MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Beste concerten die je meegemaakt hebt

zoeken in:
Een top 10 is echt onmogelijk (honderden concerten gezien) maar enkele echte toppers (zeg maar knallers) die ik heb meegemaakt:

-Genesis - Brussel 1982 (Volledige uitvoering Suppers Ready)
-Peter Gabriel - Vredenburg 1980
-Peter Gabriel - Den Haag Congresgebouw 1983 (2 shows op één avond om 19 uur en 22 uur).
-Peter Gabriel - Ahoy 1993 (Secret World)
-Steve Hackett - Vredenburg 1979
-Mike Oldfield - Vredenburg 1983
-Bonnie Raitt - Paradiso 1989
-Phil Collins - Den Haag Congresgebouw 1982 (Eerste soloconcert)
-Marillion-Vredenburg 1984
-Marillion-Vredenburg 1985 (Misplaced Childhood, beide concerten)
-Big Country-Vredenburg 1984 (vermoedelijk qua geluidsniveau hardste concert ooit)
-Big Country-Tilburg 1989
-Big Country-Vredenburg 1989
-Big Country-Glasgow 2000 (Final Fling)
-Big Country-Arendonk 1993
-David Gilmour - Vredenburg 1984
-Gin Blossoms - Londen 1996
-Dire Straits - Ahoy 1983
-Dire Straits - Ahoy 1985
-Paul McCartney - Gelredome 2003
-Bruce Springsteen - Ahoy 2002
-Bruce Springsteen - De Kuip 1985
-Bruce Springsteen - De Kuip 2003
-Del Amitri - Tivoli Utrecht 19??
-Kathleen Edwards - Zaal Willem 2 - Den Bosch 2006
-Crosby & Nash - Paradiso 2005
-Jackson Browne - Orange County 1994
-Jackson Browne - Los Angeles 1996
-Jackson Browne - Carre Amsterdam 1996
-Camel - Vredenburg 1981 (Nude)
-Harry Sacksioni - Stadsschouwburg Utrecht 1983/4
-U2 - De Kuip 1987
-U2 - Torhout 1985
-U2 - Ahoy 1990 (met B.B. King)
-Simon & Garfunkel - Amsterdam Arena 2004
-Rush Ahoy 1983
-Rush Ahoy 1988

En ik vergeet er vast een flink aantal. En waar beste concerten zijn, heb je ook slechtste concerten. Is daar een apart topic van? Slechtste concerten die mij snel te binnen schieten zijn:

-Asia - Vredenburg 1982
-Simple Minds - Ahoy 1986
-Simple Minds - De Kuip 1989
-Genesis - Ahoy 1998 (Ray Wilson)
-Crosby, Stills & Nash - Pepsi Stage 2005
-The Who - Ahoy 2007
-U2 - De Kuip 1997
-U2 - Amsterdam Arena - Vertigo Tour 2007

In de jaren 80 had ik elke week wel minstens 1 concert en soms 2. Inmiddels ga ik nog 1 tot 2 keer per jaar naar een concert.

Running On Empty schreef:

-U2 - De Kuip 1997

Grappig, ben benieuwd wat je hier zo slecht aan vond. Zelf inmiddels behoorlijk wat concertjes bezocht en was voor mij een van de beste.

buizen
Een top 10 is echt onmogelijk (honderden concerten gezien) maar enkele echte toppers (zeg maar knallers) die ik heb meegemaakt:

-Genesis - Brussel 1982 (Volledige uitvoering Suppers Ready)
......................
-Rush Ahoy 1988

In de jaren 80 had ik elke week wel minstens 1 concert en soms 2. Inmiddels ga ik nog 1 tot 2 keer per jaar naar een concert.

Wow, imposant favorietenlijstje

angelin schreef:
Grappig, ben benieuwd wat je hier zo slecht aan vond. Zelf inmiddels behoorlijk wat concertjes bezocht en was voor mij een van de beste.

