MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Depeche Mode, Ahoy Rotterdam, 30 november 2009

zoeken in:
In Muziek > MusicMeter Live! > Depeche Mode, Ahoy, Rotterdam, 26 maart 2006:

Ik ga volgende week naar het concert in de Ahoy. Degene met wie ik ga wil PERSE PERSE PERSE om 17:00 al voor de deur staan.

Ik heb zelf geen ervaring met concerten, dus daarom de vraag aan jullie: Heeft dit zin of is dit heel erg overdreven voor een concert dat om 20:00 begint?

Lijkt me een beetje onzinnig zo vroeg te gaan. Ik zou er zijn op het moment dat de deur open gaat, misschien een half uurtje eerder.

Als je er om half 7 bent ga je niks missen en nog steeds genoeg tijd krijgen om zoveel biertjes te drinken dat tegen de tijd dat Depeche Mode op het podium staat, je denkt dat het Editors zijn

Niet zo nuttig dus

Ik kijk er naar uit

Ja, ik heb er ook zin an.

Mijn wensenlijstje: een integrale uitvoering van Violator.... en Stripped.

Verder zien ze maar wat ze spelen

Hier nog eentje............ ik ben er zo rond half 8, kwart voor 8 (wil Soulsavers niet missen).
De tijd van helemaal vooraan willen staan is al heel wat jaartjes verleden tijd. Nu wil ik rustig een drankje kunnen halen vooraf en niet mijn plaatsje hoeven 'verdedigen'

Precies

Mijn wensenlijstje is overigens kort. Liefst, net als vorige keer, geen nummers van Exciter en Martin Gore max 1 liedje zingen. Ander ben ik te vaak aan de beurt met bier halen.

Bedenk me nu dat ik ze sinds 1984 (in de Doelen!) geen een keer gemist heb. Gelukkig ging Pinkpop niet door dus mijn persoonlijk record staat nog en ben klaar voor mijn 25-jarig jubileum

Liefst geld, liever geen bloemen aub.

Bij Ahoy is het toch zo dat de zaal in vakken is verdeeld? Ik kan me herinneren dat we ueberhaupt niet naar voren konden lopen, omdat de zaal gesplitst was.

Vorige keer Depeche Mode in Ahoy zat ik trouwens op de eerste ring, geloof ik. Dan kun je in theorie nog 1 minuut vantevoren binnen lopen en niets missen...

Overigens loont het wel bijtijds te zijn, want Gore draait geloof ik een vantevoren gefabriekte dancemix, voorafgaand aan het concert.

Nee niet altijd, maar bij DM best kans dat de eerste vakken afgezet zijn.

Mijn ervaring is trouwens dat als je perse naar voren wilt, dat prima kan, ook al kom je een minuut voor aanvang binnen.

Zin In!!!

Zo blase als ik me tegenwoordig naar concerten sleep, zo veel zin heb ik in dit optreden.

Ik zal wel zwaaien als ik je zie

Of heb je een zitplaats?

Nope Arenakaarten...en dus een strategische positie rechts halverwege podium en bar zo'n beetje. Mocht ik je ontwaren is een biertje je deel

Als ik bier zou lusten zou ik nu een gelukkig man zijn

Voorprogramma zegt me trouwens helemaal niets, wat moet ik me hier zo'n beetje bij voorstellen?

Voorprogramma is Soulsavers, kennelijk alweer een project waarbij Mark Lanegan betrokken is. De CD zit nog in het plastic dus kan er verder niets over zeggen nog.

Bij het album staan al wat informatieve posts

GrafGantz schreef:
Voorprogramma zegt me trouwens helemaal niets, wat moet ik me hier zo'n beetje bij voorstellen?

