Muziek / MusicMeter Live! / Iron Maiden - The Final Frontier tour
zoeken in:
0
geplaatst: 10 juni 2010, 11:09 uur
De Set list.
01.The Wicker Man
02.The Ghost of the Navigator
03.Brighter Than a Thousand Suns
04.El Dorado
05.Paschendale
06.The Reincarnation of Benjamin Breeg
07.These Colours Don't Run
08.Blood Brothers
09.Wildest Dreams
10.No More lies
11.Brave New World
12.Fear of the Dark
13.Iron Maiden
Encore:
14.Number of the Beast
15.Hallowed Be Thy Name
16.Running Free
01.The Wicker Man
02.The Ghost of the Navigator
03.Brighter Than a Thousand Suns
04.El Dorado
05.Paschendale
06.The Reincarnation of Benjamin Breeg
07.These Colours Don't Run
08.Blood Brothers
09.Wildest Dreams
10.No More lies
11.Brave New World
12.Fear of the Dark
13.Iron Maiden
Encore:
14.Number of the Beast
15.Hallowed Be Thy Name
16.Running Free
0
geplaatst: 10 juni 2010, 11:15 uur
Leuke setlist. Jammer dat er weinig gespeeld wordt van het oudere werk maar daar hebben ze net een hele tour voor afgerond. dus begrijpelijk dat ze zich meer concentreren op nieuwer werk.
Geweldig dat Ghost of the navigator en Paschendale weer gespeeld gaan worden!
Geweldig dat Ghost of the navigator en Paschendale weer gespeeld gaan worden!
0
geplaatst: 10 juni 2010, 11:49 uur
Cool, zitten een groot aantal nummers bij die ik nog niet live heb meegemaakt. Jammer genoeg komen ze niet in België 

0
geplaatst: 10 juni 2010, 11:57 uur
0
geplaatst: 10 juni 2010, 11:59 uur
Vind het op zich geen probleem dat ze meer van het nieuwere werk laten horen, wellicht weer leuk voor een nieuwe live cd die ongetwijfeld eraan zit te komen. Van het oudere werk hebben we al genoeg livealbums...
@ metalfist
Ze komen toch op Pukkelpop?
@ metalfist
Ze komen toch op Pukkelpop?
0
geplaatst: 10 juni 2010, 12:07 uur
Tegen de tijd dat ze in Belgie gaan spelen zal er wel een nieuwe set list zijn waar wat meer nieuwe nummers op staan. De nieuwe plaat is dan ook uit.
0
geplaatst: 10 juni 2010, 12:22 uur
Dat zit er natuurlijk dik in, vind ik alleen maar beter! Ben altijd wel benieuwd als ik een album koop hoe de nummers live klinken. Maiden kennende wordt het weer smullen!
0
geplaatst: 10 juni 2010, 13:01 uur
Aardige setlist, leuk om na 5 jaar ook weer nummers van Dance of Death en Brave New World te mogen horen
Al had ik graag wat andere nummers gehoord van die albums, iedereen heeft zo zijn favorieten. En hoeveel bands van deze status en deze leeftijd kunnen het nog maken om met een setlist aan te komen met bijna alleen maar nummers van de afgelopen tien jaar? Respect!
Ik ga ze 14-8 op Sziget zien, ben benieuwd hoe de setlist er dan uitziet. Maiden heeft niet snel de neiging om dat aan te passen. Misschien dat ze tegen die tijd inderdaad meer materiaal van het nieuwe album spelen.
The Wicker Man, Dallas 09/06/10
Al had ik graag wat andere nummers gehoord van die albums, iedereen heeft zo zijn favorieten. En hoeveel bands van deze status en deze leeftijd kunnen het nog maken om met een setlist aan te komen met bijna alleen maar nummers van de afgelopen tien jaar? Respect!Ik ga ze 14-8 op Sziget zien, ben benieuwd hoe de setlist er dan uitziet. Maiden heeft niet snel de neiging om dat aan te passen. Misschien dat ze tegen die tijd inderdaad meer materiaal van het nieuwe album spelen.
The Wicker Man, Dallas 09/06/10
0
geplaatst: 10 juni 2010, 17:24 uur
Maakt nu wat mee... Hoe is het in godsnaam mogelijk dat ik hier over heb gezien, eens kijken of er nog ticketten zijn.
edit: Maiden, Seasick Steve, Queens of the Stone Age, Mumford & Sons, ... Daar moet ik toch zien te geraken. Bedankt voor de tip!
edit: Maiden, Seasick Steve, Queens of the Stone Age, Mumford & Sons, ... Daar moet ik toch zien te geraken. Bedankt voor de tip!