Ik heb U2 vanaf 1983 elke tournee gezien (tot 2007) en het draaide bij hen altijd om de muziek, met vele hoogtepunten zoals De Kuip 1987, Torhout 1985, de shows met BB King in 1990 (inhaalconcerten van december 1989 waren dat) en het ging altijd om de muziek, niet wat er om het podium heen gebouwd was. Leuke lichtshows, slim omgaan met zoeklichten maar de muziek stond voorop. Dat veranderde al met Achtung Baby waar een enorme show omheen gebouwd werd. De spontaniteit was er meteen uit. Het was tijdens de Achtung Baby tour nog enigszins acceptabel maar vanaf dat moment werd het overkill. De Kuip 1997 draaide om de protserige show, de muziek was ondergeschikt. Het was overkill. De setlist werd bepaald door de show. De concerten in het Gelredome waren daarop nog wel een verbetering. In 2007 was het echter weer de show die de muziek ondergeschikt maakte. Neem daarbij het inmiddels tot bizarre vormen gestegen preekgehalte van Bono en in de Arena 2007 wist ik halverwege al dat het mijn laatste U2 concert was.

Ik had eerlijk gezegd al zo'n vermoeden.

Wat betreft het laatste gedeelte ben ik het ook met je eens (preekgehalte). Vond zelf de laatste keer de setlist ook niet best (veel te veel van na 2000).

De Achtung Baby en Pop Mart tour vond ik echter geniaal. Helaas alleen bij laatste aanwezig geweest. Idd veel show, maar als ik dan op ubuis weer wat nummers kijk vind ik het nog steeds geweldig. Tijdens beide tournees werden heel veel nieuwe nummers gespeeld en die werden imo juist met veel beleving gebracht. In Rotterdam bijvoorbeeld Please, Mofo, If You Wear That Velvet Dress.

Komt bij dat ik 1991-1997 de beste periode van U2 vind (zo,n 5 sterren). Daarna 1980-1990 (4 sterren) en daarna De laatste 15 jaar (3 sterren). Denk ook echt dat het nu over is.

angelin schreef:
Komt bij dat ik 1991-1997 de beste periode van U2 vind (zo,n 5 sterren).

Ben ik helaas niet met je eens. De platen Joshua Tree en Rattle & Hum en de bijbehorende tournees vind ik zonder enige twijfel het artiestieke hoogtepunt van U2, dus de periode 1987-1989.
Achtung Baby is als plaat nog prima, daarna gaat het heel snel bergafwaarts

Ben ik helaas niet me je eens. De platen Joshua Tree en Rattle & Hum en de bijbehorende tournees vind ik zonder enige twijfel het artiestieke hoogtepunt van U2, dus de periode 1987-1989.
Achtung Baby is als plaat nog prima, daarna gaat het heel snel bergafwaarts

Ik heb me hier buiten gehouden, omdat ik dat wel sjiek vond; maar als een SOL (een semi ouwe-lul) een dame - en daar zijn er hier niet veel van, dus laten we zorgvuldig zijn - smispelt/de les gaat lezen, wil ik ook wel een zuit op/in het dakje doen.

U2, vanaf het allerprilste begin meegemaakt - de eerste singles (w.o. Eleven O'Clock Tick-Tock) uit de UK per mailorder laten aanrukken (en dat was toen echt geen piece of cake), het debuutconcert bijgewoond in De Melkweg (er zijn er die beweren dat het optreden een dag ervoor in de KRO-studio het debuut was, maar dat vind ik onjuist; dat was invitation only - en ik heb nix met papen).

U2 was fris, gedreven en bereikte de eerste top met TUF; Joshua Tree was een soort van consolidatie - live was ik toen al klaar met de band. Met Achtung Baby vernieuwde de band zich, en later nog eens met Pop. De creativiteit van U2 is imo een sinusoïde en discussie over kwaliteit van de band/muziek valt niet los te zien van het moment waarop je aanhaakt en je eigen muziekopvatting, al dan niet rockistisch. An Cat Dubh vind dik nog steeds fris, de titelsong van TUF nog steeds raak, Who's Gonna Ride Your Wild Horses en The Fly nog steeds prachtsongs; en ook op Pop zijn een paar fraaie te vinden. Ik ga al jaren niet meer na U2, omdat ik klaar ben met de Bono Feel Good-show en het rocktheater. Overigens was ik 1 jaar na New Gold Dream ook klaar met SM, de op balletschoentjes huppelende Kerr leek wel een Sinte Narcissus die steeds meer last kreeg van hetzelfde syndroom als Bono Vox.

Mjuman schreef:
Ik heb me hier buiten gehouden, omdat ik dat wel sjiek vond; maar als een SOL (een semi ouwe-lul) een dame - en daar zijn er hier niet veel van, dus laten we zorgvuldig zijn - smispelt/de les gaat lezen, wil ik ook wel een zuit op/in het dakje doen.

