MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Persoonlijke rap top zoveel allertijden

zoeken in:
raffael77
EVANSHEWSON schreef:
IK ben totaal niet into rap. Ik vind melodie en refrein te belangrijk in muziek. En goede teksten.
Ik vind veel rap veel te veel geblaat en te weinig wol.
Wat ik destijds wel kon appreciëren was Rapper's Delight van The Sugarhill Gang, maar dat zullen echte rapliefhebbers wel niets vinden, veronderstel ik ??

Ik hou het bij klassieke rock, symfonische rock, singer-songwriter en chanson.

Voor elk wat wils, toch ?

De muziek soorten die jij beluisterd hebben toch ook van die slechte gasten ertussen zitten, zo is dat bij hiphop ook.

Rapper's Delight is een geinig nummertje maar het was toen al geen hoogstaand niveau. Ze waren bekend door commercie en niet door hun rap skills. Wat wel zo is is dat veel mensen denken dat het een sample heeft van Queen's Bite the dust maar dat is het juist niet, want het is van het nrtje Bounce, Rock, Skate, Roll van Vaughan Mason & Crew.

raffael77
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)

Noem ''rap'' in dit geval ''TMF-(c)rap''. Er zal al ontelbaar veel uitspraken als deze gedaan, wordt er een beetje moe van .

Dat ben ik volkomen met je eens.

EVANSHEWSON schreef:
IK ben totaal niet into rap. Ik vind melodie en refrein te belangrijk in muziek. En goede teksten.

Als je goed zoekt vindt je zeer zeker goede teksten bij hip-hop (rap).

Dr.Greenthump
Om even terug te komen op EVANSHEWSON, ik ben het eens met kos en raffael. Er waren destijds zelfs verwijten dat TheSugarhill Gang rappen zag als een goedkoop marketingtrucje en werden afgeschilderd als enkel een ''pop-act'' en werden niet in de Rock and Roll of Fame opgenomen. In een belangrijk boek over de evolutie van Hip-Hop (Can't Stop Won't Stop) stond dat deze heren slechts een bij elkaar geraapt stelletje amateurs waren. Wel hebben zij 8 miljoen exemplaren weten te verkopen en vele deuren geopend voor andere rappers. Dat moet geconstateerd worden net zo goed als het feit dat ze commerciele muziek maakte.

Ik kan dan ook niet begrijpen waarom je nou juist dat nummer zo geweldig vind. Wat kos zegt: ''Als er iets veel geblaat en weinig wol is, is het wel Rapper's Delight'' en ook ik moet erom lachen ... ook al maakt het vanuit mijn perspectief niet uit. Inhoud is goed, maar nooit zo belangrijk als de vorm. Muziek is een kunstvorm waarbij de vorm het kernmateriaal is. Bij een opera is er ook geen inhoud te bekennen en toch kunnen er genoeg van genieten. Het draaid puur om de vorm dus. Het is eigenlijk heel simpel, vorm MOET, inhoud MAG. Een plaat die een slecht uitgewerkte vorm kent kan in mijn ogen al geen voldoende meer scoren, maar een plaat die een slechte inhoud kent kan nog altijd een hoge scoren verdienen, mits de vorm goed is uitgewerkt.

Waarom haal ik dit aan, zul je misschien denken ... Nou ik vind het ironisch dat jij als fervent Rock aanhanger de nadruk op de tekst legt, want als er één genre is waarbij de tekst centraal staat dan is het Hip-Hop wel. Daarentegen ligt de nadruk bij o.a. Rock meer op het muzikale gedeelte. Dat is het mooie van Hip-Hop, namelijk het ''spelen'' met woorden. Heeft denk ik BoordAppel ooit eens een keer aangehaald. Het draaid in mijn ogen dus VOORNAMELIJK om de vorm. In dit geval de rijmschema's, metaforen, delivery, flow, stemgeluid, stijl, wordplay en productie (dat ook weer onderverdeeld kan worden). Dit allemaal samen behoort tot de vorm. Ook bij Rappers Delight valt het kwalitatieve gedeelte hieronder en is de inhoud - voorzover je dat met ''tekst'' bedoelt - ondergeschikt aan de vorm. Het staat dan ook als basis om de inhoud goed over te laten komen. 1 van de nummers uit mijn persoonlijke Top 100 is Today was a Good Day. Zonder de sterke productie, Cube's delivery en zijn scherpe lines kwam de inhoud nooit zo sterk over ... kippenvel.

