MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / dEUS LIVE

zoeken in:
Bij dEUS - Pocket Revolution (2005):

Goed dat je het zegt, Aero, ik moet ook nog een kaartje kopen voor Nighttown. Tivoli is wel zo goed als uitverkocht, volgens mij.

ElMeroMero
Hmmm, ik moet ook even snel beslissen of ik ze in Nighttown wil zien. Morgen even wat belletjes plegen denk ik

zo kwam ik er tot mijn teleurstelling achter dat ze alle grote zalen in nederland voor oktober nu al vol hebben zitten. alleen de oosterpoort heeft nog plek, maar om daar helemaal heen te reizen is ook zo wat. ach als selfproclaimed échte fan moet je wel he.

of heeft er hier iemand een kaartje over hun optreden in tivoli? of hoort deze vraag op t forum thuis?

Je bent er best laat mee. Het concert van Tivoli was midden juli nog niet uitverkocht!

Dat er nog geen stuk is geschreven over het liveconcert van dEUS afgelopen donderdag in het Patronaat (Haarlem) verbaast me enigzins. Nou bij deze dan maar.

Omstreeks 21.45 begon dEUS te spelen in het nieuwe Patronaat - overigens een prima poppodium, een aanwinst voor de livemuziekliefhebber in Noord-Holland - en men trapte af met het titelnummer van het nieuwe album, Pocket Revolution. Het begon een beetje rommelig, dat zal ook te maken hebben met het feit dat het een nieuwe zaal betrof en het voor iedereen 'nieuw' was, ook voor de mensen van het geluid. Maar al gauw verbeterde het geluid en ook de heren van dEUS werden de zenuwen de baas (want die hadden ze, dat was wel te zien, en te horen). En eens te meer werd duidelijk dat dEUS zich meer en meer ontpopt tot stevige rockband, en zich minder frivoliteiten permiteerd. Maar niet getreurd: het was geweldig! De 'nieuwe' bandleden speelden superstrak, met een glansrol voor Mauro Pawlowski. En de nieuwe nummers werden vrijwel foutloos de zaal in geslingerd. Want het waren toch voornamelijk nieuwe nummers die men speelde (op enkele uitzonderingen na). Ik moet eerlijk zeggen dat het publiek enigzins lauw reageerde op de songs van Pocket Revolution maar dat kan te maken hebben dat er minder dEUS-fans waren en meer genodigden voor Le Grande Opening van het nieuwe Patronaat. Maar bij nummers als Via en Suds & Soda (pas in de toegiften) ging men eindelijk los. En gelukkig sloot dEUS af met (mijn favoriet) Nothing Really Ends. Al met al een uitstekend optreden met maar liefst 2 (lange) toegiften. En aangezien dit concert min of meer een try-out betrof, denk ik dat het alleen maar beter kan worden, en iedereen die een kaartje voor andere optredens heeft een prima avond in het verschiet heeft.

Voor de liefhebber, de setlist:

Pocket Revolution
Cold Sun Of Circumstance
Magdalena
Little Arithmetics
What We Talk About
Instant Street
Fell Of The Floor Man
Stop-Start Nature
The Magic Hour
Include Me Out
W.C.S.
If You Don't Get What You Want
Night Shopping
Theme From Turnpike

1e toegift:
Bad Timing
Serpentine
7 Days, 7 Weeks
Sun Ra
Suds And Soda

2e toegift:
Via
Nothing Really Ends

(2 uur en 8 minuten gespeeld)

Volgens mij zijn er niet zoveel actieve MuMe'rs in de regio Haarlem, vandaar dat niemand er nog over was begonnen.

Ik ben in ieder geval benieuwder geworden naar het optreden in Nighttown.

herman schreef:
Ik ben in ieder geval benieuwder geworden naar het optreden in Nighttown.

Ik ook! Er worden toch wel een paar favoriete nummers van mij gespeeld en Nothing Really Ends als afsluiter......heerlijk............

2 uur en 8 minuten? Geweldig! Laten we hopen dat ze dat elke keer doen!

Yak
Barman heeft het beloofd: "concerten van Springsteen-iaande proporties" zouden het gaan worden.

