Muziek / MusicMeter Live! / Metallica's Sick of the Studio Tour
zoeken in:
0
geplaatst: 5 juli 2007, 23:46 uur
Alhoewel ik op zich wel fan ben van Metallica, moet ik zeggen dat ik in dit geval Frank Black toch wel gelijk geef
. Dit is pure onbeleefdheid en arrogantie van de roadies van Metallica. Wel jammer dat Frank Black probeert deze arrogantie ook in de schoenen van de band zelf te schuiven.
. Dit is pure onbeleefdheid en arrogantie van de roadies van Metallica. Wel jammer dat Frank Black probeert deze arrogantie ook in de schoenen van de band zelf te schuiven.
0
geplaatst: 6 juli 2007, 01:36 uur
Setlist Vienna:
Creeping Death
For Whom The Bell Tolls
Ride The Lightning
Disposable Heroes
Welcome Home (Sanitarium)
...And Justice For All
The Memory Remains
The Four Horsemen
Orion
Fade To Black
Master of Puppets
Whiplash
- - - -
Wherever I May Roam
Nothing Else Matters
One
Enter Sandman
- - - -
Stone Cold Crazy
Seek and Destroy
Ze hebben stone cold crazy gespeeld.
Creeping Death
For Whom The Bell Tolls
Ride The Lightning
Disposable Heroes
Welcome Home (Sanitarium)
...And Justice For All
The Memory Remains
The Four Horsemen
Orion
Fade To Black
Master of Puppets
Whiplash
- - - -
Wherever I May Roam
Nothing Else Matters
One
Enter Sandman
- - - -
Stone Cold Crazy
Seek and Destroy
Ze hebben stone cold crazy gespeeld.

0
geplaatst: 6 juli 2007, 13:29 uur
0
geplaatst: 7 juli 2007, 23:38 uur
Setlist LIVE EARTH:
Sad But True
Nothing Else Matters
Enter Sandman
Morgen staan ze weer te wembley, vuurwerk verzekert.
Sad But True
Nothing Else Matters
Enter Sandman
Morgen staan ze weer te wembley, vuurwerk verzekert.

0
Joy
geplaatst: 8 juli 2007, 04:59 uur
ik probeer het optreden van metallica op live earth positief te benaderen, het was niet slecht
hetfield zong redelijk zuiver, gitaarwerk redelijk te doen, maar dat gejank van hamlet, die met zijn soloos behoorlijk ontspoorde (een solo anders spelen dan op de plaat is niks mis mee, maar dat is niet wat ik bedoel)
hamlet openden zijn gaap- trukendoos en dat ging de bocht uit, behoorlijk, het klonk nergens naar, afgeraffeld werk
drum en basswerk, ok
metallica is overall gezien allang niet meer de strakke band die ze ooit waren, ik mis overtuiging in het optreden, volgens mij is men het zelf onderhand ook wel beu om weer enter sandman of nothing else matters te spelen, ook niet meer doen dan
hetfield zong redelijk zuiver, gitaarwerk redelijk te doen, maar dat gejank van hamlet, die met zijn soloos behoorlijk ontspoorde (een solo anders spelen dan op de plaat is niks mis mee, maar dat is niet wat ik bedoel)
hamlet openden zijn gaap- trukendoos en dat ging de bocht uit, behoorlijk, het klonk nergens naar, afgeraffeld werk
drum en basswerk, ok
metallica is overall gezien allang niet meer de strakke band die ze ooit waren, ik mis overtuiging in het optreden, volgens mij is men het zelf onderhand ook wel beu om weer enter sandman of nothing else matters te spelen, ook niet meer doen dan
0
teutoon
geplaatst: 8 juli 2007, 11:52 uur
Ik irriteerde me ook aan Kirk, Hetfield zon vrij goed. Maar daardoor minder agressief wat ie vroeger wel deed.
0
geplaatst: 8 juli 2007, 16:28 uur
Eigenlijk zie ik weer dat het commerciële niet verdwenen is uit Metallica. 
1) Men zegt dat new song 2 punk-achtig klinkt. Als andere new songs dat ook zijn kan dat veel voordeel opleveren in de verkoop aangezien punk achtige dingen de laatste jaren terug in opmars zijn. Slim bekeken van Metallica, vooral wanneer men er hier en daar een gewoon vet nummer in steekt (als new song 1).
2) Stel dat ze op Live earth nummers als Seek and destroy en Creeping death zouden gespeelt hebben (niet dat dat logisch is aangezien de achtergrond van het optreden) dan zouden veel mensen hun neus ophalen voor Metallica.
Nu zagen een hele hoop Rock-fans van RHCP ofzo die Metallica niet eens kennen nummers als enter sandman, sad but true en nothing else matters. wat levert dat op:
--> veel mensen die over heel de wereld TV kijken zien nogal leuke nummers die indertijd bedoelt waren om te verkopen, en doen nu hetzelfde als 1991. Leuke goede nummers = Downloaden en eventueel kopen + binnen enkele maanden wanneer het nieuw album er aan komt zullen ze ook zeggen: "let's have it a try"
--> Meer verkoop = Hogere chartposities + videoclips worden uitgezonden = nog meer verkoop.
Mij kan het geen zak schelen, zolang er maar wat goede nummers op staan op het nieuwe album.
PS: waarom mochten KIRK en JAMES samen met ROB opkomen bij de Bass-guitar players?
Video's
- Nothing else matters
- Enter sandman
- Sad But True