Verder niks mis met het feit dat Hip-Hop niet jou ding is, maar wanneer er gesproken wordt over tekst wordt er wel eens lacherig gedaan over Hip-Hop, terwijl zo'n genre als Rock (waar ook veelal dat ''soort'' reacties vandaan komen) daar misschien eerder problemen mee heeft. Ik zie dat niet als een zwakte punt, want de nadruk ligt daar immers op het muzikale gedeelte. Gitaariffen, zang, melodiën, refreintjes, opbouw en kan ik het op gebied van tekst moeilijk verwijten. Het gaat daar namelijk niet om het ''dope'' rijmen zoals bij Hip-Hop. Maar zeker als je tekst erg kan warderen dan zou je JUIST eens aan dit genre moeten beginnen. Nu ga ik een stukje van een songtekst ''droppen'' waarmee ik misschien wat stof doe opwaaien, maar wat puur tekstueel niet zoveel voorstelt.

''Money, get away.
Get a good job with good pay and you're okay.
Money, it's a gas.
Grab that cash with both hands and make a stash.
New car, caviar, four star daydream,
Think I'll buy me a football team.

Money, get back.
I'm all right Jack keep your hands off of my stack.
Money, it's a hit.
Don't give me that do goody good bullshit.
I'm in the high-fidelity first class traveling set
And I think I need a Lear jet.''

Rockliefhbbers zullen het uiteraard herkennen. Nogmaals wanneer je tekst écht kan waarderen dan moet je gewoon eens wat Hip-Hop gaan luisteren, want daar ''rocken'' die teksten pas hard. Als je dan toch meer waarde hecht aan inhoud itt vorm dan kan Hip-Hop in het verkeerde keelgat schieten, hoewel politiek gerichte teksten en dat soort inhoudelijke berichten ook wel kenmerkend zijn voor dit genre. Vandaar dat BangBang met zijn poëtische tekst mij niet altijd ligt. Inhoudelijk heel sterk, maar zijn vorm van vertellen kan mij helaas niet altijd boeien.

Hier nog een aantal quotes die mijn visie op film en muziek hebben verandert:

Film is inderdaad bewegend beeld. De kunst van filmmaken is bijgevolg in de eerste plaats iets doen met dat bewegend beeld. Veel filmmakers geven enkel om hun eigen filosofisch ideetje of verzinseltje dat ze willen vastleggen, en niks om de kunstvorm waarmee ze bezig zijn. Een beetje als een vermeende muzikant die alleen maar zijn geschreven tekstje opzegt in plaats van te zingen op een mooie melodie. Ik vind dat erg jammer. Dan kunnen ze inderdaad beter boeken schrijven.''

''Een kunstvorm waarbij bewegend beeld en audio het kunstmateriaal is, moet dan ook zo gebruikt worden. Anders word het gekozen medium gewoon overbodig. Het geeft geen zin dat ik een piano heb, wanneer ik er slechts 2 noten op speel en voor de rest een gedichtje voorlees en het zo verkoop als muziek. Dan is het niet meer dan logisch dat iemand bedenkt dat ik niet beter een poeziëboek zou schrijven.''

''Het is maar wat je ziet als 'inhoud'. De nieuwe sherrif die de bandieten komt uitroeien in een verdorven stadje is wel 'een verhaal', maar daarom is het nog niet direct betekenisvol. Wanneer die film een scene bevat dat de vastberadenheid van de sherrif aantoont is dat een vorm van minimale (standaard) karakteruitwerking, maar zeker ook nog geen inhoud. Het wordt pas magisch als het via beeld en/of audio gestimuleerd wordt.''

''Muziek en beeldenpracht kan volstaan om sfeer en gevoel te creeeren. Genoeg spagettiwesterns te vinden bv die ondanks een loze inhoud toch zeer goed zijn.''

''Mijn opvatting: inhoud kan, vorm moet. Film is in de eerste plaats een audiovisueel medium, geen intellectueel platform.''

