menu

Muziek / MusicMeter Live! / Wacken Open Air

zoeken in:
MetalDex
Het grootste openlucht festival van Europa verdient ook een topic. Eerste namen zijn al een tijdje bekend, en het belooft weer wat te worden.

As I Lay Dying
At the Gates
Autumn
Avantasia
Axel Rudi Pell
Axxis
Before the Dawn
Carcass
Children of Bodom
Corvus Corax
Crematory
Destructor
Dream of an Opium Eater
Enemy of the Sun
Ensiferum
Evocation
Excrementory Grindfuckers
Girugamesh
Gorerotted
Gorgoroth
Grave
Hatebreed
Headhunter
Iron Maiden
Killswitch Engage
Kreator
Krypteria
Lord Belial
Lordi
Nifelheim
Nightwish
Obituary
Powerwolf
Primordial
Psycho Punch
Sabaton
Saltatio Mortis
Sonata Arctica
The Bones
Van Canto
Warbringer

Een paar bands die ik erg graag wil zien, een paar bands die ik absoluut niet hoef te zien, en een paar bands waar ik nog nooit van gehoord heb.
Dit keer ga ik er echt naar toe. Vorig jaar was ik veel te laat met kaartjes kopen

Carcass: eenmalige (?) reunie

Daarnaast: wat een lijst !

Eerste namen? wat een lijst moet dat wel niet worden dan?

rusty nail schreef:
Eerste namen? wat een lijst moet dat wel niet worden dan?

Wacken is het grootste (Een van de grootste) metalfestivals ter wereld.

Bobiej
At the Gates
Carcass
Children of Bodom
Iron Maiden
Obituary
Kreator

Wat een namen..! Ik moet echt nog eens naar dit mekka van de metaalliefhebbenders van de Lage Landen gaan, d'r zit niets anders op .

Tis toevallig wel in Duitsland hé

Bobiej
Dat heb ik er zowiezow wel voor over, de reis naar Duitsland, aangezien Wacken élk jaar weer een geweldige lijst bands heeft.

By the way, zou jij ook niet naar Pinkpop komen ?

Tis te zien: wat de prijs is, en of ze op werchter staan.
Staan ze niet op werchter, dan zit de kans er dik in.

- Landgraaf is trouwens minder ver dan Wacken
- Ik ben er dan 18: wellicht rijbewijs deze zomer. Gij zijt deze zomer nog steeds 15.
- In Nederland spreken ze Nederlands. In Duitsland spreken ze Duits.

Neemt niet weg dat ik binnen enkele jaren, wanneer er nog eens zo'n affiche is voor Wacken ik er ook eens zal zijn.

Bobiej
De afstand maakt niet heel veel uit (oke, het moet wel binnen redelijke reistijd blijven, maar als ik gereden zou worden door m'n pa is het niet een groot probleem). En met duits zou je je als nederlander wel moeten kunnen redden, mijn gitaarleraar is ook 'n duitser, en met veel handen, voeten, engels en nederlands moet dat prima te redden zijn .

Bovendien, Wacken zal de komende tientallen jaren ook nog genoeg gehouden worden...binnen enkele jaren ben ik waarschijnlijk ook. Met auto en rijbewijs!

Wat mij trouwens opvalt, als ik recencies lees op lordsofmetal.nl of metalfan.nl of gewoon in de Aardschok kijk, dat er een op Wacken een grote diversiteit in bands is; Motörhead en de meest extreme grindcore op het zelfde festival, bijvoorbeeld!

Kos
Lijkt me lachen om een keertje mee te maken. . Kweet alleen niet of ik stoer genoeg ben voor zoiets.

*eng masker uit de kast trekt en duivelsgebaar met vingers maakt*

lambf
Of je kan natuurlijk corpse-paint opdoen

Bobiej
Dat brengt een vraag bij mij los;

Wie van de (black) metal fans hier vind dat corpse paint in de Black Metal Scene
nou eigenlijk evil?

Ik vind het veelal een beetje ''wanabe'' evil staan, veel moeite doen om ''eng'' en ''gemeen'' te lijken, terwijl andere bands (slayer?) daar zonder corpse paint prima in slagen!

lambf
Het is KVLT, dôh

Kos
Slayer is natuurlijk ook geen duivelse black metal, wel effe wat anders.

Bobiej
Nee tuurlijk niet, maar als ik een Slayer optreden bekijk, komt dat toch 'evil' en 'gemener' op mij over, als dat ik een Immortal optreden zie, dus vooral op het uiterlijk doelend.

MetalDex
Maar Immortal is natuurlijk weer gemeend over-the-top. Ik vond laats op Graspop Celtic Frost er toch gemener uit zien dan Slayer. (Nu stond ik bij Slayer achteraf op t grasveld, terwijl ik bij CF midden in tent stond).

Bobiej schreef:
Dat brengt een vraag bij mij los;

Wie van de (black) metal fans hier vind dat corpse paint in de Black Metal Scene
nou eigenlijk evil?

Ik vind het veelal een beetje ''wanabe'' evil staan, veel moeite doen om ''eng'' en ''gemeen'' te lijken, terwijl andere bands (slayer?) daar zonder corpse paint prima in slagen!

Eigenlijk wel een goede vraag.

Ik denk dat het bij sommige bands wel enigszins evil overkomt. (Funeral Mist schiet meteen door mijn hoofd.) Anderzijds, als je 1 band met corpse-paint hebt gezien, dan heb je ze allemaal wel gezien.

MetalDex
En het wordt beter en beter:

EXODUS is ook bevestigd!

MetalDex
Nieuwe namen:

- OPETH
- SOILWORK

Nog meer namen zijn intussen bekend gemaakt:
Massacre
The Haunted!
Nashville Pussy!
Cynic
Negura Bunget
Alestorm

Wacken is trouwens sinds twee weken uitverkocht. Gelukkig heb ik mijn kaartjes net op tijd weten te bestellen

Veel plezier Dexter dat gaat vast een spektakel worden.

Dank je En met dat spektakel zit 't wel goed denk ik

Germ (crew)
Opgelet!

Mensen die net als ik te laat waren voor kaarten (ik ga al 5 jaar en baal dus flink) en van plan zijn kaarten via marktplaats aan te schaffen.

DOE DIT NIET BIJ W. JANSSEN uit Arnhem.

Deze jongen is een oplichter, hij heeft mij opgelicht voor 300 euro.

En met mij nog vele anderen, oplopend tot bedragen van 600 euro.

De politie is inmiddels op de hoogte er wordt werk van gemaakt.

Alweer zo een vuilak. Vorig jaar was ik ook te laat met kaartjes halen, en toen heb ik ook overwogen om via ebay/marktplaats een kaartje te kopen, maar heb er vanaf gezien na een aantal berichten over oplichting. Ik hoop dat je je geld nog terugziet, en via een andere weg nog aan een kaartje kunt komen

Balen, ik hoop dat je er toch nog geraakt.

De eerste headliner voor de 20e editie is bekend gemaakt:

MACHINE HEAD

Verder is ook de Engelse doom-band CATHEDRAL bevestigd.

Ik zou echt willen gaan Helaas zullen er hindernissen op de baan zijn. *ouders*

Staan leuke bands tussen, maar wat metal betreft hou ik over het algemeen niet van die bekende (en voor metal begrippen) commerciele bands.. en daar staat het hier toch ook wel redelijk vol mee. Maar sowieso is het me veel te ver weg.

Ik vind dat dat wel nog erg meevalt (dit jaar toch). Veel minder bekende bands ook, imo.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:08 uur

geplaatst: vandaag om 08:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.