Muziek / MusicMeter Live! / dEUS LIVE
zoeken in:
0
Wat_Jij_Wil
geplaatst: 16 oktober 2005, 20:34 uur
Moet ik me nog zorgen gaan maken voor dinsdag in de Paradiso?
0
geplaatst: 16 oktober 2005, 20:37 uur
Wat_Jij_Wil schreef:
Nee die gaat gewoon door voorlopig, check www.deus.be[/url]
0
geplaatst: 16 oktober 2005, 21:11 uur
lebowski schreef:
wegens stemproblemen van de barman
wegens stemproblemen van de barman
LOL!

Zal trouwens ook even wat berichtjes bij Pocket Revolution hierheen verplaatsen.
0
geplaatst: 18 oktober 2005, 00:18 uur
Wooohooo!
Krijg net een SMSje van een collega dat hij een kaartje voor me over heeft voor Paradiso!
Yes! Yes! Yes!
Krijg net een SMSje van een collega dat hij een kaartje voor me over heeft voor Paradiso!
Yes! Yes! Yes!
0
Wat_Jij_Wil
geplaatst: 18 oktober 2005, 13:37 uur
Paradiso ook verzet 
The band on tour
21.10.2005 Nighttown Rotterdam (Holland)
22.10.2005 den Atelier Luxembourg-City (Luxembourg)
23.10.2005 Tivoli Utrecht (Holland) (rescheduled date)
24.10.2005 Oosterpoort Groningen (Holland) (rescheduled date)
25.10.2005 Paradiso Amsterdam (Holland) (rescheduled date)

The band on tour
21.10.2005 Nighttown Rotterdam (Holland)
22.10.2005 den Atelier Luxembourg-City (Luxembourg)
23.10.2005 Tivoli Utrecht (Holland) (rescheduled date)
24.10.2005 Oosterpoort Groningen (Holland) (rescheduled date)
25.10.2005 Paradiso Amsterdam (Holland) (rescheduled date)
0
geplaatst: 18 oktober 2005, 19:04 uur
Zachary Glass schreef:
Dat kan toch geen probleem zijn?
(quote)
Dat kan toch geen probleem zijn?

Oja? Voorlopig heb ik troost gevonden in de cd

0
geplaatst: 19 oktober 2005, 16:24 uur
hoi
ik wil erg graag naar dEUS in paradiso, volgende week dinsdag.
ik heb een kaartje voor de effenaar volgende week donderdag, maar ik kan dan echt niet. (optreden is verzet)
wie wil er ruilen, of heeft in ieder geval een kaartje (of twee) voor paradiso te koop?
niels
ik wil erg graag naar dEUS in paradiso, volgende week dinsdag.
ik heb een kaartje voor de effenaar volgende week donderdag, maar ik kan dan echt niet. (optreden is verzet)
wie wil er ruilen, of heeft in ieder geval een kaartje (of twee) voor paradiso te koop?
niels
0
geplaatst: 19 oktober 2005, 16:24 uur
Vervelend allemaal hoor. Ik hoop maar dat vrijdag in Nighttown wel gewoon doorgaat!
0
geplaatst: 22 oktober 2005, 01:25 uur
Bij dEUS - Worst Case Scenario (1994):
Bij Suds & Soda Live in Nighttown vanavond kolkte de zaal: wat een hoogtepunt!!!!!!!
Bij Suds & Soda Live in Nighttown vanavond kolkte de zaal: wat een hoogtepunt!!!!!!!
0
geplaatst: 22 oktober 2005, 01:38 uur
Terug uit Nighttown: nog in een roes, dus geen uitgebreid verslag nu.
Ik heb dEUS vaak live gezien, maar dit was echt heel erg goed. Mauro is een aanwinst van jewelste.
Geweldige show!!!!!
Veel hoogtepunten, maar (zoals wel vaker) was Suds & Soda dat deze keer helemaal......
Ik heb dEUS vaak live gezien, maar dit was echt heel erg goed. Mauro is een aanwinst van jewelste.
Geweldige show!!!!!
Veel hoogtepunten, maar (zoals wel vaker) was Suds & Soda dat deze keer helemaal......
0
geplaatst: 22 oktober 2005, 14:55 uur
Zijn er meer mensen hier gisterenavond geweest?
Ik zelf heb (nog steeds) weinig inspiratie om er wat over te schrijven. Na zo'n geweldige show lukt me dat gewoonweg niet. Voor mij was dit het nummer 1 concert van dit jaar. Zonder twijfel. En bij dEUS moet je altijd maar afwachten wat het gaat worden op zo'n avond.
