MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Zappa Plays Zappa naar NL

zoeken in:
Antonio
zaterdag 23 mei 2009
Effenaar - Grote zaal - Eindhoven
Aanvang: 19:30

Zappa Plays Zappa artiest informatie op Festivalinfo

Paradiso, AmsterdamZAPPA PLAYS ZAPPA
maandag 25 mei 2009
aanvang: 20.30 uur
zaal open: 19.00 uur
entree: 35,- excl. lidmaatschap (3,- p.m./18,- p.j.)
Voorverkoop vanaf zaterdag 21 februari.
Paradiso Programma

Stijn_Slayer
Jammer, is me te ver weg.. Anders was ik wellicht wel gaan luisteren.

Antonio
Stijn_Slayer schreef:
Jammer, is me te ver weg.. Anders was ik wellicht wel gaan luisteren.

Moeten ze dan in je lokale jeugdhonk komen spelen ?

Stijn_Slayer
Als dat zou kunnen haha

Ik heb kaartjes voor Eindhoven.
Ga ook naar A'dam, hoop wel dat ze niet net als vorige keer 200 kaartjes te veel verkopen. Toen was het a relaxed druk. Zou Zappa zelf nooit goed hebben gevonden.

Zappa Plays Zappa > Tour Dates

Ze komen ook nog op 24 mei naar Groningen maar dat is mij nu weer niet iets te ver.

Antonio
Ik denk dat ik bij nader inzien dan toch maar naar Groningen ga, aangezien ik zelf in Leeuwarden woon.

Lekker makkelijk nou

Yesyesyes, mijn dag ziet er opeens weer een stuk rooskleuriger uit. Niet alleen komen ze naar België, ze komen dan ook nog eens in de beste concertzaal van België, nl. de Handelsbeurs.

De lamme theatersfeer van de Elisabethzaal in Antwerepen vorige keer vergalde een zeer groot stuk van de ervaring, fantastisch dat er nu een herkansing komt!

Heeft iemand een idee van de line-up?

Zelfde als vorig jaar. Dus met Ray White.

Antonio
Stijn_Slayer schreef:
Als dat zou kunnen haha

Ik weet niet in wat voor gehucht jij woont (Schubbekutteveen wellicht...), maar er is bekend gemaakt dat ZPZ op zondag 24 mei 2009 ook nog een show geeft in De Oosterpoort, in Groningen

Is dat gunstiger voor jou ?

Stijn_Slayer
Ik woon dichtbij Arnhem, ik zie nu aan de treinkosten dat Eindhoven nog best te doen is. Toch nog eens over nadenken.

Ik zou het zeker doen, wordt absoluut het muzikale hoogtepunt van het jaar.

En Arnhem ligt toch vlakbij Eindhoven...

Antonio
Reinbo schreef:
Zelfde als vorig jaar. Dus met Ray White.

Het zal wel een natte droom blijven, maar ik hoop toch dat Dweezil in de toekomst nog eens Bobby Martin weet te strikken voor een tournee

erwku
Zappa plays crappa

Antonio
erwku schreef:
Zappa plays crappa

Zelfs Sylvester Stallone komt met betere one-liners

Maartenn (crew)
Antonio schreef:
(quote)

Het zal wel een natte droom blijven, maar ik hoop toch dat Dweezil in de toekomst nog eens Bobby Martin weet te strikken voor een tournee

Hou maar op. Dat zou 't einde zijn! Maar Oosterpoort dus: ideaal! Ga er vanuit dat er kaarten liggen als ik thuis kom. En die laffe erwku moet ook zeker meegaan!

Antonio
Maartenn schreef:
(quote)

Hou maar op. Dat zou 't einde zijn! Maar Oosterpoort dus: ideaal! Ga er vanuit dat er kaarten liggen als ik thuis kom. En die laffe erwku moet ook zeker meegaan!

Hallo daar Maartenn, zo te zien zijn ze daar in Noorwegen ook bekend met het fenomeen internet ?

Zelfs op je vakantie kun je niet zonder MuMe zie ik wel

Maar, ik zal komende zaterdag zsm kaartjes reserveren voor het concert in De Oosterpoort

Fijne vakantie nog en ruik je later

erwku
Antonio schreef:

Zelfs Sylvester Stallone komt met betere one-liners

"Ach die man die ziet er zo oud uit, zo oud wordt hij niet eens!"
(johan derksen)

Stijn_Slayer
erwku schreef:
(quote)

"Ach die man die ziet er zo oud uit, zo oud wordt hij niet eens!"
(johan derksen)

Wordt je nooit moe van jezelf?

erwku
Stijn_Slayer schreef:

Wordt je nooit moe van jezelf?

