MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Metropolis

zoeken in:
titan (crew)
Het programma is al enkele weken bekend. Zal vast wel op de site van het festival staan.

Oh, het is 1 juli al!

Wat namen die mijn zo 1-2-3 opvallen:

*The Gossip: nieuw Britpopbandje, 'bekend' van de single Standing In The Way Of Control (uitstekend geremixt door Le Tigre). Geweldige zangeres ook.

*Shit Disco: ook Brits. Al gezien op London Calling, was wel aardig.

*Services: ken ik alleen van een MSTRKRFT-remix (da's een van de lui van DFA'79).

Al met al is de spoeling redelijk dun... Iemand anders die aanraders heeft? Van bovenstaande word ik niet direct heel enthousiast.

Yak
Tippies, naast die Herman al noemde:

* Hospital Bombers
* Silence Is Sexy
* The Revs

Maar vooral:
* The Wrens

Programma is inderdaad wel eens beter geweest. Ben er zelf trouwens voor het eerst in jaren niet bij.

As zondag ben ik er ook bij. Het is wel gek dat ik al 3 jaar ga, maar Kubus, Sticks en Jawat heb gemist Nooit geweten dat die daar zijn geweest. Dit jaar, ken ik eigenlijk alleen Spanck Rock, leuk maar ik ben er niet kapot van hoor.

Ik zal de tips onthouden. Silence is Sexy, Services en The Gossip lijken me wel interessant

Moet zeggen dat ik weinig namen ken maar dat is vast ook de bedoeling Bromheads Jackets is in ieder geval leuk, en de rest ziet er ook wel vet uit moet ik zeggen.
Misschien ben ik ook wel van de partij

Hoera, ik ga zondag ook en dan voornamelijk voor the wrens, deze band wil ik al iets te graag en te lang zien... Verder heb ik interesse in de spinto band en de revs schijnen goed te zijn, maar daar heb ik nog niets van gehoord...

ik zie dat BROKEN RECORDS om 14:00 uur gaan optreden op 5 juli in deze festival in Rotterdam!

Broken Records - Until the Earth Begins to Part (2009)

ook Golden Silvers, Baddies en de NL band I KIssed Charles zijn de moeite waard om te gaan bekijken a.s. zondag

Rolo ook.

Mijn tip: Fucked Up.

Ah zeker niet missen!

Rolo Tomassi word gaaf,wat een geweldige herrie.

Elvis Presley
Ik ga wel even kijken. Vorig jaar vond ik het bijna niks, maar nu komen er leukere bandjes heb ik me laten vertellen.

Ga zeker Portugal. The Man checken. De vorige clubshow in Rotown was amazing. Daarna nog ff blijven plakken voor Rolo Tomassi, ik ben benieuwd.

Iemand The New Earth Group nog in het park gezien met hun busje? Ik vond het redelijk geniaal! Hoogtepunt van Metropolis 2009. Voor de rest vond ik het jammer dat ze het park zo hebben verbouwd de indeling van de podia zo hebben veranderd. Vorig was dit veel beter.

Ja klopt ik miste een hoop dingen, vooral het kleine podiumpje in het bosje vorig jaar was super gaaf.

Rolo Tomassi was het gaafst van alles en ook Baddies was leuk

Vind de nieuwe indeling (minder podia) eigenlijk wel een voordeel, zorgde ervoor dat artiesten nergens echt voor een leeg podium stonden.

Ik ben niet de hele dag geweest, maar heb erg genoten van The Astroid Galaxy Tour, Winne en Jiggy Djé. Die zanger van Fucked Up is trouwens een held, maar het was muzikaal niet mijn ding. Toch wel genoten van wat er op dat moment allemaal te zien was op en onder het podium.

ja de zanger bij Fucked Up was echt een held,maar muzikaal en de band was gewoon tja treurig,zorgde beetje voor dat ik het niet zo serieus kon nemen.

maar dat is vast mijn probleem.

Vandaag is het er weer, paar leuke namen, waaronder Kurt Vile. In Rotterdam. Voor mensen die op het laatste moment nog gaan?

Ook The Vaccines, Lola Kite, en nog wel meer namen..
Klikt hier voor een overzichtje van de line-up.

Gaan er nog meer menswezens?

Gisteren geweest en wat was het druk 42.000 man las ik ergens,wel weer mooi weer en aardige bandjes gezien.
Alleen jammer voor veel mensen waren die lange rijen voor de muntjes en de wc's(maar daar had ik geen last van).
Wat ik wel jammer vind is dat de bands en podia's flink ingekort zijn 3 jaar geleden nog rond de 50 bands en 6 podia's nu nog 20 bands en 3 podia's.
Maar ondanks dat blijft het 1 van de leukere festivals,heb genoten van optredens als Les Savy Fav(amusante show zet de zanger neer),Weekend en Grouplove

Grouplove daar werd ik ook vrolijk van. Ik kende het niet, maar ben nu wel benieuwd naar het album.

ik was er ook. voor filmpjes zie:

filmpjes Metropolis 2011

De show van Les Savy Fav was volslagen krankzinnig

Hij liep meer in het publiek dan op het podium en die fotograaf die zijn banenprut opving was ook niet zo blij. Lees maar zijn ervaring
journalist wordt gevoederd Tim Harrington

En hier is een filmpje van GroupLove

Tekh schreef:
Wat ik wel jammer vind is dat de bands en podia's flink ingekort zijn 3 jaar geleden nog rond de 50 bands en 6 podia's nu nog 20 bands en 3 podia's.

