MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Zwarte Cross Festival

zoeken in:
Stijn_Slayer
Annihilator, Anthrax en Death Angel zijn wel gaaf om op één middag te zien. Jammer dat Blondie net de dag ervoor speelt.

Misschien toch eens overwegen, al heb ik niet veel zin om te overnachten en het openbaar vervoer te betalen...

Stijn_Slayer
Waar is Annihilator gebleven? Ik zie ze niet staan op de lijst met acts voor de zaterdag.

Ik overweeg om de zaterdag te gaan, maar die flutsite geeft nog helemaal geen info. Hoe ver is het met die pendelbus naar het terrein, en om de hoeveel tijd gaat er weer één terug? Hoelaat is het afgelopen?

Ik wil Death Angel, Crimson Glory en Anthrax zien (en Annihilator als die nog spelen), maar aangezien pa dan met de auto naar Frankrijk is moet ik wel half 11 weer op het station staan....

Kef
Annihilator komt zeker!!! Afgelopen Vrijdag ben ik bij de clinic van Jeff Waters geweest waar hij het zelf heeft bevestigd. Ook staat het nu eindelijk op de ZC site.
Binnenkort worden ook een speeltijden bekend gemaakt. Anthrax is als het goed is
headliner op Zaterdag.

Overigens zijn IZEGRIM & MERCYFUL FAKE bevestigd voor de Vrijdag.

Stijn_Slayer
Ah, bedankt voor je antwoord. Ik hoop maar dat die tijden vóór de prijsverhoging bekend worden gemaakt.

Stijn_Slayer
Ik besef me ineens dat m'n pa als het goed is dan al terug is van vakantie, dus dan kan ik de auto nemen. 's Avonds heb ik al wel een ander concert, dus ik moet echt precies de tijden weten.

Is er veel politie in die hoek, en controleren ze daar veel? Wil eigenlijk wel af en toe een pilsje drinken.

Kef
Oei kijk daar wel mee uit, geloof dat ze wel blaastesten uitvoeren.

Kef
Over een kleine twee weken is het weer zover!
Hieronder het tijdschema v/d Metalweide en
andere (hard) rock acts die op de Zwarte Cross te
zien zijn.

Vrijdag:

Ethereal: 16.00-16.45.
Izegrim: 17.15-18.15.
Mercyful Fake: 18.45-19.45.
Pagan's Mind: 20.15-21.15.
Psychotic Waltz: 21.45-22.45.
Helloween: 23.15-00.30.

Hoofdpodium:

The Black Crowes: 23.00-01.00.

Zaterdag:

Disabuse: 12.30-13.15.
Mayan: 13.45-14.30.
Fozzy: 15.00-16.00.
Mother Misery: 16.30-17.30.
Crimson Glory: 18.00-19.00.
Death Angel: 19.30-20.30.
Annihilator: 21.00-22.00.
Sepultura: 22.30-23.30.
Anthrax: 00.00-01.00.

Hoofdpodium:

Monster Magnet: 21.15-22.15.

Zondag:

Striking Justice: 12.30-13.15.
My City Burning: 13.45-14.30.
Madball: 15.00-16.00.
Terror: 16.30-17.30.
Life of Agony: 18.00-19.00.

Mega tent: Vanderbuyst: 15.00-16.00.

Dat wordt weer een tof weekend!!!!

Kef
Op Vrijdag is het programma aangepast vanwege
de reisschema's.

Psychotic Waltz: 20.15-21.15.
Helloween: 21.45-23.00.
Pagan's Mind: 23.30-00.30.

De eerste namen zijn bekend gemaakt, voor zover nog niet heel veel bijzonders volgens mij:

ASTEROIDS GALAXY TOUR // BACKCORNER BOOGIE BAND // BEN PRESTAGE // BETH HART // CHEF'SPECIAL // DEWOLFF // DI-RECT // FIDDLER'S GREEN // FREI.WILD // ILL NINO // KREATOR // TEXTURES // THE DEAF // THE SWINGING MOOD ORCHESTRA // WITHIN TEMPTATION

* Ik heb geen flauw idee of hier grote namen uit hoek bij zitten iig.

Kef
Zeer blij met Kreator!!!!!

Stijn_Slayer
Zorg dat je naar Ben Prestage gaat kijken als je van blues houdt. En dan heb ik het niet over Joe Bonamassa blues.

Misterfool
Zwarte cross is hier erg dichtbij dus wellicht dat ik me een keer ga wagen aan een concert. Dewolff lijkt me bijvoorbeeld erg leuk om eens live te zien.

Weet iemand of de namen die nu bevestigd zijn normaal gesproken de belangrijkste namen zijn of of er normaalgesproken later nog "grote" namen bekend worden gemaakt?

Normaal gesproken staan er buiten het metal-genre geen hele grote acts. De laatste jaren is het al wat meer aan het worden, maar verwacht geen grote mainstream acts als bij pinkpop of zwarte cross.

nee, ik vind wat er nu staat ook prima en overweeg te gaan, zit ook niet te wachten op mainstream acts. maar vroeg me gewoon af of er nog wat interessants bij kan komen.