Ik hoop zeker niet dat ik de indruk maakte iemand de les te lezen, allerminst. Wat mij betreft overdrijft Mjuman nu een beetje. Ik heb gewoon een sterke voorkeur voor een bepaalde U2 periode en begrijp heel goed dat een jongere generatie de latere U2 beter kan waarderen. Ieder zijn voorkeur, geen enkel probleem. Ik ben gewoon afgehaakt.

Slechtste concerten die mij snel te binnen schieten zijn:

-Simple Minds - De Kuip 1989

Leg uit?!

Ik hoop zeker niet dat ik de indruk maakte iemand de les te lezen, allerminst. Wat mij betreft overdrijft Mjuman nu een beetje. Ik heb gewoon een sterke voorkeur voor een bepaalde U2 periode en begrijp heel goed dat een jongere generatie de latere U2 beter kan waarderen. Ieder zijn voorkeur, geen enkel probleem. Ik ben gewoon afgehaakt.

Dat was ik ook, al eerder. Daarvoor zorgden de bombast en de pretentie van The Bono Vox Feelgood show en het messiaanse van de stage presence van de betrokkene - "ik ben degene die ge zoekt/aanbidt" - een euvel waaraan ook ene Jim Kerr (op balletschoenen nog wel) zich schuldig maakte); het was moeilijk om zowel als U2 als Simple Minds te aanschouwen. Het beeld van de eerst econcerten was heel anders.

De vinylistische terugdraai - zo goed als alle U2-vinilio's voor weinig geld inmiddels teruggekocht (sinds eind 2007) - en het respect voor het eigen wavistische verleden zorgden voor een herinkadering. Inmiddels kan ik ook met plezier/interesse kijken naar de YouTube-clips waarin The Edge uitlegt hoe hij gitaar speelt

Wat betreft live optredens/nieuwe albums mogen ze imho - net als R.E.M. - de stekker eruit trekken. They made their mark.

toch komt er eind van dit jaar een nieuwe plaat van de mannen en zullen ze ook vast weer de stadions aan gaan doen. Muzikaak is het al 20 jaar niet interessant meer. Ik ben met plezier naar de Achtung Baby tour geweest in Kuip maar ik moet er toch niet aan denken om nog een keer te gaan.

-Halfvolle Kuip.
-Inspiratieloos.
-Plichtmatig spelend zonder passie.
-Geen enkele bezieling.
-En de maniertjes van Jim Kerr begonnen in 1986 al te vervelen, laat staan in 1989

In 1984 van deze band enkele gedenkwaardige shows gezien, daarna was het over wat mij betreft.

Mjuman schreef:
De vinylistische terugdraai - zo goed als alle U2-vinilio's voor weinig geld inmiddels teruggekocht (sinds eind 2007) .

Ja daar heb ik inderdaad dus ook weer lol in, maar live .... laat maar.

-Halfvolle Kuip.
-Inspiratieloos.
-Plichtmatig spelend zonder passie.
-Geen enkele bezieling.
-En de maniertjes van Jim Kerr begonnen in 1986 al te vervelen, laat staan in 1989

Over de andere punten valt te twisten, maar in mijn herinnering was de Kuip ramvol. Dat verklaart ook de 4 extra concerten later die zomer in Ahoy, Thialf etc.

Ik was er zelf niet bij maar zoals het me bijstaat was het concert idd uitverkocht. Als ik google kom ik uit op een aantal bezoekers van 55.000. Of te wel volle bak. Inderdaad zoals Marty zegt kwamen ze even later nog een paar keer naar Nederland 28, 30 en 31 aug (MECC en 2 Ahoy) en 2 september (Thialf). Dat zouden ze toch niet doen als de Kuip niet vol zat? Simple Minds was ook de grootste band op dat moment met een nummer 1 single en album.

Dit was overigens de setlist die dag:

1. Theme For Great Cities (Intro)
2. When Spirits Rise
3. Street Fighting Years
4. Wall Of Love
5. Mandela Day
6. This Is Your Land
7. Soul Crying Out
8. Waterfront
9. Ghost Dancing
10. The Book Of Brilliant Things
11. Don't You (Forget About Me)
12. Gaelic Melody
13. Once Upon A Time
14. Oh Jungleland
15. Big Sleep
16. Kick It In
17. Let It All Come Down
18. Belfast Child

20. Sun City
21. Biko

22. Sanctify Yourself
23. East At Easter
24. Alive And Kicking

25. Theme For Great Cities (Outro)

Marty McFly schreef:
Over de andere punten valt te twisten, maar in mijn herinnering was de Kuip ramvol. Dat verklaart ook de 4 extra concerten later die zomer in Ahoy, Thialf etc.