Als een voorprogramma waar ik helemaal van in de hemel ben: de laatste 2 albums staan op 4* en 4,5*. Alleen vrees ik dat het in die grote hal niet tot zijn recht gaat komen.
In elk geval ben ik deze keer eens op tijd voor een voorprogramma en doet Soulsavers voor mij niet veel onder voor Depeche Mode

Dus ik ben er zo vandoor (thuiswedstrijd)

VanDeGriend schreef:
Nope Arenakaarten...en dus een strategische positie rechts halverwege podium en bar zo'n beetje. Mocht ik je ontwaren is een biertje je deel

Ook mijn stekkie de laatste tijd dus ik zal eens goed opletten

GrafGantz schreef:
Ja, ik heb er ook zin an.

Mijn wensenlijstje: een integrale uitvoering van Violator.... en Stripped.

Verder zien ze maar wat ze spelen

Stripped als 2e encore. Graf is een gelukkig man

En als van de Griend gezelschap had van een dame met kort blond haar (en een grote kale meneer) heb ik hem gezien. Maar niet aangesproken omdat ik het niet zeker wist

Tja, mijn zus heeft kort donkerblond haar en er stond een waanzinnig grote dikke kale mijnheer bij ons in de buurt..beter gezegd..vlak voor ons. Reden om te denken...moeten niet alle kale grote mijnheren de toegang ontzegd worden voor alle evenementen waar ik naar toe ga. Verder stond ik de hele avond naast Sander Lantinga. Niet dat ik wist wie dat was maar mijn zus kijkt wel af en toe tv. Heb jou noch Aero noch DJArend gezien

Met gemengde gevoelens terug van deze show.

DM blijft een superband live, Dave Gahan is een super performer, en Martin Gore is een super zanger/muzikant.

Toch viel het concert me gisteren een beetje tegen. Waarom? Noem me verwend, maar ik ben al meerdere malen naar een tour van deze heren geweest, en draag ze een zeer warm hart toe, maar teveel nummers komen gewoon weer terug elke tour.
Personal Jesus, Enjoy the silence, I Feel you, In your room, Walking in your shoes, Never let me down again, Question of time. En natuurlijk wil men bekende nummers horen, maar DM wisselt het dus niet af. Het zijn al jaren lang dezelfde songs.. De vorige tour zat I just can't get enough er tussen, dat was verassend.

Anyway, het blijven sterke nummers, maar gisteren mistte ik iets in de band.. wat weet ik niet, maar er was geen power ofzo... het was te kaal. Ook de nieuwe nummers (op chains na) kwamen niet heel erg lekker uit de verf.

Ze begonnen met 3 nieuwe songs, dus ik was helemaal blij, en hoopte op meer nieuw spul.. er volgde er helaas nog maar 1 daarna...

Maar goed.. degene die wel altijd nummers wisselt is Martin Gore, en die man is super! Een fantastische versie van One Caress, Home en insight... kippenvel..

Dave was zichzelf niet... niet zo druk als normaal (doktersvoorschrift misschien??) en in 2 nummers zat ie goed fout met de tekst...

Al met al.. DM blijft een beleving om te zien... alleen the tour of the universe mist iets...... alleen wat dat nou precies is??? Ik kan het niet zo goed zeggen....

Dit is de set list naar mijn idee (correct me if i'm WRONG)

In Chains
Wrong
Hole To Feed
Walking In My Shoes
It's No Good
A Question Of Time
Precious
World In My Eyes
Insight (sung by Martin)
Home
Miles Away
Policy Of Truth
In Your Room
I Feel You
Enjoy The Silence
Never Let Me Down Again

Encore #1
One caress
Stripped
Behind the wheel
Personal Jesus

VanDeGriend schreef:
Verder stond ik de hele avond naast Sander Lantinga.

Grappig, stond achter me in 2006... Die is ook een groot DM liefhebber!

Sheplays
Ik heb wel genoten van de setlist! De openers In Chains en Wrong knalden er meteen uit. Prachtig was het rode oplichten van de hele zaal met iedere "Wrong!". Gahan was goed bij stem en energiek genoeg voor een bijna 50 jarige! De muziek was ook hier voor mij te hard, m'n oren suizen nog. Is dit nu nieuw in die grote zalen of word ik gewoon te oud?