Djelle

Zo dat moest er even uit

Dr.Greenthump schreef:
Om even terug te komen op EVANSHEWSON, ik ben het eens met kos en raffael. Er waren destijds zelfs verwijten dat TheSugarhill Gang rappen zag als een goedkoop marketingtrucje en werden afgeschilderd als enkel een ''pop-act'' en werden niet in de Rock and Roll of Fame opgenomen. In een belangrijk boek over de evolutie van Hip-Hop (Can't Stop Won't Stop) stond dat deze heren slechts een bij elkaar geraapt stelletje amateurs waren. Wel hebben zij 8 miljoen exemplaren weten te verkopen en vele deuren geopend voor andere rappers. Dat moet geconstateerd worden net zo goed als het feit dat ze commerciele muziek maakte.

Ik kan dan ook niet begrijpen waarom je nou juist dat nummer zo geweldig vind. Wat kos zegt: ''Als er iets veel geblaat en weinig wol is, is het wel Rapper's Delight'' en ook ik moet erom lachen ... ook al maakt het vanuit mijn perspectief niet uit. Inhoud is goed, maar nooit zo belangrijk als de vorm. Muziek is een kunstvorm waarbij de vorm het kernmateriaal is. Bij een opera is er ook geen inhoud te bekennen en toch kunnen er genoeg van genieten. Het draaid puur om de vorm dus. Het is eigenlijk heel simpel, vorm MOET, inhoud MAG. Een plaat die een slecht uitgewerkte vorm kent kan in mijn ogen al geen voldoende meer scoren, maar een plaat die een slechte inhoud kent kan nog altijd een hoge scoren verdienen, mits de vorm goed is uitgewerkt.

Waarom haal ik dit aan, zul je misschien denken ... Nou ik vind het ironisch dat jij als fervent Rock aanhanger de nadruk op de tekst legt, want als er één genre is waarbij de tekst centraal staat dan is het Hip-Hop wel. Daarentegen ligt de nadruk bij o.a. Rock meer op het muzikale gedeelte. Dat is het mooie van Hip-Hop, namelijk het ''spelen'' met woorden. Heeft denk ik BoordAppel ooit eens een keer aangehaald. Het draaid in mijn ogen dus VOORNAMELIJK om de vorm. In dit geval de rijmschema's, metaforen, delivery, flow, stemgeluid, stijl, wordplay en productie (dat ook weer onderverdeeld kan worden). Dit allemaal samen behoort tot de vorm. Ook bij Rappers Delight valt het kwalitatieve gedeelte hieronder en is de inhoud - voorzover je dat met ''tekst'' bedoelt - ondergeschikt aan de vorm. Het staat dan ook als basis om de inhoud goed over te laten komen. 1 van de nummers uit mijn persoonlijke Top 100 is Today was a Good Day. Zonder de sterke productie, Cube's delivery en zijn scherpe lines kwam de inhoud nooit zo sterk over ... kippenvel.

Verder niks mis met het feit dat Hip-Hop niet jou ding is, maar wanneer er gesproken wordt over tekst wordt er wel eens lacherig gedaan over Hip-Hop, terwijl zo'n genre als Rock (waar ook veelal dat ''soort'' reacties vandaan komen) daar misschien eerder problemen mee heeft. Ik zie dat niet als een zwakte punt, want de nadruk ligt daar immers op het muzikale gedeelte. Gitaariffen, zang, melodiën, refreintjes, opbouw en kan ik het op gebied van tekst moeilijk verwijten. Het gaat daar namelijk niet om het ''dope'' rijmen zoals bij Hip-Hop. Maar zeker als je tekst erg kan warderen dan zou je JUIST eens aan dit genre moeten beginnen. Nu ga ik een stukje van een songtekst ''droppen'' waarmee ik misschien wat stof doe opwaaien, maar wat puur tekstueel niet zoveel voorstelt.

''Money, get away.
Get a good job with good pay and you're okay.
Money, it's a gas.
Grab that cash with both hands and make a stash.
New car, caviar, four star daydream,
Think I'll buy me a football team.

Money, get back.
I'm all right Jack keep your hands off of my stack.
Money, it's a hit.
Don't give me that do goody good bullshit.
I'm in the high-fidelity first class traveling set
And I think I need a Lear jet.''

