Muziek / MusicMeter Live! / Metropolis
zoeken in:
0
geplaatst: 1 juli 2005, 00:18 uur
Waaaat?! Was hier nog geen Metropolis-topic?
Zondag gaan we weer los. Er komen zo veel interessante bands dat ik er zeker een aantal moet laten schieten wegens tegelijkheid. Maar ik ben vooral benieuwd naar Stars, Secret Machines, Black Mountain, Ponys, Sons & Daughters en Death From Above 1979. Man oh man, wat een programma!
Al sinds jaar en dag het beste festival van Nederland, en nog hartstikke gratis ook. Iedereen die zondag iets anders zit te doen dan op Metropolis rondhangen moet zich schamen. Wil je hoi komen zeggen, ik ben te herkennen aan mijn shirt met knalroze Stereolab-opdruk [note to self: niet vergeten
]. En mijn foto staat in het MoMe-smoelenboek.
Zondag gaan we weer los. Er komen zo veel interessante bands dat ik er zeker een aantal moet laten schieten wegens tegelijkheid. Maar ik ben vooral benieuwd naar Stars, Secret Machines, Black Mountain, Ponys, Sons & Daughters en Death From Above 1979. Man oh man, wat een programma!
Al sinds jaar en dag het beste festival van Nederland, en nog hartstikke gratis ook. Iedereen die zondag iets anders zit te doen dan op Metropolis rondhangen moet zich schamen. Wil je hoi komen zeggen, ik ben te herkennen aan mijn shirt met knalroze Stereolab-opdruk [note to self: niet vergeten
]. En mijn foto staat in het MoMe-smoelenboek.
0
ElMeroMero
geplaatst: 1 juli 2005, 00:26 uur
Mando Diao en Rilo Kiley zijn ook van de partij en zij zijn zeker ook niet te versmaden 
Ik ga natuurlijk gekleed in mijn roze...eeeh..
uhm zeg maar hoe jullie eruit zien dan kom ik wel effe gedag zeggen

Ik ga natuurlijk gekleed in mijn roze...eeeh..
uhm zeg maar hoe jullie eruit zien dan kom ik wel effe gedag zeggen

0
geplaatst: 1 juli 2005, 01:21 uur
13:00 - 13:40 > Brakes [UK] - Rotown, Ekko, Paradisotent
14:00 - 14:40 > Stars [CAN] - Rotown, Ekko, Paradisotent
14:40 - 15:25 > Secret Machines [US] - Hoofdpodium
15:00 - 15:40 > The Cribs [UK] - REPtent
16:05 - 16:55 > Electrelane [UK] - REPtent
17:20 - 18:10 > Spektrum [UK] - REPtent
17:30 - 18:20 > The Ponys [US] - VWPTent
18:35 - 19:25 > Mugison [IS] - REPtent
18:50 - 19:40 > The Rogers Sisters [US] - VWPTent
20:10 - 21:00 > Death from Above 1979 [CAN] - VWPTent
Mijn spoorboekje, soort van. Ik moet nog wat knopen doorhakken en natuurlijk zal je zien dat ik uiteindelijk de helft toch niet ga zien. Alleen DFA1979 en Brakes zijn zekerheidjes eigenlijk.
Ik weet nog niet wat ik aan doe, zal ik voor die tijd wel posten.
14:00 - 14:40 > Stars [CAN] - Rotown, Ekko, Paradisotent
14:40 - 15:25 > Secret Machines [US] - Hoofdpodium
15:00 - 15:40 > The Cribs [UK] - REPtent
16:05 - 16:55 > Electrelane [UK] - REPtent
17:20 - 18:10 > Spektrum [UK] - REPtent
17:30 - 18:20 > The Ponys [US] - VWPTent
18:35 - 19:25 > Mugison [IS] - REPtent
18:50 - 19:40 > The Rogers Sisters [US] - VWPTent
20:10 - 21:00 > Death from Above 1979 [CAN] - VWPTent
Mijn spoorboekje, soort van. Ik moet nog wat knopen doorhakken en natuurlijk zal je zien dat ik uiteindelijk de helft toch niet ga zien. Alleen DFA1979 en Brakes zijn zekerheidjes eigenlijk.
Ik weet nog niet wat ik aan doe, zal ik voor die tijd wel posten.

