Muziek / MusicMeter Live! / Metallica's Sick of the Studio Tour
zoeken in:
0
geplaatst: 28 juni 2007, 22:46 uur
Na de Escape of the studio-tour van vorig jaar volgt dit jaar een Sick of the studio tour.
Op het moment dat dit bericht word gepost zijn ze net begonnen aan hun eerste optreden (bericht op voorhand getypt).
James' voice is back and adreline starts to fucking flow. So Metal up your ass this summer and go insane till you've got a fucking whisplash zou ik zo zeggen
June 28 Lisbon, POR Super Bock Super Rock Festival
June 29 Bilbao, SPA Bilbao BBK Live Festival
July 1 Werchter, BEL Rock Werchter Festival
July 3 Athens, GRE Rockwave Festival
July 5 Vienna, AUT Rotundenplatz
July 7 London, ENG Live Earth
July 8 London, ENG Wembley Stadium
July 10 Oslo, NOR Valle Hovin Stadion
July 12 Stockholm, SWE Stadion
July 13 Aarhus, DEN Vestereng
July 15 Helsinki, FIN Olympic Stadium
July 18 Moscow, RUS Luzhniki Stadium
En daarna gaan ze hun album (dat al 2 jaar verwacht word verder opnemen).
Vanaf morgen ligt heel Youtube vol met filmkes die ik met plezier zal posten.
Wie gaat Metallica zien dit jaar? Wie niet?
(Dit topic mag toch wel hé? Andere bands hebben ook een topic over optredens in dit subforum dus waarom zou Metallica niet mogen?)
Op het moment dat dit bericht word gepost zijn ze net begonnen aan hun eerste optreden (bericht op voorhand getypt).

James' voice is back and adreline starts to fucking flow. So Metal up your ass this summer and go insane till you've got a fucking whisplash zou ik zo zeggen
June 28 Lisbon, POR Super Bock Super Rock Festival
June 29 Bilbao, SPA Bilbao BBK Live Festival
July 1 Werchter, BEL Rock Werchter Festival
July 3 Athens, GRE Rockwave Festival
July 5 Vienna, AUT Rotundenplatz
July 7 London, ENG Live Earth
July 8 London, ENG Wembley Stadium
July 10 Oslo, NOR Valle Hovin Stadion
July 12 Stockholm, SWE Stadion
July 13 Aarhus, DEN Vestereng
July 15 Helsinki, FIN Olympic Stadium
July 18 Moscow, RUS Luzhniki Stadium
En daarna gaan ze hun album (dat al 2 jaar verwacht word verder opnemen).

Vanaf morgen ligt heel Youtube vol met filmkes die ik met plezier zal posten.
Wie gaat Metallica zien dit jaar? Wie niet?
(Dit topic mag toch wel hé? Andere bands hebben ook een topic over optredens in dit subforum dus waarom zou Metallica niet mogen?)
0
geplaatst: 29 juni 2007, 04:17 uur
Dit topic mag hoor, al heb ik wel de topictitel even verduidelijkt. Duurde even voordat ik doorhad dat het over Metallica ging. 

0
geplaatst: 29 juni 2007, 12:03 uur
De Setlist van gisterenavond... Wat een monstersetlist! 
Creeping Death
For Whom The Bell Tolls
Ride The Lightning
Disposable Heroes
The Unforgiven
...And Justice For All
The Memory Remains
The Four Horsemen
Orion
Fade To Black
Master of Puppets
Battery
- - - -
Sad But True
Nothing Else Matters
One
Enter Sandman
- - - -
Am I Evil?
Seek and Destroy

Creeping Death
For Whom The Bell Tolls
Ride The Lightning
Disposable Heroes
The Unforgiven
...And Justice For All
The Memory Remains
The Four Horsemen
Orion
Fade To Black
Master of Puppets
Battery
- - - -
Sad But True
Nothing Else Matters
One
Enter Sandman
- - - -
Am I Evil?
Seek and Destroy
0
geplaatst: 29 juni 2007, 14:01 uur
Die was er al, in 2004-2005.

