naar voren, en dat vond ik wel een beetje jammer. Nosferatu Man was al beter. Vooral de riffs in het midden en de versnelling van die riffs
Don, Aman is erg goed uitgevoerd. Het publiek zat ademloos te genieten (af en toe hoorde ik de kassa nog)..De vocals kwamen goed uit de verf. Wahser was eveneens zeer goed, terwijl I'm too tired now, embracing thouhts of tonights dreamless sleep werd gezongen speelde de achtergrondgitarist het zeer eigenaardige getokkel wat je ook op de CD hoort indien je deze hard zet. Het moment waarop het nummer los breekt was geweldig. For Dinner was de prelude op Good Morning Captain, eigenlijk hetzelfde als op CD.. Enja, tot slot.......Good Morning Captain. Geweldige climax, ook live. Het I Miss You kwam er net zo oprecht uit als 16 jaar geleden..

-Schrale telefoon foto-
Tweez
Na Spiderland werden er nog 2 tweez nummers gespeeld (waaronder Rhonda) en 1 onbekend? nummer. Dit onbekende nummer was een erg mooi instrumentaal stuk. Tweez' studioproductie is erg schraal (opnames hadden veel beter gekund). Live erg krachtig!
Mooi concert.
Op de terugweg liep die vriend waarmee ik was nog na te zingen:
^^
Leuk om jullie gezien te hebben, en tot de volgende keer
- Gerard/KampF (geen kamp F
)
Ik ben nu al terug in Utrecht, ivm tentamens leren morgen.
Een gedeelte van de MuMe club kwam ik al tegen in "het straatje van de Burger King". Gezamelijk naar de Paradiso waar de club compleet werd gemaakt. Met Het alom geprezen *hmm* Die! Die! Die! heeft onze trommelvliezen paraat gemaakt voor het grote Slint. Die! Die! Die! was tamelijk geinig, vooral de zanger. Deze meneer liep door de zaal heen alsof hij zn rolex verloren was. Op het podium weer aangekomen staarde hij nog even naar de grond, en zelfs het drumstel leek hem een goede toevlucht.
Algoed, Die! Die! Die! weg (onder luid applaus *hmm*) en Slint kon beginnen. Pajo, direct herkenbaar, en de rest van Slint..
Spiderland
Geheel spiderland werd op track volgorde afgespeeld. Breadcrumbtrail was even een nummer om mee in te komen voor mij. De vocals kwamen niet duidelijk naar voren, en dat vond ik wel een beetje jammer. Nosferatu Man was al beter. Vooral de riffs in het midden en de versnelling van die riffs
Don, Aman is erg goed uitgevoerd. Het publiek zat ademloos te genieten (af en toe hoorde ik de kassa nog)..De vocals kwamen goed uit de verf. Wahser was eveneens zeer goed, terwijl I'm too tired now, embracing thouhts of tonights dreamless sleep werd gezongen speelde de achtergrondgitarist het zeer eigenaardige getokkel wat je ook op de CD hoort indien je deze hard zet. Het moment waarop het nummer los breekt was geweldig. For Dinner was de prelude op Good Morning Captain, eigenlijk hetzelfde als op CD.. Enja, tot slot.......Good Morning Captain. Geweldige climax, ook live. Het I Miss You kwam er net zo oprecht uit als 16 jaar geleden..

-Schrale telefoon foto-
Tweez
Na Spiderland werden er nog 2 tweez nummers gespeeld (waaronder Rhonda) en 1 onbekend? nummer. Dit onbekende nummer was een erg mooi instrumentaal stuk. Tweez' studioproductie is erg schraal (opnames hadden veel beter gekund). Live erg krachtig!
Mooi concert.
Op de terugweg liep die vriend waarmee ik was nog na te zingen:
I love you.... Ohnee, I Miss You..... whatever
^^
Leuk om jullie gezien te hebben, en tot de volgende keer

- Gerard/KampF (geen kamp F
)
0
geplaatst: 22 mei 2007, 00:47 uur
Ja ik vond het ook erg tof!
Ik kwam er wat later bij en ik had het groepje kunnen vinden omdat ik een beetje wist hoe een aantal er uit zagen.
Alleen ben ik de namen alweer helemaal vergeten (behalve Jelle en Sietse dan).
Tweez verraste mij ook. Ik ken de plaat niet zo goed, maar de nummers die ze speelden vond ik toch wel tof klinken. Die ga ik morgen eens opzetten.
Good Morning Captain was ronduit geweldig, maar eigenlijk vond ik dat over heel Spiderland.
Ik kwam er wat later bij en ik had het groepje kunnen vinden omdat ik een beetje wist hoe een aantal er uit zagen.