0
geplaatst: 10 juni 2010, 21:20 uur
Verassende set list! Gaaf dat Blood Brothers wordt gespeeld, mijn favo. nummer van Brave new World. Als straks het nieuwe album uit is zal de set list er inderdaad wel wat anders uit zien. Hopelijk nog wat vergeten classics erbij zoals bijvoorbeeld, From here te Enernity, Still Life, of Tailgunner. Hopelijk komen ze ( wat ik eigenlijk wel verwacht ) dan volgend jaar naar Nederland.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 10 juni 2010, 21:31 uur
Intro van Gustav Holst: Mars, The Bringer of War. Volgens mij hetzelfde intro als op Loudness - Live Loud Alive uit 1983.
0
geplaatst: 12 juni 2010, 23:49 uur
BTATS en Paschendale zijn gister helaas gewisseld voor DoD en Wratchchild, niet echt een verbetering imo. Gelukkig blijft er nog genoeg moois over.
Heb mijn dagticket voor pukkelpop nu ook binnen, maar Maiden de dagafsluiter is: de donderdagline-up is de 75 euro zeker waard!
Heb mijn dagticket voor pukkelpop nu ook binnen, maar Maiden de dagafsluiter is: de donderdagline-up is de 75 euro zeker waard!
0
geplaatst: 26 november 2010, 19:32 uur
In Muziek > MusicMeter Live! > Iron Maiden - The Final Frontier world tour 2011.:
Aankomend jaar gaat de Britse Heavy Metal legende Iron Maiden van start met
het vervolg van The Final Frontier world tour.
De band zal rond reizen met hun eigen vliegtuig Ed Froce One.
Onder het motto van around the world in 66 days.
De dichtst bij zijnde datums (tot nu toe):
29 Mei : Konig Pilsener Arena, Oberhausen. (De)
8 Juni: Gelredome, Arnhem.
Zelf ga ik naar deze twee data's.
De tour is nog niet helemaal compleet, dus er komen
nog meer optredens.
Meer info: http://www.ironmaiden.com
Aankomend jaar gaat de Britse Heavy Metal legende Iron Maiden van start met
het vervolg van The Final Frontier world tour.
De band zal rond reizen met hun eigen vliegtuig Ed Froce One.
Onder het motto van around the world in 66 days.
De dichtst bij zijnde datums (tot nu toe):
29 Mei : Konig Pilsener Arena, Oberhausen. (De)
8 Juni: Gelredome, Arnhem.
Zelf ga ik naar deze twee data's.
De tour is nog niet helemaal compleet, dus er komen
nog meer optredens.
Meer info: http://www.ironmaiden.com
0
geplaatst: 28 februari 2011, 20:49 uur
Het tweede deel van de FFT world tour loopt inmiddels.
Huidige setlist:
Satellite 15...The Final Frontier.
El Dorado.
2 Minutes to Midnight.
The Talisman.
Coming Home.
Dance of Death.
The Trooper.
The Wicker Man.
Blood Brothers.
When the Wild Wind Blows.
The Evil That Men Do.
Fear Of The Dark.
Iron Maiden.
-----------------------------
The Number of the Beast.
Hallowed Be Thy Name.
Running Free.
Huidige setlist:
Satellite 15...The Final Frontier.
El Dorado.
2 Minutes to Midnight.
The Talisman.
Coming Home.
Dance of Death.
The Trooper.
The Wicker Man.
Blood Brothers.
When the Wild Wind Blows.
The Evil That Men Do.
Fear Of The Dark.
Iron Maiden.
-----------------------------
The Number of the Beast.
Hallowed Be Thy Name.
Running Free.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 maart 2011, 12:19 uur
Hm, beter dan die eerste setlist. Daar kon ik na het eerste nummer naar de wc gaan en bij de elfde weer terugkomen.
Niet dat ik naar Iron Maiden ga. Ben niet zo'n liefhebber van Bruce en Nico, en met later werk heb ik niets. Behoorlijk duur ook.
Niet dat ik naar Iron Maiden ga. Ben niet zo'n liefhebber van Bruce en Nico, en met later werk heb ik niets. Behoorlijk duur ook.
0
geplaatst: 29 mei 2011, 16:42 uur
Zo straks naar Oberhausen, kan niet wachten tot "Doctor Doctor "word ingezet.
