MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Morrissey live in Rotterdam

zoeken in:
johan de witt schreef:
*Johan de Witt is going, too!

En er komt een afterparty!

verklaar je nader?!

Bij Johan thuis waarschijnlijk

Met heel veel dank aan mijn vader kan ik het lijstje aanvullen:

- fastpulseboy
- aERodynamIC
- dix
- kirchart.
- GrafGantz
- Johan de Witt
- Sater

kirchart. schreef:
(quote)

verklaar je nader?!

Een Mozzer after-party in Watt zelf (tenminste dat begreep ik): dus veel muziek van Morrissey en Smiths en de gelegenheid voor de fans om nog even lekker te blijven hangen en in de juiste sfeer te blijven na het concert.

fastpulseboy
Ja, ik hoorde van dj st.paul dat ie daar gaat draaien. Hij is ook fan, dus dat zit wel goed.
Geen idee of het een echte smiths/morrissey party gaat worden, maar ik zal eens ff navragen. Anders organiseer ik graag e.e.a. zoals ik al eerder heb gedaan hehehe.

Die is toch van Helter Skelter in Rotown? Of verwar ik nu een en ander door elkaar?

dix
In ieder geval haal je door elkaar halen en verwarren door elkaar, verwarrend.

Ik schaap graag verwarring.

fastpulseboy
GrafGantz schreef:
Die is toch van Helter Skelter in Rotown? Of verwar ik nu een en ander door elkaar?

hahaha.
nee klopt hoor!
Paul is al lang geleden hier in Nijmegen begonnen hij draaide ook lang in Merleyn (waar ik het nu ook doe). Helter Skelter is ook nog in doornroosje (Nijmegen) en tivoli (Utrecht).

Als er iemand is die denkt.. mwah morrissey..ik ga toch maar niet..
denk dan aan mij(hopeloze aktie maar toch)

(verwijderd)
Shitt... Iemand nog een kaartje over, misschien? (A) ?

Uurtje thuis nu alweer.
Was het leuk:ja. Was het verrassend:nee

Weer een degelijk optreden van de man en band. Leuk om weer een keer gezien te hebben. Wel lekkere versie van How soon is now en leuk om de nieuwe nummers gehoord te hebben.

De volgende keer geen 40 euro meer voor mij. Ken het trucje nu wel.

Over 2 weken Anthony waar ik toch meer van verwacht..ook gezien de prijs

Voor mij toch wel bijzonder omdat het in Rotterdam was (heerlijk een keer geen Amsterdam!) en natuurlijk zo'n kleine zaal. Ik geef toe dat het strak georganiseerd was want de rij voor de deur ging wel heel erg vlot naar binnen en ook geen lange wachtrijen binnen bij de garderobe of kaartcontrole.

Morrissey rockte flink en was goed bij stem wat prettig was gezien de afgelaste concerten de laatste weken door problemen met die stem.
Het was een intiem feestje op deze manier en dat lukt in b.v. een HMH niet echt.

De setlist:

This Charming Man
Irish Blood, English Heart
Black Cloud
How Soon Is Now?
All You Need Is Me
How Can Anybody Possibly Know How I Feel?
Ask
I'm Throwing My Arms Around Paris
Girlfriend In A Coma
When Last I Spoke To Carol
Seasick, Yet Still Docked
Why Don't You Find Out For Yourself?
I Keep Mine Hidden
Something Is Squeezing My Skull
One Day Goodbye Will Be Farewell
Sorry Doesn't Help
Some Girls Are Bigger Than Others
The Loop
I'm OK By Myself
--------------------------------------------------
First Of The Gang To Die

(en ergens tijdens het optreden een acapella-stukje I See a Star van Mouth and MacNeal; de songfestivalliefhebber in Morrissey kwam hier even mee naar boven ).

En Antony? die was in Eindhoven al erg goed maar ik verwacht de 22e in Carré nog meer vanwege de samenwerking met het Metropole Orkest.
Maar deze 2 artiesten vergelijken is onmogelijk: de zweterige rock tegenover de subtiele strijkers............ compleet andere werelden alhoewel beide heren wel wat mysterieus zijn (de androgyne reus en de niet-seksuele ietwat vadsige 50er).
Ik heb van beiden op heel andere wijze flink genoten en hoop dat bij Antony nog een keer te gaan doen.

