MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Porcupine Tree 15+16 Oktober 013

zoeken in:

Present! Het schijnt dat ze tijdens deze toer diep in hun verleden gaan graven...

Present!

Dat lijkt me ook ja

Cygnus schreef:
Present! Het schijnt dat ze tijdens deze toer diep in hun verleden gaan graven...

da's erg goed nieuws!

hmmmm

very tempting !
Ik moet eens met een bebaalde concertbuddie (en musicmeterlid) die sommigen bij Marillion al zagen, praten.....

vigil schreef:
(quote)

da's erg goed nieuws!

ik denk dat het merendeel daar toch anders over denkt als dat betekent dat ze de oude cassettebandjes integraal gaan spelen

charlezzz schreef:
(quote)

ik denk dat het merendeel daar toch anders over denkt als dat betekent dat ze de oude cassettebandjes integraal gaan spelen

count me in

Mephistory
En waarom word er gedacht dat er DVD opnamen zullen zijn?

Ik zal er bij zijn.

Mephistory schreef:
En waarom word er gedacht dat er DVD opnamen zullen zijn?

Omdat dat nu ook op podiuminfo staat

Mephistory
Hoe erg moet het wel niet zijn als je net de dag gaat dat er niet gefilmd word! :-O

Want dat weet je natuurlijk niet, net als de setlists...

Ik denk dat ze beide dagen filmen. Kwestie van genoeg materiaal hebben, mocht er iets op een van de dagen niet helemaal goed zitten.

De kaartprijzen zijn wel redelijk hoog.

Dexter schreef:
Ik denk dat ze beide dagen filmen. Kwestie van genoeg materiaal hebben, mocht er iets op een van de dagen niet helemaal goed zitten.

er wordt idd beide dagen gefilmd.

Dexter schreef:
De kaartprijzen zijn wel redelijk hoog.

ach...

Niet dat het er me van zal weerhouden, maar ik ben een arme student, he

Iemand nog de setlist van pinkpop?

setlist Pinkpop:

FoaBP
The Sound of Muzak
Anesthetize
Open Car
Hatesong
Way Out of Here
Halo

Jammer van blackest eyes, vond ik. Na Halo stond ik daar letterlijk op te wachten, maar ja, het kwam niet.

Ik was allang blij dat ze Trains eens van de setlist lieten.

Haha ja, zo had ik ook nog genoeg verzoekjes (bijvoorbeeld Lazarus ). Maar ik was zeer tevreden met deze setlist eigenlijk, op Blackest Eyes na dan

Maar Anesthetize helemaal, dat was echt super.

Ik ben er misschien ook de 15e! Ben zeer benieuwd

Wie gaat welke dag? Ik ben zelf van plan de 15e te gaan.

Ik wil ook de 15e gaan

Voor mij waarschijnlijk de 16e. Omdat 'de rest' nou eenmaal ook op die datum gaat

Erikpol schreef:
Maar Anesthetize helemaal, dat was echt super.

Helemaal? Nu is het al weer even geleden, maar ik kan me niet herinneren dat ik hem helemaal gehoord heb. Ik dacht toch dat ik het sterk vond dat ze wel dit nummer deden maar dan alleen de eerste ca. 11 a 12 minuten, omdat een nummer van 18 minuten in een uur optreden toch wel erg gortig zou zijn.

Maar niettemin vond ik wel erg goed.

maar de 16e ook in de 013 te vinden, heb zelfs nog even getwijfeld om beide dagen te gaan, maar dat kwam in het schema even niet uit.

Hmm ik twijfel of ik ga, PT begint steeds meer de nummers te spelen die ik minder vind (o.a. van het laatste album en nummers als Open Car en Halo) en steeds minder van mn favorieten (juist de wat oudere nummers). Laatste keer dat ik ze gezien heb (is al wel weer 2,5 jaar geleden), werd ik nog wel verrast met Don't Hate Me en Radioactive Toy, maar betwijfel of dat er weer in zit...

Laatste keer in de HMH speelden ze toch ook nog o.a. The sky moves sideways en Waiting phase one.

Halo is inderdaad niet zo'n bijzonder nummer, maar dat knalt wel lekker op het podium.

Maar als ik het voor het zeggen had dan kwamen Dislocated day en Even less zeker voorbij!

Maar ja eigenlijk vind ik vrijwel alles goed van PT, het laatste album is zelfs 1 van mijn favorieten door de thematiek, de afwisseling en natuurlijk Anesthetize.

Wat ik stiekem wel een beetje jammer vind zijn de mensen die alleen de laatste 3 albums goed vinden, omdat het de wat hardere kant is opgegaan. Ieders goed recht natuurlijk, want ik ben ook geen fan van het eerste uur (kwam er pas bij Lightbulb sun inrollen simpelweg omdat ik de band niet kon en me ook pas een jaar of 10 echt interesseer voor muziek, na heel veel jeugdzondes), maar het is wel een beetje jammer

Tsja ben ook geen fan van het eerste uur (simpelweg omdat ik 4 was toen On the Sunday of Life uitkwam), maar ben vanaf In Absentia (dat al wat harder was) alles in retrospectief gaan luisteren, vooral de albums Stupid Dream, Lightbulb Sun en Up the Downstair vind ik heel sterk. Deadwing daarna was al weer een stap harder, maar nog steeds een goed album. De nieuwste heeft me nooit kunnen raken, vooral ook omdat ik het alom geprezen Anesthetize niet echt bijzonder vind. Ik vrees dat als Porcupine Tree nog meer die richting in gaan (en wie zou ze dat kwalijk nemen, de nieuwe, hardere, albums verkopen stukken beter), ze mij als fan zullen zien afhaken...

Ik en mijn jongere broer gaan er de 15e heen
Is er al een setlist bekend? Nouja anders laat ik me maar verassen. Ik hoop wel dat ze " Arriving..." en " Normal" gaan spelen, aangezien dat mijn favo PT nummers zijn
Hun oudere werk lijkt me ook geweldig om live te horen though

Gast
geplaatst: vandaag om 14:34 uur

geplaatst: vandaag om 14:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.