Als iemand op zijn twintigste zich aanstelt als een dorpsidioot dan is het iets dat bij die leeftijd hoort, maar als je vijfenveertig bent en je gedraagt je nog zo, dan ben je gewoon zielig.

( dit gaat over Hans Kraaij jr hoor, )

Het volgende lees ik op de site van de Handelsbeurs (waar ZPZ in België optreedt:

Handelbeurs.be

De tribute band bestaat onder meer uit oudgedienden Terry Bozzio, Steve Vai en zanger-saxofonist Napoleon Murphy Brock

Is dit al elders bevestigd?

Edit: Ik zie trouwens ook dat de tickets schandalig duur zijn... 52€ voor een staanplaats, voor 20€ extra kan ik een ganse dag lang op Werchter rondlummelen. Dan vind ik het toch lichtjes hypocriet dat Dweezil overal verklaart dit enkel te doen om zijn vaders muziek aan nieuwe generaties te laten horen... Nu ja, dat zal dan maar de "prijs" zijn die we moeten betalen om ZPZ in een kleine, sfeervolle zaal te zien zeker.

Antonio
Lee Malone schreef:
Het volgende lees ik op de site van de Handelsbeurs (waar ZPZ in België optreedt:

(quote)

Is dit al elders bevestigd?

Klopt niet helaas

Deze 3 oudgedienden zaten in de eerst incarnatie van ZPZ, nu ''moeten'' we het doen met alleen Ray White...

Maar de band is wel een stuk beter geworden.

Aaron Arntz en Ray White verlaten ZPZ.

Aaron Arntz had in december al aan Dweezil laten weten de band te willen verlaten en met zijn eigen muziek aan de gang te gaan. Ray White daarentegen stuurde daags voor het vertrek naar de Australische tournee een email dat hij stopt. Hij schijnt dit vaker zo te doen.

Wel erg jammer, want hoe meer noten hoe liever. Daarnaast is Ray natuurlijk een geweldige zanger.

Antonio
Reinbo schreef:
Aaron Arntz en Ray White verlaten ZPZ.

Aaron Arntz had in december al aan Dweezil laten weten de band te willen verlaten en met zijn eigen muziek aan de gang te gaan. Ray White daarentegen stuurde daags voor het vertrek naar de Australische tournee een email dat hij stopt. Hij schijnt dit vaker zo te doen.

Wel erg jammer, want hoe meer noten hoe liever. Daarnaast is Ray natuurlijk een geweldige zanger.

Las dit gister op Zappa.com

Ik ga ze op 24 mei samen met Maartenn in Groningen zien.
Tegen die tijd is het een aardig uitgedund zootje heb ik wel in de gaten...

Dweezil maakt binnen een week de nieuwe zanger/bandlid bekend.

Antonio
Reinbo schreef:
Dweezil maakt binnen een week de nieuwe zanger/bandlid bekend.

Ik had begrepen dat ze (Dweezil en Gail) voortaan geen beroemde (voormalige Zappa bandleden dus...) muzikanten meer in ZPZ wouden hebben.

Maar, aangezien ze iemand zochten die EN kan zingen EN die keyboard kan spelen EN iemand die het liefst in LA woont, hoop ik eigenlijk op BOBBY MARTIN !!!

Deze man voldoet aan alle 3 bovenstaande eisen, dus dat zou echt geniaal zijn

Vanmiddag mijn ticketjes gekocht voor het optreden in Gent. De eerste commentaar die ik kreeg van de verkoopster was: "je weet toch wel dat de prijzen hiervan hoger liggen dan normaal..." Ik had bijna het gevoel dat ze me afraadde om te gaan kijken.

Vind de prijzen trouwens inderdaad echt overdreven, anderhalf jaar geleden in de Elisabethzaal heb ik, als ik me niet vergis, 36€ moeten betalen, nu 52. Als je er dan ook nog rekening mee houdt dat ze deze keer in een grotere zaal spelen, versta ik echt niet hoe dit verantwoord kan worden.

Ik verwacht alvast een ellenlange set en veel vuurwerk, mogelijk zelfs letterlijk!

Antonio
Lee Malone schreef:

Ik verwacht alvast een ellenlange set en veel vuurwerk, mogelijk zelfs letterlijk!

Voor vuurwerk zul je toch echt naar AC/DC moeten...
''For Those About To Rock, We Salute You !!!''

Drie keer raden waar ik 23 juni te vinden ben, een maand na ZPZ in Groningen ?

Juist

Kan niet wachten!

Ze hebben een nieuwe zanger..... Ben Thomas...

http://www.zappaplayszappa.com/tourlog/index.php

Gast
geplaatst: vandaag om 03:04 uur

geplaatst: vandaag om 03:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.