Muziek / Toplijsten en favorieten / Doorlichting: Depeche Mode's b-kantjes
zoeken in:
0
geplaatst: 14 maart 2018, 15:59 uur
Kaleid (7 mei 1990)
Het instrumentale b-kantje van de single Policy of Truth, en intro op hun world violation tour.
Het instrumentale b-kantje van de single Policy of Truth, en intro op hun world violation tour.

0
geplaatst: 15 maart 2018, 06:45 uur
Happiest Girl en Sea of Sin (2 september 1990)
Eerste b-kantje van de single World in My Eyes; hoewel de Jack Mix genaamd, betreft dit de hoofd 7" versie van het nummer.
Sea of Sin
Tweede b-kantje; hoewel de Tonal Mix genaamd, betreft dit nummer eveneens ook de hoofd 7" versie van het nummer.
Eerste b-kantje van de single World in My Eyes; hoewel de Jack Mix genaamd, betreft dit de hoofd 7" versie van het nummer.

Sea of Sin
Tweede b-kantje; hoewel de Tonal Mix genaamd, betreft dit nummer eveneens ook de hoofd 7" versie van het nummer.

1
geplaatst: 15 maart 2018, 08:18 uur
One Caress (15 februari 1993)
Het b-kantje van de single I Feel You; het nummer staat op Songs of Faith and Devotion, maar wellicht heeft de band dat zo beslist vermits deze single een goede maand eerder voor het album uitkwam
; de promo-only video is geregisseerd door Kevin Kerslake gedurende een vrije dag van hun devotional tour in de Verenigde Staten; best wel een beetje creepy die video hoor. 
Het b-kantje van de single I Feel You; het nummer staat op Songs of Faith and Devotion, maar wellicht heeft de band dat zo beslist vermits deze single een goede maand eerder voor het album uitkwam
; de promo-only video is geregisseerd door Kevin Kerslake gedurende een vrije dag van hun devotional tour in de Verenigde Staten; best wel een beetje creepy die video hoor. 
3
geplaatst: 15 maart 2018, 12:18 uur
My Joy (26 april 1993)
Het b-kantje van de single Walking in My Shoes; het enige "exlusieve" b-kantje van het Songs of Faith and Devotion album; naast In Your Room ook het favoriete nummer van Alan.
Het b-kantje van de single Walking in My Shoes; het enige "exlusieve" b-kantje van het Songs of Faith and Devotion album; naast In Your Room ook het favoriete nummer van Alan.

0
geplaatst: 15 maart 2018, 17:52 uur
Death's Door (Jazz Mix) (13 september 1993)
Het b-kantje van de single Condemnation; de originele versie van Death's Door uit 1991 staat op de soundtrack van de film Until the End of the World, en werd enkel door Alan en Martin opgenomen na de world violation tour.
Het b-kantje van de single Condemnation; de originele versie van Death's Door uit 1991 staat op de soundtrack van de film Until the End of the World, en werd enkel door Alan en Martin opgenomen na de world violation tour.
0
geplaatst: 16 maart 2018, 06:10 uur
Higher Love (Adrenaline Mix) (10 januari 1994)
Het b-kantje van de single In Your Room; kom ik helaas niet tegen op YT, maar net zoals bij de single versie van In Your Room heeft de album versie van Higher Love ook mijn voorkeur.
Het b-kantje van de single In Your Room; kom ik helaas niet tegen op YT, maar net zoals bij de single versie van In Your Room heeft de album versie van Higher Love ook mijn voorkeur.

1
geplaatst: 16 maart 2018, 06:15 uur
Painkiller (3 februari 1997)
Het instrumentale b-kantje van de single Barrel of a Gun; toppertje!

0
geplaatst: 16 maart 2018, 06:32 uur
Slowblow (31 maart 1997)
Het instrumentale b-kantje van de single It's No Good; ook een toppertje.
De daarop volgende singles Home (16 juni 1997) en Useless (20 oktober 1997) bevatten respectievelijk live versies van Barrel of a Gun en It's No Good en verscheidene remixes van Useless.
Het instrumentale b-kantje van de single It's No Good; ook een toppertje.

