MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Dinosaur Jr.

zoeken in:
Nog Dinosaur Jr. fans hier? Ze spelen (in de originele bezetting!) 2 keer in Nederland binnenkort. In Groningen en in Amsterdam. Ik heb al kaartjes besteld.

Yak
Ik heb Dinosaur Jr. hoog zitten, maar toch weet ik niet of ik zit te wachten op reünie-concerten van welke band dan ook. Dat optreden dat ze gaven bij die late night show een paar weken geleden vond ik ook maar zo-zo, Mascis stond verscholen achter zijn haardos een beetje in de microfoon te hijgen en/of naar pedalen te zoeken, en Barlow sjokte wat over het podium heen. Ik denk dat erheen gaan in de hoop dat je nu kunt inhalen wat je vroeger gemist hebt op een teleurstelling uitdraait. Dus nee.. ik zet Where You Been nog maar eens op.

Ik heb ze wel eens gezien een jaar of 8 geleden, toen was het niet echt goed, ik hoop nu wel. Ik denk dat veel toch van de stemming van Mascis afhangt. Where You Been opzetten is natuurlijk ALTIJD een goed idee.

Yak
Zavo schreef:

Ik heb ze wel eens gezien een jaar of 8 geleden

Woe! Al was het dan shit dan ben ik evengoed jaloers. J. Mascis solo (dus ook minus The Fog) heb ik wel een keer gezien, maar erg veel zin had hij er niet in.

Yak schreef:

maar erg veel zin had hij er niet in.

Ja, dat schijnt vaak het probleem te zijn. Hopelijk heeft hij er in Paradiso wel zin in volgende maand.

Ik vond het solo ook niet al te best... Maar misschien ga ik wel naar dat optreden in A'dam. Even kijken wanneer dat is enzo.

Concert was erg goed! Ze moesten even op gang komen, maar toen waren ze ook niet meer te stoppen, 4 nummers toegift! Ze speelden enkel nummers van de oude cd's met Lou Barlow, waaronder favorieten als Little Fury Things en Freak Scene.

Yak
Leek de setlist hier een beetje op? Dat was hun set in de Vera.

Toch raar dat ze niks van de albums Where You Been en Without A Sound speelden. Daar staan verdorie hun beste nummers op: I Don't Think So, Get Me en Out There zijn geweldig.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik nooit zo'n fan was van Dinosaur Jr omdat ik de stem van J. Mascis niet te lang kan horen.

Yak
Ik vind die zeurderige klagerige stem juist geweldig! Alsof hij het er echt uit moet trékken.

Yak schreef:

Leek de setlist hier een beetje op? Dat was hun set in de Vera.

En hier staat de setlist van Paradiso.
Ja, de stem van Jay Mascis vind ik ook heel goed, het is natuurlijk geen superzanger, maar dat past juist heel goed bij de muziek.
Dat ze geen nieuwer werk speelden komt omdat dit een reunie-tour met de oude bezetting is, dus van de eerste drie albums. Where You Been is ook mijn favoriet, maar ik vind de oude albums met Lou Barlow ook heel goed.

Ik ben samen met Herbert LC gaan kijken naar Dinosaur JR. op 25 augustus inde AB! Fantastisch was het. Toch leuk de band in haar originele bezetting nog eens te zien met Good Old LOU BARLOW )

Setlist:

Quest
Raisans
Yeah we know
In a jar
Bulbs of passion
Gargoyle
Kracked
Little fury things
Forget the swan
Budge
The lung
Sludgefest
Just like heaven
Freak scene
+2

Echt goed!!

Herbert LC
Aha, c-moon, hier pent gij uw concertimpressies neer. Ik had het forum eigenlijk nog nooit echt bekeken . Vandaar deze wat late reactie.

Nu zou ik het concert van Dinosaur Jr gewoon goed noemen, maar niet fantastisch. Daarvoor ontbrak de bezieling een beetje. Ze deden gewoon hun ding, maar meer ook niet. Niettemin was het zeker een fijn concert, mede om nostalgische redenen. Het gitaarspel van J. Mascis is echter nog steeds fantastisch (voilà, nu heb ik dat woord toch gebruikt )

Gaat er morgen ook iemand naar Rotterdam? Heb er echt veel zin in.

Ik zag ze op pukkelpop en ze zijn best wel in bloedvorm.

In Amsterdam gaven ze wel een fijn concert in ieder geval. Alleen jammer dat J. er als een zoutzak bij stond terwijl hij de meest waanzinnige solo's uit zijn gitaar toverde. Wat meer beleving was niet onaardig geweest. Barlow ging wel los en leek het een stuk meer naar zijn zin te hebben

De-noir schreef:
Alleen jammer dat J. er als een zoutzak bij stond terwijl hij de meest waanzinnige solo's uit zijn gitaar toverde. Wat meer beleving was niet onaardig geweest. Barlow ging wel los en leek het een stuk meer naar zijn zin te hebben

Welkom bij Dinosaur Jr

Blijft toch zonde.. Zo'n ontzettend getalenteerde gitarist met schijnbaar zo weinig zin/zelfvertrouwen..

Gallow
De-noir schreef:
schijnbaar zo weinig zin/zelfvertrouwen..

Wat is er zo grappig? Op mij maakte de beste man geen al te geïnspireerde indruk in Paradiso. Zoals ik zei: een zoutzak, zo stond hij erbij. Of de zin van de dag daar debet aan was of J's weinig extraverte persoonlijkheid in general: beats me. Was maar een suggestie. Een combinatie van beiden lijkt me het meest waarschijnlijk - de amateurpsycholoog in me komt naar boven

Gallow
Ik vind het zelf meer bij het optreden zelf passen, een soort onverschillige indruk, heerlijk passief.

Live kan ik de spanning wel merken. Barlow staat er bij Sebadoh toch wel anders bij en is hij soms tussen de nummers door een echte spraakwaterval. In Rotterdam kwam er eindelijk een woord uit tegen het einde van het concert.

En toch spelen ze zo lekker live! Was een fantastisch optreden.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:57 uur

geplaatst: vandaag om 23:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.