Muziek / MusicMeter Live! / Iron Maiden - The Final Frontier tour
zoeken in:
0
MindRuler
geplaatst: 9 juni 2011, 13:45 uur
Ach, dat is typisch Bruce. Zijn rants dien je altijd met een kilo keukenzout te nemen. 
Heb deze trouwens met een halfje verhoogd.

Heb deze trouwens met een halfje verhoogd.
0
geplaatst: 9 juni 2011, 13:47 uur
Ik mijd stadionconcerten ook tegenwoordig. Niet de ideale setting in mijn beleving. Festivals heb ik ook wel gezien. Ik ga niet meer in de modder stampen. Die tijd heb ik gehad.
Den Bosch in 2006 vond ik wel erg gezellig. Ook vrij groot, maar wel gezellig.
Den Bosch in 2006 vond ik wel erg gezellig. Ook vrij groot, maar wel gezellig.
0
geplaatst: 9 juni 2011, 14:37 uur
Ach ja, hij moet zelf natuurlijk de hele tijd staan. Die ouwe is gewoon jaloers! 
Deze oude man zit inmiddels, vroeger stond ik altijd. Ik kijk nu liever naar zo'n fraai veld wat uit zijn pan gaat.

Deze oude man zit inmiddels, vroeger stond ik altijd. Ik kijk nu liever naar zo'n fraai veld wat uit zijn pan gaat.
0
geplaatst: 9 juni 2011, 20:21 uur
Ik heb mij prima vermaakt en een band gezien die er nog steeds ontzettend veel lol aan beleven en weten hoe ze het publiek moeten bespelen.
Het openingsnummer is op cd al niet erg snel, maar nu werd het nog een tempo lager gespeeld volgens mij en het was jammer dat dit nummer en vooral El Dorado te kampen hadden met slechter geluid. When the wild wind blows vond ik live duidelijk beter dan op cd waar ik er niet echt kapot van ben. Over die ouwe gesproken, toch wel knap dat hij iedere keer the Talismen uit zijn strot probeert te krijgen tijdens deze tour, want dat lijkt mij echt een lastig nummer om te zingen. Toen ik begin van de tour hoorde dat ze dit nummer zouden spelen had ik eigenlijk verwacht dat ze het na een paar concerten zouden schrappen.
Hoogtepunten voor mij waren echter Coming home en Dance of death.
Het openingsnummer is op cd al niet erg snel, maar nu werd het nog een tempo lager gespeeld volgens mij en het was jammer dat dit nummer en vooral El Dorado te kampen hadden met slechter geluid. When the wild wind blows vond ik live duidelijk beter dan op cd waar ik er niet echt kapot van ben. Over die ouwe gesproken, toch wel knap dat hij iedere keer the Talismen uit zijn strot probeert te krijgen tijdens deze tour, want dat lijkt mij echt een lastig nummer om te zingen. Toen ik begin van de tour hoorde dat ze dit nummer zouden spelen had ik eigenlijk verwacht dat ze het na een paar concerten zouden schrappen.
Hoogtepunten voor mij waren echter Coming home en Dance of death.
0
geplaatst: 9 juni 2011, 21:20 uur
Coming Home van dit album klonk inderdaad niet verkeerd. Maar Fear of the Dark, When the Wild Wind Blows (ook van The Final Frontier) en Hallowed Be Thy Name waren voor mij echt briljant uitgevoerd. Veel beter kun je het met een rockconcert echt niet krijgen.
0
geplaatst: 9 juni 2011, 21:30 uur
Ontzettend Gaaf concert van een Band die er echt zin in had, even als het publiek en mijzelf.
was de eerste keer dat ik er bij kon zijn, en heb me prima vermaakt.
het Enige jammer vond ik dat Pashendale niet gespeeld werd, en ipv El Dorado hadden ze wat mij betreft Starblind mogen inzetten.
was de eerste keer dat ik er bij kon zijn, en heb me prima vermaakt.
het Enige jammer vond ik dat Pashendale niet gespeeld werd, en ipv El Dorado hadden ze wat mij betreft Starblind mogen inzetten.
0
geplaatst: 9 juni 2011, 22:48 uur
west schreef:
Coming Home van dit album klonk inderdaad niet verkeerd. Maar Fear of the Dark, When the Wild Wind Blows (ook van The Final Frontier) en Hallowed Be Thy Name waren voor mij echt briljant uitgevoerd. Veel beter kun je het met een rockconcert echt niet krijgen.
Maar toch blijf ik het jammer vinden dat ze bij de oudere nummers altijd voor hetzelfde kiezen. Iedereen zou ook uit zijn dak gaan als ze bijvoorbeeld infinite dreams eens zouden spelen i.p.v. the evil that men do.Coming Home van dit album klonk inderdaad niet verkeerd. Maar Fear of the Dark, When the Wild Wind Blows (ook van The Final Frontier) en Hallowed Be Thy Name waren voor mij echt briljant uitgevoerd. Veel beter kun je het met een rockconcert echt niet krijgen.
