MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Philip Glass Festival, Groningen 20-27 oktober

zoeken in:
Oei oei oei! Daar ga ik snel achterheen

Morrighancrow
Volgens de blog van Glass:

"They just added Book of Longing at iTunes... Amazon release date is Nov. 27, street date in stores is Dec. 11"

Dus, mooi kerstcadeau CD ziet er erg mooi uit. Overigens staat in dezelfde post ook een linkje naar een fragment van de registratie van BoL door RTV Noord.

Ah, dus dat waren de oranje microfoons...

Ik snap dan niet waarom ik getipt wordt over het feit dat Book of Longing bij Concerto zou liggen, of zou het een andere uitgave zijn?

Ja, dat is best vreemd ja. Nou ja, 27 november is gelukkig ook niet heel ver weg, dat wachten kan ik nog wel opbrengen.
Ik ben trouwens terug van The Necks en die waren inderdaad erg goed, maar dat vertel ik een andere keer in een ander topic.

Ah, ok, ik ben net terug van Kammerflimmer Kollektief. Wat een geweldig optreden ook weer zeg! Het is haast onvoorstelbaar maar het niveau van Glass himself, Icebreaker en The Necks werd ook hier weer gehaald. Ik was even bang dat ze het met z'n drieën (in plaats van de oorspronkelijke zes leden) niet zouden redden. Maar direct vanaf het begin bleek dat onterecht, met harmonium, contrabas, elektrische gitaar en wat elektronica wisten ze een verbazingwekkend vol geluid te maken.

Ik heb zo'n beetje het hele optreden met de ogen dicht gezeten, heerlijk wegdromen op hun zo karakteristieke geluid. Vooral het laatste nummer van ongeveer 15 minuten was een geweldige ontknoping. Beelden van El Laberinto del Fauno schoten aan mij voorbij, dat sfeertje dus. Echt een heel bijzonder optreden in de toch al mooie zaal van het Grand Theatre.

Morrighancrow
bubbachups schreef:
...
Ik snap dan niet waarom ik getipt wordt over het feit dat Book of Longing bij Concerto zou liggen, of zou het een andere uitgave zijn?

Ik heb geen idee, het staat ook niet in de nieuwsbrief/site van Concerto.
El Laberinto del Fauno! Film zelf vond ik niet zo geweldig, maar de muziek staat me nog wel bij. Ik hoor het alweer, ik heb echt goede optredens gemist Ach

Toch nog gelukt om binnen te komen vanavond. Concerto Fantasy was erg spectaculair. Een heel bombastisch stuk, maar ja, wat wil je, met twee paukenisten... Toch geef ik de voorkeur aan zijn werk als Changing Parts. Ook hier trouwens weer veel van de harde kern van het festival tegen gekomen.

Glass Works in de Puddingfabriek toch maar overgeslagen, we hadden er pas om 11.00 ofzo kunnen zijn en ik vond Concerto Fantasy eigenlijk wel een mooie afsluiter van een bijzonder geslaagd festival.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:24 uur

geplaatst: vandaag om 18:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.