Ik ben trouwens wel benieuwd of ook tijdens de komende shows het hele podium vol komt te staan met publiek tijdens de afsluiter Suds & Soda.
Ik zelf heb (nog steeds) weinig inspiratie om er wat over te schrijven. Na zo'n geweldige show lukt me dat gewoonweg niet. Voor mij was dit het nummer 1 concert van dit jaar. Zonder twijfel. En bij dEUS moet je altijd maar afwachten wat het gaat worden op zo'n avond.
Ik ben trouwens wel benieuwd of ook tijdens de komende shows het hele podium vol komt te staan met publiek tijdens de afsluiter Suds & Soda.
0
geplaatst: 22 oktober 2005, 15:45 uur
aERodynamIC schreef:
Ik krijg alweer kippenvel als ik dit lees. Dat was echt geweldig!!! Mooiste concertmoment van 2005!

Voor de mensen die er niet waren: Tom Barman trok twee mensen op het podium en halverwege het nummer stond het podium vol met publiek (de band was niet meer zichtbaar) en alles en iedereen ging helemaal los.

0
geplaatst: 22 oktober 2005, 15:51 uur
Ik heb niet zoveel tijd om uitgebreid te posten, maar ik ben speciaal ingelogd om te kijken of er nog gepost was over het optreden van het jaar (met LCD Soundsystem voor mij).
Ik ben het helemaal met je eens. Het was absoluut fantastisch!!!
De nieuwe nummers hebben ook aan schoonheid voor me gewonnen door dit optreden.
Ik bedacht me trouwens dat dEUS volgens mij de enige gitaarband is die ik heb ontdekt door een langzaam nummer (Little Arithmetics). Meestal ga ik bij vergelijkbare bands eerst voor de harde nummers en komen de ballads later wel.
Maar goed, dit was een uniek optreden. Echt geweldig!
Ik ben het helemaal met je eens. Het was absoluut fantastisch!!!
De nieuwe nummers hebben ook aan schoonheid voor me gewonnen door dit optreden.
Ik bedacht me trouwens dat dEUS volgens mij de enige gitaarband is die ik heb ontdekt door een langzaam nummer (Little Arithmetics). Meestal ga ik bij vergelijkbare bands eerst voor de harde nummers en komen de ballads later wel.
Maar goed, dit was een uniek optreden. Echt geweldig!
0
geplaatst: 22 oktober 2005, 16:13 uur
Voor mij het beste optreden dit jaar, zonder twijfel, maar hoort ook wel in mijn top 10 aller tijden denk ik. Het was echt ongelooflijk goed. En Suds & Soda was het meest perfecte live-nummer wat chemie tussen band en publiek betreft.
0
geplaatst: 22 oktober 2005, 16:45 uur
Zelden heb ik Barman zo op dreef gezien: ik denk de ontlading na de gecancelde shows (Rotterdam zijn favoriete stad......ja ja
).
Zo kwam het over.
En de vernieuwde dEUS speelt ongelooflijk strak. Met Mauro erbij is de gekte van Stef Kamil Carlens ook weer terug.
Dit alles bij elkaar zorgde voor een ongelooflijk goed optreden. Eentje die ik niet snel vergeet. En dat geeft me nu een euforisch gevoel, omdat ik dat niet vaak meer op deze manier meemaak.
Ik weet ook niet hoe ik dat in een verslag moet samenvatten hier. Je moet erbij geweest zijn denk ik, want dit optreden is niet in woorden te omschrijven (althans ik kan het niet).
).Zo kwam het over.
En de vernieuwde dEUS speelt ongelooflijk strak. Met Mauro erbij is de gekte van Stef Kamil Carlens ook weer terug.
Dit alles bij elkaar zorgde voor een ongelooflijk goed optreden. Eentje die ik niet snel vergeet. En dat geeft me nu een euforisch gevoel, omdat ik dat niet vaak meer op deze manier meemaak.
Ik weet ook niet hoe ik dat in een verslag moet samenvatten hier. Je moet erbij geweest zijn denk ik, want dit optreden is niet in woorden te omschrijven (althans ik kan het niet).
0
geplaatst: 22 oktober 2005, 20:42 uur
herman schreef:
Voor de mensen die er niet waren: Tom Barman trok twee mensen op het podium en halverwege het nummer stond het podium vol met publiek (de band was niet meer zichtbaar) en alles en iedereen ging helemaal los.