Alleen ben ik de namen alweer helemaal vergeten (behalve Jelle en Sietse dan).
Tweez verraste mij ook. Ik ken de plaat niet zo goed, maar de nummers die ze speelden vond ik toch wel tof klinken. Die ga ik morgen eens opzetten.

Good Morning Captain was ronduit geweldig, maar eigenlijk vond ik dat over heel Spiderland.
0
geplaatst: 22 mei 2007, 01:34 uur
Het was zeker erg tof! Leuk om weer wat users ontmoet te hebben.
En Die! Die! Die! vond ik erg tof en Slint fantastisch. Nosferatu Man
En Die! Die! Die! vond ik erg tof en Slint fantastisch. Nosferatu Man

0
geplaatst: 22 mei 2007, 02:02 uur
*is net thuis en zit nog voor zich uit te staren, proberende te bevatten wat hij heeft gezien/gehoord*
.. heb het eens even nagezocht.. de line-up was (van links naar rechts op de meeste nummers
):
Brian McMahan (zang en af en toe gitaar)
Michael McMahan (gitaar (broer van ja))
Todd Cook (bas)
Britt Walford (Drums)
Dave Pajo (gitaar)
topmomenten:
- De eerste versnelling in Don Aman
- Die snerpende Pajo-gitaar die invalt na een paar seconden in de climax van Washer
- Heel Good Morning Captain
mindere puntjes
- zang wat onverstaanbaar af en toe (ja, moet toch iets bedenken)
- ze speelden eerst Spiderland en daarna nog 3 nummers, ik was zo onder de indruk van Good Morning Captain dat ik me van de andere drie weinig herinner, ik heb het ook al gezegd, GMC had gewoon de afsluiter moeten zijn vind ik.
.. heb het eens even nagezocht.. de line-up was (van links naar rechts op de meeste nummers
):Brian McMahan (zang en af en toe gitaar)
Michael McMahan (gitaar (broer van ja))
Todd Cook (bas)
Britt Walford (Drums)
Dave Pajo (gitaar)
topmomenten:
- De eerste versnelling in Don Aman
- Die snerpende Pajo-gitaar die invalt na een paar seconden in de climax van Washer
- Heel Good Morning Captain
mindere puntjes
- zang wat onverstaanbaar af en toe (ja, moet toch iets bedenken)
- ze speelden eerst Spiderland en daarna nog 3 nummers, ik was zo onder de indruk van Good Morning Captain dat ik me van de andere drie weinig herinner, ik heb het ook al gezegd, GMC had gewoon de afsluiter moeten zijn vind ik.
0
geplaatst: 22 mei 2007, 07:53 uur
0
geplaatst: 22 mei 2007, 08:46 uur
Oke en wie was nou wie op die groepsfoto? Misschien had ik toch verkeerde namen bij verkeerde personen bedacht. 