0
geplaatst: 1 juli 2005, 01:59 uur
Mijn verlanglijstje:
13.45 > Rilo Kiley
14.00 > Stars (weinig Rilo Kiley dus)
14.40 > Secret Machines
15.00 > Cribs
16.10 > Black Mountain
16.40 > Dears (ligt eraan hoe leuk Black Mountain is)
17.30 > Ponys
18.30 > Suicidal Birds
18.50 > Mando Diao
19.50 > Sons & Daughters
20.10 > DFA 1979
13.45 > Rilo Kiley
14.00 > Stars (weinig Rilo Kiley dus)
14.40 > Secret Machines
15.00 > Cribs
16.10 > Black Mountain
16.40 > Dears (ligt eraan hoe leuk Black Mountain is)
17.30 > Ponys
18.30 > Suicidal Birds
18.50 > Mando Diao
19.50 > Sons & Daughters
20.10 > DFA 1979
0
geplaatst: 1 juli 2005, 02:10 uur
Je gaat je dit jaar toch niet weer vergissen in de datum, Herman? 
(Sorry, ouwe koeien, sloot, dat soort dingen
)

(Sorry, ouwe koeien, sloot, dat soort dingen
)
0
geplaatst: 1 juli 2005, 02:18 uur
He, ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren waar je het nu precies over hebt. Ik vergis me wel vaker met dat soort dingen*, maar vertel 's? Ging het over vorig jaar?
*Het ergste was toch wel dat ik me in datum van een tentamen had vergist. Ik kwam precies een dag later en haalde daardoor mijn propedeuse niet dat jaar.
*Het ergste was toch wel dat ik me in datum van een tentamen had vergist. Ik kwam precies een dag later en haalde daardoor mijn propedeuse niet dat jaar.

0
geplaatst: 1 juli 2005, 02:48 uur
Ik bedoelde ditte.
"en ik maar denken dat metropolis pas aankomende zondag was.
"
Maar hey, alles leuk en aardig maar nu ga ik slapen.
"en ik maar denken dat metropolis pas aankomende zondag was.
"Maar hey, alles leuk en aardig maar nu ga ik slapen.

0
geplaatst: 1 juli 2005, 10:24 uur
0
geplaatst: 1 juli 2005, 10:54 uur
''WAT???!!!'' zou Gerard Cox zeggen als ie dit zou horen. Ik ook trouwens 

0
geplaatst: 1 juli 2005, 16:59 uur
Nee, tenminste niet dat ik weet. Het MoMe-smoelenboek wordt bijgehouden door GerwinF, maar hij is niet echt een MuMe-regular. "Laatste bezoek: 12 maart 2004, 12:49 uur" 

0
geplaatst: 1 juli 2005, 17:33 uur
Bloompje schreef:
Even off topic, maar is er ook al een MusicMeter smoelenboek?
(quote)
Even off topic, maar is er ook al een MusicMeter smoelenboek?
Wie houdt je tegen om een topic te openen voor foto's van users?

0
geplaatst: 1 juli 2005, 17:57 uur
Tja, moest ik nu weten hoe ik een foto op dit forum kan plaatsen zijn we een hele stap verder