De daarop volgende singles Home (16 juni 1997) en Useless (20 oktober 1997) bevatten respectievelijk live versies van Barrel of a Gun en It's No Good en verscheidene remixes van Useless.
1
geplaatst: 16 maart 2018, 15:45 uur
Surrender en Headstar (7 september 1998)
Eerste b-kantje van de single Only When I Lose Myself; zulk sterk nummer en niet meer dan maar een b-kantje voor de band; nog steeds niet te begrijpen.
Headstar
Tweede instrumentale b-kantje; sterk nummer toch ook.
Volgende week gaan we verder, bijna weekend!
Eerste b-kantje van de single Only When I Lose Myself; zulk sterk nummer en niet meer dan maar een b-kantje voor de band; nog steeds niet te begrijpen.

Headstar
Tweede instrumentale b-kantje; sterk nummer toch ook.

Volgende week gaan we verder, bijna weekend!

1
geplaatst: 19 maart 2018, 07:22 uur
Easy Tiger (Full Version) (23 april 2001)
Het instrumentale b-kantje van de single Dream On; op het album Exciter staat de ingekorte versie, maar deze langere versie heeft mijn voorkeur.
Het instrumentale b-kantje van de single Dream On; op het album Exciter staat de ingekorte versie, maar deze langere versie heeft mijn voorkeur.

0
geplaatst: 19 maart 2018, 08:25 uur
Dirt (30 juli 2001)
Het b-kantje van de single I Feel Loved; cover van The Stooges, en door menig fan verguisd; slecht is het zeker niet, maar hoor toch ook liever het origineel.
Het b-kantje van de single I Feel Loved; cover van The Stooges, en door menig fan verguisd; slecht is het zeker niet, maar hoor toch ook liever het origineel.

0
geplaatst: 19 maart 2018, 09:54 uur
Wow, een videoclip van One Caress, nooit gezien! Zo leer ook ik hier 

0
geplaatst: 19 maart 2018, 10:02 uur
Oh? Staat nochtans op volgende DVD's; Devotional, Videos 86>98 + en Video Singles Collection.

0
geplaatst: 19 maart 2018, 10:20 uur
Zenstation (5 november 2001)
Het instrumentale b-kantje van de single Freelove; wat de ware betekenis achter het nummers is weet ik niet, maar kwam wel met even googelen volgende betekenis van Zensation tegen; the significance of the given name Zensation gives you compassion, creativity, reliability, generosity, loyalty and a love for domestic life; wederom een porte-manteauwoord van Martin?
Het instrumentale b-kantje van de single Freelove; wat de ware betekenis achter het nummers is weet ik niet, maar kwam wel met even googelen volgende betekenis van Zensation tegen; the significance of the given name Zensation gives you compassion, creativity, reliability, generosity, loyalty and a love for domestic life; wederom een porte-manteauwoord van Martin?

1
geplaatst: 19 maart 2018, 10:27 uur
brajoapau schreef:
Oh? Staat nochtans op volgende DVD's; Devotional, Videos 86>98 + en Video Singles Collection.
(quote)
Dvd's kijk ik eigenlijk nooit en die heb ik meer voor de verzameling. Maar ik ben toevallig (of niet) thuis en mijn DM collectie er even bijgepakt.
dvd:
101 (nee daar staat hij niet op
)Touring the Angel (nee daar staat hij niet op
)Video's 86-98 (ik weet niet wat die + bij jou betekend maar op mijn versie staat die niet)
One Night in Paris (nee daar staat hij niet op
)Songs of Faith and Devotion (deluxe cd met dvd) (Hierop staat een docu, het hele album in 5.1 en 8 bonustracks en dus geen video van One Caress)
Best of Volume 1 (ltd cd/dvd) (23 clips maar geen One Caress)
Tour of the Universe (2cd/1dvd) (nee daar staat hij niet op
)Love Monsters (Gahan) (nee daar staat hij niet op
)Strange (vcd) (nee daar staat hij niet op
)Devotional (dvd 2, verhip!)
0
geplaatst: 19 maart 2018, 10:35 uur
vigil schreef:
Video's 86-98 (ik weet niet wat die + bij jou betekend maar op mijn versie staat die niet)
Video's 86-98 (ik weet niet wat die + bij jou betekend maar op mijn versie staat die niet)
"Special edition, DVD only, called Videos 86>98 + (without "The", and with "+") released in 2002. The DVD was two discs, the first disc being identical to the only disc in the original DVD, while the second DVD contains bonus material not found in the original release."
0
geplaatst: 19 maart 2018, 10:45 uur
Die 1 disc versie heb ik ook nog
; een nieuwe avatar inderdaad, was die Violator roos wat beu gezien. 
0
geplaatst: 19 maart 2018, 10:50 uur
Deze is idd mooier, World in my Eyes fotoshoot maar dat zal je wel weten gok ik zo 