Rockliefhbbers zullen het uiteraard herkennen. Nogmaals wanneer je tekst écht kan waarderen dan moet je gewoon eens wat Hip-Hop gaan luisteren, want daar ''rocken'' die teksten pas hard. Als je dan toch meer waarde hecht aan inhoud itt vorm dan kan Hip-Hop in het verkeerde keelgat schieten, hoewel politiek gerichte teksten en dat soort inhoudelijke berichten ook wel kenmerkend zijn voor dit genre. Vandaar dat BangBang met zijn poëtische tekst mij niet altijd ligt. Inhoudelijk heel sterk, maar zijn vorm van vertellen kan mij helaas niet altijd boeien.

Hier nog een aantal quotes die mijn visie op film en muziek hebben verandert:

Film is inderdaad bewegend beeld. De kunst van filmmaken is bijgevolg in de eerste plaats iets doen met dat bewegend beeld. Veel filmmakers geven enkel om hun eigen filosofisch ideetje of verzinseltje dat ze willen vastleggen, en niks om de kunstvorm waarmee ze bezig zijn. Een beetje als een vermeende muzikant die alleen maar zijn geschreven tekstje opzegt in plaats van te zingen op een mooie melodie. Ik vind dat erg jammer. Dan kunnen ze inderdaad beter boeken schrijven.''

''Een kunstvorm waarbij bewegend beeld en audio het kunstmateriaal is, moet dan ook zo gebruikt worden. Anders word het gekozen medium gewoon overbodig. Het geeft geen zin dat ik een piano heb, wanneer ik er slechts 2 noten op speel en voor de rest een gedichtje voorlees en het zo verkoop als muziek. Dan is het niet meer dan logisch dat iemand bedenkt dat ik niet beter een poeziëboek zou schrijven.''

''Het is maar wat je ziet als 'inhoud'. De nieuwe sherrif die de bandieten komt uitroeien in een verdorven stadje is wel 'een verhaal', maar daarom is het nog niet direct betekenisvol. Wanneer die film een scene bevat dat de vastberadenheid van de sherrif aantoont is dat een vorm van minimale (standaard) karakteruitwerking, maar zeker ook nog geen inhoud. Het wordt pas magisch als het via beeld en/of audio gestimuleerd wordt.''

''Muziek en beeldenpracht kan volstaan om sfeer en gevoel te creeeren. Genoeg spagettiwesterns te vinden bv die ondanks een loze inhoud toch zeer goed zijn.''

''Mijn opvatting: inhoud kan, vorm moet. Film is in de eerste plaats een audiovisueel medium, geen intellectueel platform.''

Djelle

Zo dat moest er even uit

Nice en erg herkenbaar

raffael77
Dat is heel goed Dr. Greenthump.

Social_Mask
Wiet haalt het beste uit de mens

Dr.Greenthump
Ik was behoorlijk aangeslagen idd

Raekwon the chef
ik vind die eerste rapper op dat nummer Rapper;s Delight dan wel een hele goeie flow hebben voor een amateur

raffael77
Het is Sugarhill gang. Maar ze zijn nooit echt sterk geweest.
Er waren toen al rappers die veel beter waren.

raffael77
25 erbij en we gaan zo maar door hehehehehehe

251 Freestyle Professors - Don't Sleep
252 The Fugees - Nappy Heads [Remix]
253 Funkdoobiest - Rock On
254 Funky Fresh Few - Stop The Nonsense
255 Fu-Schnickens - Breakdown [Dunkafelic Remix]
256 Ganksta N-I-P - Damned Shame
257 Geology ft Talib Kweli & Sadat X - Communicate
258 Geto Boys - Mind Of A Lunatic
259 Ghetto Twinz - Mamma's Hurtin'
260 Ghostface Killah - Mighty Healthy
261 The Gift Of Gab - Rat Race
262 The Goats - Munity
263 Godfather Don - Live & Let Die
264 Gold Money - Cop N Blow
265 Goodie Mob ft Brandon ''Shug'' Bennett - Cell Therapy
266 Goretex - Destined To Rep
267 Grand Daddy I.U. - Something New
268 Grand Puba - Amazing
269 Grandmaster Flash & The Furious Five - The Message
270 Grandmaster Slice - Get Nice (Encore)
271 The Grouch - Where I Wanna Get
272 Gumbo - A Free Soul
273 Gunslinguz ft Rasheen - Dreams (Getten Paid)
274 Hami ft Trina B & Chu - Hip-Hop Jazz
275 Heather B - Da Heartbreaka

raffael77
25 more......

