Muziek / MusicMeter Live! / Porcupine Tree 15+16 Oktober 013
zoeken in:
0
geplaatst: 23 september 2008, 14:11 uur
Alles vanaf Signify vind ik geweldig, dus dan zal het allang goed zijn. Een enkel nummertje van de albums ervoor moet kunnen (Stars Die, Synesthesia of Not Beautiful Anymore vind ik nog wel mooie nummers), maar niet teveel hopelijk, die PT-stijl ligt me niet zo.
0
geplaatst: 23 september 2008, 14:12 uur
Nee, setlisten worden doorgaans pas vijf werkdagen voor aanvang van het concert verzonden naar degenen die een kaartje hebben gekocht...

0
geplaatst: 23 september 2008, 14:21 uur
Cygnus schreef:
Nee, setlisten worden doorgaans pas vijf werkdagen voor aanvang van het concert verzonden naar degenen die een kaartje hebben gekocht...

(quote)

Ah ok

Ik ben normaalgesproken niet zo'n concert-mens dus vandaar xD
0
geplaatst: 23 september 2008, 14:38 uur
Hehe, gewoon gaan en je laten verrassen, ik zou de setlist van tevoren niet eens willen weten...
Een vriend en ex-collega van me heeft Steven Wilson laatst geinterviewd, en daarbij gaf hij aan dat PT bij de concerten van volgende maand diep in hun verleden gaat graven. Ik ben benieuwd.