Up the Irons!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Up the Irons!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0
geplaatst: 9 juni 2011, 08:25 uur
Het was te gek!!!
Wat mij betreft het hoogtepunt: Dance of death.
Wat mij betreft het hoogtepunt: Dance of death.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 9 juni 2011, 09:32 uur
Was 't eigenlijk druk? Ik had 's middags pas twee Maiden shirts gesignaleerd toen ik in Arnhem was. Meestal zie je hele gangs rondlopen.
0
geplaatst: 9 juni 2011, 11:31 uur
Het was volle bak en het stikte van de Maiden shirts. Kon het niet later er zelf ook eentje aan te schaffen.
Prima concert overigens.
Prima concert overigens.
0
ClassicRocker
geplaatst: 9 juni 2011, 11:36 uur
De opkomst was met 15.000 uitzinnige metalheads niet slecht voor een woensdagavond. De arena was goed gevuld, de tribune tegenover het podium afgesloten en de overige tribunes zaten halfvol. Ik stond op tweede ring, schuin tegenover het podium aan de linkerkant, en had zodoende alle ruimte om te zingen, schreeuwen, dansen en springen. De sfeer was geweldig, de muziek nog beter!
Hoogtepunt was het epische, emotionele en indringende Blood Brothers, voorafgegaan door een speech van Bruce waarin hij vertelde dat Maiden wereldwijd optreed, de band er is voor iedereen, ongeacht iemands etnische, culturele en religieuze achtergrond, en fans waar ook ter wereld opriep tot broederschap. Iets dat op mijn ondubbelzinnige instemming kan rekenen.
WE'RE ALL BLOOD BROTHERS AND UP THE IRONS FROM ROTTERDAM!!!
Hoogtepunt was het epische, emotionele en indringende Blood Brothers, voorafgegaan door een speech van Bruce waarin hij vertelde dat Maiden wereldwijd optreed, de band er is voor iedereen, ongeacht iemands etnische, culturele en religieuze achtergrond, en fans waar ook ter wereld opriep tot broederschap. Iets dat op mijn ondubbelzinnige instemming kan rekenen.
0
geplaatst: 9 juni 2011, 11:47 uur
Bij Iron Maiden - The Final Frontier (2010):
Eén van de hoogtepunten van het concert van Maiden gisteravond was When the Wild Wind Blows. En juist live klonk deze versie vol power en snelheid wel degelijk als heavy metal. Wat een geweldig sterke uitvoering was dat zeg, (nog) beter dan op het album.
Van dit album gingen de titelsong en Eldorado enigzins de mist in door het slechte geluid aan het begin van het concert. Het klonk veel te schel en je hoorde haast geen bas en een blikken drum.
Ik ben dan ook gelijk een paar vakken naar voren gelopen: ik had gezien dat daar nog een paar plekken waren. Daar was het geluid iets beter. Bruce ging vervolgens 2x heel uitgebreid praten, volgens mij met de bedoeling om tijd te winnen en het geluid te verbeteren. Dat lukte ook: toen When the Wild Wind Blows werd gespeeld klonk het heel redelijk gelukkig.
Vervolgens een super sfeervol ijzersterk concert: de band had er veel zin in. En als het publiek (ruim 22.000 man vertelde een steward mij) dan los komt, heb je een supersfeer. Mooi om op dat veld te kijken dan!
Eén van de hoogtepunten van het concert van Maiden gisteravond was When the Wild Wind Blows. En juist live klonk deze versie vol power en snelheid wel degelijk als heavy metal. Wat een geweldig sterke uitvoering was dat zeg, (nog) beter dan op het album.
Van dit album gingen de titelsong en Eldorado enigzins de mist in door het slechte geluid aan het begin van het concert. Het klonk veel te schel en je hoorde haast geen bas en een blikken drum.
Ik ben dan ook gelijk een paar vakken naar voren gelopen: ik had gezien dat daar nog een paar plekken waren. Daar was het geluid iets beter. Bruce ging vervolgens 2x heel uitgebreid praten, volgens mij met de bedoeling om tijd te winnen en het geluid te verbeteren. Dat lukte ook: toen When the Wild Wind Blows werd gespeeld klonk het heel redelijk gelukkig.
Vervolgens een super sfeervol ijzersterk concert: de band had er veel zin in. En als het publiek (ruim 22.000 man vertelde een steward mij) dan los komt, heb je een supersfeer. Mooi om op dat veld te kijken dan!
0
ClassicRocker
geplaatst: 9 juni 2011, 11:51 uur
When The Wild Wind Blows. 