(maw: The madly in anger with the word-tour, toen was iedereen Metallica even beu.)
0
geplaatst: 29 juni 2007, 14:34 uur
AGE-411 schreef:
(maw: The madly in anger with the word-tour, toen was iedereen Metallica even beu.)
(quote)

eerder al ook hoor

0
geplaatst: 29 juni 2007, 14:52 uur
Bwa, in de periode van Load tot Garage inc. was het gewoon van "het volgende word wel beter hé?" en toen men tussen de (re)load-bucht eens creeping death ofzo speelde was iedereen stil.
Het was pas met S&M dat Metallica echt gedumpt werd. (En de Napster-zaak en St.anger deden er natuurlijk een schepje bovenop).
0
geplaatst: 29 juni 2007, 14:53 uur
AGE-411 schreef:
Bwa, in de periode van Load tot Garage inc. was het gewoon van "het volgende word wel beter hé?" en toen men tussen de (re)load-bucht eens creeping death ofzo speelde was iedereen stil.
Het was pas met S&M dat Metallica echt gedumpt werd. (En de Napster-zaak en St.anger deden er natuurlijk een schepje bovenop).
(quote)
goh!
0
geplaatst: 29 juni 2007, 21:59 uur
Binnen enkele µseconden beginnen ze trouwens aan hun 2de optreden.
Laten we hopen dat men de tendens van gisteren voort zet.
0
geplaatst: 29 juni 2007, 22:38 uur
AGE-411 schreef:
Binnen enkele µseconden beginnen ze trouwens aan hun 2de optreden.
het begint vandaag om 23:00 volgens de festival siteBinnen enkele µseconden beginnen ze trouwens aan hun 2de optreden.
0
geplaatst: 29 juni 2007, 22:50 uur
rusty nail schreef:
(quote)
het begint vandaag om 23:00 volgens de festival siteAh, ok, nu zie ik het ook. (Hoe kwam ik erop? 22:00?)
0
geplaatst: 30 juni 2007, 00:44 uur
Lijst to nu toe:
Creeping Death
For Whom the bell Tolls
The four horsemen
The memory Remains
The unforgiven
Battery
Master Of Puppets
The thing that should not be
Sanitarium
...
Men is nog vollop bezig.
Creeping Death
For Whom the bell Tolls
The four horsemen
The memory Remains
The unforgiven
Battery
Master Of Puppets
The thing that should not be
Sanitarium
...
Men is nog vollop bezig.

0
geplaatst: 30 juni 2007, 09:54 uur
Ik kan wel raden wat me morgen te wachten staat 
Hmmm... toch weer die other new song. Zou hij verbeterd wezen? Zo niet dan is het niks....

Hmmm... toch weer die other new song. Zou hij verbeterd wezen? Zo niet dan is het niks....
0
geplaatst: 1 juli 2007, 01:03 uur
rusty nail schreef:

Maja, het is een goede song als ze die Whowho er van tussen laten. (zie men eerdere, ontledingsbericht)
0
geplaatst: 1 juli 2007, 01:18 uur
Enkele filmkes van hun eerste gig.
Zie gewoon es ...and justice for all. De power die er van af druipt. Nu zijn ze echt terug.
Men had trouwen vorig jaar verklaart dat men die nog wel es zou spelen, maar dat het echt te moeilijk was omdat het te lang duurde.
Vergelijk hem ook es met Seattle '89.
AM I EVIL?
Nothing else matters
...And justice for all ...And justice for all 1989
Zie gewoon es ...and justice for all. De power die er van af druipt. Nu zijn ze echt terug.
Men had trouwen vorig jaar verklaart dat men die nog wel es zou spelen, maar dat het echt te moeilijk was omdat het te lang duurde.
Vergelijk hem ook es met Seattle '89.
AM I EVIL?
Nothing else matters
...And justice for all ...And justice for all 1989
0
geplaatst: 1 juli 2007, 19:11 uur
Setlist eergisteren.
Creeping Death
For Whom The Bell Tolls
The Four Horsemen
The Memory Remains
The Unforgiven
Battery
Master of Puppets
The Thing That Should Not Be
Welcome Home (Sanitarium)
Disposable Heroes
Leper Messiah
Orion
Damage, Inc.
- - - -
Sad But True
Nothing Else Matters
One
Enter Sandman
- - - -
The Other New Song
Seek and Destroy
link naar the other new song: http://www.youtube.com/watc...
De solo's zijn wat cooler en de het klinkt beter door James Stem.
Creeping Death
For Whom The Bell Tolls
The Four Horsemen
The Memory Remains
The Unforgiven
Battery
Master of Puppets
The Thing That Should Not Be
Disposable Heroes
Leper Messiah
Orion
Damage, Inc.
- - - -
Sad But True
Nothing Else Matters
One
Enter Sandman
- - - -
The Other New Song
Seek and Destroy
link naar the other new song: http://www.youtube.com/watc...
De solo's zijn wat cooler en de het klinkt beter door James Stem.
0
geplaatst: 1 juli 2007, 21:04 uur
Ik kan me nog niet echt inleven in ''The other new song'' maar ik moet wel zeggen dat het beter klinkt als in 2006(maar dat was niet moeilijk)
Ik denk dat het aan die wooh's ligt.. Op zich is het instrumentaal helemaal in orde. Maar goed, deze komt toch niet op de cd dus waar maak ik me druk om
Ik denk dat het aan die wooh's ligt.. Op zich is het instrumentaal helemaal in orde. Maar goed, deze komt toch niet op de cd dus waar maak ik me druk om

0
geplaatst: 2 juli 2007, 00:17 uur
Creeping Death
For Whom The Bell Tolls
Ride The Lightning
Disposable Heroes
...And Justice For All
The Memory Remains
The Four Horsemen
Orion
Fade To Black
Master of Puppets
Whiplash
- - - -
Sad But True
Nothing Else Matters
One
Enter Sandman
- - - -
Last Caress
Seek and Destroy
Als ik de setlist zie heb ik er nog meer spijt van dat ik niet kon + niet afgezegt heb en een ticketje op de zwarte markt heb gekocht.
For Whom The Bell Tolls
Ride The Lightning
Disposable Heroes
...And Justice For All
The Memory Remains
The Four Horsemen
Orion
Fade To Black
Master of Puppets
Whiplash
- - - -
Sad But True
Nothing Else Matters
One
Enter Sandman
- - - -
Last Caress
Seek and Destroy
Als ik de setlist zie heb ik er nog meer spijt van dat ik niet kon + niet afgezegt heb en een ticketje op de zwarte markt heb gekocht.
0
geplaatst: 2 juli 2007, 13:52 uur
Ik ga volgend jaar zeker naar ze toe als ze hun wereldtournee voor het nieuwe album hebben
0
geplaatst: 2 juli 2007, 19:18 uur
blisteringdude schreef:
Ik ga volgend jaar zeker naar ze toe als ze hun wereldtournee voor het nieuwe album hebben
Dan zal live sh*t in je (metallica) top 10 wat hoger moeten staan hoor.