0
geplaatst: 9 juni 2011, 23:12 uur
Ja, bij dat nummer ben ik bier gaan halen. Aan de andere kant: Iron Maiden (het nummer) vond ik wel weer erg lekker. Ik vond het wel een mooie setlist: goed in balans. Something old, something new.... 

0
geplaatst: 9 juni 2011, 23:15 uur
Prima concert! Dik tevreden over de setlist. De final frontier intro kon mij alleen wat minder boeien. Is net wat te eentonig en lang voor een live optreden.
Verder viel er weinig te klagen. Leuk om nummers als the final frontier, el dorado, comming home, the talisman en when the wild wind blows live te horen. Met name Comming home en the talisman vond ik live erg goed klinken.
Uiteraard was het podium ook weer mooi aangekleed. De achtergrond wisselde bij (bijna) ieder nummer. En natuurlijk gaf ook eddie acte de presence. Later verscheen ook nog een gigantische eddie achter het podium. Zag er erg mooi uit, dat terwijl ik de art van het album the final frontier weinig aan vind.
Het voorprogramma met Rise to remain vond ik tegenvallend. Past niet echt bij Iron Maiden die band.
Verder viel er weinig te klagen. Leuk om nummers als the final frontier, el dorado, comming home, the talisman en when the wild wind blows live te horen. Met name Comming home en the talisman vond ik live erg goed klinken.
Uiteraard was het podium ook weer mooi aangekleed. De achtergrond wisselde bij (bijna) ieder nummer. En natuurlijk gaf ook eddie acte de presence. Later verscheen ook nog een gigantische eddie achter het podium. Zag er erg mooi uit, dat terwijl ik de art van het album the final frontier weinig aan vind.
Het voorprogramma met Rise to remain vond ik tegenvallend. Past niet echt bij Iron Maiden die band.
0
geplaatst: 9 juni 2011, 23:17 uur
Rise To Remain... Is dat niet de band met de zoon van Dickinson?
0
geplaatst: 10 juni 2011, 09:30 uur
Edwynn schreef:
Yep. Ik moet zeggen dat zij nog veel last hadden van het slechte geluid, wat pas na het derde nummer van Maiden stukken beter werd.
0
geplaatst: 10 juni 2011, 12:19 uur
Ah nu snap ik de link met Iron Maiden ook wat beter. Het kan inderdaad zo zijn dat het slechte geluid mee heeft gespeeld, daar had Maiden bij de nummers Final Frontier een El Dorado inderdaad ook last van.
Instrumentaal klonk het bij Rise to Remain allemaal wel aardig. Las net dat de mannen pas in de loop van dit jaar hun eerste album gaan uitbrengen.
Instrumentaal klonk het bij Rise to Remain allemaal wel aardig. Las net dat de mannen pas in de loop van dit jaar hun eerste album gaan uitbrengen.
0
geplaatst: 10 juni 2011, 13:12 uur
Veel positieve geluiden hier. Ik vond het toch echt wat minder. Het spetterde zelden. Neem The Trooper, dit is toch een kraker van jewelste, maar ik vond het een erg matige uitvoering. Ik heb ook weinig spetterende gitaarduels gezien. Het voelde allemaal plichtmatig. Mijn favoriten van de avond waren Blood Brothers, Where The Wild Wind Blows, Coming Home, Iron Maiden, The Evil That Men Do. Natuurlijk zijn Number of the Beast, Dance of Death en vooral Hallowed Be Thy Name fantastich, maar bij laatstgenoemde werd wel ernstig duidelijk dat de jaren gezorgd hebben voor de nodige sleet op de stem van Bruce, Number heb ik menigmaal overtuigender gebracht zien worden en bij Dance of Death ontbrak voor mij de magie die het op het album wel heeft. En dat het publiek massaal meedoet met Fear of the Dark is inmiddels ook al wel bekend. Sowieso vind ik dat het Maidenpubliek voor een groot deel bestaat uit klapvee. Zodra er een hit komt veert de boel op om daarna weer rustig door te gaan met hopen op de volgende bekende knijter.
Slecht was het zeker niet. Het enthousiasme van de heren werkt altijd aanstekelijk. Maar legendarisch? Nee, zeker niet. Het zegt mij genoeg dat mijn beste nummers van de avond uit recent werk bestaan. Want zeker het laatste album is toch niet bepaald een hoogtepunt in het oeuvre van de ijzeren maagd.
Slecht was het zeker niet. Het enthousiasme van de heren werkt altijd aanstekelijk. Maar legendarisch? Nee, zeker niet. Het zegt mij genoeg dat mijn beste nummers van de avond uit recent werk bestaan. Want zeker het laatste album is toch niet bepaald een hoogtepunt in het oeuvre van de ijzeren maagd.