O, geweldig! Ik probeer vooraan te staan in Tivoli morgen! Dat lijkt mij een ideaal Kodak moment (mocht ik er een hebben)
0
geplaatst: 22 oktober 2005, 20:47 uur
aERodynamIC schreef:
Ik ga me vooraan stellen bij Tivoli morgen en we zien wel
. Jammer dat ik geen tshirt heb met de tekst, Ik ben een Belg. Het zou me soms wat opleveren bij concerten van al die Vlamingen hier in Utrecht 
0
geplaatst: 22 oktober 2005, 23:38 uur
En waarom pas in maart naar Vorst Nationaal, zowat de beste zaal om de slechtse akoestiek te hebben.
0
titan (crew)
geplaatst: 23 oktober 2005, 00:09 uur
Ik was ook in Nighttown bij dEUS en ik vond het ook erg goed. Ik ben toch wel iets minder euforisch. Het geluid was (met name in het begin) niet altijd even goed en pas bij het 4e nummer (Instant street, met weergaloze climax) kwam dEUS voor mijn gevoel pas echt lekker in haar vel te zitten. Mauro is inderdaad een aanwinst, maar daar had ik van tevoren eerlijk gezegd ook geen enkele twijfel over. Het dak ging er inderdaad pas echt af bij Suds & Soda, maar dat wel gelijk het laatste nummer.
0
geplaatst: 25 oktober 2005, 18:13 uur
Jammer dat bij ons het publiek in Tivoli niet op het podium sprong bij Suds and Soda. Is het podium bij Nighttown veel lager?
Ik vond het een schitterend concert. Ik stond op de eerste rij waardoor ik toch iets te dicht bij de monitors staan maar niettemin vond ik het geweldig. Toch bijna twee uur gespeeld. Ik had Aero zijn reactie gelezen voor ik naar Tivoli ging en ik moet zeggen volgens mij was het in Nighttown een veel heftiger concert. Kan iemand dat bevestigen?
Ik vond het een schitterend concert. Ik stond op de eerste rij waardoor ik toch iets te dicht bij de monitors staan maar niettemin vond ik het geweldig. Toch bijna twee uur gespeeld. Ik had Aero zijn reactie gelezen voor ik naar Tivoli ging en ik moet zeggen volgens mij was het in Nighttown een veel heftiger concert. Kan iemand dat bevestigen?
0
geplaatst: 25 oktober 2005, 18:33 uur
Ik ben niet naar Tivoli geweest, maar volgens mij zijn de podia ongeveer even hoog. Ik heb in ieder geval wel wat mensen op het podium moeten tillen omdat ze er niet op eigen kracht op konden komen.
0
geplaatst: 25 oktober 2005, 18:49 uur
Gisteren in De Oosterpoort ook een stroeve start, en pas halverwege was de beer los. Maar toen ook echt los. Op een paar missers na (What we talk about en sommige zeer valse zangstukken van Pawlowski) werd verschrikkelijk sterk en strak gespeeld en live valt weer eens extra op hoe geweldig al het materiaal is. Toch... een echt fééstje werd het niet, mede door de lichtshow, waardoor je de mannen niet kon zien zweten en gebaren en een afstand met de zaal bleef bestaan. Al met al wel een superconcert, maar geen top 10 werk.
