MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / De 4 grote van de Thrash tezamen op tour

zoeken in:
The Oath
Uit een intervieuw met Kerry King op Blabbermouth is af te lezen dat men achter de schermen bezig is met een tour met de big four of Thrash (Metallica, Slayer, Megadeth en Anthrax).

Klaar voor een avond vol met 'Reign in Blood', 'Master of Puppets', 'Rust in Peace' en 'Among The Living'?

Als de geruchten waar zijn wordt deze tour nu al legendarisch!
Komt ideaal uit; Slayer breng binnen een maand of 2 een nieuw album uit, en Megadeth deze week. En voor de kleinste van de 4 (Anthrax) is extra publiciteit ook altijd welkom.

Wat zou dat betekenen voor de kaartprijs? En het is te hopen dat Slayer, Megadeth en Anthrax dan wel een over een goed geluid mogen beschikken van de heren Ulrich en Hetfield.

Antrax? Waarom niet Testament?

Testament, hoe gaaf ook, is geen onderdeel van de originele "grote vier".

Kef
Als deze tour er daadwerkelijk zou komen is dat wel erg gaaf.
Alleen ben ik bang dat er wel een behoorlijk prijskaartje aan zal hangen. Bovendien zit Anthrax zonder zanger.
We wachten af...

Sir Spamalot (crew)
Ik hoop het beste, maar wat met de speelduur: elk met moeite een uur? Of wordt dit een weekend-evenement?

Ziet er goed uit, maar had er ook graag EXODUS en TESTAMENT en ANNIHILATOR bijgehad !

METALLICA hoefde voor mij niet zonodig.. Maar goed.

Vraag is nu bij zo'n onderneming: wie gaat headlinen?
Metallica ? Slayer? Megadeth?
En hoe lang zal het duren voor het ruzie is tussen Hetfield en Mustaine?
enz...

Ik neem aan dat Anthrax opent, gevolgd door Megadeth en Slayer en dat Metallica de grote headliner is... Dat lijkt me wel zo logisch.

Germ (crew)
Dit zou echt fantastisch nieuws zijn. Maar het lijkt me niet echt realistisch. Ook zou het me niets verbazen dat een eventuele tour alleen door Amerika zal ondernomen worden.

Ik zou overigens al blij zijn als mijn twee favorieten, Megadeth en Anthrax samen op tour zouden gaan. Met Metallica en Slayer erbij wordt het toch al meteen erg massaal en uit de kluiten gewassen en eigenlijk moet je dit soort Heavy Metal in een kleine(re) club als 013 of HMH zien.

Als ik het voor het zeggen had, zou ik iets soorgelijks doen, met dienverstande: ZONDER Metallica:

Mijn THRASHFEST zou er als volgt uitzien:
Van opener tot headliner:

ANTHRAX
OVERKILL
EXODUS
(MEGADETH)*
TESTAMENT
ANNIHILATOR
SLAYER

En als Metallica dan toch meedoet mogen ze openen... :-p
(heb niks tegen metallica hoor, heb ze misschien net iets te vaak live gezien, en vind de hype er rond niet nodig. ok, ze zijn goed. Maar de andere bands in het lijstje hebben véél meer met Thrash te maken dan Metallica nu nog...
()* Dave Mustaine slaagt er live nooit in me te bekoren met zijn "zang". Zijn gitaarspel daarentegen. Misschien andere zanger inhuren of instrumenaal spelen haha...

The Oath
Nuja, dat ze de Heizel maar afhuren.

Ik verwacht van Metallica dan wel een Thrashsetlist, zonder bullshit als Nothing Else Matters en Fade To Black:

voorbeeldje:

Creeping Death
Battery
Master Of Puppets
For Whom The Bell Tolls
Blackened
Dyers eve
Whiplash
Damage, Inc.
Seek And Destroy

Mocht dit ooit waar zijn

Germ (crew)
Totaal off-topic, maar een opmerking dat Nothing Else Matters en Fade To Black bullshit zouden zijn kan ik natuurlijk niet over m'n kant laten gaan!......

Waar zitten je oren!!

Sir Spamalot (crew)
Oath, de Heizel (nu het Koning Boudewijnstadion): rotplek met rotakoestiek en een potverdomse atletiekpiste errond. Ik heb vrienden die daar al geweest zijn en hun reactie was: "nooit meer".
Fade to Black bullshit? Heiligschennis!

Nu vind ik Metallica net echt nodig op Thrashfestival, maar laten we wel wezen: "Nothing Else Matters", maar vooral "Fade To Black" zijn gàve nummers!

En ik gaa akoord met Sir Spamalot: please NOT het K. Boudewijnstaduim, dat is een belediging voor je oren...
Ook ik behoor tot diegenen die er een concert meemaakten, met dézelfde conclusie: NOOIT MEER !

Commercieel zou het niet wijs zijn om Metallica niet te laten headlinen. Zelf zou ik ook het liefst wat andere thrashbands op de bill zien. Daarnaast is thrash in Nederland zonder Metallica en Slayer eigenlijk niet heel groot. In Duitsland verschijnen vaker bills die om van te watertanden zijn. Het genre leeft daar dan ook meer. Ik weet niet hoe het daarmee in België is.
Ook is het is nog maar de vraag of Anthrax nog echt ouderwets gaat thrashen. (Bushthrax is oké maar niet echt thrash).
Forbidden heeft bijvoorbeeld ook weer een puik nieuw nummer op haar Myspace staan. Die zou ik dan ook graag onmiddellijk ook op een podium zien. En ook Sacrifice komt weer met een dijk van een thrashalbum aankakken. Dat vind ik allemaal een stuk interessanter dan nog eens een keer Slayer of Metallica. Maar je moet erkennen dat de kaartverkoop er nou eenmaal beter bij vaart.