276 Heavy D & The Boys - You Can't See What I Can See
277 Hell Razah ft Talib Kweli & Viktor Vaughn - Project Jazz
278 Heltah Skeltah & O.G.C. - Leflaur Leflah Eshkoshka
279 Hieroglyphics - All Things
280 The High & Mighty ft Vast Aire - Take It Off
281 Hijack - Hijack The Terrorist Group
282 Hi-Tek ft Common & Vinia Mojica - The Sun God
283 Honky - Hip Hop Don't Ya Drop
284 Hoodratz - Bootlegga
285 Hostyle - Street Life
286 House Of Pain - Back From The Dead
287 Hurricane - Now You Do
288 Incognegro - Last Call
289 Insane Poetry - Angel Of Death
290 J88 - Get It Together(Original & Madlib Remix)
291 J Dilla - Crushin' (Yeeeeaah!) [Instrumental]
292 J. Rawls ft Charles Cooper - Blue #2 (Saxophone Reprise)
293 J. Sands ft DJ Donsville - Leave It Alone
294 J.J. Fad - Step
295 J.V.C. F.O.R.C.E. - Take It Away
296 Jamal - Live Illegal
297 Jay Z - D'Evils
298 Jeru The Damaja - Come Clean
299 Jigmastas ft Apani B Fly - Apology Not Accepted
300 J Live - MC

298 Jeru The Damaja - Come Clean

zo laag?

Zou bij mij denk ik in top 10 of toch zeker top 20 staan!

Social_Mask
Het is volgens mij gewoon willekeurig. Je ziet ook dat hij van A naar B naar C gaat. Mooie lijst wel.

Ah, nog niet gemerkt eigenlijk... ja zie het ook net

raffael77
Ik doe het alfabet anders moet ik te veel zoeken door elkaar heen.
Tuurlijk is Jeru beter dan 298.

raffael77
Owh gaan we door.....TUURLIJK

301 Jungle Brothers - Good Ole Hype Shit
302 Junior M.A.F.I.A. - Players Anthem
303 Jurassic 5 - I Am Somebody
304 Just Ice - Keep It Real
305 J-Zone ft Al-Shid - 190
306 K Squad - Realmz Of Da Bushez
307 Kaliphz - Rokkon Shokkon (UK)
308 Kam - Still Got Love 4 'Um
309 Kankick ft Montage One - Just Methods
310 Kaze & 9th Wonder - 50/50 Amp
311 Kazi - Everybody Knows
312 Keith Murray - The Most Beautifullest Thing In This World
313 Kero One - In All The Wrong Places
314 Kid Capri - Hang 'Em High
315 Kid Frost ft DJ Battle Cat - In The City
316 Kid Sensation - I S.P.I.T. (Remix)
317 Killah Priest - B.I.B.L.E.
318 Killarmy - Wake Up
319 Kinfolk - Deal Wit Tha Real
320 King Bee ft Ultramagnetic MC's - Cold Slammin' (Haunted Mix)
321 King Geedorah ft Lil' Sci, ID 4 Winds & Stahhr - Next Levels
322 King Tee - The Coolest
323 KMD - What A Nigga Now?
324 Kollabo Brothers ft Diamond D - My Flows To Blow
325 Kool G Rap & DJ Polo - Ill Street Blues

Zo, nu heb ik hem eindelijk zoals ik hem wil denk ik (waarschijnlijk verander ik weer dingen over 2 weken).