0
geplaatst: 25 oktober 2005, 21:07 uur
De Nighttown, Rotterdam setlist (niet 100% zeker):
01 Pocket Revolution
02 Magdalena
03 Cold Sun of Circumstance
04 Instant Street
05 Fell off the Floor, Man
06 Stop-Start Nature
07 The Real Sugar
08 W.C.S
09 IFDGWYW
10 Turnpike
11 Roses
12 Nothing Really Ends
13 Sun Ra
14 Assault on Magnus
15 Serpentine
16 Bad Timing
17 7D7W
18 What We Talk About
19 Suds ‘n Soda
En de Oosterpoort, Groningen:
01 Pocket Revolution
02 Magdalena
04 Instant Street
06 Stop-Start Nature
07 The Real Sugar
08 W.C.S
09 IFDGWYW
10 Turnpike
11 Roses
12 Assault on Magnus
13 Nothing Really Ends
14 Sun Ra
15 Serpentine
16 Bad Timing
17 Little Arithmetics
18 What We Talk About
19 Suds ‘n Soda
01 Pocket Revolution
02 Magdalena
04 Instant Street
06 Stop-Start Nature
07 The Real Sugar
08 W.C.S
09 IFDGWYW
10 Turnpike
11 Roses
12 Nothing Really Ends
13 Sun Ra
14 Assault on Magnus
15 Serpentine
16 Bad Timing
17 7D7W
18 What We Talk About
19 Suds ‘n Soda
En de Oosterpoort, Groningen:
01 Pocket Revolution
02 Magdalena
04 Instant Street
06 Stop-Start Nature
07 The Real Sugar
08 W.C.S
09 IFDGWYW
10 Turnpike
11 Roses
12 Assault on Magnus
13 Nothing Really Ends
14 Sun Ra
15 Serpentine
16 Bad Timing
17 Little Arithmetics
18 What We Talk About
19 Suds ‘n Soda
0
geplaatst: 26 oktober 2005, 11:08 uur
Wow... Heerlijk concert gisteren. Wat kan ik er verder over zeggen dan:

0
geplaatst: 26 oktober 2005, 11:55 uur
Dansen op het podium bij dEUS
Op de laatste plaat experimenteert dEUS misschien wat minder, maar het optreden van de Belgische rockband afgelopen vrijdag in het Rotterdamse Nighttown was weer ouderwets ecclectisch. Ecclectisch is hier dan een duur woord voor enerzijds grabbelton en anderszijds bak herrie – klinkt negatiever dan ik het bedoel hoor. In beschrijvingen van de muziek van dEUS komt deze term nog wel eens voor, daarom vond ik het aardig de term ook maar eens te gebruiken. Wat wordt bedoeld is dat dEUS graag diverse stijlvormen binnen één plaat en vaak zelfs binnen één liedje gebruikt. En meestal zijn dat niet de meest rustige en romantische liedjes, maar degene waarop alle remmen losgaan.
De plaat Pocket revolution is in dat opzicht wat eenduidiger en minder springerig. Maar tijdens het concert bleek dit nieuwe werk uitstekend te mixen met het oude. En hoewel nagenoeg alle dEUS-bandleden nieuw zijn, trok voorman Tom Barman een flinke blik ouwe nummers open. Tot groot plezier van de aanwezigen, inclusief ikzelf. Heerlijk om eens het opzwepende For the roses uit 1996 te horen van In a bar, under the sea en ook de meer experimentele liedjes Theme from Turnpike en Fell off the floor, man van diezelfde CD.
Ook van de platen Worst case scenario (1994) en The ideal crash (1999) kwamen verschillende liedjes voorbij. En nergens had ik het gevoel dat de nieuwe bandleden ingestudeerde deuntjes stonden af te werken. In het geheel niet. Persoonlijk was ik nogal onder de indruk van de achtergrondzang van gitarist Mauro Pawlowksi. Maar ook toetsenist en vooral violist Klaas Janzoons was lekker bezig. Hoe een viool opzwepend kan zijn en een heus rockinstrument.
Het laatste album zat heerlijk vermengd door dat oudere werk. Het liedje Pocket revolution was een lekkere opener en ook What we talk about (when we talk about love) had live de juiste swung. Gelukkig begon dEUS de toegiften met het prachtig opgebouwde Bad timing. Dat is zo’n typisch dEUS-liedje, waarin ik de band op zijn best vind. Bad timing (en dus ook ander werk) wordt rustig opgebouwd en begint redelijk rustig. Langzamerhand neemt het volume toe en wordt naar een knalhard climax gewerkt. Aan het eind vraag je je dan beduusd af hoe dEUS van dat heerlijke begin tot die wall of sound is gekomen. Op een subtielere manier doet dEUS dat ook in het prachtige Instant street. Dat is heel melodieus en niets verraadt het ontwrichtende einde. Maar als dan de gitaarsolo rustig inzet, merk je ineens dat het goed-op-het-gehoor-liggende loopje een vreemde mineur-toon laat horen. Dat is dan de opmaat naar een grande finale waarin alles uit de kast wordt gehaald.
Hoogtepunt was Suds & soda (van Worst case scenario) waarmee de toegiften werden afgesloten. Het begin, met de onheilspellende viooltonen als een sirene, werd met gejuich ontvangen. Toen zinderde de zaal en brak het feest los. En enkele onverlaat probeerde het podium te beklimmen, maar werd door personeel teruggestuurd. Daarop nodigde Barman zelf de mensen doodleuk uit op het podium te komen dansen. Zeven durfals stonden er al eventjes, toen Barman de boel nog verder opjoeg door te zeggen dat er echt veel meer mensen op pasten. dEUS hebben we niet meer teruggezien. Toen de feestende mensen weer terug de zaal instapten, was de band vertrokken. Maar wát een finale hadden ze gespeeld. Heerlijk!