Tevens, men heeft op StuBru een intervieuw gedaan met Lars.
Intervieuw
0
geplaatst: 2 juli 2007, 21:27 uur
Ik moet zeggen dat ze gister een geweldige show hebben neergezet. Ik was samen met mijn vrouw al net voor Interpol langzaam aan naar voren gedrongen. Bij Incubus stonden we al 3 koppen achter het voorste dranghek. Het was lang wachten, maar het werd beloont. Om 7 minuten over 9 was het zover. Ecstacy of Gold galmde door de speakers. De hoorntjes gingen masaal de lucht in, toen Lars ineens herrees vanachter het Drumstel. Creeping Death opende oorverdovend . Ik stond ongeveer recht voor de plek waar Kirk stond.. Daarna kwam For Whom The Bell Tolls . Het publiek begon zo te schuiven dat het voor mijn vrouw moeilijk werd om zich staande te houden. We zijn toen een meter of tien naar achter gegaan omdat het daar rustiger stond . Ik had liever vooraan gebleven ,maar dat vond ik niet fiar tegenover mijn vrouw. We hebben een mooie avond gehad ,ze speelden geweldig. Op en paar kleine foutjes na bij ....and Justice For All. Ook het publiek zong goed mee. Ook waren er een paar bezopen verpesters die dachten door terplekke te urineren, meer plaats te krijgen. Wat me wel opviel was dat er naar verhouding toch weinig Metallica shirtjes rondliepen. En daarvan was zeker nog 70% daar terplekke gekocht.Ik had m,n oude ..and Juctice shirt aangetrokken ,zoals ze eerst gemaakt werden .Daarvan had ik maar 1 shirt gezien die hetzelfde was.Maar ik heb genoten . En Whiplash en Last caress kwamen voor mij en vele anderen dan ook totaal onverwachts. James zei dan ook , you song very good with the songs. En riep daarna meerdere malen op z,n Hollands HOERA HOERA HOERA 

0
geplaatst: 4 juli 2007, 00:30 uur
Weinig shirts van Metallica? Ik heb echt honderden mensen gezien die iets van Metallica aanhadden.
Dan over de show: het eerste deel vond ik redelijk tot goed tot ze Master of Puppets speelden. Vanaf dan waren ze geweldig. Het kippenvelmoment van de avond was toen iedereen Nothin Else Matter meezong. 4,5* sterren geef ik voor het optreden. (alleen Pearl Jam was beter op Werchter)
Dan over de show: het eerste deel vond ik redelijk tot goed tot ze Master of Puppets speelden. Vanaf dan waren ze geweldig. Het kippenvelmoment van de avond was toen iedereen Nothin Else Matter meezong. 4,5* sterren geef ik voor het optreden. (alleen Pearl Jam was beter op Werchter)
0
geplaatst: 4 juli 2007, 18:53 uur
wolf schreef:
Weinig shirts van Metallica? Ik heb echt honderden mensen gezien die iets van Metallica aanhadden.
Vergeleken met een concert van 15 jaar geleden waren er weinig. En 70 % was daar terplekke gekocht. 80% minimaal had geen Metallica shirt aan. Op Torhout in 93 had zeker 90% een Metallica shirt aan.Weinig shirts van Metallica? Ik heb echt honderden mensen gezien die iets van Metallica aanhadden.
0
geplaatst: 4 juli 2007, 19:28 uur
rusty nail schreef:
(quote)
Vergeleken met een concert van 15 jaar geleden waren er weinig. En 70 % was daar terplekke gekocht. 80% minimaal had geen Metallica shirt aan. Op Torhout in 93 had zeker 90% een Metallica shirt aan.Maja, 1993