01 Ras Kass - Nature Of The Threat
02 Nas - NY State Of Mind
03 Raekwon ft Nas & Ghostface Killah - Verbal Intercourse
04 Jay-Z - D'Evils
05 Pete Rock ft CL Smooth - T.R.O.Y.
06 Marley Marl ft Craig Mack, Masta Ace, Kool G Rap - The Symphony
07 Chino XL - Nunca
08 Mobb Deep - Shook Ones pt2
09 Craig Mack - Flava In Ya Ear
10 GZA - 4th Chamber
11 Camp Lo - Luchini
12 Smoothe Da Hustler - Broken Language
13 Cypress Hill - Throw Your Set In The Air
14 DJ Honda ft Jeru The Damaja - El Presidente
15 Big L - Ebonics
16 O.C. - My World
17 Gang Starr - Moment of Truth
18 Non Phixion - Black Helicopters
19 Smif-N-Wessun - Bucktown
20 Immortal Technique - Peruvian Cocaine
21 Killarmy - Fair, Love & War
22 Black Moon - How Many MC's Must Get Dissed
23 MF Doom ft Count Bass D - Potholderz
24 EPMD - It's My Thang
25 Jeru The Damaja - Ain't The Devil Happy
26 ATCQ - Scenario
27 Raekwon - Criminology
28 Eric B & Rakim - Paid In Full
29 De La Soul - Potholes In My Lawn
30 Big Pun - You Ain't A Killer
31 Mobb Deep - Survival Of The Fittest
32 Capone-N-Noreaga ft Mobb Deep - LA, LA
33 Dr Dre - Nuthin But A G Thang
34 GangStarr - Mass Appeal
35 Pharcyde - Runnin
36 Jedi Mind Tricks - Retaliation
37 Lost Boys - Renee
38 Immortal Technique - Dance With The Devil
39 Jay-Z - Dead Presidents 2
40 Organized Konfusion - Bring It On
41 ODB - Brooklyn Zoo
42 LL Cool J - Mama Said Knock You Out
43 GZA - B.I.B.L.E.
44 Lords of The Underground - Funky Child
45 Blackalicious - Deception
46 Jurassic 5 - Concrete Schoolyard
47 Eminem - Rock Bottom
48 Notorious BIG - You're Nobody Til Somebody Kills You
49 Onyx - Slam
50 Geto Boys - My Minds Playing Tricks On Me
51 Cypress Hill - Hand On The Pump
52 Smif-N-Wessun - Wreckonize
53 MC Eiht - Straight Up Menace
54 Wu-Tang - Bring Da Ruckus
55 Delinquent Habits - Tres Delinquentes
56 Eric B & Rakim - I Ain't No Joke
57 Bone Thugs-N-Harmony - No Surrender
58 Cunninlynguists ft Masta Ace - Seasons
59 Cuban Link ft Big Pun - Toe To Toe
60 Kool G Rap ft Nas - Fast Life
61 Mos Def - Ms Fat Booty
62 Wu-Tang Clan - Triumph
63 Talib Kweli & Hi-Tek - Memories Live
64 Pharcyde - Passing Me By
65 Lords of The Underground - Chief Rocka
66 Nas - I Gave You Power
67 Masta Ace - Acknowledge
68 Tupac - Old School
69 Mobb Deep - Hell On Earth
70 Snoop Dogg - Serial Killa
71 Ghostface Killah - Winterwarz
72 Common - I Used To Love H.E.R.
73 Nas - It Ain't Hard To Tell
74 ATCQ - Electric Relaxation
75 Cannibal Ox - Painkillers
76 Public Enemy - Bring The Noise
77 Capone-N-Noreaga - Illegal Life
78 Pharaohe Monch - Simon Says
79 KRS One - South Bronx
80 DITC - Thick
81 Kool G Rap - Ill Street Blues
82 Bone Thugs N Harmony - Down 71
83 MOP - How About Some Hardcore
84 GZA - Duel of The Iron Mic
85 Nas - Halftime
86 Eminem - Role Model
87 EPMD - Da Joint
88 Smoothe da Hustler ft Nine - Make Or Take
89 De La Soul ft MF Doom - Rock Co.kane Flow
90 Audio Two - Top Billin'
91 O.C. - Times Up
92 Binary Star- Reality Check
93 Murs - Walk Like A Man
94 NWA - Straight Outta Compton
95 Royce Da 5'9 - Boom
96 Tupac - Keep Ya Head Up
97 Danger Mouse & Jemini - Omega Supreme
98 Notorious BIG - Kick In The Door
99 Brand Nubian - Slow Down
100 Crooklyn Dogers 2 - Return of The Crooklyn Dodgers

raffael77
leuke lijst Herbert

Komt erg goed overeen met mijn muzieksmaak! (zoals verwacht )

P Jay schreef:
Komt erg goed overeen met mijn muzieksmaak! (zoals verwacht )

Hehe of niet lil bro...