Mooie foto’s onder meer op het flickr-account van derekb.
Op de laatste plaat experimenteert dEUS misschien wat minder, maar het optreden van de Belgische rockband afgelopen vrijdag in het Rotterdamse Nighttown was weer ouderwets ecclectisch. Ecclectisch is hier dan een duur woord voor enerzijds grabbelton en anderszijds bak herrie – klinkt negatiever dan ik het bedoel hoor. In beschrijvingen van de muziek van dEUS komt deze term nog wel eens voor, daarom vond ik het aardig de term ook maar eens te gebruiken. Wat wordt bedoeld is dat dEUS graag diverse stijlvormen binnen één plaat en vaak zelfs binnen één liedje gebruikt. En meestal zijn dat niet de meest rustige en romantische liedjes, maar degene waarop alle remmen losgaan.
De plaat Pocket revolution is in dat opzicht wat eenduidiger en minder springerig. Maar tijdens het concert bleek dit nieuwe werk uitstekend te mixen met het oude. En hoewel nagenoeg alle dEUS-bandleden nieuw zijn, trok voorman Tom Barman een flinke blik ouwe nummers open. Tot groot plezier van de aanwezigen, inclusief ikzelf. Heerlijk om eens het opzwepende For the roses uit 1996 te horen van In a bar, under the sea en ook de meer experimentele liedjes Theme from Turnpike en Fell off the floor, man van diezelfde CD.
Ook van de platen Worst case scenario (1994) en The ideal crash (1999) kwamen verschillende liedjes voorbij. En nergens had ik het gevoel dat de nieuwe bandleden ingestudeerde deuntjes stonden af te werken. In het geheel niet. Persoonlijk was ik nogal onder de indruk van de achtergrondzang van gitarist Mauro Pawlowksi. Maar ook toetsenist en vooral violist Klaas Janzoons was lekker bezig. Hoe een viool opzwepend kan zijn en een heus rockinstrument.
Het laatste album zat heerlijk vermengd door dat oudere werk. Het liedje Pocket revolution was een lekkere opener en ook What we talk about (when we talk about love) had live de juiste swung. Gelukkig begon dEUS de toegiften met het prachtig opgebouwde Bad timing. Dat is zo’n typisch dEUS-liedje, waarin ik de band op zijn best vind. Bad timing (en dus ook ander werk) wordt rustig opgebouwd en begint redelijk rustig. Langzamerhand neemt het volume toe en wordt naar een knalhard climax gewerkt. Aan het eind vraag je je dan beduusd af hoe dEUS van dat heerlijke begin tot die wall of sound is gekomen. Op een subtielere manier doet dEUS dat ook in het prachtige Instant street. Dat is heel melodieus en niets verraadt het ontwrichtende einde. Maar als dan de gitaarsolo rustig inzet, merk je ineens dat het goed-op-het-gehoor-liggende loopje een vreemde mineur-toon laat horen. Dat is dan de opmaat naar een grande finale waarin alles uit de kast wordt gehaald.
Hoogtepunt was Suds & soda (van Worst case scenario) waarmee de toegiften werden afgesloten. Het begin, met de onheilspellende viooltonen als een sirene, werd met gejuich ontvangen. Toen zinderde de zaal en brak het feest los. En enkele onverlaat probeerde het podium te beklimmen, maar werd door personeel teruggestuurd. Daarop nodigde Barman zelf de mensen doodleuk uit op het podium te komen dansen. Zeven durfals stonden er al eventjes, toen Barman de boel nog verder opjoeg door te zeggen dat er echt veel meer mensen op pasten. dEUS hebben we niet meer teruggezien. Toen de feestende mensen weer terug de zaal instapten, was de band vertrokken. Maar wát een finale hadden ze gespeeld. Heerlijk!
Mooie foto’s onder meer op het flickr-account van derekb.
0
geplaatst: 26 oktober 2005, 16:55 uur
De setlist van Tivoli is compleet hetzelfde als in de Oosterpoort. Alleen Assault on Magnus en Roses zijn omgedraaid. En Serpentine waren ze vergeten dus die hebben ze dan na Bad Timing gespeeld.
0
geplaatst: 27 oktober 2005, 19:54 uur
Gaat iemand mee met mij naar dEUS op 28 februari in de Jupiler Music Hall volgend jaar?
* denotes required fields.