1) Men zegt dat new song 2 punk-achtig klinkt. Als andere new songs dat ook zijn kan dat veel voordeel opleveren in de verkoop aangezien punk achtige dingen de laatste jaren terug in opmars zijn. Slim bekeken van Metallica, vooral wanneer men er hier en daar een gewoon vet nummer in steekt (als new song 1).
2) Stel dat ze op Live earth nummers als Seek and destroy en Creeping death zouden gespeelt hebben (niet dat dat logisch is aangezien de achtergrond van het optreden) dan zouden veel mensen hun neus ophalen voor Metallica.
Nu zagen een hele hoop Rock-fans van RHCP ofzo die Metallica niet eens kennen nummers als enter sandman, sad but true en nothing else matters. wat levert dat op:
--> veel mensen die over heel de wereld TV kijken zien nogal leuke nummers die indertijd bedoelt waren om te verkopen, en doen nu hetzelfde als 1991. Leuke goede nummers = Downloaden en eventueel kopen + binnen enkele maanden wanneer het nieuw album er aan komt zullen ze ook zeggen: "let's have it a try"
--> Meer verkoop = Hogere chartposities + videoclips worden uitgezonden = nog meer verkoop.
Mij kan het geen zak schelen, zolang er maar wat goede nummers op staan op het nieuwe album.

PS: waarom mochten KIRK en JAMES samen met ROB opkomen bij de Bass-guitar players?

Video's
- Nothing else matters
- Enter sandman
- Sad But True
0
geplaatst: 8 juli 2007, 18:29 uur
@ AGE
Ze mochten maar 3 nummers doen. En de nummers die ze deden waren al bepaald door de organisatie.
Veel mensen uit het publiek kenden Metallica niet goed ,dus daarom werden er wat bekendere nummers voor hun uitgekozen.
Ze mochten maar 3 nummers doen. En de nummers die ze deden waren al bepaald door de organisatie.
Veel mensen uit het publiek kenden Metallica niet goed ,dus daarom werden er wat bekendere nummers voor hun uitgekozen.
0
geplaatst: 8 juli 2007, 18:40 uur
rusty nail schreef:
@ AGE
@ AGE
Ah, OK. Maakt de situatie ietsje anders.
Maar intussen hebben 2 miljard mensen, waarvan er miljoenen nog nooit van Metallica gehoort hebben, waarop de commerciële bommen als "Nothing else matters", "enter sandman" en "sad but true" los gelaten werden.
Velen zeggen nu: "klonkt toch goed? let's have a look at the black album".

