MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Haldern Pop

zoeken in:
Ink
British Sea Power
Coral, the
Francoiz Breut
Franz Ferdinand
House of Love, the
Kaiser Chiefs
Kaizers Orchestra
Kasper, Franz
Magic Numbers, the
Mando Diao
Millionaire
Moneybrother
Nada Surf
Ocean Colour Scene
Phoenix
Polyphonic Spree, the
Revs, the
Robocop Kraus,The
Saybia
St. Thomas
Stijn
Tocotronic
Tom Vek
Emiliana Torrini
Zita Swoon

€49,50
5&6 augustus, net over de grens bij Nijmegen

(gaat nog leuk worden, Haldern - Sziget - Lowlands)

boomkat
In Muziek > Toplijsten en favorieten > Haldern Pop:

Nog mensen die Haldern gaan hier? Tof Indie festival voor weinig geld (65 euro, 3 dagen) als je ziet wat voor namen er komen. Er hangt daar sowieso een fijn sfeertje en is kwa regels allemaal niet zo moeilijk. Camping is bijv. ook voor iedereen toegankelijk (gratis). Gewoon heel lekker na-zomers allemaal.

Even een greep uit de line-up (mijn recommended last.fm):

* Bear in Heaven
* Yeasayer
* Beach House
* Cymbals Eat Guitar
* The National
* Fanfarlo
* Beirut
* Dan Deacon
* Micachu
* Ben Frost
* The Tallest Man on Earth
* Nico Muhly
* Nils Frahm
* Mumford & Sons
* Sleepy Sun
* Serena Maneesh
* Stornoway
* Sam Amidon
* Frightened Rabbit
* Seabear
* Laura Marling
* The Low Anthem
* Junip
* Villagers
* Chapel Club
* Valgeir Sigurðsson
* Esben and The Witch

Het is wel al uitverkocht, maar ik vroeg me meer ff of er nog meer mensen gingen. Ik weet zo Knots, , SydBarret, OmeWillem, Coffee. En anders see your next year!

Een aanrader .

Als je daar nou mee komt vóórdat het uitverkocht is.

Ja, ik ga er ook heen! Als pers . Nog nooit eerder geweest, maar wat ik heb gelezen lijkt het me een heel leuk festival met sowieso een heel goede line-up.

Ik ook.
Met de fiets want ik hoef er maar tien kilometer voor te gaan.
Het moet niet gekker worden.

boomkat
Het gaat weer beginnen . Morgen met een man of 8 op de wieler (vanuit Tilburg). Ik heb er niet meteen zin in op de 1 of andere manier, maar dat komt nog wel.

Zoals ik zei fijn na-zomers sfeertje, fijne mensen, fijne muziekjes. We gaan nu ook met een grote groep. In de middag knallen en dan eindigen met wat fijne evening drones .

Fijn omschreven Boomkat, ik ben er dit jaar inderdaad bij.

Coffee
Was vreemd dit jaar, heel onze crew had last van processierups iedereen zat onder de bulten behalve boomkat die was er niet allergisch voor. Lucky basterd! De fietstocht was overigens wel gaaf, op ons gemakje met z'n zessen gefietst. 't was zo'n 140 KM. Gemoedelijke sfeer bij Haldern en het weer zat ook nog eens mee. Het was het zekers waard.

boomkat
En je krijgt nog geld van me Ome .

Ik heb zeker genoten van dit jaar. Ben benieuwd welke concerten jullie uiteindelijk hebben gezien en wat je hoogtepunten waren? Voor mij was dat in ieder geval The Low Anthem, Nils Frahm, Esben & The Witch, Seabear en ook wel The National en Tallest Man on Earth. Al maakt een concert op de mainstage veel minder indruk dan de Spiegeltent.
En @boomkat; die bonnen komen volgend jaar wel goed, ben er dan hoogstwaarschijnlijk weer bij.

Hoogtepunten voor mij: The National, Tallest Man on Earth, Isbells - niet eens zozeer muzikaal, maar het was wel heel bijzonder wat ze deden - Mumford & Sons en Yeasayer.

Nils Frahm heb ik helaas gemist. Hoe was het?

Het hoogtepunt was het hele festival.
Wat een verademing: geen populair gedrag, geweldige muziek, vriendelijke mensen achter de bar, goed eten.

Muzikale Hoogtepunten:
Villagers
Beirut
Serena Maneesh (wat een geweld)

Ik heb eigenlijk maar één echt slecht optreden gezien: I Blame Coco

BPDD
Na twee zomers Lowlands besloten maar eens andere oorden op te zoeken.
Getuige de nieuwe aankondigingen - o.a. Wild Nothing, Bon Iver, Shout Out Louds, Surfer Blood en Fleet Foxes - ga ik er geen spijt van krijgen.

Edit: De namen staan naar het schijnt voorlopig enkel op last.fm, op de officiële site worden ze nog niet vermeld.

En ze zijn ook alweer weg. Bleek doorgestoken kaart van een grapjas.

Het moet niet gekker worden maar ook Haldern is 7 maanden voor aanvang uitverkocht.

Gelukkig nog net de laatste twee kaartjes bij de plaatselijke (Haldernse) sigarenboer kunnen wegkapen.

Jammer. Ik wilde deze week een kaartje kopen. Nu maar op zoek naar een ander festival. Iemand nog goede suggesties?

Dat is inderdaad jammer.
Haldern is namelijk een erg leuk, kleinschalig, niet zo'n 'kijk mij eens tof doen' festival, maar vooral een met een geweldige programmering.

Het Programma is helemaal rond.

Wel erg veel Folk maar zeer zeker de moeite waard.
Dit jaar voor het eerst ook optredens in de Kerk, ben zeer benieuwd hoe Moddi (No) daar gaat klinken.

Wat een klein topic! Haldern is al jaren mijn favoriete festival, zoveel leuker dan Lowlands (ben ik zo'n 8 keer geweest) en de line-up ligt precies in mijn straatje. De kaarten zijn alweer uitverkocht, en langzaamaan wordt er steeds meer bevestigd (o.a. Wilco, Megafaun, Maccabees, Afghan Whigs, War on Drugs, Jaga Jazzist, Damien Jurado en Diagrams).

Dit is al uitverkocht toch??

Is altijd snel uitverkocht dit, niet zo gek met een capaciteit van 5000 man. Lijkt me wel een hele fijne festivalervaring.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:50 uur

geplaatst: vandaag om 00:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.