Misschien was ik dan in de war met de Los Vast band van Jan Rietman in De Kuip.

(quote)

Misschien was ik dan in de war met de Los Vast band van Jan Rietman in De Kuip.

Over bezieling gesproken!

1. Neutral Milk Hotel, Tivoli 2014
2. U2, De Kuip 1997
3. Peter Gabriel, Ahoy 2003
4. Doe Maar, Gelredome 2012
5. The Veils, Melkweg 2013
6. ACDC, Goffert 1991
7. Neutral Milk Hotel, Paradiso 2014
8. The National, HMH 2013
9. The Veils, Paradiso 2014
10. Pet Shop Boys, Tivoli 2014
11. Peter Gabriel, Ziggo 2014
12. The Prodigy, Pukkelpop 2013
13. Osdorp Posse, Atlantis 2006
14. The Cure, Ahoy 2008
15. Guns n Roses, Goffert 2006
16. Doe Maar, HMH 2013
17. U2, Arena 2005
18. Iron Maiden, TT Assen 2008
19. Godspeed You Black Emperor!, Pukkelpop 2013
20. Roger Waters, Ahoy 2006
21. Arctic Monkeys, HMH 2007
22. Gorgoroth, Victorie 2014
23. Peter Gabriel, Westergasfabriek 2007
24. Metallica, Goffert 1991
25. Rolling Stones, Arena 2003

Grote teleurstellingen:

Prince, Ziggo 2014
Iron Maiden, Brabanthallen 2006
GNR, Goffert 1992

Eervolle vermeldingen (niet echt mijn ding, maar toch goed):

Lenny Kravitz, Arena 2004
Bryan Adams, Ahoy 2005

Update (ik kies voor 1 concert per artiest). Bij REVERE twijfel ik enorm want eigenlijk was de Velvet Instore het meest bijzondere moment voor mij dat jaar maar ik beschouw dat toch niet als volwaardig club of concerthal optreden en hun eerste club optreden in Nederland in Rotown was geweldig maar ik stoorde me aan het slechte geluid en een rumoerig publiek bij de ballads.

1. Prince - Galgenwaard - Utrecht 1987
2. Smashing Pumpkins - Vredenburg - Utrecht 1993
3. Sigur Rós - Paradiso - Amsterdam 2012
4. Rufus Wainwright / Martha Wainwright - Paradiso - Amsterdam 2005
5. Marc Almond - Paradiso - Amsterdam 2007
6. Antony and the Johnsons - Concertgebouw - Amsterdam 2012
7. Moondog Jr. (Zita Swoon) - Nighttown - Rotterdam 1996
8. Jónsi - Paradiso - Amsterdam 2010
9. REVERE - Tivoli - Utrecht 2013
10. John Grant - Rotown - Rotterdam 2011

11. Nakhane Touré - Paradiso - Amsterdam 2014
12. Roger Waters: The Wall - Arena - Amsterdam 2013
13. Dead Can Dance - Vredenburg - Utrecht 2012
14. Sufjan Stevens - Paradiso - Amsterdam 2006
15. Scott Matthew - Paradiso - Amsterdam 2009
16. Adele - Paradiso - Amsterdam 2011
17. Asaf Avidan & the Mojos - Paradiso - Amsterdam 2010
18. dEUS - Nighttown - Rotterdam 2005
19. Tori Amos - De Doelen - Rotterdam 2012
20. Morrissey - Watt - Rotterdam 2009

21. Dez Mona - Watt - Rotterdam 2010
22. Belle & Sebastian - Vredenburg - Utrecht 2004
23. Pearl Jam - Ahoy - Rotterdam 1993
24. Radiohead - Ahoy - Rotterdam 1997
25. Lenny Kravitz - Ahoy - Rotterdam 1991

leuk topic: ik doe mee:
uitspringers in willekeurige volgorde:
Peter Gabriel, 1993 Ahoy, Rotterdam.
Peter Gabriel, 2004 Vorst Nationaal Brussel (alleen al vanwege de sublieme setlist)
Roger Waters, 1984 Ahoy Rotterdam: The Pros and cons tour met Eric Clapton.
Green Day, 2005 Ahoy Rotterdam: American Idiot tour.
Marillion, 1986 Ahoy, Rotterdam: Misplaced childhood tour.
Live, 1999 Statenhal, Den Haag .
Frankie goes to Hollywood: 1985, Ahoy Rotterdam
Elbow, 2011 HmH Amsterdam
The Black Keys, 2012 Klokgebouw Eindhoven

slechtste: hier al ergens genoemd:
Simple Minds in de Kuip 1989: vals en inspiratieloos

Update (ik kies voor 1 concert per artiest). REVERE toch maar Rotterdam.... was voor mij wel een magisch moment na jaren online contact en Kishi Bashi vanavond zorgt voor een vermelding, wat was dat goed zeg.