0
geplaatst: 22 mei 2007, 09:04 uur
Van links naar rechts: Twilight, KampF (Gerard), Pauljojo (Joost), Yak (Ike), Herman, Paalhaas (Teun), Exfrozen (Marvin), Koenr (Koen), The Scientist (Jelle), Cygnus (Frank), Jazper, Bonothecat (Andre) en Nils
0
geplaatst: 22 mei 2007, 09:23 uur
The Scientist schreef:
Dit vond ik eigenlijk een minpunt. Ik zat hier ernom op te wachten maar toen het eindelijk zover was, klonkt zijn geluid iets te onderdrukt. Als D. Pajo nog eventjes aan zn volume knopje had gedraaid was het perfect geweest.
0
geplaatst: 22 mei 2007, 09:30 uur
Ik vond het een erg mooi concert. De nummers werden perfect en geconcentreerd gebracht. Het hoogtepunt van het concert was voor mij 'Washer'. De vocals waren af en toe wel net een tikje te zacht. Live valt nog meer op hoe goed alle nummers in elkaar zitten. Elke drumklap, elk roffeltje en elk tokkeltje is functioneel en perfect getimed. Britt Walford is een geweldige drummer, onbegrijpelijk dat die man na Slint zo weinig heeft gedaan (bij mijn weten alleen de eerste plaat van The Breeders en wat drumwerk in The For Carnation).
Het begrip gitaarstemmen kreeg tijdens dit concert wel een nieuwe dimensie. Het leek wel of de heren het wereldrecord wilden breken, voor elk nummer werd langdurig gestemd. Maar het hielp, ik heb dan ook geen valse gitaar gehoord
Toch nog één puntje van kritiek dan: Het distortiongeluid in het verder perfect uitgevoerde Don, Aman klopte voor geen meter... je zit erop te wachten en dan: huh? ok...
Excuses dat ik niet meer bij het groepje langs ben gelopen na het concert maar onze chauffeur wilde er abrupt vandoor...
Het begrip gitaarstemmen kreeg tijdens dit concert wel een nieuwe dimensie. Het leek wel of de heren het wereldrecord wilden breken, voor elk nummer werd langdurig gestemd. Maar het hielp, ik heb dan ook geen valse gitaar gehoord

Toch nog één puntje van kritiek dan: Het distortiongeluid in het verder perfect uitgevoerde Don, Aman klopte voor geen meter... je zit erop te wachten en dan: huh? ok...
Excuses dat ik niet meer bij het groepje langs ben gelopen na het concert maar onze chauffeur wilde er abrupt vandoor...
0
geplaatst: 22 mei 2007, 09:57 uur
Ik kan me alleen maar bij bovenstaande commentaren aansluiten. Wat een prachtig concert! Je ziet maar weer eens hoe briljant die plaat in elkaar zit. Wel jammer dat de vocals (zeker in het begin) nogal zacht waren. Maar hoe McMahan 'I Miss You!' eruitgooide, magistraal!
Ik vind het in het begin jammer dat ze begonnen met Spiderland. Bewaar het mooiste nou voor het laatst, dacht ik. Dat bleek een vergissing, want die drie nummers die Slint na Spiderland speelden waren ook erg goed. En weet iemand wat dat laatste nummer was, en of het ergens te krijgen is?
Ik vind het in het begin jammer dat ze begonnen met Spiderland. Bewaar het mooiste nou voor het laatst, dacht ik. Dat bleek een vergissing, want die drie nummers die Slint na Spiderland speelden waren ook erg goed. En weet iemand wat dat laatste nummer was, en of het ergens te krijgen is?
0
geplaatst: 22 mei 2007, 10:18 uur
itchy schreef:
Britt Walford is een geweldige drummer, onbegrijpelijk dat die man na Slint zo weinig heeft gedaan (bij mijn weten alleen de eerste plaat van The Breeders en wat drumwerk in The For Carnation).
Britt Walford is een geweldige drummer, onbegrijpelijk dat die man na Slint zo weinig heeft gedaan (bij mijn weten alleen de eerste plaat van The Breeders en wat drumwerk in The For Carnation).

0
geplaatst: 22 mei 2007, 11:33 uur
KampF schreef:
Die 2 Tweez-nummers? Dat was gewoon de EP uit '94 die ze speelden. Ok, Rhoda staat ook op Tweez, maar die verschilt toch flink van de EP-versie.
0
geplaatst: 22 mei 2007, 11:34 uur
itchy schreef:
Inderdaad zeg. Onbegrijpelijk.
0
geplaatst: 22 mei 2007, 11:46 uur
0
geplaatst: 22 mei 2007, 12:44 uur
itchy schreef:
Ja klopt idd! Toch nog één puntje van kritiek dan: Het distortiongeluid in het verder perfect uitgevoerde Don, Aman klopte voor geen meter... je zit erop te wachten en dan: huh? ok...
Verder heb ik toch ook wel erg staan genieten.
Leuk om jullie ook eens een keer te ontmoeten, ik zat alleen meer te luisteren dan dat ik zelf aan het woord was.
Maar kon gelukkig vaak genoeg meelachen, met volgens mij, Jasper die bijna naar de t-shirt verkoopster wilde toelopen om uit te leggen dat je Slint eigenlijk met dt schrijft.