Sir Spamalot (crew)
In België is Metallica een mega-act, zoals overal zeker? Dat houdt bijna automatisch een voetbalstadion in. Heb je al eens onze voetbalstadions bekeken? Het grote verschil met Nederland is de infrastructuur, jullie hebben een clubcircuit met echte goed zalen, in België vind ik het aanbod veel schraler. Goeie zalen zijn de Biebob in Vosselaar (zalig), de Ancienne Belgique in Brussel en de Vooruit in Gent. Dat is het zowat.
Anyway, een dergelijke line-up zal veel geld kosten en uiteindelijk zal dat zijn weerslag hebben op de ticketprijzen. De vraag is eerder: is er behoefte aan nog een tour van Metallica? Megadeth heeft nieuw werk uit, Slayer zal binnenkort nieuw werk uit hebben, van Anthrax weet ik het niet. Zij zullen nieuwe songs kunnen promoten. Metallica zal een greatest hits brengen, of kiezen ze eens voor andere nummers die het best heel interessant zou kunnen maken.

Sir Spamalot (crew)
Dit is de mening van Dave Mustain (www.metalfan.nl):
Enkele weken geleden verklaarde Slayer-gitarist Kerry King in de wandelgangen te hebben opgevangen dat Metallica-drummer Lars Ulrich een toernee aan het plannen is van de 'Big Four Of Thrash Metal': Anthrax, Megadeth, Metallica en Slayer. Anthrax-gitarist Scott Ian liet vervolgens weten absoluut mee te willen doen, en nu heeft ook Megadeth-voorman Dave Mustaine gereageerd op de geruchten. Hij geeft aan dat het voor hem als zakenman en met het oog op zijn bandleden en fans dom zou zijn om de mogelijkheid niet te grijpen. Er zouden echter wel eerst een aantal zaken gladgestreken moeten worden.

Zo wil Mustaine niet op een podium midden in de zaal in de rondte spelen, terwijl Metallica daar tegenwoordig juist wel de voorkeur aan geeft. Ook vraagt hij zich af of het, gezien Metallica's status, een uitgebalanceerde show zou kunnen worden. Bij de Amerikaanse Clash Of The Titans tour in 1991, zonder Metallica, wisselden Anthrax, Megadeth en Slayer netjes af wie als eerste en wie als laatste mocht spelen. Tevens wil Mustaine geen oude wonden openen, maar hij sluit een toernee van de 'Big Four' dus niet bij voorbaat uit, al gaat het op dit moment volgens hem nog louter om roddels en geruchten.

Kerry King heeft volgens mij in een interview gezegd dat hij liever Machine Head mee neemt op deze tour ten koste van Anthrax, omdat de laatste de laatste tijd niet zo veel meer voor stelde. Domme opmerking

^Klopt.
Metallica, Slayer, Megadeth And Anthrax To Tour Together? | News @ Ultimate-Guitar.Com
"I've heard people referencing Lars," said King. "I don't know Lars that well and I haven't heard it from Lars, but apparently he's talking to somebody about it. Maybe us, Metallica, Megadeth (and), I think he even threw in Anthrax and I said in this day and age, I know we had that time together, but how do you leave out Machine Head? There's better options than ANTHRAX and that's nothing against Anthrax, but they've just been in pieces for quite some time and that doesn't make as much sense to me."

Ik zou graag in mijn pakket willlen hebben: Testament, Machine Head, Obituary en Hail of Bullets.

Kef
Als deze tour er echt zou komen met of zonder Anthrax ben ik benieuwd waar ze hier zouden gaan spelen. Gelredome?Goffertpark?Ahoy?

Hij heeft vast gelijk, maar wanneer je van één van deze vier namen afziet of er een paar bijzet, kun je niet meer spreken van de big 4 of thrash on tour o.i.d.

Klopt. Dave noemde in een ander interview ook al Exodus. Geweldige band, maar het zou ten koste gaan van het bijzondere karakter van een evenement als dit. Wat ik me wel afvraag. Mocht dit doorgaan, zien we straks dan Dave op het podium lopen om wat Kill 'Em All nummers mee te spelen?

Op het megadeth forum:

Dave Mustaine schreef:
Droogies!

Although there have been many rumors about a reunion of the “BIG 4” set to happen in Eastern Europe next summer, the plan never came together for us. We are hopeful that this will happen for real one day and will keep you posted as things develop.

Megaman

Geen BIG4-tour dus...

The Oath
Jammer

Kennelijk wel dus... tof

Sir Spamalot (crew)
Mooi als het doorgaat, maar de euforie zal duren tot de prijzen bekend geraken.

Kef
Dat klinkt goed allemaal, maar inderdaad die prijs zal niet goedkoop zijn.

Ik wil het eerst nog zien...
Ik zie het al voor me.. binnen de kortste keren bonje tussen die band die ooit Thrash speelde, MetallicA en Mustaine....

SLAYER, ANTHRAX... en als het echt moet.. Megadeth (als Dave niet weer zijn eigen nummers de venieling in jankt!!!!) .. meer dan ok. (ik vind Megadeth een heel goed band, maar live is het een groot probleem....)

Maar Metallica??? Wat hebben die nog met ThrashMetal te maken dezer dagen...
En heeft ANTHRAX al een nieuwe zanger dan?

Toffer zou zijn, en ik val in herhaling, een tour met SLAYER, ANNIHILATOR, EXODUS, OVERKILL, TESTAMENT en ANTHRAX... (en eventueel Megadeth)...

Gast
geplaatst: vandaag om 04:18 uur

geplaatst: vandaag om 04:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.