0
geplaatst: 1 juli 2005, 18:06 uur
Dat doe je met [img]-tags. Stel ik wil deze schitterende foto op MusicMeter zetten, dan doe ik dat als volgt:
[img ]http://photos17.flickr.com/21678331_13d6d2a183_m.jpg[/img ]
(zonder de spaties)
Als je een foto wil posten die op je harde schijf staat, moet je hem eerst ergens uploaden.
[img ]http://photos17.flickr.com/21678331_13d6d2a183_m.jpg[/img ]
(zonder de spaties)
Als je een foto wil posten die op je harde schijf staat, moet je hem eerst ergens uploaden.
0
geplaatst: 1 juli 2005, 18:45 uur
Ik snap het. Het is alleen, ik heb geen foto van mezelf online staan...en van websites heb ik niet veel verstand...
0
geplaatst: 1 juli 2005, 19:23 uur
Je kunt een account aanmaken bij imageshack of img.photobucket.com. Dan kun je foto's uploaden van je computer naar een website en daar vervolgens naar linken op de manier zoals Yak beschreef.
0
geplaatst: 3 juli 2005, 23:30 uur
En, wat vonden we ervan? Voor mij waren Stars (ondanks een flink valse start en behoorlijk slecht geluid) en Sons & Daughters de hoogtepunten. Andere bands hadden daar ook in kunnen meedelen (Secret Machines, Ponys, DFA '79) maar van die optredens had ik te weinig gezien om goed te kunnen oordelen. Opvallendste optreden: Suicidal Birds. We strompelden er eigenlijk toevallig tegenaan op zoek naar eten, maar ik vond het super. Die hoop ik nog eens te zien.
0
geplaatst: 4 juli 2005, 01:28 uur
Top 3:
1. Spektrum
2. Brakes
3. DFA '79
NIet genoeg van gezien, maar wel erg goed: Secret Machines, Sons And Daughters.
Stars vond ik na 3 nummers niets en toen ben ik weggelopen. Maar blijkbaar werd het daarna beter.
Verder gezien:
*Rilo Kiley: vond ik saai
*The Cribs: paar leuke liedjes, maar had het net niet voor mij.
*Kubus, Sticks & Jawat: weinig van gezien, maar zag er leuk uit
*The Dears: saai
*Mando Diao: beetje 13 in een dozijn'erig.
Na afloop in Nighttown nog The Monroes gezien, maar dat vond ik ook niet zo leuk. The Roger Sisters waren daar wel weer de moeite waard. Deed me een beetje aan de Jesus & Mary Chain denken.
Ik zal morgen wel wat uitgebreider verslag doen.
1. Spektrum
2. Brakes
3. DFA '79
NIet genoeg van gezien, maar wel erg goed: Secret Machines, Sons And Daughters.
Stars vond ik na 3 nummers niets en toen ben ik weggelopen. Maar blijkbaar werd het daarna beter.
Verder gezien:
*Rilo Kiley: vond ik saai
*The Cribs: paar leuke liedjes, maar had het net niet voor mij.
*Kubus, Sticks & Jawat: weinig van gezien, maar zag er leuk uit
*The Dears: saai
*Mando Diao: beetje 13 in een dozijn'erig.
Na afloop in Nighttown nog The Monroes gezien, maar dat vond ik ook niet zo leuk. The Roger Sisters waren daar wel weer de moeite waard. Deed me een beetje aan de Jesus & Mary Chain denken.
Ik zal morgen wel wat uitgebreider verslag doen.

0
ElMeroMero
geplaatst: 4 juli 2005, 01:43 uur
Jammer genoeg kwam er voor mij iets dringends tussen dus ik heb ter elfder ure verstek moeten laten gaan. 
Geen Sons & Daughters op zondagmiddag voor mij dus, maar ik hoop dat ze in één van de komende maanden nog een keer naar Nederland komen.
Ik verheug me alvast op jullie verslagen die ik uiteraard met een tikkeltje afgunst tegemoet zie.

Geen Sons & Daughters op zondagmiddag voor mij dus, maar ik hoop dat ze in één van de komende maanden nog een keer naar Nederland komen.
Ik verheug me alvast op jullie verslagen die ik uiteraard met een tikkeltje afgunst tegemoet zie.

0
geplaatst: 4 juli 2005, 01:58 uur
Sons And Daughters komt in september naar Nederland, heb ik begrepen. Dus niet getreurd. 

0
SelmaDuim
geplaatst: 4 juli 2005, 08:50 uur
Geweldig zijn ze, hè!
Ik zou ze erg graag nog een keer live willen zien. Vorig jaar op Lowlands was het voor mij ook het beste en verrassendste concert van het festival. Erg jammer dat bijna nog niemand ze lijkt te kennen. Terwijl ik ze gewoon op MTV ontdekt heb, door het clipje van Kinda New. Echt een aanrader, ook het album is erg lekker.

0
geplaatst: 4 juli 2005, 13:58 uur
Ja, ze speelden de hele tent los. Qua publieksreactie was dit ook wel het hoogtepunt, denk ik. In oktober komt er trouwens een nieuw album aan, zeiden ze. 

0
geplaatst: 12 juni 2006, 13:27 uur
gaan er dit jaar nog mensen naar Metropolis Festival in Rotterdam?
enige aanraders wellicht....?
enige aanraders wellicht....?

0
geplaatst: 12 juni 2006, 14:07 uur
Vast wel, als ik in den lande ben. Aanraders? Is het programma al bekend dan?
* denotes required fields.