MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Dirty Three

zoeken in:
Zijn er de afgelopen week nog mensen naar de Dirty Three in Ekko of Paradiso geweest? Ik was zelf in Paradiso en het was echt heel erg mooi! Ik heb de laatste jaren niet zoveel DT geluisterd, maar binnen een paar nummers zat ik er weer helemaal in.

Wat een geweldige verhalen verzint die Warren Ellis tussen de nummers door. En veel interactie met het publiek ook. Zo kon ik Authentic Celestial Music aanvragen, wat voor mij ook meteen het hoogtepunt van het concert was. Wat een geweldig nummer.

Ze zeiden misschien volgend jaar weer terug te komen, dus iedereen die van mooie muziek houdt, moet dan ook gewoon mee.

Was jij er werkelijk? Ik was er ook! En samen met ElMeroMero ook nog eens. Stom dat we elkaar hebben misgelopen. Het was een prachtig concert inderdaad. Dus jij riep 'Authentic celestial music'. Ik riep het meteen na jou! Ik was trouwens die ene die op 'the same page' zat als Warren Ellis.

Ha, grappig. Ik hoorde dat inderdaad, dat nog iemand het riep. Ik wilde eigenlijk ´I offered it up etc.´roepen, maar dat deed iemand anders al en Warren zei zoiets als ´we won´t play that´.

Ik stond links, redelijk vooraan (bij het vervelende stelletje dat op een gegeven moment nog werd aangesproken door Warren en daarna de gordijnen in dook om net niet seks te hebben). Ik was trouwens ook diegene die riep om ´Hotel California´.

Maar vonden jullie het ook geen waanzinnig mooi concert? Ik vond het zeker een van de beste concerten van het jaar.

ElMeroMero
Het was zeer zeker de moeite waard

Grappige band om te observeren trouwens, met Jim White die constant zat te klooien met allerlei tambourijnen en drumstokjes, Warren Ellis die zich lekker extravert tekeer ging en Mick Jones die itt tot zijn collega's, gedurende het hele optreden zo onvertoorbaar als een standbeeld op zijn gitaar stond te tokkelen.

En die chemie tussen band en publiek was inderdaad aanstekelijk, maar die grap van Josh, het "vierde" bandlid die ook voor D3 opende, over die eend en de kruidenier vond ik zelf nog het leukste interactie-moment

Muzikale hoogtepunten waren voor mij The Zither Player, The Restless Waves, het al eerder genoemde Authentic Celestial Music en Sue's Last Ride. Jammer alleen dat ze Red en Dirty Equation niet wilden spelen, maar zelfs die kleine teleurstelling kon voor mij de pret niet drukken.

Ik meende je nog te herkennen, Herman, als een sjagrokende, ietwat studentikoos ogende jongen die iets schuin voor me die aan de uiterste puntje van de rechtkant van het podium ophield, maar aangezien je net schreef dat je je gedurende het hele concert aan de andere kant van het podium bevond, denk ik dat ik me een ongemakkelijk moment heb bespaard door die persoon niet aan te spreken.

Overigens heb ik zelf ook nog even met Warren Ellis staan wauwelen ("Filthy Four minus One")

Paalhaas fluistert EMM in het oor: Het is Mick Turner!

Ha, nee, dat was ik niet inderdaad. Ik rook niet...

Josh Pearson mag inderdaad niet onvermeld blijven. Wat een geweldige kerel!

Gast
geplaatst: vandaag om 07:18 uur

geplaatst: vandaag om 07:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.