Daarbij had ik helaas geen Arena kaart. Ik zat buitenring met goed zicht op het podium maar ik had helaas geblokkeerd zicht op het scherm en de drummer en ik voelde me daar net een sardientje in een blik.

Ik stond pal naast het einde van die catwalk, dichtbij genoeg om de de heer Gahan een aantal maal van een metertje of twee te kunnen aanschouwen. Geluid had ik geen probleem mee, was lekker vol en bombastisch (is die galmbak van een Ahoy toch nog ergens goed voor), absoluut niet te hard imho.

@ Lennon: bedankt voor de setlist, maar je maakt me niet wijs dat je vergeten bent dat ze afsloten met Personal Jesus

Tevens meen ik ook Behind the Wheel gehoord te hebben.

GrafGantz schreef:
.

@ Lennon: bedankt voor de setlist, maar je maakt me niet wijs dat je vergeten bent dat ze afsloten met Personal Jesus

Tevens meen ik ook Behind the Wheel gehoord te hebben.

Je hebt helemaal gelijk, mijn setlist klopt niet, ik pas m aan

Sheplays
Bij Depeche Mode - Sounds of the Universe (2009):

lennon en ik hebben hetzelfde gehoord en gezien maar voor mij was Wrong wel right; het knalde er lekker uit en dat werd versterkt doordat de hele zaal bij iedere WRONG! rood verlicht werd, prachtig!

Je hebt een mooi concert gemist, Hans Brouwer!

Ondanks enorme buikpijn heb ik erg genoten van het concert. Geweldige performance hebben die gasten.

Ik stond redelijk vooraan naast een irritant kutventje in een roze shirt die het hele concert enorm moest laten merken hoe groot fan hij is. Na elk applaus ging hij dat mega-irritante wolvengeluid maken en letterlijk elk nummer moest hij meezingen. Ook dat geschreeuw de hele tijd van die kerel.

Geluid in de zaal vond ik prima, maar ik ging met een gigantisch doof gevoel naar huis. Recht achter mij stond zo'n mannetje recht in m'n oren constant te fluiten na elk nummer. Ik snap echt niet dat mensen dat doen. Zo hinderlijk is het gewoon.

Sheplays schreef:
Je hebt een mooi concert gemist, Hans Brouwer!
Ja Sheplays, wrijf het er maar lekker in .

Sheplays
Hans Brouwer schreef:
(quote)
Ja Sheplays, wrijf het er maar lekker in .

Ja, HB, als je niets wil missen moet je het forum op MusicMeter checken en dan met name het topic "welk concerten staan op jouw agenda".....

U-96 schreef:

Ik snap echt niet dat mensen dat doen. Zo hinderlijk is het gewoon.

Het is hinderlijk, dat ben ik met je eens, maar als het je zo erg stoort kan je toch ook ergens anders gaan staan?

Geluid viel mij overigens heel erg mee deze keer!!

Wat een azijnzeikerd op nu.nl trouwens

GrafGantz schreef:
Wat een azijnzeikerd op nu.nl trouwens

Ik ben het niet snel eens met dat soort kritieken, maar hi vat de koe toch wel een beetje bij de horens met dit verslag hoor..

Het was allemaal wat lauw, zonder beleving, en kleurloos.. en ik draag DM echt een heel warm hart toe.. maar ik was ook wat teleurgesteld...

lennon schreef:
hij vat de koe toch wel een beetje bij de horens met dit verslag hoor..

Het is een zij

Ik ben het iig niet mee eens, wellicht omdat ik toevallig tussen een groepje overenthousiaste mensen stond die uit hun dak gingen bij elk nummer (waar ik er overigens zelf ook een van was). Dat kleurt je beleving van een concert minstens zoveel als het concert zelf

Gast
geplaatst: vandaag om 04:19 uur

geplaatst: vandaag om 04:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.