DIE! DIE! DIE! was ook erg amusant, die bassist
, die zanger
.Maar het was ook zeker niet slecht.
0
geplaatst: 22 mei 2007, 14:14 uur
Ik vond DIE! DIE! DIE! zeer sfeerverlagend. Vooral het lullige sprongetje vanaf de monitor door de bassist was tragisch...
Slint maakte daarentegen alles goed. Een beetje mat op het podium, maar wat uit de speakers kwam was berekrachtig!
Wat mij betreft had het na Captain mogen eindigen. Ik had bij de drie (en niet twee) nummers daarna toch een beetje mosterd na de maaltijd gevoel. Het laatste nummer was wel voorzien van een erg lekkere motorik-drum die er zeer smakelijk in kwam!
Ik heb op het balkon gezeten twee stoelen naast Sietse. De rest van de club heb ik volgens mij wel zien zwaaien naar Sietse, maar daadwerkelijk even gedag komen zeggen zat er bij mij niet meer in; Slint stond op het punt van beginnen...
Op naar het volgende concert. Dat wordt òf Apse in Rotown in Rotterdam, òf Peter Brötzman Tentet in SJU in Utrecht. nog meer gegadigden voor die concerten?
Slint maakte daarentegen alles goed. Een beetje mat op het podium, maar wat uit de speakers kwam was berekrachtig!
Wat mij betreft had het na Captain mogen eindigen. Ik had bij de drie (en niet twee) nummers daarna toch een beetje mosterd na de maaltijd gevoel. Het laatste nummer was wel voorzien van een erg lekkere motorik-drum die er zeer smakelijk in kwam!
Ik heb op het balkon gezeten twee stoelen naast Sietse. De rest van de club heb ik volgens mij wel zien zwaaien naar Sietse, maar daadwerkelijk even gedag komen zeggen zat er bij mij niet meer in; Slint stond op het punt van beginnen...
Op naar het volgende concert. Dat wordt òf Apse in Rotown in Rotterdam, òf Peter Brötzman Tentet in SJU in Utrecht. nog meer gegadigden voor die concerten?
0
geplaatst: 22 mei 2007, 14:21 uur
Zeer goed concert en ook nog leuke mensen ontmoet en de pizza was ok!
En het voorprogramma mocht er ook zeker zijn. Nu zal ik geen cd van
Die! Die! Die! gaan kopen maar het was op zijn minst zeer vermakelijk. Een beetje over de top zanger en een bassist met wel zeer aparte pasjes.
Al met al een zeer geschikte avond. Was wel een beetje laat thuis aangezien de overstappen met de tein niet helemaal optimaal verliep. De nacht was dus wel erg kort. Dat laatste biertje heeft dus wel wat veel tijd gekost, maarja het was wel erg gezellig.
Had voor het concert nog niet van Slint gehoord. Nou ja wel van gehoord maar nog geen muziek van gehoord. Daar ga ik nu zeker verandering in aanbrengen!
Het was echt zeer goed. Dank dus aan Jazper die mij op het idee heeft gebracht.
En het voorprogramma mocht er ook zeker zijn. Nu zal ik geen cd van
Die! Die! Die! gaan kopen maar het was op zijn minst zeer vermakelijk. Een beetje over de top zanger en een bassist met wel zeer aparte pasjes.
Al met al een zeer geschikte avond. Was wel een beetje laat thuis aangezien de overstappen met de tein niet helemaal optimaal verliep. De nacht was dus wel erg kort. Dat laatste biertje heeft dus wel wat veel tijd gekost, maarja het was wel erg gezellig.
Had voor het concert nog niet van Slint gehoord. Nou ja wel van gehoord maar nog geen muziek van gehoord. Daar ga ik nu zeker verandering in aanbrengen!
Het was echt zeer goed. Dank dus aan Jazper die mij op het idee heeft gebracht.
0
geplaatst: 22 mei 2007, 14:38 uur
ik had ook geen 2 minuten later moeten zijn of het was me ook overkomen.
0
geplaatst: 22 mei 2007, 15:02 uur
Cygnus schreef:
Het was gezellig lees ik...
Hoe zijn jullie nog thuisgekomen?
(quote)
Het was gezellig lees ik...
Hoe zijn jullie nog thuisgekomen?We hadden maar een trein genomen die het dichtsbij Gouda zou komen die kwam langs Leiden, en daar maar uitgestapt. En onderweg in de trein had ik een vriend van me gebeld die had ons bij Station Leiden opgehaald.
JA! Pindakaas
0
geplaatst: 22 mei 2007, 15:55 uur
Exfrozen schreef:
We hadden maar een trein genomen die het dichtsbij Gouda zou komen die kwam langs Leiden, en daar maar uitgestapt. En onderweg in de trein had ik een vriend van me gebeld die had ons bij Station Leiden opgehaald.
We hadden maar een trein genomen die het dichtsbij Gouda zou komen die kwam langs Leiden, en daar maar uitgestapt. En onderweg in de trein had ik een vriend van me gebeld die had ons bij Station Leiden opgehaald.
Oh. Ik had eigenlijk gehoopt op een wild verhaal waarin jullie de nacht bij zwervers op het station hadden doorgebracht, of iets dergelijks...