0
geplaatst: 23 september 2008, 15:14 uur
zit hier een oorzakelijk verband?
gewoon lekker laten verrassen. ik hoop iig op wat meer werk van de eerste twee en signify.
0
geplaatst: 14 oktober 2008, 21:10 uur
(willie) schreef:
Helemaal? Nu is het al weer even geleden, maar ik kan me niet herinneren dat ik hem helemaal gehoord heb. Ik dacht toch dat ik het sterk vond dat ze wel dit nummer deden maar dan alleen de eerste ca. 11 a 12 minuten, omdat een nummer van 18 minuten in een uur optreden toch wel erg gortig zou zijn.
Maar niettemin vond ik wel erg goed.
maar de 16e ook in de 013 te vinden, heb zelfs nog even getwijfeld om beide dagen te gaan, maar dat kwam in het schema even niet uit.
helemaal ja kan ik me herrineren i.i.g.(quote)
Helemaal? Nu is het al weer even geleden, maar ik kan me niet herinneren dat ik hem helemaal gehoord heb. Ik dacht toch dat ik het sterk vond dat ze wel dit nummer deden maar dan alleen de eerste ca. 11 a 12 minuten, omdat een nummer van 18 minuten in een uur optreden toch wel erg gortig zou zijn.
Maar niettemin vond ik wel erg goed.
maar de 16e ook in de 013 te vinden, heb zelfs nog even getwijfeld om beide dagen te gaan, maar dat kwam in het schema even niet uit.
Ik ben er 2 avonden bij morgen en overmorgen!
0
geplaatst: 15 oktober 2008, 12:49 uur
Ik ga vanavond ook naar Tilburg en ga me lekker laten verrassen. Ik ben pas op het laatste moment aan een kaart gekomen en was eigenlijk niet van plan te gaan, maar deze kans laat ik nu niet meer lopen. Qua setlist maaakt het me niet zoveel uit. Ik hoop wel op een goede balans tussen oud en nieuw en rustig en harder materiaal. We zullen zien.
0
geplaatst: 15 oktober 2008, 17:37 uur
Hallo. Een van mijn vriendjes heeft het niet voor elkaar op zijn werk en gaat vanavond niet. Ik ben rond 20.15 in Tilburg en heb dus een kaartje over. Dus...als je nog zin hebt...
0
geplaatst: 16 oktober 2008, 08:51 uur
Setlist gisteravond:
01. Fear of a Blank Planet
02. My Ashes
03. Anesthetise
04. Sentimental
05. Way out of Here
06. Sleep Together
07. Normal
08. Stars Die
09. Open Car
10. What Happens Now
11. Wedding Nails
12. Dark Matter
13. Half Light
14. Sever
15. Blackest Eyes
Encore:
16. Sleep of No Dreaming
17. Halo
01. Fear of a Blank Planet
02. My Ashes
03. Anesthetise
04. Sentimental
05. Way out of Here
06. Sleep Together
07. Normal
08. Stars Die
09. Open Car
10. What Happens Now
11. Wedding Nails
12. Dark Matter
13. Half Light
14. Sever
15. Blackest Eyes
Encore:
16. Sleep of No Dreaming
17. Halo
0
geplaatst: 16 oktober 2008, 11:20 uur
Wat een geweldige gitaar had Steve bij half Light, wat was dat voor ding?
0
geplaatst: 16 oktober 2008, 12:00 uur
Als ik eerlijk ben dan vind ik het eigenlijk wel een tegenvallende setlist; niets van Lightbulb sun, Up the downstair en Stupid dream en vrij veel gelijk aan het HMH concert van vorig jaar. Dat FOABP integraal gespeeld wordt aan het begin vind ik wel mooi.
Maar even kijken dan wat er vanavond gaat gebeuren, hopelijk komen de 3 eerder genoemde albums deze avond aan de beurt.
Maar even kijken dan wat er vanavond gaat gebeuren, hopelijk komen de 3 eerder genoemde albums deze avond aan de beurt.
0
geplaatst: 16 oktober 2008, 12:08 uur
Ik hoop het ook, maar denk van niet. Ik denk dat de setlist er grotendeels hetzelfde uit gaan zien, met enkele wijzigingen... Ze zullen veel nummers twee keer willen spelen om de beste te kunnen kiezen.
0
geplaatst: 16 oktober 2008, 12:34 uur
Dat de FOABP en Nil recurring nummers wederom voorbij zullen komen lijkt me wel duidelijk, voor overige denk ik dat ze wel wat zullen wisselen om zo meer nummers te hebben om uit te gaan kiezen.
0
geplaatst: 16 oktober 2008, 12:49 uur
Ik ga vanavond niet, maar het zal er wel op neer komen dat een paar nummers uit het tweede deel van de set ingeruild gaan worden. Met name "songs that we fucked up" op woensdag gaan zeker in de herhaling. Het was trouwens een goede show, maar niet hun beste die ik ooit zag. Dat maakt allemaal niet uit, de DVD wordt volgend jaar verplichte aanschaf.
0
geplaatst: 16 oktober 2008, 13:48 uur
Als er geen DVD opnamen waren, was ik waarschijnlijk niet eens gegaan, maar aangezien ik die DVD ook aan ga schaffen is het leuk om er bij te vertellen dat je er bij was.
0
geplaatst: 16 oktober 2008, 14:37 uur
Men o men, het was met de schoenlepel erin. En om nou te zeggen dat FOABP door de jaren heen het geweldigste is dat de heren hebben neergezet...
Maar goed, de smaak van succes...
Godzijdank speelden ze Dark Matter!
Maar goed, de smaak van succes...
Godzijdank speelden ze Dark Matter!
0
geplaatst: 16 oktober 2008, 15:29 uur
Erikpol schreef:
Die video gitaar?
0
geplaatst: 16 oktober 2008, 15:39 uur
vigil schreef:
Die video gitaar?
(quote)
Die video gitaar?
Ja, die gitaar bedoelt hij...
0
geplaatst: 16 oktober 2008, 16:31 uur
nou, dat is een video gitaar... En zo wordt hij door de band zelf ook genoemd. (oke dan zeggen ze video guitar)
0
geplaatst: 17 oktober 2008, 08:38 uur
Gisteravond was het een stuk beter dan woensdag. Niet alleen was het geluid een stuk beter, de band stons een stuk meer ontspannen op het podium en speelde een stuk strakker. Gelukkig kregen we flink wat andere nummers ten opzichte van de avond ervoor. En gelukkig was het publiek ook niet zo tam als woensdag.
Setlist:
01. Normal
02. Drown with me
03. Stars Die
04. Cheating the Polygraph
05. Anesthetize
06. Prodigal
07. Wedding Nails
08. Strip the Soul
09. .3
10. Half Light
11. Sever
12. Way out of here
13. Sleep together
14. Fear of a blank Planet
15. Trains
16. Sleep of no Dreaming
17. Halo
Setlist:
01. Normal
02. Drown with me
03. Stars Die
04. Cheating the Polygraph
05. Anesthetize
06. Prodigal
07. Wedding Nails
08. Strip the Soul
09. .3
10. Half Light
11. Sever
12. Way out of here
13. Sleep together
14. Fear of a blank Planet
15. Trains
16. Sleep of no Dreaming
17. Halo
0
geplaatst: 17 oktober 2008, 10:55 uur
Heerlijke avond gehad gisteren, helaas wel wat weinig van mijn favorieten, maar wel een flink aantal In Absentia nummers die ik live nog niet had gezien, maar liever had ik wat meer gezien van Stupid dream en Lightbulb sun, maar na de setlist van de dag ervoor had ik die hoop al laten varen, waardoor er geen teleurstelling ontstond en ik met Drown with me en het In absentia middenstuk toch nog wel een verrassing kreeg (en daarna werd er naar een hoogtepunt van de reguliere set toegewerkt met aan het einde een knallend Way out of here en Sleep together).
Ik vraag me overigens af of de band nu weer een andere richting in gaat slaan; na de meer op song gebaseerde trilogie (signify, Stupid dream en Lightbulb sun) en de "metal" trilogie (In absentia, Deadwing en FOABP) wordt het volgens mij weer tijd voor een nieuw concept.
Ik vraag me overigens af of de band nu weer een andere richting in gaat slaan; na de meer op song gebaseerde trilogie (signify, Stupid dream en Lightbulb sun) en de "metal" trilogie (In absentia, Deadwing en FOABP) wordt het volgens mij weer tijd voor een nieuw concept.
0
geplaatst: 17 oktober 2008, 12:00 uur
vigil schreef:
nou, dat is een video gitaar... En zo wordt hij door de band zelf ook genoemd. (oke dan zeggen ze video guitar)
Nee hij noemt het "my new tool" nou, dat is een video gitaar... En zo wordt hij door de band zelf ook genoemd. (oke dan zeggen ze video guitar)

