Muziek / MusicMeter Live! / Geouwehoer bij concerten: Tindersticks staakt optreden in Eindhoven
zoeken in:
0
geplaatst: 9 maart 2010, 09:40 uur
Rotown is meer een cafe waar toevallig ook een bandje speelt. Het probleem speelde al begin jaren negentig (toen o.a. Swell en Spoon gezien), maar is blijkbaar nog steeds niet opgelost.
Dan kom ik liever in de Ekko in Utrecht waar iedereen vaak muisstil is.
Dan kom ik liever in de Ekko in Utrecht waar iedereen vaak muisstil is.
0
geplaatst: 9 maart 2010, 16:46 uur
VanDeGriend schreef:
Ik vermoed overigens wel dat er een verband is tussen prijzen van kaartjes en de mate van belangstelling van het publiek. Ook wordt er naar mijn gevoel (heb het niet bijgehouden) meer geouwehoerd bij acts die net even een niet al te onuitwisbare indruk maken.
Ik vermoed overigens wel dat er een verband is tussen prijzen van kaartjes en de mate van belangstelling van het publiek. Ook wordt er naar mijn gevoel (heb het niet bijgehouden) meer geouwehoerd bij acts die net even een niet al te onuitwisbare indruk maken.
Dit is exact waar het in mijn beleving helemaal fout is gegaan in de Effenaar bij Tindersticks. De laatste kaarten zijn voor 7 euro de deur uitgegaan en Tindersticks speelde niet bepaald de pannen van het dak.
De echte liefhebbers blijven daarom gedupeerd en mogen nu als troost een ander concert uitkiezen, maar om daar dan weer een reis van 100 km voor te maken is ook niet echt een aanrader.
0
geplaatst: 9 maart 2010, 16:54 uur
In jouw geval zou ik gewoon de Effenaar aanschrijven. Misschien is er een andere compensatie voor je mogelijk.
0
geplaatst: 9 maart 2010, 17:02 uur
herman schreef:
Klopt, het Nederlandse publiek staat erom bekend helaas. "Het slechtste concertpubliek ter wereld", zoiets las ik ergens vandaag.
Klopt, het Nederlandse publiek staat erom bekend helaas. "Het slechtste concertpubliek ter wereld", zoiets las ik ergens vandaag.
Heb anders al meerdere malen met (Amerikaanse) artiesten (veelal rustige folk of singer/songwriter) gepraat die het heerijk vonden dat het publiek hier vaak zo stil is, itt tot veel andere landen.
Probleem ligt vooral bij een aantal zaaltjes volgens mij.
0
geplaatst: 9 maart 2010, 17:20 uur
Soms ligt het ook wel aan de programmering. Ik weet nog Gravenhurst alleen met akoestische gitaar als voorprogramma van Maximo Park. Iedereen stond te wachten om te pogo-en en te feesten en dan krijg je de (overigens prachtige) breekbare muziek van Gravenhurst. Niet dat het schandalig harde volume van het publiek toen goed te praten is, maar het is wel vragen om problemen natuurlijk.
0
geplaatst: 9 maart 2010, 17:33 uur
Inderdaad, maar dan ligt het probleem dus ook bij de zaal. En bij paradiso is er ook vaak publiek dat na afloop van een concert in de grote zaal nog even gezellig met een biertje na gaat praten in de kleine zaal. 

0
geplaatst: 9 maart 2010, 17:44 uur
Rotown heeft wel eens optredens gehad waar expliciet gemeld werd dat het stil moest zijn en dat verliep dan heel goed. Dat moeten ze dus gewoon vaker doen.
De bar staat daar ook te centraal en als die open blijft is ook het personeel niet te beroerd om ruw om te gaan met allerlei geluiden (rinkelende flessen en zo).
Maar het is waar dat men daar graag ouwehoert.
De bar staat daar ook te centraal en als die open blijft is ook het personeel niet te beroerd om ruw om te gaan met allerlei geluiden (rinkelende flessen en zo).
Maar het is waar dat men daar graag ouwehoert.
0
paranoidandroid
geplaatst: 10 maart 2010, 20:18 uur
ik heb mensen door Leonard Cohen heen horen blaten, dus dit verbaast me niets. Daarnaast zijn de meeste mensen ook gewoon verschrikkelijk.
0
geplaatst: 10 maart 2010, 22:02 uur
paranoidandroid schreef:
Daarnaast zijn de meeste mensen ook gewoon verschrikkelijk.
Daarnaast zijn de meeste mensen ook gewoon verschrikkelijk.
Dat werpt een nieuw licht op je nick.

0
geplaatst: 11 maart 2010, 16:51 uur
Vorig jaar naar Keith Jarret geweest in het paleis van schone kunsten in Brussel. Voor dat optreden kwam iemand op om te zeggen dat Jarret het niet ging apprecieren als er o.a. gehoest werd tijdens zijn performance. Ondanks het feit dat hij eens midden in een nummer pist van podium liep omdat er iemand had gehoest was het muisstil in de zaal. Ik denk als je dat voor het optreden beleefd vraagt en als artiest even van podium gaat bij teveel lawaai, je al veel effect gaat hebben.
0
geplaatst: 11 maart 2010, 17:07 uur
Dus als hij zijn dag niet heeft en het publiek is bovengemiddeld verkouden wordt er zelfs helemaal niet meer gespeeld? Je kan ook doorslaan. Raar mannetje die Jarret die ook nog eens met twee maten meet aangezien hij zelf nogal de neiging heeft onfraai door zijn eigen muziek the hmpfen... dan zou het publiek eigenlijk ook moeten weglopen. Take that!
Dit is niet meer redelijk, maar op een hele nare manier over-perfectionistisch. Er moest zeker wel hard geklapt worden na elk nummer...
Dit is niet meer redelijk, maar op een hele nare manier over-perfectionistisch. Er moest zeker wel hard geklapt worden na elk nummer...
0
geplaatst: 13 maart 2010, 23:33 uur
Haha, Tweedy is de man! Zoiets lijkt mij ook een effectievere methode om het schorriemorrie te laten zwijgen dan wat Tindersticks doet. Dat, of een Axl Rose sprong bovenop het pratende publiek.
0
geplaatst: 24 mei 2010, 12:53 uur
Gisteren tijdens Avishai Cohen op het Jazz Festival Middelburg was het weer eens raak een hele groep die zijn hun mond weer eens niet konden houden zeer irritant vooral tijdens de ruistige stukken
. (waarschijnlijk vrij kaarten gekregen)
. (waarschijnlijk vrij kaarten gekregen)* denotes required fields.