0
geplaatst: 22 mei 2007, 16:59 uur
wat ik eigenlijk wel het mooiste van het concert vond, was de eerbied die er in de zaal hing. Ik heb denk ik nog nooit een concertzaal zo stil meegemaakt...
0
geplaatst: 22 mei 2007, 18:17 uur
Bij Low (in 2005 en naar verluidt ook vorige week) was het zelfs nog stiller. En dat voor Paradiso... Maar goed, als je de kassa kunt horen rinkelen, is het stil genoeg ja. 
En Nils, leuk dat je je geregistreerd hebt!

En Nils, leuk dat je je geregistreerd hebt!
0
geplaatst: 22 mei 2007, 19:37 uur
Veel ware dingen al gelezen hier 
Ik vind het ook erg leuk.
Het voorprogramma vond ik vooral grappig. De bassist die het schijnbaar steeds nét niet in zijn broek deed. De zanger met vreselijk irritante stem. De drummer die die die ja hoe noem je dat, er op los trommelde. Veel herrie, dat ook.
Maar Slint vond ik echt te gek. Toen het eerste nummer, Breadcrumb Trail, begon gaf me het zo´n gevoel als ik had toen ik het ooit voor het eerst in de cd-speler stopte. Overweldigend.
Direct kippe(n)vel. Tevens bij mij het tweede nummer, Nosferatu Man, een van mijn favorieten sowieso. Het zesde nummer dat me op de plaat iets minder doet, kwam nu vol bij me door, heel gaaf.
Het laatste nummer kende ik niet, waardig afsluiter.
Leuk avond, leuk dat er zoveel musicmetereraarders waren
Jammer dat je dan op zo'n dinsdag weer moet werken.
En trouwens, mooie foto's Bono!

Ik vind het ook erg leuk.
Het voorprogramma vond ik vooral grappig. De bassist die het schijnbaar steeds nét niet in zijn broek deed. De zanger met vreselijk irritante stem. De drummer die die die ja hoe noem je dat, er op los trommelde. Veel herrie, dat ook.
Maar Slint vond ik echt te gek. Toen het eerste nummer, Breadcrumb Trail, begon gaf me het zo´n gevoel als ik had toen ik het ooit voor het eerst in de cd-speler stopte. Overweldigend.
Direct kippe(n)vel. Tevens bij mij het tweede nummer, Nosferatu Man, een van mijn favorieten sowieso. Het zesde nummer dat me op de plaat iets minder doet, kwam nu vol bij me door, heel gaaf.
Het laatste nummer kende ik niet, waardig afsluiter.
Leuk avond, leuk dat er zoveel musicmetereraarders waren

Jammer dat je dan op zo'n dinsdag weer moet werken.
En trouwens, mooie foto's Bono!
0
geplaatst: 22 mei 2007, 21:43 uur
0
geplaatst: 22 mei 2007, 21:44 uur
Stel je eens voor.... Een nieuw slint album

Iemand al Kings Approach tot zn beschikking trouwens?
0
geplaatst: 22 mei 2007, 21:46 uur
Ze hebben tijdens de tournee van 2005 ook wel een nummer gespeeld dat nog niet eerder bestond, dat heette toen 'Pam'. Het circuleert, maar ikzelf heb het nog niet beluisterd.
* denotes required fields.