Tja, Morrissey staat natuurlijk niet in zalen als Carré omdat hij een "hairy assed rocker is". Fijne avond gehad, geluid was fantastisch, en na de eerste tonen van How Soon Is Now? wist ik dat het een gewonnen wedstrijd was. Enige minpuntje: als ik ruim 40 euro neerleg voor een concert van een artiest met een behoorlijke discography verwacht ik wel wat meer dan een "schamele" 5 kwartier. Maar goed, liever 75 minuten van dit niveau dan 2 uur ongeïnspireerd denk ik dan maar...

Afterparty was ook wel leuk, al ben ik niet tot het einde gebleven. Beetje gedanst met dank aan St. Paul en daarna nog een m.i. erg leuk bandje gezien die het desondanks presteerden om de halve zaal leeg te spelen. Iemand enig idee wie of wat dat waren?

Voorprogramma was ik ook erg tevreden over, maar welicht zijn dat alleen de hormonen geweest

dix
GrafGantz schreef:
Voorprogramma was ik ook erg tevreden over, maar welicht zijn dat alleen de hormonen geweest

Inderdaad, een soort No Doubt parodie. Daar wil ik eigenlijk geen seconde naar luisteren, maar met je neus er bovenop staan is daarentegen goed te doen.

Ja, of zoals ik tegen m'n concert-date zei na de laatste tonen: "de halve zaal hing aan haar lippen".

GrafGantz schreef:

Ik vond er geen moer aan................ maar ja ik kijk misschien wat anders naar haar dan jullie (en dacht ze soms dat het nog steeds Pasen was met die strik op?!)
Muzikaal gezien stelde het ook niet veel voor; vind ik ook van de cd: het kan er maar net mee door.

Maar het ging om Morrissey en die was geweldig. Wat een avond

aERodynamIC schreef:
(quote)

Ik vond er geen moer aan................ maar ja ik kijk misschien wat anders naar haar dan jullie

Naar ik begreep is de gitarist nog beschikbaar en kon je na afloop een poging wagen bij de merch-stand

Dank u, nee.

Mede dankzij How Soon is Now had ik meer bewondering voor drummer Matt Walker (muzikaal gezien ).

Overigens had ik wel moeite met die bullebakken links en rechts op het podium: wat een mannetjes zijn dat toch altijd; laat ze lekker uit beeld blijven.

dix
Ik had Morrissey niet eerder gezien, maar vond't wel OK. Een beetje een stadion-act.
De show begon overdonderend (zeker How soon is Now) maar aan het eind van de avond bleek dat het hoogtepunt aan het begin had plaatsgevonden. En één schamele toegift voor ruim 40 euri ... het deed me aan het optreden van Suede denken een paar jaar geleden in Paradiso : je ben tevreden, maar voelt jezelf toch enigszins bekocht.

Ik wist van tevoren dat het niet lang zou duren (gezien de voorgaande avond in Luxemburg waar het ook ruim 5 kwartier was met exact dezelfde setlist).
Toch had ik niet eens in de gaten dat het optreden niet zo heel erg lang duurde omdat de vaart hoog was en de nummers nu ook niet bepaald van die lange tijden hebben waardoor er toch veel nummers voorbij kwamen in zo'n korte tijd.
Liever dit constant hoge, opzwepende tempo en niveau dan een set waar het op een gegeven moment inkakt.
En die prijs? Hoog ja, maar tegenwoordig betaal je vaak nog meer dan dat en dan heb ik echt wel 40 euro over voor Morrissey in een kleine zaal te Rotterdam

aERodynamIC schreef:

Overigens had ik wel moeite met die bullebakken links en rechts op het podium: wat een mannetjes zijn dat toch altijd; laat ze lekker uit beeld blijven.

Ik moest er vooral ontzettend om lachen, vooral die olijke donkere dikzak aan de linkerkant. Elke keer als Morrissey voorover bukte om wat handen te schudden enzo kwam hij naar voren gewaggeld, bang voor een aanslag vanuit het publiek ofzo. Zeker te vaak tijdens optredens van boze rappers gewerkt, want wat kan er nu in godsnaam gebeuren bij een optreden met een toch voornamelijk ouwelullenpubliek?

fastpulseboy
fijn zaaltje
goeie sfeer
mooie set
strakke band

vanavond Antwerpen! ben benieuwd of het net zo goed wordt.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:58 uur

geplaatst: vandaag om 23:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.