Onbetwist hoogtepunt was echter het epische, emotionele en indringende Blood Brothers, voorafgegaan door een speech van Bruce waarin hij vertelde dat Maiden wereldwijd optreed, de band er is voor iedereen, ongeacht iemands etnische, culturele en religieuze achtergrond, en fans waar ook ter wereld opriep tot broederschap. Iets dat op mijn ondubbelzinnige instemming kan rekenen.

Onbetwist hoogtepunt was echter het epische, emotionele en indringende Blood Brothers, voorafgegaan door een speech van Bruce waarin hij vertelde dat Maiden wereldwijd optreed, de band er is voor iedereen, ongeacht iemands etnische, culturele en religieuze achtergrond, en fans waar ook ter wereld opriep tot broederschap. Iets dat op mijn ondubbelzinnige instemming kan rekenen.
0
geplaatst: 9 juni 2011, 12:01 uur
Hmm een extra cursusje topografie voor deze piloot zou geen overbodige luxe zijn.
0
geplaatst: 9 juni 2011, 12:02 uur
Wat een teri*ng vet concert was dat zeg! Ben helemaal uit me dak gegaan op t veld! Vond die sneer van Bruce naar degenen die op de tribunes zaten wel grappig
Ik zat anderhalve week terug bij rush op de tribune en ik heb er echt een BLOEDHEKEL aan...Plus het geluid is vaak dan een stuk minder.
Inderdaad, het begin ging niet helemaal goed, maar daarna ging het echt los en was het een fantastisch feestje! Mede door een haperende auto was ik pas kwart voor 3 thuis, maar het was het waard!
When the wild wind blows was inderdaad NOG beter dan de versie op deze cd.
Ik zat anderhalve week terug bij rush op de tribune en ik heb er echt een BLOEDHEKEL aan...Plus het geluid is vaak dan een stuk minder.Inderdaad, het begin ging niet helemaal goed, maar daarna ging het echt los en was het een fantastisch feestje! Mede door een haperende auto was ik pas kwart voor 3 thuis, maar het was het waard!
When the wild wind blows was inderdaad NOG beter dan de versie op deze cd.
0
geplaatst: 9 juni 2011, 12:31 uur
richiedoom schreef:
Vond die sneer van Bruce naar degenen die op de tribunes zaten wel grappig
.
Vond die sneer van Bruce naar degenen die op de tribunes zaten wel grappig
. Hij had liever lege plekken gezien?
0
geplaatst: 9 juni 2011, 13:10 uur
ClassicRocker schreef:
Zei Dickinson dat om Herman Brood te eren?
0
MindRuler
geplaatst: 9 juni 2011, 13:35 uur
Ik moet het al 8 jaar stellen zonder live optreden van Maiden.
Ook dit jaar zal ik ze niet zien, ondanks dat ze op Werchter spelen.
Noem me een conservatieve suffe Belg: ik zie Maiden het liefste in een zaal ipv op een festival
omdat het geluid daar beter tot z'n recht komt. Tevens zijn het in een zaalshow allemaal fans terwijl je op een festival allerlei muziekfans aantreft.
Erg leuke setlist waarvan de nadruk lijkt te liggen op de reünie-platen.
M.a.w. jouw favoriete albums zijn de eerste twee?
Ook dit jaar zal ik ze niet zien, ondanks dat ze op Werchter spelen.
Noem me een conservatieve suffe Belg: ik zie Maiden het liefste in een zaal ipv op een festival
omdat het geluid daar beter tot z'n recht komt. Tevens zijn het in een zaalshow allemaal fans terwijl je op een festival allerlei muziekfans aantreft.
Erg leuke setlist waarvan de nadruk lijkt te liggen op de reünie-platen.
Stijn_Slayer schreef:
Ben niet zo'n liefhebber van Bruce en Nico
Ben niet zo'n liefhebber van Bruce en Nico
M.a.w. jouw favoriete albums zijn de eerste twee?

0
geplaatst: 9 juni 2011, 13:42 uur
nee hij zei 'do you actually pay extra to get your bottoms crucified on a chair?' Hij had denk ik gewoon liever gehad dat iedereen ging staan ipv te blijven zitten bij een show van iron maiden. Ik zat bij rush op de tribune en ik was echt jaloers op de mensen op het veld. Bij een rockconcert hoor je toch eigenlijk gewoon te staan? (Tenzij je natuurlijk fysieke klachten hebt.)
* denotes required fields.