Muziek / MusicMeter Live! / Welke band(s) heb je het vaakst live gezien?
zoeken in:
0
geplaatst: 4 februari 2008, 19:33 uur
het wordt wel weer eens tijd voor een avondje frames trouwens

0
Spijtoptant
geplaatst: 4 februari 2008, 19:38 uur
Einstuerzende Neubauten 18 keer
Tröckener Kecks 10 keer
Nick Cave and the Bad Seeds 4 keer
The Cure wordt over 12 dagen de 3e keer
UK Subs 2 keer
The Scene 2 keer
Boegies 2 keer
The Mission 2 keer
Claw Boys Claw 2 keer
En de rest van wat ik heb gezien 1 keer, op wat plaatselijke kroegbandjes na, maar dat is anders.
Tröckener Kecks 10 keer
Nick Cave and the Bad Seeds 4 keer
The Cure wordt over 12 dagen de 3e keer
UK Subs 2 keer
The Scene 2 keer
Boegies 2 keer
The Mission 2 keer
Claw Boys Claw 2 keer
En de rest van wat ik heb gezien 1 keer, op wat plaatselijke kroegbandjes na, maar dat is anders.
0
Spijtoptant
geplaatst: 4 februari 2008, 20:10 uur
16 februari, Berlijn.
Vanmorgen verslikte ik me ook. Kreeg ik een emailtje dat het concert verplaatst was. Ik schrok, de hostel en de reis is al geboekt!
Gelukkig bleek niet de datum of aanvangstijd, maar slechts de locatie verplaatst te zijn.
Het wordt het velodrome in Berlijn, en er zijn nog ruim kaarten voorradig (voor mocht er iemand nog belangstelling hebben.)
Vanmorgen verslikte ik me ook. Kreeg ik een emailtje dat het concert verplaatst was. Ik schrok, de hostel en de reis is al geboekt!
Gelukkig bleek niet de datum of aanvangstijd, maar slechts de locatie verplaatst te zijn.
Het wordt het velodrome in Berlijn, en er zijn nog ruim kaarten voorradig (voor mocht er iemand nog belangstelling hebben.)
0
geplaatst: 4 februari 2008, 20:22 uur
Wow, er zitten echt een paar extreme gevallen tussen zeg
Wel mooie ervaringen waarschijnlijk allemaal.
Ik heb Opgezolle 5x gezien.
Wel mooie ervaringen waarschijnlijk allemaal.Ik heb Opgezolle 5x gezien.
0
geplaatst: 4 februari 2008, 20:26 uur
Amparanioa 4x
La Kinky Beat 4x
Zion Train 3x
Kadril 3x
De Dolfijntjes 3x
Van Morisson 1x
Frank Zappa 0x