Dan was Metallica het van het. Alle singles hoge (al dan niet nr 1) notaties in hitlijsten overal op de wereld.
En nu, er zijn mensen die nog nooit een nummer van Metallica hebben gehoort.
Er liep tevens ook nen maat van mij rond met mijn Damage inc. trui en sad but true t-shirt. (Had hem dat geleent omdat ik toch niet kon en ie geen metallicastuff had
)Setlist van gisteren (Athene):
Creeping Death
Fuel
Wherever I May Roam
For Whom the Bell Tolls
...And Justice For All
The Memory Remains
Disposable Heroes
Orion
Fade To Black
Master of Puppets
Battery
- - - -
Sad But True
Nothing Else Matters
One
Enter Sandman
- - - -
Whiplash
Seek and Destroy
Beste totnutoe naar mijn mening. (Whiplash en Seek and destroy achter melkaar?
). Terugkeer van Wherever I may roam.
0
geplaatst: 4 juli 2007, 20:33 uur
Als ze nou toch in The full version modus zijn ( Evil en Justice) , dan raakt het hoog tijd dat ze dat bij The Four Horsemen ook eens gaan doen. Als ik bij The Meet and Greet uitgeloot was had ik ze daar zeker op geadanteerd.
0
geplaatst: 4 juli 2007, 20:41 uur
rusty nail schreef:
Als ze nou toch in The full version modus zijn ( Evil en Justice) , dan raakt het hoog tijd dat ze dat bij The Four Horsemen ook eens gaan doen. Als ik bij The Meet and Greet uitgeloot was had ik ze daar zeker op geadanteerd.
spelen ze horsy niet meer volledig ? (heb eigenlijk weinig optredens van + 1995 op PC)
Edit*: The Four horsemen live BILBAO
Sad but true zou ik zo zeggen.
Ik zou eerder "Blitzkrieg" of "Breadfan" of "stone cold 'motherfucking' creazy" eens live horen.
0
geplaatst: 4 juli 2007, 20:59 uur
AGE-411 schreef:
(quote)
spelen ze horsy niet meer volledig ? (heb eigenlijk weinig optredens van + 1995 op PC)Heb jij dan wel eens de eerste solo , na The time has taken his toll on you , gedeelte zoals op Kill Em All wel eens live gehoort Ik nog nooit . Ook voor 95 niet!
Slaan ze altijd over . Mischien hebben ze het ooit gespeeld . Maar ik heb het nooit gehoord. Zelfs op Some kind of Monster EP zit het er niet bij. Luister maar na Kill Em All naar de eerste solo met de bijbehorende melodieuse Riff . Live zit hij er niet bij.
0
geplaatst: 4 juli 2007, 21:41 uur
rusty nail schreef:
Heb jij dan wel eens de eerste solo , na The time has taken his toll on you , gedeelte zoals op Kill Em All wel eens live gehoort Ik nog nooit . Ook voor 95 niet!
Slaan ze altijd over . Mischien hebben ze het ooit gespeeld . Maar ik heb het nooit gehoord. Zelfs op Some kind of Monster EP zit het er niet bij. Luister maar na Kill Em All naar de eerste solo met de bijbehorende melodieuse Riff . Live zit hij er niet bij.
(quote)
Heb jij dan wel eens de eerste solo , na The time has taken his toll on you , gedeelte zoals op Kill Em All wel eens live gehoort Ik nog nooit . Ook voor 95 niet!
Ik heb in de rapte eens alle Four Horsemen's die ik live heb op m'n PC nagepluist en ook even Youtube gechekt en ik vindt idd niks. Strange, was me soms al op gevallen van "hé, waar blijft dat deel?" maar eigenlijk nooit op gelet dat dat altijd zo is.
0
geplaatst: 4 juli 2007, 21:53 uur
AGE-411 schreef:
Ik heb in de rapte eens alle Four Horsemen's die ik live heb op m'n PC nagepluist en ook even Youtube gechekt en ik vindt idd niks. Strange, was me soms al op gevallen van "hé, waar blijft dat deel?" maar eigenlijk nooit op gelet dat dat altijd zo is.
Ik heb net nog een oude gevonden van Donnington 1985 in de kast daar word hij live wel gespeeld (quote)