9. REVERE - Rotown - Rotterdam 2013

19. Kishi Bashi - Paradijskerk - Rotterdam 2014
20. Tori Amos - De Doelen - Rotterdam 2012

21. Morrissey - Watt - Rotterdam 2009
22. Dez Mona - Watt - Rotterdam 2010
23. Belle & Sebastian - Vredenburg - Utrecht 2004
24. Pearl Jam - Ahoy - Rotterdam 1993
25. Radiohead - Ahoy - Rotterdam 1997

Mijn lijst van bands die ik gezien heb door de jaren heen. Achter het jaartal staat het aantal keren dat ik de betreffende band in totaliteit gezien heb.

Black Sabbath, Circustheater Scheveningen, nov 1975 (2)
Rolling Stones, ADO-stadion, Den Haag, mei 1976 (5)
Status Quo, Ahoy Rotterdam, aug 1976 (5)
Golden Earring, Congresgebouw Den Haag, dec 1976 (3)
Pink Floyd, Ahoy Rotterdam, febr 1977 (3)
Queen, Ahoy Rotterdam, mei 1977 (4)
Eagles, Ahoy Rotterdam, mei 1977 (1)
Yes, Ahoy Rotterdam, nov 1977 (2)
Blue Oyster Cult, Vliegermolen Voorburg, mei 1978 (1)
Journey/Pat Travers Band, Congresgebouw Den Haag, april 1979 (1)
Led Zeppelin, Ahoy Rotterdam, juni 1980 (1)
Genesis, Groenoordhallen Leiden, okt 1981 (2)
Rush, Ahoy Rotterdam, nov 1981 (7)
Saga, Edenhal Amsterdam juni 1983 (1)
Judas Priest, Edenhal Amsterdam, 1984 (2)
U2, Ahoy Rotterdam, okt 1984 (5)
AC/DC, Edenhal Amsterdam, jan 1986 (3)
Marillion, Parkpop Den Haag, juni 1986 (2)
Iron Maiden, Groenoordhallen Leiden, nov 1986 (2)
Def Leppard, Edenhal Amsterdam, april 1988 (1)
Aerosmith, Rijnhal Arnhem, okt 1989 (3)
Metallica, NEC-stadion Nijmegen, aug 1991 (6)
The Cult, Ahoy Rotterdam, okt 1991 (3)
Van Halen, Ahoy Rotterdam, april 1993 (2)
ZZ Top, Ahoy Rotterdam, dec 1994 (2)
Pearl Jam, Gelredome Arnhem, aug 2006 (3)
The Cure, Ahoy Rotterdam, maart 2008 (1)
Rammstein, Gelredome Arnhem, dec 2009 (1)

't is ook eerlijk gezegd geen New World Music - en The Cure voorteerst in 2008, dan en je wél een beetje laat op deez' aard

Van het concert des levens krijg je trouwens geen program

Ah, zie dat ik inderdaad in het verkeerde topic zit.
Nou, mijn favoriete concerten zijn dan Floyd in februari 1977 tijdens de Animals-tour en Zeppelin in 1980 in Ahoy tijdens hun laatste tour. Enkele weken daarna overleed drummer John Bonham, dacht ik.
Voor mij in ieder geval genoeg New World Music in die dagen !!