Kaiser Chiefs en Within Temptation de eerste 'grote' acts, maar nu ook oa. Suicidal Tendencies erbij. Suicidal Tendencies en meer naar Zwarte Cross | Rockblog

Ik ga dit jaar ook voor het eerst het hele weekend. Ben wel een keer 1 avond geweest. Toen Status Quo er speelde in 2007 meen ik. Nu met 7 collega's besloten dat we er toch maar eens naartoe moeten. Had nooit gedacht dat ze hun woord zouden houden maar verduld, de kaarten zijn gekocht. Tot nu toe nog niet heel erg onder de indruk van de bands trouwens. Op Kreator, The Answer en Normaal na hoef ik nog maar weinig perse te zien. Maar ik verwacht dat er nog wel het één en ander bij zal komen.

Kef
Er zijn weer een paar nieuwe bands bekend voor de Metal weide!

Alestorm, Textures, Kreator, Ill Nino, Saten & Suicidal Tendencies waren
inmiddels bekend.

Daar komen nu de volgende bands bij: Exodus, Pain, Suicidal Angels,
Municipal Waste & Doro.

Exodus is voor mij de enige interessante nieuwe naam. Lieve hemel....Doro!?

Kef
Nieuwe namen voor de Metal weide:

Sonata Arctica,
Backfire!,
Deadbeat ( winnar GMT),
My Propane &
Hell.

Kef
Ill Nino heeft wederom afgezegd. Op het Devilside festival in Oberhausen (het zelfde weekend) zijn ze vervangen door In Flames. Wieweet gebeurd dit ook op de Zwarte Cross...

Ben niet rauwig om het afzeggen van Ill Nino om eerlijk te zijn. In Flames als vervanger zou ietsje beter zijn maar ook die komen niet op mijn 'must see lijstje'.

Kef
Het tijdschema voor de muziek is inmiddels bekend. Hieronder een overzicht voor de Rock/Metal liefhebber.

Vrijdag:

Metalweide:
16.00-17.00: Suicidal Angels.
17.30-18.30: Municipal Waste.
19.00-20.00: Alestorm.
20.30-21.45: Exodus.
22.15-23.45: Pain.

Hoofdpodium:
19.15-20.15: Drive Like Maria.
21.00-22.15: The Hives.
23.15-00.30: Within Temptation

Zaterdag:

Metalweide:
12.30-13.15: Deadbeat (winnaar GMT).
13.30-14.30: Tornado.
15.00-16.00: Dog Eat Dog.
16.30-17.30: Textures.
18.00-19.00: Hell.
19.30-20.30: Lizzy Borden.
21.00-22.00: Doro.
22.30-23.30: Sonata Arctica.
00.00-01.00: Kreator.

Megatent:
16.45-17.45: The Answer.
18.30-19.30: Frei.Wild.
23.45-01.00: Feuerengel.

Zondag:

Metalweide:
12.30-13.15: My Propane.
13.30-14.30: Backfire!
15.00-16.00: Satan.
16.30-17.45: Suicidal Tendencies.

Megatent:
13.00-14.00: Heideroosjes.

Meer info:
www.zwartecross.nl

Hm, ik ben niet heel erg enthousiast over het gebodene om eerlijk te zijn. Maar dat geeft niet aangezien ik eigenlijk 'per ongeluk' ga dit jaar. De vrijdag hoef ik alleen Exodus te zien. De zaterdag heb ik het wat drukker met Lizzy Borden, Sonata Arctica, The Answer en Kreator. De zondag hoef ik niks persé te zien. Ik zag overigens wel dat er veel interessante 'undercover sessies' op het programma staan dit jaar. Denk dat ik daar veel tijd doorbreng

Kef
Vergeet Doro en Hell niet! Lekker old school! Zondag is inderdaad wat mager. Hoewel ik persoonlijk Satan en Suicidal wel ga bekijken. Pak dan ook maar effe de heideroosjes mee.

Doro heb ik 2 x gezien. Was wel leuk maar niks meer dan dat. Nee, ik ga duidelijk niet voor de muziek. Maar goed, dat mag de pret niet drukken!

Vind het tot nu toe nog niet echt erg dat ik dit jaar heb overgeslagen. The Hives is wel leuk trouwens, maar veel meer zit er niet tussen.

Kef
De opbouw is inmiddels in volle gang!

De undercoversessies, dat is echt geweldig. Dit jaar onder ander Rolling Stones, Beatles, Howlin Wolf, AC/DC, Jimi Hendrix, Foo Fighters, Johnny Cash en Thin Lizzy en dan vergeet ik er nog wat volgens mij.

Ja dat klopt! Stiekem beter dan al het andere...

Gast
geplaatst: vandaag om 19:57 uur

geplaatst: vandaag om 19:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.