Slimme zet om op Live Earth te spelen.
0
Joy
geplaatst: 8 juli 2007, 19:32 uur
ik denk niet dat het metallica anno 2007 nog te doen is om zieltjes binnen te halen en helemaal niet op zon live earth gebeuren, dat slaat nergens op
van de andere kant is metallica arrogant genoeg om wel commercieel te denken
eerder denk ik dat men zich gewoon heeft aangepast en gewoon de gangbare nummers te spelen die iedereen kent (wie nog steeds enter sandman of nothing else matters niet kent heeft de afgelopen 15 jaar in een grot gewoont)
wat heeft het voor nut werk te spelen van voor de black album, of nummers daarna die geen hond kent, behalve die handjevol mensen die wat meer van metallica kennen dan de gemiddelde aanwezige
men speelde niet voor eigen publiek, men speelde voor een gemengd publiek en ik vind het dan ook logisch dat je de bekende hits speelt, is ook niks mis mee
doel van live earth was toch vooral aandacht vragen voor het klimaatprobleem, en metallica, en vele anderen, leenden zich daarvoor
van de andere kant is metallica arrogant genoeg om wel commercieel te denken
eerder denk ik dat men zich gewoon heeft aangepast en gewoon de gangbare nummers te spelen die iedereen kent (wie nog steeds enter sandman of nothing else matters niet kent heeft de afgelopen 15 jaar in een grot gewoont)
wat heeft het voor nut werk te spelen van voor de black album, of nummers daarna die geen hond kent, behalve die handjevol mensen die wat meer van metallica kennen dan de gemiddelde aanwezige
men speelde niet voor eigen publiek, men speelde voor een gemengd publiek en ik vind het dan ook logisch dat je de bekende hits speelt, is ook niks mis mee
doel van live earth was toch vooral aandacht vragen voor het klimaatprobleem, en metallica, en vele anderen, leenden zich daarvoor
0
geplaatst: 10 juli 2007, 17:22 uur
De foto's van Oslo op Metclub
(We obbey our masters) met oa een t-shirt van sick of the studiotour waar Jason nog op staat
of een fan die het creeping death Ep laat signeren door Rob. 
Setlist Londen Wembley 8/07/2007
Creeping Death
For Whom The Bell Tolls
Sad But True
Disposable Heroes
The Unforgiven
...And Justice For All
The Memory Remains
The Four Horsemen
Orion
Fade To Black
Master of Puppets
Battery
- - - -
No Leaf Clover
Nothing Else Matters
One
Enter Sandman
- - - -
Whiplash
Seek and Destroy
--> wat op valt: de terugkeer van "no leaf clover".
(We obbey our masters) met oa een t-shirt van sick of the studiotour waar Jason nog op staat
of een fan die het creeping death Ep laat signeren door Rob. 
Setlist Londen Wembley 8/07/2007
Creeping Death
For Whom The Bell Tolls
Sad But True
Disposable Heroes
The Unforgiven
...And Justice For All
The Memory Remains
The Four Horsemen
Orion
Fade To Black
Master of Puppets
Battery
- - - -
No Leaf Clover
Nothing Else Matters
One
Enter Sandman
- - - -
Whiplash
Seek and Destroy
--> wat op valt: de terugkeer van "no leaf clover".
0
geplaatst: 10 juli 2007, 18:10 uur
Bobiej schreef:
The Memory Remains in plaats van Fuel, jammer.
The Memory Remains in plaats van Fuel, jammer.
Is al heel de sick of the studio tour zo hoor

Voor mij liefst geeneen van de 2, danze maar Damage inc. of dyers eve of nog iets anders in plaats doen.

0
geplaatst: 10 juli 2007, 18:28 uur
AGE-411 schreef:
Voor mij liefst geeneen van de 2, danze maar Damage inc. of dyers eve of nog iets anders in plaats doen.
In Athene hebben ze fuel en Memorie gedaan. Maar Dryers Eve hmmm ...Dat is Top ! Doe dat hele Justice album maar eens een keertje . Eye Of The Beholder, wil ik ook wel weer eens horen. To Live is To Die en The Frayed Ends Of Sanity. Lijkt me live ook een hele ervaring weer(quote)

0
geplaatst: 11 juli 2007, 18:22 uur
rusty nail schreef:
(quote)
In Athene hebben ze fuel en Memorie gedaan. Maar Dryers Eve hmmm ...Dat is Top ! Doe dat hele Justice album maar eens een keertje . Eye Of The Beholder, wil ik ook wel weer eens horen. To Live is To Die en The Frayed Ends Of Sanity. Lijkt me live ook een hele ervaring weerMisschien doen ze volgend jaar hetzelfde met AJFA als vorig jaar met MoP, gewoon het gehele album op een concert spelen
Lijkt mij in ieder geval een retestrak plan 
0
geplaatst: 12 juli 2007, 22:31 uur
Net effe naar de video van Oslo gekeken. En tot mijn groot genoegen hebben ze Blitzkrieg gespeeld in de tuning room
prachtig !!!
prachtig !!!

0
geplaatst: 12 juli 2007, 23:34 uur
rusty nail schreef:
Net effe naar de video van Oslo gekeken. En tot mijn groot genoegen hebben ze Blitzkrieg gespeeld in de tuning room
prachtig !!!
prachtig !!!

Ah, ik wou dat ik video's kon bekijken (mediaplayer fout enzo)

Ooit verschijnen ze wel es op Youtube.
Daarnaast begint de tour er bijna op te zitten. Ik hoop dat we de laatste (of iets vroeger) gig nog es new song 2 (met mogelijks verbetering) te horen krijgen of een andere new song.