0
geplaatst: 5 juli 2007, 22:22 uur
"Metallica needs this room so you have to fuck off now" is hetgene wat enkele mensen wel zullen bijblijven van deze rock werchter editie. 
Rock Werchter: Metallica smijt Frank Black uit interviewkamer
Zondagnamiddag heeft zich backstage Rock Werchter een incident voorgedaan tussen Frank Black, vroegere zanger van The Pixies, en roadies van Metallica.
Terwijl Bart Steenhaut, journalist van De Morgen, een interview deed met Frank Black in diens eigen interviewkamer werd Black door de entourage van de metalband Metallica zonder meer uit de ruimte gegooid. "Elke vorm van elementaire beleefdheid werd daarbij gemakshalve overgeslagen: Metallica needs this room so you have to fuck off now", aldus Steenhaut op de website van De Morgen. "Dat soort arrogantie kom je alleen bij domme Amerikanen tegen. De attitude van de entourage zegt ook veel over de persoonlijkheid van de groep", aldus Frank Black. (LEE)
Deze goede man kan zich nog op een hoop mails verwachten van zowat een hele hoop Metallicafans voor de laatste zinnetjes.
Edit*: MEER:
link: http://www.demorgen.be/dm/n...
Metallica schoffeert Pixies-zanger
Het is een publiek geheim dat de entourage van Metallica erg prominent aanwezig is in de backstage van de festivals waar ze spelen, en meer ruimte opeist dan andere headliners. Dat was zondag niet anders op Werchter, waar de bewegingsruimte van de andere bands flink aan banden werd gelegd. Halverwege ons interview met Frank Black werd de legendarische zanger van de Pixies uit zijn eigen interviewkamer gegooid door de entourage van de metalband. Elke vorm van elementaire beleefdheid werd daarbij gemakshalve overgeslagen: "Metallica needs this room so you have to fuck off now".
Black reageerde eerst verbouwereerd, en stoof dan woedend de kamer uit. Achteraf komt hij weer tot rust in zijn eigen kleedkamer, waar we het gesprek verder zetten. "Ik snap wel dat groepen die helemaal bovenaan de affiche staan hun eisen stellen, en ik weet ook wel dat het ego van roadies toeneemt naargelang de groep groter wordt waar ze mee werken. Maar een béétje elementaire beleefdheid kon toch van pas komen, af en toe. Dat soort arrogantie kom je alleen bij domme Amerikanen tegen. En eerlijk gezegd: de attitude van de entourage zegt veel over de persoonlijkheid van de groep. Mocht ik één van mijn mensen op zo’n gedrag betrappen, hij kon meteen opstappen." (BS)

Rock Werchter: Metallica smijt Frank Black uit interviewkamer
Zondagnamiddag heeft zich backstage Rock Werchter een incident voorgedaan tussen Frank Black, vroegere zanger van The Pixies, en roadies van Metallica.
Terwijl Bart Steenhaut, journalist van De Morgen, een interview deed met Frank Black in diens eigen interviewkamer werd Black door de entourage van de metalband Metallica zonder meer uit de ruimte gegooid. "Elke vorm van elementaire beleefdheid werd daarbij gemakshalve overgeslagen: Metallica needs this room so you have to fuck off now", aldus Steenhaut op de website van De Morgen. "Dat soort arrogantie kom je alleen bij domme Amerikanen tegen. De attitude van de entourage zegt ook veel over de persoonlijkheid van de groep", aldus Frank Black. (LEE)
Deze goede man kan zich nog op een hoop mails verwachten van zowat een hele hoop Metallicafans voor de laatste zinnetjes.
Edit*: MEER:
link: http://www.demorgen.be/dm/n...
Metallica schoffeert Pixies-zanger
Het is een publiek geheim dat de entourage van Metallica erg prominent aanwezig is in de backstage van de festivals waar ze spelen, en meer ruimte opeist dan andere headliners. Dat was zondag niet anders op Werchter, waar de bewegingsruimte van de andere bands flink aan banden werd gelegd. Halverwege ons interview met Frank Black werd de legendarische zanger van de Pixies uit zijn eigen interviewkamer gegooid door de entourage van de metalband. Elke vorm van elementaire beleefdheid werd daarbij gemakshalve overgeslagen: "Metallica needs this room so you have to fuck off now".
Black reageerde eerst verbouwereerd, en stoof dan woedend de kamer uit. Achteraf komt hij weer tot rust in zijn eigen kleedkamer, waar we het gesprek verder zetten. "Ik snap wel dat groepen die helemaal bovenaan de affiche staan hun eisen stellen, en ik weet ook wel dat het ego van roadies toeneemt naargelang de groep groter wordt waar ze mee werken. Maar een béétje elementaire beleefdheid kon toch van pas komen, af en toe. Dat soort arrogantie kom je alleen bij domme Amerikanen tegen. En eerlijk gezegd: de attitude van de entourage zegt veel over de persoonlijkheid van de groep. Mocht ik één van mijn mensen op zo’n gedrag betrappen, hij kon meteen opstappen." (BS)
* denotes required fields.