0
geplaatst: 17 oktober 2008, 13:10 uur
Had ik toch beter de tweede avond kunnen gaan. ;P
De eerste viel mij eerlijk gezegd een klein beetje tegen maar ik was de HMH show gewend. Enkele foutjes (en die microfoon!) en een paar nummer die ik echt wel zat was, zoals "Blackest Eyes" en vooral "Halo". Aan de andere kant vond ik "Dark Matter" en "Anasthetize" geniaal. Daarbij hoop ik dat de eerste zowieso op de DVD verschijnt. "What Happens Now" mag er van mij ook wel op met dat geweldige einde van het nummer. Ik ben zwaar benieuwd naar die DVD en vraag mij dan ook af of My Ashes (die goed werd gespeeld) en Sentimental erop komen.
De eerste viel mij eerlijk gezegd een klein beetje tegen maar ik was de HMH show gewend. Enkele foutjes (en die microfoon!) en een paar nummer die ik echt wel zat was, zoals "Blackest Eyes" en vooral "Halo". Aan de andere kant vond ik "Dark Matter" en "Anasthetize" geniaal. Daarbij hoop ik dat de eerste zowieso op de DVD verschijnt. "What Happens Now" mag er van mij ook wel op met dat geweldige einde van het nummer. Ik ben zwaar benieuwd naar die DVD en vraag mij dan ook af of My Ashes (die goed werd gespeeld) en Sentimental erop komen.
0
geplaatst: 17 oktober 2008, 14:37 uur
Erikpol schreef:

(quote)
Nee hij noemt het "my new tool" 
Het zou ook wel sneu zijn als ze Halflight knippen uit de DVD, want ik heb nu al iedereen verteld hoe cool die gitaar wel niet was ;-D
0
geplaatst: 17 oktober 2008, 18:12 uur
wou....er....zo.....graag.....heen
heeft niet zo mogen zijn helaas.... Maar hoe zouden ze die dvd nu gaan monteren dan?
heeft niet zo mogen zijn helaas.... Maar hoe zouden ze die dvd nu gaan monteren dan?
0
geplaatst: 2 november 2008, 20:17 uur
0
geplaatst: 3 november 2008, 00:10 uur
Ben de 2e avond geweest en het was magistraal. Ze hadden wat mij betreft nog wat goed te maken (Effenaar 2007) want daar had ik een paar dagen later nog last van, zo hard (luid) dat het was. Maar dat lag btw niet aan de band maar òf aan de zaal òf aan de technicus... Gelukkig nu weer in 013 want daar heb ik ze al vaker een perfecte show zien weggeven. Mooie gevarieerde setlist en een band in topvorm. Maar ja, dat is PT altijd!
0
geplaatst: 4 november 2008, 07:40 uur
Tijmennn309 schreef:
jij moet cabaret gaan doen
(quote)
jij moet cabaret gaan doen

Of minder drinken

* denotes required fields.