Met het huidige politieke klimaat mogen we van geluk spreken dat het ueberhaupt nog doorging. Het zou wel eens de laatste keer kunnen zijn geweest.

Ik vond Weekend (klein stukje van gezien, maar was wel erg gaaf) en Tamikrest het beste. The Vaccines waren een flinke tegenvaller. Best wel plichtmatig optreden, wellicht hadden ze er na Werchter eerder op de dag geen zin meer in.

De eerste namen voor dit jaar zijn bekend, een fijne start als je het mij vraagt. The Oh Sees, Other Lives en Rats on Rafts zijn voor mij interessant. Verder nog Capeman en Kraantje Pappie. De rest van de namen volgen in mei. In totaal zouden het ruim 30 acts moeten worden volgens de organisatie. De rest volgt in mei.

http://metropolisfestival.nl/

1 juli is tevens de dag van de EK finale daarom begint het dit jaar op tijd zodat het ruim voor de wedstrijd is afgelopen. Je weet maar nooit natuurlijk

Linius schreef:

1 juli is tevens de dag van de EK finale daarom begint het dit jaar op tijd zodat het ruim voor de wedstrijd is afgelopen. Je weet maar nooit natuurlijk

Wat een geluk dat ze dat gedaan hebben.

Maar nog 2 weken en dan is het weer zo ver:

John Coffey
Jacco Gardner
Rats on Rafts & De Kift
traumahelikopter
Soul Sister Dance Revolution
Mozes and the Firstborn
Bombino
Parquet Courts
Sic Alps
Tessa Rose Jackson
Concrete Knives
Ronnie Flex
De Dichter
Sunday Sun
K-X-P
Deep Sea Arcade
Twin Works
Wolf in Loveland
Shangaan Electro
We Sell Guns

De subidiekortingen beginnen aardig door te werken, niet zo veel aankomende grote acts, veel Nederlands, maar toch weer een aardig programma.

Parquet courts, Sic alps en Rats on rafts & De Kift wil ik graag zien, ga ik dan nog iets bijzonders missen?

Ben wel benieuwd naar Concrete Knives. Dat nummer Happy Mondays is echt heerlijk!
Verder traumahelikopter, John Coffey en SSDR even checken, voor de rest laat ik me verassen. Lekker festivaltje altijd!

Met Bombino en Shangaan Electro (hakken!) hebben ze wel twee Afrikaanse acts van formaat op het programma staan. Zeker het bekijken waard.

iemand geweest gisteren? En zo ja, ervaringen?

Het was mooi weer, lekkere sfeer zoals altijd. Naar mijn gevoel was het wat minder druk dan anders doordat er geen grote namen aanwezig waren. Relatief veel NLse bands.

Hoogtepunten Concrete Knives en Parquet Courts.

Met lekker veel Feelies / Television referenties. Bij die laatste werd flink gepogood.

Voor andere filmpjes zie

playlist

Er is al een aardig deel van het 2016 programma bekend:

Alex Vargas
DOOXS
HÆLOS
Loyle Carner
Masego Soundsystem
Methyl Ethel
The Jerry Hormone Ego Trip
Vaudou Game *
Vince Staples *
WHITE

Ik vind het tot nu toe een verrassend sterke line-up.

Ken er maar 4 namen van, waarvan ik er 3 niet veel aan vind. Maar laat me graag verrassen.

Blijkbaar was ik 3 jaar geleden alweer voor het laatst. Toen met Parquet Courts, Thee Oh Sees en Shangaan Electro een fantastische dag gehad.

Caroline Rose is de eerste act die aangeeft dat ze zal optreden op de 2018 editie van dit gratis festival.

Zij maakte het geweldige album Loner (2018) die ondertussen in mijn Top 10 meest beluisterde albums van de afgelopen 6 jaar staat!

Ze komt een paar dagen daarvoor ook nog naar de Paradiso.

De eerste aanzet van de line-up, naast Caroline Rose

Lewsberg - Lewsberg (2018)

Alice Merton - No Roots (2017)

Tamino - EP (2017)

Confidence Man - Confident Music for Confident People (2018)

Arcane Roots - Melancholia Hymns (2017)

Bad Sounds

als ze niet tegenover elkaar worden geprogrammeerd dan zijn er al 4 acts die ik wil horen en zien

Gast
geplaatst: vandaag om 22:13 uur

geplaatst: vandaag om 22:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.