MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Muse Goffertpark 19 juni 2010

zoeken in:
Vandaag viel het me pas op dat Muse volgend jaar weer in Nederland speelt.. Nu is dat echt 1 van de bands die ik wel erg graag live nog een keer zou willen zien, maar damn, 49 euro exclusief en dan in een stadium.. en ik moet ook nog eens uit Groningen komen..

Als het nou een Ahoy of HMH was geweest, had ik het denk ik gaver gevonden, maar misschien zie ik dit verkeerd. Daarom vroeg ik me af wat jullie mening is.. Gaan of niet gaan? Is het het waard? of gewoon wachten tot ze weer een keer in een 'kleinere' hal/makkelijker bereikbaar gaan spelen?

(daarnaast heb ik een paar dagen na het concert tentamen en valt het concert van John Mayer in dezelfde week.. en bah ik zie nu ook dat het op zaterdag is.. en ik heb een week-ov )

Ehm... ze hebben pas in Ahoy gestaan. Waarom toen niet gegaan?

Als ik je zo hoor lijkt het me geen verstandige keuze te gaan (zelf zou ik een optreden daar ook aan me voorbij laten gaan).

Omdat het snel was uitverkocht/problemen met live nation waren.

Onlangs gezien in Ahoy en voldoende onder de indruk om wederom kaarten te halen. Nu ben ik er ook zeker van dat ik staanplaatsen heb om ouderwets uit mijn dak te gaan. Je beleeft een concert toch anders als je zit.

Alleen heb ik nu al een dubbele afspraak voor die dag want Nederland speelt dan tegen Japan op het WK.

Lekker weer... Ik heb ook kaarten gehaald. Nu maar kijken of ik wel ga, nu Nederland speelt. Ze spelen dan wel 's middags, dus misschien ergens in Nijmegen in een kroeg kijken.

Ah, dat scheelt al weer. Ik dacht dat ze 's avonds speelden, maar ik keek verkeerd.

Hmm ik heb mezelf overgehaald toch te gaan, wil ze wel erg graag een keer live zien.. Zat te twijfelen of ik naar Muse of DMB (3 maart) zou gaan, maar Muse lijkt me toch net wat gaver.. Ondanks dat ik ook erg graag naar DMB zou willen, maar het wordt wel erg prijzig dan..

Muse moet het wel waard zijn toch?

(had me verkeken op het John Mayer concert, da's 2 juni, dus 2 weken ervoor - daarnaast mag ik de auto van m'n ouders lenen which is nice)

Muse is het zeker waard, Carolaah. Toch denk ik dat ze in een setting als Ahoy of het Sportpaleis beter zijn dan in zo'n openluchtconcert.

Ja precies, ik had ook liever kaarten voor Ahoy gehad, maar ja, dat zit er niet in..

Zo'n openluchtconcert zal denk ik ook wel wat hebben, althans de sfeer van Lowlands en de beelden van verscheidene grote open luchtconcerten doen me altijd wel goed..

Al moet ik wel een goede plek zien te scoren, gezien ik niet al te lang ben . Ben wel van plan extra vroeg die kant op te gaan, al moet ik uren wachten .

Iemand trouwens enig idee hoe het parkeren daar is? Ik moet uit Groningen komen en ik kan dus de auto meekrijgen, maar ik heb vernomen dat het misschien slimmer is de auto ergens in Nijmegen neer te zetten en dan met openbaar vervoer te reizen?

Zijn er mensen die met de bus/touringcar vanuit Groningen naar het concert van Muse, 19 juni a.s., willen gaan? Moeten min. 10 mensen vanuit Groningen gaan, om een bus te regelen

Carolaah schreef:
Ja precies, ik had ook liever kaarten voor Ahoy gehad, maar ja, dat zit er niet in..

Zo'n openluchtconcert zal denk ik ook wel wat hebben, althans de sfeer van Lowlands en de beelden van verscheidene grote open luchtconcerten doen me altijd wel goed..

Al moet ik wel een goede plek zien te scoren, gezien ik niet al te lang ben . Ben wel van plan extra vroeg die kant op te gaan, al moet ik uren wachten .

Iemand trouwens enig idee hoe het parkeren daar is? Ik moet uit Groningen komen en ik kan dus de auto meekrijgen, maar ik heb vernomen dat het misschien slimmer is de auto ergens in Nijmegen neer te zetten en dan met openbaar vervoer te reizen?