0
geplaatst: 19 maart 2018, 21:32 uur
When the Body Speaks (Acoustic) (11 februari 2002)
Het b-kantje van de single Goodnight Lovers; deze akoestische versie klinkt zeker niet mis, maar de album versie geniet toch net ietsje meer mijn voorkeur.
Het b-kantje van de single Goodnight Lovers; deze akoestische versie klinkt zeker niet mis, maar de album versie geniet toch net ietsje meer mijn voorkeur.

0
geplaatst: 19 maart 2018, 21:59 uur
brajoapau schreef:
(embed)
(embed)
als extra track op sommige Ultra versies toch?
Net zo'n smerige produktie als Barrel of a gun
1
geplaatst: 19 maart 2018, 22:03 uur
pureshores schreef:
Klopt; staat op de 2007 re-release van Ultra; ook daarop staan Slowblow, Only When I Lose Myself, Surrender en Headstar.

0
geplaatst: 20 maart 2018, 06:38 uur
Free (3 oktober 2005)
Het b-kantje van de single Precious; kon gewoon op Playing the Angel staan m.i., en nummer 37 in mijn persoonlijke top 40.
Het b-kantje van de single Precious; kon gewoon op Playing the Angel staan m.i., en nummer 37 in mijn persoonlijke top 40.

1
geplaatst: 20 maart 2018, 15:55 uur
Newborn (12 december 2005)
Het b-kantje van de single A Pain That I'm Used To; nummer 26 in mijn persoonlijke top 40, en had gewoon op Playing the Angel moeten staan; het is ook een favoriet b-kant nummer van menig fan trouwens.
Het b-kantje van de single A Pain That I'm Used To; nummer 26 in mijn persoonlijke top 40, en had gewoon op Playing the Angel moeten staan; het is ook een favoriet b-kant nummer van menig fan trouwens.

0
geplaatst: 20 maart 2018, 17:22 uur
Better Days (27 maart 2006)
Het b-kantje van de single Suffer Well; een kort nummer met een industrial-punk tintje.
Het b-kantje van de single Suffer Well; een kort nummer met een industrial-punk tintje.

1
geplaatst: 20 maart 2018, 17:45 uur
Vermits de single John the Revelator / Lilian (5 juni 2006) een dubbele a-kant betrof en de daarop volgende single Martyr (30 oktober 2006) geen b-kantje had gaan we morgen verder met de single Wrong.
0
geplaatst: 20 maart 2018, 20:02 uur
Het b-kantje van Suffer well suffert erop los tegen de A-kant, van Playing the angel was dat mijn minst favoriete single en in de discografie 1 uit de categorie "mwa" 

1
geplaatst: 20 maart 2018, 20:15 uur
pureshores schreef:
Het b-kantje van Suffer well suffert erop los tegen de A-kant
Het b-kantje van Suffer well suffert erop los tegen de A-kant
Net zoals ik dat ook heb met het b-kantje Flexible; niet echt een memorabel nummer, "just a bit of fun" van de band.

0
geplaatst: 20 maart 2018, 20:24 uur
Better days lijkt ook nog het thema van James Bond te gebruiken op een distorted manier 

0
geplaatst: 20 maart 2018, 20:30 uur
pureshores schreef:
Better days lijkt ook nog het thema van James Bond te gebruiken op een distorted manier
Het had dan wel het kortste nummer ooit geweest in de geschiedenis van de titelsongs uit de James Bondfilms.

Better Days
What are you hiding from
You are part of the sum
What has been going on
Your confidence has gone
You have seen better days
You have lived better ways
What are you waiting for
Answers that question more
Uninvited they will come
Are you expecting some
You have seen better days