0
geplaatst: 17 juli 2007, 11:20 uur
Ik vond wat ik gezien heb op Rock Werchter tenenkrommend slecht:
http://www.last.fm/user/HeinJr/journal/2007/07/2/465315/
Net voor de eerste toegift zijn we weer teruggekeerd. Metallica speelde voor een(DE) metalband totaal niet strak. Zeker terugdenkend aan het Mastodon-optreden van vanmiddag. Ook het verschrikkelijk gerek en hypocriete, slijmpraatjes tussendoor ('We love you Werchter! You're the best crowd ever! We wanna take you with us to our next gig') waren strontvervelend. De in Metallica-shirtjes gehulde massa slikt het en heeft weer het concert van het jaar gehad. Maar ik kreeg er het 'was ooit eens geweldig' gevoel bij.
Net voor de eerste toegift zijn we weer teruggekeerd. Metallica speelde voor een(DE) metalband totaal niet strak. Zeker terugdenkend aan het Mastodon-optreden van vanmiddag. Ook het verschrikkelijk gerek en hypocriete, slijmpraatjes tussendoor ('We love you Werchter! You're the best crowd ever! We wanna take you with us to our next gig') waren strontvervelend. De in Metallica-shirtjes gehulde massa slikt het en heeft weer het concert van het jaar gehad. Maar ik kreeg er het 'was ooit eens geweldig' gevoel bij.
0
geplaatst: 17 juli 2007, 13:29 uur
Four Fingers schreef:
Wat een zever.
0
geplaatst: 17 juli 2007, 15:44 uur
xplorer schreef:
Wat een zever.
(quote)
Wat een zever.
Iedereen heeft een eigen mening.

Heb al een paar keer het live album van Metallica @ Werchter gehoord, en hoe meer 'k er naar luister hoe beter het is. Vooral 'Creeping Death' is prachtig.
0
geplaatst: 17 juli 2007, 20:10 uur
setlist gisteren:
Creeping Death
The Four Horsemen
Ride The Lightning
Disposable Heroes
The Unforgiven
...And Justice For All
The Memory Remains
No Leaf Clover
Orion
Fade To Black
Master of Puppets
Whiplash
- - - -
Sad But True
Nothing Else Matters
One
Enter Sandman
- - - -
Am I Evil?
Seek and Destroy
Creeping death is ook m'n lievelingsnummer van Metallica maar tegenwoordig is het echt heiligschennis:
vergelijk onderstaande video met Werchter
http://www.youtube.com/watc...
@ Four fingers: ik vindt het ook enorm irritant. Vroeger was het van "are you fucking pussy's ready for some fucking more?" of van "just shut the fuck up so you don't wake some motherfucking neighbures" .
Creeping Death
The Four Horsemen
Ride The Lightning
Disposable Heroes
The Unforgiven
...And Justice For All
The Memory Remains
No Leaf Clover
Orion
Fade To Black
Master of Puppets
Whiplash
- - - -
Sad But True
Nothing Else Matters
One
Enter Sandman
- - - -
Am I Evil?
Seek and Destroy
Sanderkeuh schreef:
Heb al een paar keer het live album van Metallica @ Werchter gehoord, en hoe meer 'k er naar luister hoe beter het is. Vooral 'Creeping Death' is prachtig.
(quote)

Creeping death is ook m'n lievelingsnummer van Metallica maar tegenwoordig is het echt heiligschennis:
vergelijk onderstaande video met Werchter

http://www.youtube.com/watc...
@ Four fingers: ik vindt het ook enorm irritant. Vroeger was het van "are you fucking pussy's ready for some fucking more?" of van "just shut the fuck up so you don't wake some motherfucking neighbures" .
0
geplaatst: 17 juli 2007, 20:27 uur
Klinkt inderdaad beter, maar die performance op Werchter was zeker ook niet slecht. 

0
geplaatst: 17 juli 2007, 21:12 uur
[/quote]@ Four fingers: ik vindt het ook enorm irritant. Vroeger was het van "are you fucking pussy's ready for some fucking more?" of van "just shut the fuck up so you don't wake some motherfucking neighbures" .[/quote]
Ach ja, Metallica moet ook eens volwassen worden
Maargoed ik ben het met je eens
En vergelijk moskou 1991 maar eens met Metallica vorig jaar, das nog veel erger 
http://nl.youtube.com/watch?v=x10PxYZb7zs
Ach ja, Metallica moet ook eens volwassen worden
Maargoed ik ben het met je eens
En vergelijk moskou 1991 maar eens met Metallica vorig jaar, das nog veel erger 
http://nl.youtube.com/watch?v=x10PxYZb7zs
0
geplaatst: 19 juli 2007, 19:26 uur
0
geplaatst: 9 augustus 2007, 21:39 uur
Four Fingers schreef:
Heb je het metallica optreden gezien op RW?
(quote)
Heb je het metallica optreden gezien op RW?
Ja. (beetje laat met antwoorden, heb dit topic niet echt meer gevolgd
)* denotes required fields.