MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Concerttickets (o.a. de handel en wandel in vraag en aanbod)

zoeken in:
buizen
Mjuman schreef:
(quote)

Nee vrind, uit contextuele gegevens kan je halen dat ik Zweeds spreek - dat gebruik ik dara niet, de reden daarvoor valt uit diezelfde context te halen. Mutatis mutandis geldt hetzelfde voor Denemarken.

Ja, dat had ik begrepen dat jij Zweeds spreekt. En dat Fins zo afwijkend is dat je aan Engels de voorkeur geeft.
Wat wil je dan horen, dat ik iets schrijf over dat jij Zweeds spreekt?

Fins is een heel andere taalgroep, maar alle Finnen moeten op de lagere school Zweeds leren. Ze spreken het allemaal - alleen zul je zien dat ze de Zweden veelal arrogant, stijf en chauvinistisch/zelfingenomen vinden. Begin je met een andere taal sta je op 0, begin je met Zweeds is het -1 - vandaar. Als iemand zichtbaar moeite heeft om in het Engels uit zijn woorden te komen, vraag ik of ie wil switchen naar Zweeds.

buizen
De voorverkoop van Bruce Springsteen in Die Haghe begon vandaag om 10.00 uur en in no time alle 65.000(?) kaarten uitverkocht..
Maar gelukkig is er dan bijv. SeatWave, waar al na de lunch volop kaarten verkrijgbaar zijn, voor bijv. 450,-
Gelukkig staat Nederland heel laag op de lijst van corrupte landen. Dat is een fijne gedachte.

Volgens mij is Seatwave eigendom van Ticketmaster. Te bizar gewoon.

buizen
Running On Empty schreef:
Volgens mij is Seatwave eigendom van Ticketmaster. Te bizar gewoon.

SeatWave en Ticketmaster vallen onder Live Nation, een USA-organisatie met in 2014 een jaaromzet van 6 miljard (!) (weet even niet meer of het dollar of euro is). Live Nation koopt allerlei organisaties op, om (zoveel mogelijk) een monopoliepositie te krijgen, denk ik.

Wat ook zo heel raar is (andere/eerdere info over allerlei 'voorwaarden' zijn al in dit topic benoemd): als je dus als verkoper een ticket hebt verkocht.. let op.. dan krijg je je geld pas van SeatWave (het gaat via hen) 'enige tijd na afloop van het evenement'.
Dus als jij in december kaartjes voor Adele hebt verkocht (de koper heeft al aan SeatWave betaald, meteen, en zijn kaartjes van jou toegestuurd gekregen) en Adele treedt in juni op dan kun jij op je geld wachten tot ergens in juni, na het concert.
Ten eerste is dit belachelijk maar ten tweede lijkt het me erg afstotend te werken naar potentiele verkopers van tickets. Dus wie heeft dan wel die (ruimte voor) tickets in de verkoop....

En er zijn wel meer rare dingen.

buizen schreef:
(quote)

Wat ook zo heel raar is (andere/eerdere info over allerlei 'voorwaarden' zijn al in dit topic benoemd): als je dus als verkoper een ticket hebt verkocht.. let op.. dan krijg je je geld pas van SeatWave (het gaat via hen) 'enige tijd na afloop van het evenement'.
Dus als jij in december kaartjes voor Adele hebt verkocht (de koper heeft al aan SeatWave betaald, meteen, en zijn kaartjes van jou toegestuurd gekregen) en Adele treedt in juni op dan kun jij op je geld wachten tot ergens in juni, na het concert.

Ligt misschien aan mij, maar het verkopen van tickets hangt voor mij toch vooral samen met 'op het laatste moment niet kunnen', niet met het vlak na de voorverkoopdatum doorverkopen (met winst) van tickets. Als die mensen maanden op hun geld moeten wachten, dan juich ik dat toe.

buizen
Brunniepoo schreef:
(quote)

Ligt misschien aan mij, maar het verkopen van tickets hangt voor mij toch vooral samen met 'op het laatste moment niet kunnen', niet met het vlak na de voorverkoopdatum doorverkopen (met winst) van tickets. Als die mensen maanden op hun geld moeten wachten, dan juich ik dat toe.

Ben ik met je eens, Brunniepoo: over hoe het eigenlijk bedoeld moet zijn.
Maar het is gewoon heel vreemd: je jaagt potentiële verkopers bijna weg.
Het enige positieve argument wat ik kan bedenken is dat ze wachten tot na het concert om in het geval dat iemand valse (E-)tickets heeft verkocht (en de koper meldt dit bij SW), er zo voor te kunnen zorgen dat die verkoper zijn geld niet krijgt. Maar dat is heel positief gedacht over de intenties van SW en geloof ik niet.

Eerst deed ik het met een concert waar ik zelf tickets voor heb (en ook zelf heen zal gaan overigens) en zag patronen, toen even een heel bekende artiest als voorbeeld genomen, een bepaald concert op een bepaalde datum: Adele's concert op 21 maart in Londen.
Daar zijn kaartjes voor te koop op SeatWave.com: de Engelse SW. Maar ook op de Nederlandse SW, en ook op die Duitsland en Italie.
En er worden exact dezelfde kaarten aangeboden (aantal, prijs) in al die landen.
En kijk je naar het overzichtje van de laatste transacties dan zijn in al die landen ook dezelfde kaartjes verkocht (dag, prijs).

Als je een kaart verkoopt moet je deze zelf opsturen naar de koper. Dan is mijn vraag wie - of wie kent iemand die - ooit wel eens kaartje heeft verkocht en deze heeft moeten opsturen naar Zweden, Italië of de UK? En waarom staat er niets vermeld over verzendkosten naar UK of Italië?
En waarom benadrukt SW niet dat je als verkoper 'adverteert' in al die andere landen dus je kans op verkoop groot is?
Misschien bestaan een groot deel van die 'verkopers' helemaal niet, en alleen SeatWave weet hoe het echt zit..

Anyway, Bruce Springsteen had in nog geen 2 uur 65.000 kaarten verkocht..
Hier nog wat fantastische reviews over SW:
https://www.ticketaanbieders.nl/reviews/seatwave/?page=1#reviews

buizen schreef:

Ik heb er absoluut geen medelijden mee.
Naar mijn idee schuilen er vrijwel alleen maar malafide figuren achter de verkoop van kaarten op dit soort doorverkoopsites.
Als jij, vrijwel direct na de koop via een officiele site, je kaartje te koop zet voor woekerprijzen, dan ben je geen knip voor je neus waard mijn inziens.
Wat mij betreft krijgen dit soort lui hun geld helemaal niet.

Dat tevens de officiele verkoopsite van tickets hier ook nog aan loopt te verdienen, riekt naar maffia-praktijken.
Keihard aanpakken dit soort zaken, maar helaas schijnt dat in onze hoge vorm van beschaving niet mogelijk te zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:32 uur

geplaatst: vandaag om 22:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.