Iemand het geluk gehad om te kunnen gaan kijken gisteren en die es wil zeggen hoe het was?

btw: deus geeft een extra concert in vorst nationaal, op 1maart 2006
tickets vanaf morgen te koop

uitverkocht

Laten we voor de Belgische fans hopen dat ze nog meer concerten doen. Tis niet eerlijk dat ze er in Nederland een stuk of zes doen en in homeland maar vier.

daar is natuurlijk wel x van aan... anderzijds zijn er in belgië niet veel échte concertzalen (om van de rotslechte akoestiek in Vorst -waar ze nu dus naartoe komen nog niet te spreken) waar dEUS kan/wil spelen denk ik. Je Vorst, Brabanthal en Hallen van Schaerbeek (te dicht op elkaar), je hebt de Elisabethzaal (te chic), het sportpaleis, de zwerver en de musicodroom en petrol (te klein) en jah, de AB nog. Maar voor de rest? Pover in België hoor, of ze moeten al de clubs à la De Kreun doen... en daarvoor zijn ze net dat tikkeltje te groot aan het worden (o ironie ). Anderzijds doet Millionaire ook die zaaltjes, maar die zijn natuurlijk (nog) niet van het dEUS-kaliber...
Rest dus enkel nog x aantal keer de AB uitverkopen... tenzij, en dat zie ik ze ook nog doen, ze een paar keer vorst zullen spelen

En de Vooruit in Gent dan? Daar kwamen vorig jaar The Stereophonics nog!

Is nog de beste tussenoplossig, maar helaas ook niet zo heel erg groot hé...

mathias schreef:
Is nog de beste tussenoplossig, maar helaas ook niet zo heel erg groot hé...

Lang geleden dat ik er geweest ben, maar heeft toch ongeveer dezelfde capaciteit als Tivoli Utrecht denk ik. Maarja, dat weet jij niet he, jij bent vast in Tivoli nog niet geweest.

laat staan dat ik Utrecht weet liggen

Toch: de belgen mogen jaloers zijn op het aantal grotere concertzalen in nederland en algemener gezien ook op het kaliber van groepen dat door nederland trekt. Het zal zéér zelden voorkomen dat een groep België wel en Nederland niet aandoet, terwijl de omgekeerde beweging maar al te vaak gebeurt. Geen idee hoe dat komt, maar feit is wel dat het zo is... ook met het aantal concerten gebeurt er meestal x gelijkaardigs: een grote groep krijgen wij max. 1à2keer per tour (ik denk aan U2 niet lang geleden, of dEUS natuurlijk), terwijl jullie soms wel aan 5keer geraken

Nederlanders zijn gelukszakken

Xander
mathias schreef:

Toch: de belgen mogen jaloers zijn op het aantal grotere concertzalen in nederland en algemener gezien ook op het kaliber van groepen dat door nederland trekt. Het zal zéér zelden voorkomen dat een groep België wel en Nederland niet aandoet, terwijl de omgekeerde beweging maar al te vaak gebeurt. Geen idee hoe dat komt, maar feit is wel dat het zo is... ook met het aantal concerten gebeurt er meestal x gelijkaardigs: een grote groep krijgen wij max. 1à2keer per tour (ik denk aan U2 niet lang geleden, of dEUS natuurlijk), terwijl jullie soms wel aan 5keer geraken

Jep, zo kan ik niet naar sigur rós

mathias schreef:

Daar heb je helemaal gelijk in! Verschrikkelijk vind ik dat!

En vanavond is het dan zover..dan sta ik voor hun neus .

Voor mij geldt het optreden wat ze op lowlands '97 gaven, nog als 1 van de meest memorabele optredens ever...
Dat is tot nu toe ook dan de enigste keer dat ik ze live heb mogen zien, maar daar gaat ook voor mij verandering in komen, want dinsdag ga ik naar paradiso...!

Bloompje schreef:
En vanavond is het dan zover..dan sta ik voor hun neus .

nEUS?

Sorry mensen, het is zondagmiddag

Geeft niet! Ik ben op van de zenuwen , haha!

Yak
Veel plezier hoor!

Zeker laten weten hoe het was!

Nahja, het gaat niet door! Tom Barman is zijn stem kwijt! Kan er iemand mij troosten?

Bloompje schreef:
Kan er iemand mij troosten?

Dat kan toch geen probleem zijn?

Bloompje schreef:
Nahja, het gaat niet door! Tom Barman is zijn stem kwijt! Kan er iemand mij troosten?

Oei ik heb kaartjes voor morgen...

EDIT: concert Groningen is verplaatst naar 24-10, voor de paar Groningers op MuMe

Voor de Groningers - het concert van morgen is verplaatst naar 24 oktober, wegens stemproblemen van de barman

Gast
geplaatst: vandaag om 20:21 uur

geplaatst: vandaag om 20:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.