La Kinky Beat 4x
Zion Train 3x
Kadril 3x
De Dolfijntjes 3x
Van Morisson 1x

Frank Zappa 0x

0
geplaatst: 4 februari 2008, 22:34 uur
Ash-5x
Anthrax-3x
Iron maiden 2x
You say party we say die 2x
Normaal 2x
acdc-2x
Metallica-2x
Sons and daughters ga ik de 20e voor de 2e x heen
en voor de rest is alles volgens mij 1x geweest
Anthrax-3x
Iron maiden 2x
You say party we say die 2x
Normaal 2x
acdc-2x
Metallica-2x
Sons and daughters ga ik de 20e voor de 2e x heen
en voor de rest is alles volgens mij 1x geweest
0
geplaatst: 5 februari 2008, 02:13 uur
Ik heb nog eens gekeken in mijn excelsheet. Die is niet helemaal uptodate (ik heb hem niet altijd even goed bijgehouden), maar het geeft wel een aardige indicatie. Overigens ga ik tegenwoordig niet meer zo snel naar een band die ik al gezien heb... beetje een nieuwe policy van de afgelopen jaren. Liever nieuwe dingen ontdekken dan herzien wat je al weet/kent.
10 (?) keer: Motorpsycho
6 keer: Ben Christophers
5 keer: Caesar, Sigur Ros
4 keer: DAAU, Interpol (in 2002/2003 in een tijdsbestek van 10 maanden), Mogwai, Ocean Colour Scene, Radiohead, The Smashing Pumpkins
3 keer: Das Pop, DoMakeSayThink, Eels, Gorki, Krezip, Lenny Kravitz, Live, Machinefabriek, Manic Street Preachers, Nine Inch Nails, Suede
10 (?) keer: Motorpsycho
6 keer: Ben Christophers
5 keer: Caesar, Sigur Ros
4 keer: DAAU, Interpol (in 2002/2003 in een tijdsbestek van 10 maanden), Mogwai, Ocean Colour Scene, Radiohead, The Smashing Pumpkins
3 keer: Das Pop, DoMakeSayThink, Eels, Gorki, Krezip, Lenny Kravitz, Live, Machinefabriek, Manic Street Preachers, Nine Inch Nails, Suede
0
geplaatst: 5 februari 2008, 10:02 uur
Osdorp posse 4x,
Pink Floyd: 3x,
Israel vibration: 2 x.
Siouxsie and the Banshees: 2x
Etta James: 2x
Herman Brood: 2x
The Beatbusters: 3x
Venus Hill: 2x
Jammah Tammah: 2x
Heideroosjes: 3x
The levellers: 3x
Dat is het wel zo'n beetje.
Pink Floyd: 3x,
Israel vibration: 2 x.
Siouxsie and the Banshees: 2x
Etta James: 2x
Herman Brood: 2x
The Beatbusters: 3x
Venus Hill: 2x
Jammah Tammah: 2x
Heideroosjes: 3x
The levellers: 3x
Dat is het wel zo'n beetje.
0
geplaatst: 5 februari 2008, 12:43 uur
herman schreef:
Liever nieuwe dingen ontdekken dan herzien wat je al weet/kent.
Liever nieuwe dingen ontdekken dan herzien wat je al weet/kent.
Grappig. Ik ga juist alleen nog naar datgene wat ik heel goed vind en echt graag nog eens wil zien en laat voor de rest het gehele concertgebeuren voor wat het is.
0
geplaatst: 5 februari 2008, 15:11 uur
herman schreef:
5 keer: Sigur Ros
5 keer: Sigur Ros
Daar zitten vast een paar prachtige ervaringen tussen? Untitled 8 live lijkt me echt de max.
0
geplaatst: 5 februari 2008, 15:26 uur
Van de eerste keer (was in november '00 tijdens Crossing Border in de Melkweg) staat me weinig meer bij, behalve dat ik het goed vond, dat ik er de Ny Battery 12" gekocht heb en dat de fotograaf die ik had aangesproken met de vraag of ik kon nabestellen me een dag later opbelde om te zeggen dat zijn camera was gestolen. 
De tweede keer in Paradiso was weinig opzienbarend... de derde keer was vlakvoor dat () uitkwam, weer in de Melkweg. Het was bloedheet en de DJ draaide vooraf o.a. Boards of Canada, die ik toen ook net ontdekt had.
Optreden was verder wel aardig (ik heb het een 7 gegegeven in mijn sheet, geloof ik).
De vierde keer was legendarisch en staat op 2 in mijn lijstje van beste concerten ooit. Was diep in de nacht op een Duits festival en Untitled #8 was [woordentekort]. Na afloop kregen ze - zonder te overdrijven - een applaus van een kwartier.
De laatste keer was vlakvoor dat Takk uitkwam. Op zich een aardig concert, maar het speciale is er inmiddels wel af. Ik laat het hier ook wel bij wat Sigur Ros betreft, tenzij het volgende album opeens weer heel goed wordt (Takk vond ik een beetje van hetzelfde, maar dan minder goed).

