Muziek / MusicMeter Live! / Coachella Festival
zoeken in:
0
geplaatst: 10 januari 2012, 21:08 uur
Omdat ik dit eerlijk gezegd toch wel zeker een topline-up vind! Rock Werchter en consoorten moeten er maar eens inspiratie van op doen!
Coachella 2012: Radiohead, Pulp, At The Drive-In, GY!BE, The Shins, Bon Iver en vee(éél) meer - Kicking the Habit - kickingthehabit.nl
Coachella 2012: Radiohead, Pulp, At The Drive-In, GY!BE, The Shins, Bon Iver en vee(éél) meer - Kicking the Habit - kickingthehabit.nl
0
geplaatst: 14 april 2012, 10:18 uur
Coachella is dit weekend live te volgen op hun youtubekanaal. Daar kan je 's nachts voor opblijven maar het is ook in de herhaling te zien. Top geregeld!
0
geplaatst: 14 april 2012, 14:59 uur
Vannacht blijf ik wel op, zaterdagavond wordt altijd wel laat. Vorig jaar ook meerdere Amerikaanse festivals via Youtube gevolgd, de techniek staat voor niets 

0
geplaatst: 14 april 2012, 15:25 uur
Ik heb net een stuk van Pulp zitten kijken. Erg tof.
Al krijg ik door dit soort tweets wel een dubbel gevoel bij het hele gebeuren, die Anschutz is maar een nare man:
Al krijg ik door dit soort tweets wel een dubbel gevoel bij het hele gebeuren, die Anschutz is maar een nare man:
@Nonobody op Twitter schreef:
Anschutz, de eigenaar van Coachella, financierde George Bush, is anti-gay en anti-abortus. Maar daar hoor je nu geen artiest over #coachella
Anschutz, de eigenaar van Coachella, financierde George Bush, is anti-gay en anti-abortus. Maar daar hoor je nu geen artiest over #coachella
0
geplaatst: 14 april 2012, 15:39 uur
Merkwaardig dat een dusdanig conservatieve man dan een festival als Coachella organiseert. En dat de artiesten daar geen mening over hebben lijkt me redelijk logisch. Het zou een beetje raar zijn om de man die je betaalt voor een optreden te veroordelen op persoonlijke gronden. Dan moet je er als artiest gewoon niet gaan staan.
0
geplaatst: 14 april 2012, 15:46 uur
Dat laatste vind ik helemaal niet zo logisch: je treedt op voor je publiek, niet voor de man die je betaalt (al betaalt het publiek indirect voor jou). Als je ervoor kiest niet op te treden laat je het publiek in de steek, het zal die organisator een zorg zijn (die boekt wel een andere artiest).
0
geplaatst: 14 april 2012, 15:53 uur
Misschien moet ik het anders formuleren. Als je problemen hebt met de standpunten van die man moet je, je gewoon niet laten boeken voor zijn festival. Er zijn tenslotte genoeg andere festivals waar je als band wel kunt spelen. Het zou een beetje vreemd zijn als je moeite hebt met zijn standpunten maar vervolgens wel daar gaat optreden en er dan een statement over gaat maken.
Maar goed, gezien de line-up daar jaarlijks zitten zijn persoonlijke punten hem niet in de weg bij het boeken van artiesten.
Maar goed, gezien de line-up daar jaarlijks zitten zijn persoonlijke punten hem niet in de weg bij het boeken van artiesten.
0
geplaatst: 14 april 2012, 16:05 uur
Maar als je je niet laat boeken heb je je fans daarmee. Het gaat erom wat je belangrijker vindt: je principes of je fans. Ik vind dat niet zo'n makkelijke afweging als jij nu laat doorschemeren. Maar je kunt inderdaad best wat roepen op het podium, met het risico dat je wellicht nooit meer opnieuw gevraagd wordt. Dat deed bv. Michael Gira van Swans ook vorig jaar op Primavera Sound in Barcelona, toen daar e.e.a. gaande was (maar dat was gericht aan de regering en niet aan de festivalorganisatoren).
0
geplaatst: 14 april 2012, 16:05 uur
In hoeverre zijn zijn standpunten algemeen bekend? Moet je je als band eerst gaan verdiepen in de achtergronden van degene die je boekt? Of zijn er bands geweerd waar gays deel van uitmaken?
Desalniettemin heeft hij het goed geregeld dat alles live te volgen is. Pulp was inderdaad fantastisch en The Rapture is aardig, maar het wachten is op The Black Keys.
Desalniettemin heeft hij het goed geregeld dat alles live te volgen is. Pulp was inderdaad fantastisch en The Rapture is aardig, maar het wachten is op The Black Keys.
0
geplaatst: 14 april 2012, 16:11 uur
Ik reageerde ook meer direct op de tweet van wie die ook mag wezen. Diegene vindt het blijkbaar nogal bezwaarlijk dat je niemand hoort over de feiten rondom die festival eigenaar. Mij geeft het verder hooguit een nare bijsmaak maar verder zal ik me er echt niet druk om maken.
Laten we het maar weer over de muziek hebben
Laten we het maar weer over de muziek hebben

0
geplaatst: 14 april 2012, 16:26 uur
Linius schreef:
Ik reageerde ook meer direct op de tweet van wie die ook mag wezen.
Ik reageerde ook meer direct op de tweet van wie die ook mag wezen.
Iemand die zelf een van de grootste festivals van Nederland organiseert.

