MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Stars Of The Lid (1 dec - cc Luchtbal, Antwerpen)

zoeken in:
Sietse
Ja, ignatz zit op K-RAA-K. Is idd wel jammer, want is toch erg leuk om nog een keer te zien (tsja, jij was er natuurlijk niet bij in Tilburg heh )

Bah. Maar goed, wat ik van Ignatz ken is wel tof geloof ik. Al zou ik niet eens zo 1-2-3 kunnen zeggen wat ik dan precies van Ingatz ken maar dit terzijde.

Sietse
haha, je weet me te vinden, toch...kan je er wel mee helpen.

ik heb mijn kaartjes klaar liggen voor zaterdagavond. Ben echt reuzebenieuwd. Ik ben nog nooit in Luchtbal geweest. Iemand anders wel? zitten in een theatertje of staan in een bierhal?

Volgens mij is het een voormalige SM kelder, maar wordt tegenwoordig vooral als homo erotische sauna gebruikt. Staan of zitten, maakt niet uit, alle standjes zijn mogelijk. Je wordt wel streng gefouilleerd bij de ingang.

gelukkig maar...

Het was een grandioos concert!
Het begon met Ignatz waar ik niet zo heel erg kapot van was. Daarna was het de beurt aan Machinefabriek. Hij zette een leuke set weg met een autoharp en cassettebandjes met klassieke koren. Na ruim een half uur trok hij letterlijk en figuurlijk de stekker er uit.

Toen kwam Stars of the Lid. Beide heren elk aan een kant van het podium, midden in drie dames met strijkers en op de achtergrond schitterende projecties! Een overweldigend geluid, mooie composities en erg toepasselijke beelden zorgden voor één van de beste concerten van het jaar.

Voor de mensen die de 21e in Utrecht gaan: Genieten geblazen!

Cool, klinkt goed, bedankt!

oh wow, klinkt als het beste kerstconcert wat ik me wensen kan

Gaaf! Zal een vriendin die ik mee neem ook wel op prijs stellen
Ze speelt zelf viool en is liefhebber van klassieke muziek.

fastpulseboy
ai, ik ga hard proberen 21 december er ook te zijn

Je moet echt gaan. al was het alleen maar voor die hele oude film die geprojecteerd wordt over de wereldtentoonstelling van 1958 in Brussel. Hun muziek doet het daar erg goed bij.

Ook leuk om daadwerkelijk stukken van de albums live terug te horen. Toch mooi als er voor je neus 'requiem for dead mothers' en 'even if you are never awake' wordt weggezet op zeer fraaie wijze.
Ik heb ook even mijn slag geslagen bij de merchandise die schappelijk geprijst was. Mooie tour-only cd en 'tired sounds' op drie plakken vinyl gekocht. Misschien dat ik de 21e toch maar gewoon nog een keer moet gaan...

fastpulseboy
waar kun je eigenlijk kaartjes regelen voor interzone?

Ik ben net terug van Stars of The Lid in Huis a/d Werf en het was echt prachtig!! De gitaar & keyboard drones spaken uiteraard voor zich, maar wat toch wel het meest naar voren kwam waren de 3 strijk dames die zich ten midden van het podium begaven

De dames, gewapend met Viool, Alt Viool & Cello waren erg goed op elkaar af gestemd. In het begin kregen we inderdaad beelden over de wereldtentoonstelling in Brussel te zien, maar tijdens het optreden zelf was het allemaal wat abstracter.

Het was een fijne winteravond.

Aanwezig: Bubbachups, ElMeroMero, Graf, Jazper, KoenR, Sietste + girlfriend, Wetenschapper, KampF + girlfriend. Teun, ouwe zuiplap, je hebt wat gemist

Het was inderdaad overrompelend mooi, heerlijk met de ogen dicht wegdromen. Heel indrukwekkend zo in combinatie met strijkers erbij. Het klopte aan alle kanten, en gelukkig vond Gerards vioolmeisje het ook mooi!

Voorprogramma van het voetbalmeisje was trouwens ook behoorlijk de moeite waard. Spaarzaam of karig, u mag het zelf invullen. Ik ga voor het eerste.

Teun, ik hoop dat je bier gesmaakt heeft?

En nu maar hopen dat het niet weer zes jaar gaat duren, voordat ze weer deze kant op komen...

Ik was te moe om het geheel met open ogen te aanschouwen maar het was tevens te mooi om bij in te slapen. Uitstekend om met de ogen dicht in te verdrinken dus. Iets met wiskundige precisie uitvoeren zonder kil en klinisch te klinken is een hele prestatie...

KampF schreef:
Teun, ouwe zuiplap, je hebt wat gemist

bubbachups schreef:
Teun, ik hoop dat je bier gesmaakt heeft?

Wel, ik had gewoon al iets te veel weken verzaakt binnen mijn vriendengroep, veelal door concerten en dergelijke zaken, bovendien had ik wel weer eens zin in een rustig avondje (wat het uiteindelijk niet geworden is trouwens ). Om het muzikaal verantwoord te houden heb ik in de vroege avond met vrienden het introspelletje "Herken de hits" gespeeld. Ik draag de zege aan jullie op.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:21 uur

geplaatst: vandaag om 19:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.