MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Geluid van Ahoy

zoeken in:
teutoon
In Muziek > Artiesten > Toto:

Mensen ik ga naar 9 maart naar Ahoy, moet ik bang zijn voor de slechte akoestiek en gegalm en daardoor gefrustreerd naar huis ga?

Een beetje een objectief antwoord graag dus niet reageren als giga Toto fan of Toto hater, gewoon neutraal.

moviefreak#1
Ahoy heeft een erg goed geluid normaal gesproken.

teutoon
Dat is niet waar wat je zegt, het is een sporthal ---> niet ontworpen voor goede akoestiek, type maar eens Ahoy en akoestiek in bij google, graag alleen reacties van mensen die er zelf zijn geweest.

wavanbuuren
teutoon schreef:
Dat is niet waar wat je zegt, het is een sporthal ---> niet ontworpen voor goede akoestiek, type maar eens Ahoy en akoestiek in bij google, graag alleen reacties van mensen die er zelf zijn geweest.

Ik neem aan dat moviefreak er zelf ook is geweest. Je vraagt een mening op een forum en gaat dan iemand die antwoord geeft zeggen dat het niet waar is wat ie zegt beetje bizar. Ik kan je vertellen dat ik meerdere malen in Ahoy ben geweest en dat ik het geluid acceptabel vind. Veel beter in elk geval dan pak hem beet de Arena........

teutoon
Kijk daar heb ik nu iets aan, een acceptabel geluid. Ik had nog van te voren gezegd dat je niet moet reageren als toto freak of hater wat inhoudt dat je zegt dat het geluid echt goed of superslecht is. Dit zeg ik omdat het een sporthal is en vergeleken met de HMH is Ahoy niet echt goed lijkt mij. Maargoed het blijft deels een mening deels is akoestiek objectief omdat er berekeningen voor zijn.

Casartelli (moderator)
teutoon schreef:
Kijk daar heb ik nu iets aan, een acceptabel geluid. Ik had nog van te voren gezegd dat je niet moet reageren als toto freak of hater wat inhoudt dat je zegt dat het geluid echt goed of superslecht is.

Ruby1966
Moviefreak vindt het een erg goed geluid normaal gesproken, ik zie niet in wat er zo vreemd is aan dat antwoord. Dat vind ik namelijk ook.

Ruby1966
teutoon schreef:
Kijk daar heb ik nu iets aan, een acceptabel geluid. Ik had nog van te voren gezegd dat je niet moet reageren als toto freak of hater wat inhoudt dat je zegt dat het geluid echt goed of superslecht is.

Deze uitspraak is op zijn minst "apart" te noemen

teutoon
Een erg goed geluid, hoe moet het geluid in de HMH dan wel niet zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat ik het geluid ook goed vind maar jullie moeten me geen valse hoop geven vind ik.
Dus als je zegt dat het geluid zo goed is in Ahoy hoe kan het dan dat als ik bij google type: Ahoy en akoestiek dat ik in 99 % van de gevallen niet echt positieve reacties lees?

Ruby1966
Ik ben nog nooit in de HMH geweest, maar daar hoor ik nu juist negatieve geluiden over...

teutoon schreef:
Een erg goed geluid, hoe moet het geluid in de HMH dan wel niet zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat ik het geluid ook goed vind maar jullie moeten me geen valse hoop geven vind ik.
Dus als je zegt dat het geluid zo goed is in Ahoy hoe kan het dan dat als ik bij google type: Ahoy en akoestiek dat ik in 99 % van de gevallen niet echt positieve reacties lees?

Wat wil je nu....een antwoord hier....of googelen ....1 keer in ahoy geweest, en ik vond het wel redelijk!

teutoon
Ik wil een antwoord met een goede uitleg erbij die mij overtuigt. Als iemand zegt ik vind het geluid erg goed in Ahoy, dan denk ik waarom?

Wat jij nu zegt dat vind ik geloofwaardig maar als iemand zegt erg goed terwijl 99 % in google dat niet vindt en vrienden van mij ook niet vind ik dat raar.

Ruby1966
Ga er gewoon heen en beoordeel het zelf

Dat je bij Google vooral negatieve resultaten ziet is logisch, als je het geluid kut vind schrijf je het veel sneller op dan als je het geluid wel goed vond.