Natuurlijk hoef je je niet overal in te verdiepen en is een verschil in inzichten niet per se verkeerd, maar als iets algemeen bekend is en de standpunten zo extreem zijn vind ik het wel iets om bij stil te staan.
Verder heb ik inderdaad de herhaling gekeken van Pulp. Black Keys vind ik niet zoveel aan, dus ik laat het hierbij voor vandaag.
Ik hoop wel dat festivals hier een gewoonte van gaan maken, want het is best leuk om eens een bandje live te zien op deze manier.
0
geplaatst: 14 april 2012, 16:31 uur
Werchter deed het vorig jaar ook. Pinkpop ook dacht ik. Van Eerdenburg zei dat Lowlands ook de mogelijkheden onderzocht.
En waar kun je eigenlijk zien wanneer welke herhaling wordt uitgezonden? Ik vind alleen het live schema voor alle dagen.
En ik heb The Black Keys toch maar aangezet. Toffe live act, zag ze dit jaar al in het Klokgebouw en ik mag ze op Lowlands en Rock en Seine nogmaals aanschouwen.
En waar kun je eigenlijk zien wanneer welke herhaling wordt uitgezonden? Ik vind alleen het live schema voor alle dagen.
En ik heb The Black Keys toch maar aangezet. Toffe live act, zag ze dit jaar al in het Klokgebouw en ik mag ze op Lowlands en Rock en Seine nogmaals aanschouwen.
0
geplaatst: 14 april 2012, 16:49 uur
Zo rond 10.00 uur onze tijd starten ze met de herhaling. De rest mag je zelf uitrekenen.
Black Keys is top. Ziggo Dome wordt het overwegen waard, de prijs houdt mij nog even tegen.
Black Keys is top. Ziggo Dome wordt het overwegen waard, de prijs houdt mij nog even tegen.
0
geplaatst: 14 april 2012, 19:13 uur
psychedelicXO - YouTube
Op dit youtube kanaal zijn heel wat volledige optredens van festivals te zien. Van Coachella op dit moment o.a. Pulp en Explosions In The Sky.
Op dit youtube kanaal zijn heel wat volledige optredens van festivals te zien. Van Coachella op dit moment o.a. Pulp en Explosions In The Sky.
0
geplaatst: 15 april 2012, 02:39 uur
Destroyer is wel goed zeg live 
De Kaiser Chiefs doen weer precies wat je van ze verwacht, een lekker feestje bouwen met de hits van hun begintijd.

De Kaiser Chiefs doen weer precies wat je van ze verwacht, een lekker feestje bouwen met de hits van hun begintijd.
0
geplaatst: 15 april 2012, 11:25 uur
Radiohead was top. Laatste half uur gezien en vanavond ga ik er weer voor zitten.
Tipje voor nu: We Were Promised Jetpacks op channel 2!
Tipje voor nu: We Were Promised Jetpacks op channel 2!
0
geplaatst: 15 april 2012, 15:03 uur
Ik heb deze morgen Radiohead ook gezien. Er zijn slechtere manieren om je zondag te beginnen.
0
geplaatst: 15 april 2012, 16:43 uur
Ik ga straks ook eens Radiohead kijken. En shows van onder meer Bon Iver zijn ook in z'n geheel op Youtube te zien.
Nu nog Kasabian meepakken. De sukkels die Pinkpop af hebben gezegd
Als ik ze eerder dit jaar niet in de HMH had gezien had ik dat waarschijnlijk nog minder zonde gevonden dan nu, wat een energie hebben die live.

Als ik ze eerder dit jaar niet in de HMH had gezien had ik dat waarschijnlijk nog minder zonde gevonden dan nu, wat een energie hebben die live.
1
geplaatst: 17 april 2012, 14:04 uur
Tja, aan de ene kant een knap staaltje technologie natuurlijk, maar van de gedachte van lijkenpikkerij kan ik me zelf ook niet losmaken.
Zeker niet als je bedenkt dat Dre en Snoop kennelijk plannen hebben met de hologram van 2Pac op tournee te gaan...
Bizar overigens hoe ze 2Pac zover krijgen ''Coachella'' te roepen, terwijl dit festival pas enkele jaren na zijn dood van de grond is gekomen.
Dit is overigens een mooie aanleiding voor op geld beluste managers en andersoortig tuig wat in schimmige achterkamers zit te geilen op het idee wat de gedachtegang van touren met dode en voorheen dollars binnenharkende artiesten moet rechtvaardigen.
Zulke hologrammen en de niet aflatende hunkering naar nostalgie in de muziekwereld zou nog wel eens kunnen resulteren in The 27 Club World Tour vrees ik...
0
geplaatst: 17 april 2012, 14:21 uur
Linius schreef:

Ik zit nou nog steeds te twijfelen tussen Kasabian en M83 op Werchter
Ik ga nu maar eens lekker naar Radiohead kijken!
0
geplaatst: 17 april 2012, 14:36 uur
Voor mij zou de keuze niet al te moeilijk zijn, ik kom die platen van M83 nooit door en Kasabian is gegarandeerd een feestje. En M83 geeft ook club optredens in kleine zalen die een stuk goedkoper zijn dan Kasabian, dus die kan je altijd een andere keer makkelijk meepakken.
0
geplaatst: 17 april 2012, 14:39 uur
Dat is inderdaad waar, denk dat de mensen met wie ik ga ook liever naar Kasabian gaan. Net een optreden gezien en de energie spat er vanaf!
0
geplaatst: 25 januari 2013, 09:50 uur
In Muziek > MusicMeter Live! > Coachella:
Affiche voor 2013:

Affiche voor 2013:

0
geplaatst: 25 januari 2013, 12:11 uur
Echt belachelijk goed inderdaad, zeg. Ook tussen de kleine naampjes staan echt geweldige dingen. En ook veel gouwe ouwe als Violent Femmes, Lou Reed en Rodriguez.
Maar ja, Californië, hoe kom je daar ooit voor weinig geld.
Maar ja, Californië, hoe kom je daar ooit voor weinig geld.
* denotes required fields.