De tweede keer in Paradiso was weinig opzienbarend... de derde keer was vlakvoor dat () uitkwam, weer in de Melkweg. Het was bloedheet en de DJ draaide vooraf o.a. Boards of Canada, die ik toen ook net ontdekt had.
Optreden was verder wel aardig (ik heb het een 7 gegegeven in mijn sheet, geloof ik).De vierde keer was legendarisch en staat op 2 in mijn lijstje van beste concerten ooit. Was diep in de nacht op een Duits festival en Untitled #8 was [woordentekort]. Na afloop kregen ze - zonder te overdrijven - een applaus van een kwartier.
De laatste keer was vlakvoor dat Takk uitkwam. Op zich een aardig concert, maar het speciale is er inmiddels wel af. Ik laat het hier ook wel bij wat Sigur Ros betreft, tenzij het volgende album opeens weer heel goed wordt (Takk vond ik een beetje van hetzelfde, maar dan minder goed).
0
geplaatst: 5 februari 2008, 21:48 uur
Ik kom ook nauwelijks over de 3 x, ik denk alleen Therapy?, Faith No More en Manic Street Preachers. Heel veel bands 2 x gezien (REM, Nick Cave, Flaming Lips, Underworld, Gorki, Pavement, Mercury Rev, Bad Religion schieten me zo te binnen).
Wel heel vaak Johan, Treble Spankers, Voicst, Daryll Ann en Caesar gezien, maar dan voornamelijk op festivalletjes en podia op een steenworp afstand.
Wel heel vaak Johan, Treble Spankers, Voicst, Daryll Ann en Caesar gezien, maar dan voornamelijk op festivalletjes en podia op een steenworp afstand.
0
geplaatst: 6 februari 2008, 12:35 uur
Maar een paar bands heb ik vaker gezien, mijn lijstje:
Sonic Youth: 5x
PJ Harvey: 3x
Siouxsie & Banshees: 2x
Per Ubu: 2x
En natuurlijk een hele trits eenmalig en daar zitten ook mooie concerten tussen: zoals The Clash in Lochem ergens begin jaren '80. De eerste keer Sonic Youth als voorprogramma van The Pil in het paradiso was ook heel vermakkelijk, ook ergens begin jaren '80. Interessant om te zien hoe hoe hannekammen en spijkerhoofden hun wenkbrauwen fronsten bij het aanschouwen van langharigen die een enorme herrie produceerden. Maar dat was toen. The Kills op Lowlands in 2003, ook erg goed.
Sonic Youth: 5x
PJ Harvey: 3x
Siouxsie & Banshees: 2x
Per Ubu: 2x
En natuurlijk een hele trits eenmalig en daar zitten ook mooie concerten tussen: zoals The Clash in Lochem ergens begin jaren '80. De eerste keer Sonic Youth als voorprogramma van The Pil in het paradiso was ook heel vermakkelijk, ook ergens begin jaren '80. Interessant om te zien hoe hoe hannekammen en spijkerhoofden hun wenkbrauwen fronsten bij het aanschouwen van langharigen die een enorme herrie produceerden. Maar dat was toen. The Kills op Lowlands in 2003, ook erg goed.
0
geplaatst: 6 februari 2008, 16:45 uur
alleen Porcupine Tree 3x gezien, verder mss nog wel een band 2x, kan me ontschoten zijn, de rest allemaal maar 1x...
Als dj's meetellen staan Wouter de Moor en Benny Rodrigues ruim aan kop, heb beiden denk ik al zo'n 6-7x gezien/gehoord...
Als dj's meetellen staan Wouter de Moor en Benny Rodrigues ruim aan kop, heb beiden denk ik al zo'n 6-7x gezien/gehoord...
0
geplaatst: 7 februari 2008, 18:12 uur
Ik denk dat ik Bruce Springsteen ongeveer 20 x gezien heb. Kan ook meer zijn. Ben gestopt met tellen.
Verder heb ik zoveel bands meerdere keren gezien. Ik ben in 1979 begonnen naar concerten te gaan dus de lijst is aardig lang.
Verder heb ik zoveel bands meerdere keren gezien. Ik ben in 1979 begonnen naar concerten te gaan dus de lijst is aardig lang.
0
geplaatst: 9 februari 2008, 00:18 uur
Urban Dance Squad 4x
Opgezwolle 3x
(heel toevallig twee Nederlandse bands)
Opgezwolle 3x
(heel toevallig twee Nederlandse bands)
0
geplaatst: 9 februari 2008, 13:44 uur
herman schreef:
4 keer: Interpol (in 2002/2003 in een tijdsbestek van 10 maanden),
4 keer: Interpol (in 2002/2003 in een tijdsbestek van 10 maanden),
Ik had destijds hetzelfde schema