Heb zelf geen mening, want ik ben nooit in Ahoy geweest (buiten festivals ben ik nooit groter dan HMH gegaan). maar op één concert is een zaal iig niet te beoordelen is mijn ervaring. Er komt zoveel kijken bij het geluid van een band. Dat is niet alleen de akoestiek van een zaal.

teutoon
Doe ik ook, maar jullie zeggen dus dat je niet zwaar gefrustreerd naar huis hoeft te gaan normaal gesproken, dat wilde ik namelijk weten. Dus of het acceptabel is.

teutoon
@ Starbrightboy

Daar heb je gelijk in, ik vond alleen het een beetje ongeloofwaardig als iemand zegt het geluid is erg goed, dan denk ik kun je dat verder uitleggen. Dus goed voor een sportarena of goed in het algemeen dus ook vergeleken met een HMH.

wavanbuuren
teutoon schreef:
@ Starbrightboy

Daar heb je gelijk in, ik vond alleen het een beetje ongeloofwaardig als iemand zegt het geluid is erg goed, dan denk ik kun je dat verder uitleggen. Dus goed voor een sportarena of goed in het algemeen dus ook vergeleken met een HMH.

Ik blijf het vreemd vinden dat als je een vraag via een forum stelt, je vervolgens de gene die je antwoord geeft (en je dus probeert te helpen) gaat lopen afserveren. Verder valt er toch weinig te melden over goed of slecht geluid? Voor een niet techneut is daar (behalve als we het over een extreme galm hebben zoals in de Arena) weinig aan uit te leggen lijkt me.

teutoon
Het is wel een antwoord dat ik ongeloofwaardig vind en ik ben geen mak lammetje die zich alles laat wijs maken snap je, daar is een forum voor, om te discusseren.

Extreem gegalm hoort iedereen inderdaad, en dat is ook het ergste dus als dat achterwegen blijft ben ik al dik tevreden.

wavanbuuren
Dan zal je tevreden zijn......

teutoon
Oké dan, ik heb er vertrouwen in!

teutoon
De HMH is wel ontworpen voor muziekconcerten en Ahoy voor sport, een wereld van verschil.

Niks mis met Ahoy. Prima infrastructuur ook en overal goed zicht.

HMH staat t geluid vaak te zacht en een stuksfeerlozer...eigenlijk een genuine k..zaal als je idd bedenkt dat ie speciaal gemaakt is voor...

teutoon
Zacht geluid is wel gaar inderdaad, maar sfeerlozer? Een kleine hal lijkt me gezelliger dan een kille arena, of heb ik het mis?

teutoon schreef:
Zacht geluid is wel gaar inderdaad, maar sfeerlozer? Een kleine hal lijkt me gezelliger dan een kille arena, of heb ik het mis?

Dat klopt, maar HMH is geen kleine hal en Ahoy geen kille arena.

Bowie klonk er redelijk tot goed, maar de laatste keer bij Slipknot en Slayer was het waardeloos. Dus deels genre-afhankelijk, of hoe on(bekwaam) de geluidsman is.

lebowski schreef:
(quote)

Dat klopt, maar HMH is geen kleine hal en Ahoy geen kille arena.

Ja als je voor de gezelligheid gaat, dan is 013, paradiso of Nighttown natuurlijk een veel betere optie.

Ik ben drie keer in Ahoy geweest en ik vond het geluid nooit echt goed, eigenlijk. Zowel bij Garbage, Smashing Pumpkins als Tori Amos niet. Nu was Tori Amos een zitconcert en zaten we helemaal achterin de zaal, dus dat was sowieso behelpen (het geluid was wel helder, maar vrij zacht). Nu is het bij voltallige bands (Amos speelde nagenoeg solo) wel wat moeilijk om het geluid echt goed te krijgen, maar ik vond het vooral bij de Pumpkins teveel galmen.

Overigens ben ik nog nooit in andere grote zalen, zoals de HMH, geweest en ben ik ook niet zo kritisch op het geluid, zolang het mijn concertbeleving maar niet in de wegstaat.

Ruby1966 schreef:
Ik ben nog nooit in de HMH geweest, maar daar hoor ik nu juist negatieve geluiden over...

Ik ben er vaak geweest (o.a. Nick Cave, REM, Kraftwerk, Massive Attack, Placebo en Foo Fighters), maar ik vond het geluid in bijna alle gevallen erg goed hoor!

Ruby1966
Dat kan hoor, ik kan er zelf niet over oordelen, komt misschien nog wel een keer.

Massive Attack was idd prima, maar stond toen bijna vooraan. Als je op de tribune zit of achteraan staat dan vind ik t geluid vaak te zacht. Wel erg zuiver overigens. Kan natuurlijk ook zijn dat het frequente concertbezoek zijn tol begint te eisen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:32 uur

geplaatst: vandaag om 05:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.