Leuke lijst ja. Veel klassiekers maar ook veel nummers die ik nog niet kende. Ik denk dat ik zonder dit lijstje nooit Fair, Love & War ontdekt had.

Statiegeld schreef:
Leuke lijst ja. Veel klassiekers maar ook veel nummers die ik nog niet kende. Ik denk dat ik zonder dit lijstje nooit Fair, Love & War ontdekt had.

Ik heb een aantal nummers uit de lijst ook op Mume ontdekt

rico-bballer
EVANSHEWSON schreef:
Ik vind veel rap veel te veel geblaat en te weinig wol.
Wat ik destijds wel kon appreciëren was Rapper's Delight van The Sugarhill Gang, maar dat zullen echte rapliefhebbers wel niets vinden, veronderstel ik ??

Ik hou het bij klassieke rock, symfonische rock, singer-songwriter en chanson.

Voor elk wat wils, toch ?

Misschien wat laat maar als je zeker wilt weten dat je echt niet into rap ben moet je 1 van deze lijstje proberen als je eht leuk vind ben je best wel into rap .

Raekwon the chef
herbertwest schreef:

03 Raekwon ft Nas & Ghostface Killah - Verbal Intercourse
05 Pete Rock ft CL Smooth - T.R.O.Y.
08 Mobb Deep - Shook Ones pt2
10 GZA - 4th Chamber
11 Camp Lo - Luchini
17 Gang Starr - Moment of Truth
18 Non Phixion - Black Helicopters
25 Jeru The Damaja - Ain't The Devil Happy
26 ATCQ - Scenario
27 Raekwon - Criminology
33 Dr Dre - Nuthin But A G Thang
38 Immortal Technique - Dance With The Devil
41 ODB - Brooklyn Zoo
47 Eminem - Rock Bottom
53 MC Eiht - Straight Up Menace
54 Wu-Tang - Bring Da Ruckus
62 Wu-Tang Clan - Triumph
66 Nas - I Gave You Power
70 Snoop Dogg - Serial Killa
71 Ghostface Killah - Winterwarz
74 ATCQ - Electric Relaxation
84 GZA - Duel of The Iron Mic
91 O.C. - Times Up
94 NWA - Straight Outta Compton
96 Tupac - Keep Ya Head Up

Akonner
01 2pac - Until The End of Time
02 Nas ft AZ - Phone Tap
03 The Firm ft Canibus - Desperados
04 Snoop Dogg - Tha Shiznit
05 Westside Conection - In the Name of The Streets
06 Bone Thugs N Harmony ft 2pac - Thug Luv
07 Mobb Deep - Keep it Thoro
08 Proof - 72nd and Central
09 Hi-Tek ft Talib Kweli, Papoose, Jadakiss - Where It Started
10 JMT - Genghis Khan
11 Eazy E - Just Tah Let U Know
12 2pac - Life Goes On
13 Busta Rhymes - Break Ya Neck
14 P. Diddy ft Notorious B.I.G. - Victory
15 Dr. Dre ft Snoop Dogg - Deep Cover
16 Mos Def ft Pharoah Monch, Nate Dogg - Oh No
17 Nas - New York State of Mind
18 Royce Da 5'9 - Booom
19 The Game - Murderville
20 2pac - Bomb First
21 Mobb Deep - Survival of the Fittest
22 2pac - Bury Me A G
23 Mobb Deep - Godfather III (origineel maar ook de remix by Havoc)
24 Proof ft 50 Cent - Forgive Me
25 Big L ft 2pac - Deadly Combination

rico-bballer
Ik zie je toch wel groeien qua hiphop smaak .

Akonner
Thx heb nu een nr vervangen (nr 10) Groupie Love wel leuk maar te standaard.

Akonner
Is Godfather III ook ergens op een album te vinden? Kan hem namelijk niet vinden. Ook niet bij zoeken. Is namelijk een beautie van een song, lekker sfeertje (beetje beangstigende beat zeer mooi!)

Akonner schreef:
Is Godfather III ook ergens op een album te vinden? Kan hem namelijk niet vinden. Ook niet bij zoeken. Is namelijk een beautie van een song, lekker sfeertje (beetje beangstigende beat zeer mooi!)

Bedoel je niet gewoon G.O.D. pt. 3? Die staat op Hell On Earth.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:45 uur

geplaatst: vandaag om 18:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.