Een concert dat altijd speciaal zal blijven was Ronnie James Dio in 1990 in de Ijsselhall in Zwolle. Ik ben er samen met mijn vader vanuit Zuid Limburg naar toe gegaan. Mijn vader was zo onder de indruk van Dio dat hij zich een Lock Up The Wolves T-shirt kocht. Zijn favoriete Dio nummer was altijd Hungry For Heaven. In juni dit jaar kreeg mijn vader te horen dat hij ernstig ziek was. In het begin was er nog wat hoop maar de chemokuren maakten het alleen maar erger dus die werden al snel weer stopgezet. De laatste maanden waren geen pretje. Ik wist dat de dag er aan ging komen alleen niet wanneer. Maandagmorgen zei hij; ik denk dat ik dood ga nu bel de dokter maar. Die heeft hem morfine gegeven en tegen ons gezegd dat ie de ochtend niet zou halen. Toch wel. Maar hij had er geen zin meer in. In bed liggen en verzorgd moeten worden dat was niks voor hem. Hij was niet iemand die om hulp vroeg, hij loste zijn problemen zelf op. Dinsdagavond is ie dan toch gestorven. Geruisloos. Alsof ie in slaap viel. Vrijddagochtend is hij gecremeerd. Op zijn kist stond een ingelijste foto van hem gekleed in een Motorhead t-shirt en een basgitaar om. Gemaakt toen hij in 1997 tijdens een playbackshow "Going To Brazil" van Motorhead playbackte (die hebben we ook vaker samen live gezien) De microfoon had hij daarvoor op Lemmy hoogte gezet en hij had zich een paar weken niet geschoren om op Lemmy te lijken en dat voor een nummer van 2:30 Naast de foto op de kist stond een fles bier. Ik moest lachen toen ik het zag. Het eerste nummer dat gedraaid werd was Thunderstruck van AC/DC Die hebben we ook 2 keer live gezien o.a. in 1991 met Metallica in het Goffertstadion in Nijmegen waar ze met dat nummer openden. Er werd ook muziek gedraaid van zijn all-time hero; Chuck Berry. Dat was altijd zijn idool. Hungry For Heaven van Dio werd uiteraard ook gedraaid. Er was geen toespraak, dat wou hij niet, ook geen mis of zo. Geen onzin en geen tranen. Alleen muziek en na afloop bier drinken. Toen ik het crematorium uitliep had ik een smile op mijn gezicht, dit was goed. Dit was hem.

@Pacal (le)
Ten eerste: gecondoleerd
ten tweede: mooi persoonlijk stuk en mooi dat je zo'n band had en dat je er goede herinneringen aan overhoudt.
Voor mij was AC/DC in het Goffertstadion 1 van de mooiste concerten die ik heb meegemaakt samen met mijn broer waar ik een goede band mee heb en wat ik ook koester.
. Muziek is een goede heler en kan troost en vreugde geven.

Kijkend naar mijn lijst zie ik dat mijn geheugen me in de steek gaat laten: oudere concerten verdwijnen meer en meer naar de achtergrond en recentere komen erbij. Perfume Genius maakte van de week indruk.
Zo'n lijst is eigenlijk ook niet te doen (daarom ook de keuze om elke artiest er maar 1 keer in te zetten).

9. REVERE - Rotown - Rotterdam 2013

19. Kishi Bashi - Paradijskerk - Rotterdam 2014
20. Tori Amos - De Doelen - Rotterdam 2012

21. Morrissey - Watt - Rotterdam 2009
22. Perfume Genius - Bitterzoet - Amsterdam 2014
23. Dez Mona - Watt - Rotterdam 2010
24. Pearl Jam - Ahoy - Rotterdam 1993
25. Radiohead - Ahoy - Rotterdam 1997

zoiets met elke artiest maar 1 keer

1. Darkside, Primavera, 2014
2. James Holden, Sonic City, 2014
3. Portishead, Best Kept Secret, 2013
4. Young Fathers, Ancienne Belgique, Brussel, 2014
5. Factory Floor, Ancienne Belgique, Brussel, 2013
6. The National, Ancienne Belgique, Brussel, 2010
7. Joanna Newsom, Ancienne Belgique, Brussel, 2012
8. Forest Swords, Sonic City, 2013
9. Amatorski, Ancienne Belgique, Brussel, 2012
10. The Roots, Rivierenhof, Antwerpen, 2012
11. Archive, Vorst Nationaal, Brussel, 2012
12. Alice in chains, Rock Werchter, 2010
13. Slint, Primavera, 2014
14. Massive Attack, Cactus Festival, 2014
15. Neneh Cherry with Rocket Numbernine, Pukkelpop, 2014
16. AmenRa, Leffingeleuren, 2013
17. Kasabian, Ancienne Belgique, Brussel, 2010
18. Eels, Rock Werchter, 2011
19. Nils Frahm, Best Kept Secret, 2014
20. Slowdive, Pukkelpop, 2014

Gast
geplaatst: vandaag om 06:05 uur

geplaatst: vandaag om 06:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.