0
geplaatst: 12 februari 2008, 22:58 uur
De bands die ik vaker dan 1x live heb gezien, zijn er niet zoveel.
Jimmy Eat World, Face Tomorrow en The Undeclinables (voorheen Undeclinable, of nog verder terug Undeclinable Ambuscade) heb ik 2 maal live gezien.
Voor de geïnteresseerden onder ons, op mijn Last.fm-pagina staat een lijst van de bands die ik live heb gezien.
Jimmy Eat World, Face Tomorrow en The Undeclinables (voorheen Undeclinable, of nog verder terug Undeclinable Ambuscade) heb ik 2 maal live gezien.
Voor de geïnteresseerden onder ons, op mijn Last.fm-pagina staat een lijst van de bands die ik live heb gezien.
0
geplaatst: 12 februari 2008, 23:17 uur
Nick Cave: zo'n 9 keer
Simple Minds & U2: zo'n 5 keer
Kyuss & Monster Magnet: 2 keer
Van Morrison & Bob Dylan: 2keer
Jane's Addiction & Nirvana: 1 keer
Natuurlijk veel meerdere bands meerdere keren gezien maar valt me nu nog niet te binnen.
Simple Minds & U2: zo'n 5 keer
Kyuss & Monster Magnet: 2 keer
Van Morrison & Bob Dylan: 2keer
Jane's Addiction & Nirvana: 1 keer
Natuurlijk veel meerdere bands meerdere keren gezien maar valt me nu nog niet te binnen.
0
geplaatst: 14 februari 2008, 00:49 uur
een keer of 8 The Fall
David Thomas al dan niet met Pere Ubu 6 keer, Yo la Tengo een keer of 4...Swans ook denk ik
... en 3 x Sunn O))), dat telt als 3 tot de macht 3 en dat is dus 27 X
David Thomas al dan niet met Pere Ubu 6 keer, Yo la Tengo een keer of 4...Swans ook denk ik
... en 3 x Sunn O))), dat telt als 3 tot de macht 3 en dat is dus 27 X
0
Foxy Lady
geplaatst: 20 februari 2008, 23:44 uur
Rolling Stones 4 x
Golden Earring 4 x
UFO 2 x
Ted Nugent 2 x
Status Quo 2 x
Golden Earring 4 x
UFO 2 x
Ted Nugent 2 x
Status Quo 2 x
0
geplaatst: 17 oktober 2008, 12:00 uur
Na gisteren:
Porcupine Tree: 11x
Neil Young: 6x
The Waterboys: 6x
Normaal: 6x
Roger Waters: 4x
Muse 4x
De Dijk: 4x
Editors: 4x
Sonic Youth: 3x
The Hives: 3x
Porcupine Tree: 11x
Neil Young: 6x
The Waterboys: 6x
Normaal: 6x
Roger Waters: 4x
Muse 4x
De Dijk: 4x
Editors: 4x
Sonic Youth: 3x
The Hives: 3x
0
geplaatst: 17 oktober 2008, 15:14 uur
Wishbone Ash: 5 x
Rolling Stones; 11 x vanaf 1990(net iets te jong voor tour 82)
Urban Dance Squad: 4 x
Cuby & the Blizzards: 5 x
Saga: 3 x
The Flower Kings: 3 x
Ilse de Lange; 3 x (mede stadgenoot )
Rolling Stones; 11 x vanaf 1990(net iets te jong voor tour 82)
Urban Dance Squad: 4 x
Cuby & the Blizzards: 5 x
Saga: 3 x
The Flower Kings: 3 x
Ilse de Lange; 3 x (mede stadgenoot )
0
geplaatst: 17 oktober 2008, 15:33 uur
yasper schreef:
Je bent iets van een '4' vergeten voor de '6x' bij Neil Young.
Je bent iets van een '4' vergeten voor de '6x' bij Neil Young.
Ervoor? Volgens mij moet ie erachter...

* denotes required fields.