0
geplaatst: 10 juni 2011, 21:29 uur
Heb zeer genoten afgelopen Woensdag. M'n 7de Maiden concert en 2de van dit jaar. Vorige week in Oberhausen hadden we zit plaatsen nu staan. Konden mooi in het voorvak waardoor
ik m'n helden weer van dichtbij (net als in Assen) kon zien. De set list vindt ik persoonlijk prima mooi afwisselend van oud en nieuw spul. Met name When the Wild Wind Blows doet het live erg goed! Wat mij betreft is dit een nieuwe Maiden classic. Up the Irons!!!
En nu maar wachten tot dat ze weer deze kant op komen, maar denk dat het nog wel effe kan duren.
ik m'n helden weer van dichtbij (net als in Assen) kon zien. De set list vindt ik persoonlijk prima mooi afwisselend van oud en nieuw spul. Met name When the Wild Wind Blows doet het live erg goed! Wat mij betreft is dit een nieuwe Maiden classic. Up the Irons!!!
En nu maar wachten tot dat ze weer deze kant op komen, maar denk dat het nog wel effe kan duren.
0
ClassicRocker
geplaatst: 11 juni 2011, 11:03 uur
Etiul schreef:
Sowieso vind ik dat het Maidenpubliek voor een groot deel bestaat uit klapvee. Zodra er een hit komt veert de boel op om daarna weer rustig door te gaan met hopen op de volgende bekende knijter.
Sowieso vind ik dat het Maidenpubliek voor een groot deel bestaat uit klapvee. Zodra er een hit komt veert de boel op om daarna weer rustig door te gaan met hopen op de volgende bekende knijter.
Weet jij een band die structureel voor meer dan een paar honderd man speelt en wier publiek niet voor een groot deel bestaat uit klapvee? Ik niet!
Hoe je het ook wendt of keert, de periode '82-'89 is de meest legendarische Maiden-era en goed voor de meeste klassiekers. Logisch dus dat pas bij het derde nummer, 2 Minutes To Midnight, de eerste superbekende knijter, het hele stadion voor het eerst explodeerde. Om dit bij de overige superbekende knijters nog eens dunnetjes over te doen.
Desalniettemin was de sfeer ook bij het minder bekende werk dik in orde. Bovendien, als het even nodig is zweept masterperformer Dickinson of mascotte Eddie het publiek op vakkundige wijze op en staat de hele boel binnen no time weer op z'n kop. Nee, voor mij is Maiden met haar overweldigende live-reputatie absoluut niet door het ijs gezakt. Integendeel, ik heb genoten woensdagavond, écht genoten.
0
geplaatst: 11 juni 2011, 11:29 uur
ClassicRocker schreef:
Weet jij een band die structureel voor meer dan een paar honderd man speelt en wier publiek niet voor een groot deel bestaat uit klapvee? Ik niet!
Hoe je het ook wendt of keert, de periode '82-'89 is de meest legendarische Maiden-era en goed voor de meeste klassiekers. Logisch dus dat pas bij het derde nummer, 2 Minutes To Midnight, de eerste superbekende knijter, het hele stadion voor het eerst explodeerde. Om dit bij de overige superbekende knijters nog eens dunnetjes over te doen.
Desalniettemin was de sfeer ook bij het minder bekende werk dik in orde. Bovendien, als het even nodig is zweept masterperformer Dickinson of mascotte Eddie het publiek op vakkundige wijze op en staat de hele boel binnen no time weer op z'n kop. Nee, voor mij is Maiden met haar overweldigende live-reputatie absoluut niet door het ijs gezakt. Integendeel, ik heb genoten woensdagavond, écht genoten.
(quote)
Helemaal mee eens, natuurlijk was Assen 2008 beter: The setlist van die tour, de plek was bijzonder en het was schitterend weer. Maar dat er afgelopen woensdag geen waardering was de nieuwere nummers......dat is zeker niet het geval. Ik heb mijn longen uit mijn lijf geschreeuwd bij Dance of death en was onder de indruk van when the wild wind blows
0
ClassicRocker
geplaatst: 13 juni 2011, 08:53 uur
De live-uitvoeringen van de nummers van The Final Frontier afgelopen woensdag vormen inderdaad bepaald geen anti-reclame voor het album.
When the Wild Wind Blows vond ik al het hoogtepunt van het album, maar is voor mij vanaf afgelopen woensdag een instant Maiden-klassieker. Dat het maar op menig setlist van toekomstige tour terug mag keren!
When the Wild Wind Blows vond ik al het hoogtepunt van het album, maar is voor mij vanaf afgelopen woensdag een instant Maiden-klassieker. Dat het maar op menig setlist van toekomstige tour terug mag keren!
0
geplaatst: 14 juni 2011, 21:48 uur
Na vele Maiden concerten was het weer een feest!,, ( bij mijn eerste stonden ze in het voorprogramma van de Scorpions" )
Ik vond ze weergaloos in Arnhem , een van de beste shows ooit.
( teminste wat deez ouwere jongere kan herineren )
Grt peter
Ik vond ze weergaloos in Arnhem , een van de beste shows ooit.
( teminste wat deez ouwere jongere kan herineren )
Grt peter
* denotes required fields.