Ik zou inderdaad gewoon in Nijmegen zelf parkeren.. Parkeren rondom het Goffertpark is namelijk geen succes. In het centrum kan je voor 6 euro een dagkaart kopen.. Je kunt vanuit het centrum eenvoudig met het OV bij het Goffertpark komen.

geert88 schreef:
Zijn er mensen die met de bus/touringcar vanuit Groningen naar het concert van Muse, 19 juni a.s., willen gaan? Moeten min. 10 mensen vanuit Groningen gaan, om een bus te regelen

Paulusma Reizen - Muse

Gerucht: Editors gaan als voorprogramma komen. Het volgende screenshot circuleert op internet:
http://94.100.119.198/970700001-970750000/970706201-970706300/970706256_6_iD-W.jpeg

Editors en Muse op een dag, dat is gewoon......... Man wat zou dat gaaf zijn.
Het zullen denk ik wel de editors zijn ja, omdat het nog neit officieel is, (3 weken voor het concert). Das wel erg kort, maar toevallig spelen ze morgen op pinkpop, dus zal daarna wel bekend worden.

Nadat ik dacht dat het geweldige optreden van de Editors moeilijk te overtreffen zou zijn...knalt Muse daar nog eens keihard overheen. Wat een briljant optreden was dat zeg!! Niet alleen het podium was pure eye-candy, maar het hele concert stond als een huis.
Komt zeker in mijn concerten top 10 aller tijden

Ik ben gisteravond ook geweest. Wat een show, zeg. Ik had inderdaad hetzelfde bij Editors. Die waren zo'n beetje even goed als Muse. Het andere voorprogramma Ghinzu was ook niet verkeerd, maar naar mijn idee nog net niet geschikt om het voorprogramma te doen voor zo'n band als Muse.

DjFrankie (moderator)
Absoluut een groot hoogtepunt gisteren, en het slot Knights of Cydonia met mondharmonica uit Once Upon A Time in the West - kippevel moment
Alles tot in de puntjes geregeld maar dat kun je wel overlaten aan Bellamy.
Editors klonken nog beter als vorig jaar in Tilburg, wat een stem !!

(afbeelding)

en jongens wat vonden jullie ervan dat citizen erased kwam, dat was wat mij betreft het hoogtepunt van de avond. Ik weet niet meer wat er door me heen ging toen ik die eerste klanken hoorde. Wow wat was dat heerlijk zeg.
kijk dit filmpje maar:

Zucht.. ik vond het echt ge-ni-aal!
Heb van begin tot eind lopen genieten, ondanks dat ik maar af en toe een glimp op kon vangen van de bandleden, omdat ik simpelweg wat aan de kleine kant ben.

Maar damn, schitterend decor, prachtige animatie- en videobeelden, hele fijne lichtshow! Het geluid had wel iets harder gemogen, maar dat terzijde.. En dan nog dat uitschuifbare draaipodium, geweldig! + dat ik ze nu duidelijk kon zien

En die setlist... O.M.G. fantastisch! Bliss én Citizen Erased?? Lucky bastards! En nog de confetti en opblaasballen erbij - is allemaal niet nodig, maar voegt nog wel een leuk showelement toe.. Ja dit is voor mij echt het beste concert tot nu toe..

Ik ben niet in Ahoy' geweest maar wel zaterdag in het Goffertpark. Damn, dat was inderdaad heel gaaf. Ik stond in het voorvak, vond bij Muse het geluid precies goed (en hard genoeg, zelfs met oordoppen in). Bij Editors vond ik het geluid minder en het was zachter. Dat heb je sowieso meestal, dat de hoofdact veruit de meeste dB's produceert.

Hoogtepunten waren bij Muse in ieder geval niet op één hand te tellen.. Uprising zet de sfeer al meteen goed neer, en daarna de beste nummers van het nieuwe album en het meest beukende oude werk.. heftig. Alleen 'Guiding Light'.. dat blijft zelfs live een draak van een nummer, bleh. Maargoed, wél confetti tijdens dat nummer!

Ik ben misschien niet de grootste Muse fan maar de show in het goffertpark was echt ongelofelijk goed!

Ik heb genoten dit was mijn eerste optreden van muse en editors,
dit was vetstrak en ook dat kubische podum sprak mij erg aan, alleen jamer dat je niet vooraan kon komen, bleef in de 30e rij hangen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:28 uur

geplaatst: vandaag om 18:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.