MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Persoonlijke rap top zoveel allertijden

zoeken in:
Akonner
Als dat dezelfde is als deze wel:

http://www.youtube.com/watch?v=NskUrfLXyeo

Die remix staat op 'The Dunn Language', een soort mixtape.

raffael77
Laten we maar doorgaan......

326 Kidz In The Hall - Dumbass Tales
327 Kool Keith - Little Girlz
328 Kool Keith & Kut Masta Kurt - The Legendary
329 Kool Moe Dee - How Ya Like Me Now
330 Kool Rock Jay & The DJ Slice - All About Money (Remix)
331 Kris Kross - It's A Shame
332 KRS-One - Return Of The Boom Bap
333 KRS-One & Marley Marl ft Blaq Poet - The Victory
334 K-Solo - Letterman
335 K-Stone - Walk Thru Hell
336 L Da Head Toucha - Hold Ya Head
337 L.A. Dream Team ft Jennifer Cartland - You're Slippin
338 La Royce ft K-Mac & G-Note - Love 4 The G's
339 Large Professor - The Mad Scientist
340 The Last Emperor - Shine (wat een love song echt vet)
341 L.O.N.S. - Classic Material
342 Lifer's Group - Short Life Of A Gangsta
343 Lil ½ Dead - Cavvy Sounds
344 Lil Kim - Queen Bitch
345 Lil Ric - Cold Cut
346 Little Brother - Not Enough
347 Live Human - Quick Eleven
348 LL Cool J - I Am Bad
349 Lone Catalysts - Lone Catalysts ( Sax & Jazzy shit lekker)
350 Looptroop - Fly Away

mes-one
eeeuh...

01. Mobb Deep - Shook Ones pt. II
02. Snoop Dogg - Murder was the Case
03. Outkast - Two Dope Boyz in a Cadillac
04. Dr. Dre - Nothin But a G Thang
05. Beastie Boys - Get it Together
06. Heltah Skeltah - The Square (Triple R)
07. Common - I Used to Love H.E.R.
08. Redman - Can't Wait
09. Slick Rick - Children's Story
10. Nas - Nas is Like
11. Big Punisher - Tres Leches
12. Masta Ace - Born to Roll
13. Wu-Tang - C.R.E.A.M.
14. Biggie - Kick in the Door
15. Big Daddy Kane - The Man, The Icon
16. T.I. - What You Know
17. Pace Won - It's Yours
18. Alkaholiks - Daaam
19. The Pharcyde - Runnin'
20. M.O.P. - Stick to ya Gunz
21. Jay-z - You Must Love Me
22. Main Source - Live at the BBQ
23. Organized Konfusion - Stress
24. 2Pac - Holler if ya Hear Me
25. Mc Serch - Back to the Grill

raffael77
leuke lijst Mes-One

Inderdaad, alleen heb ik van nummer twee nooit begrepen wat mensen daar zo goed aan vinden. Maarja, ik vind Doggystyle sowieso niet goed. En die Jay-Z ken ik niet eens .

Raekwon the chef
vooral de beat bij de derde verse, toen maakte Dre nog pareltjes

mes-one
Die Jay-z track heeft gewoon een goede tekst. En komt van t eerste album dat ik van m kocht (Vol. 1), beetje nostalgisch.

mes-one schreef:
Die Jay-z track heeft gewoon een goede tekst. En komt van t eerste album dat ik van m kocht (Vol. 1), beetje nostalgisch.
Ok, thanks. Staat in dat geval gewoon op me pc. Zal hem nog eens beluisteren.

Nieuwe top20

1. Opgezwolle - Passievrucht/Bosmuis
2. DuvelDuvel - Dubbelspel
3. DangerDoom - Sofa King
4. Ghostface Killah ft Wu-Tang Clan - 9 Milli Bros
5. Mos Def - Mathematics
6. Opgeduveld - Ze Gaan 't Krijgen
7. Madvillain - All Caps
8. De Jeugd van Tegenwoordig - 't Gaat te Fur
9. Jiggy Djé - Equinox
10. Notorious B.I.G - Suicidal Thoughts
11. Kubus & Bang Bang - Sound of a Boy
12. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin'
13. D.A.C ft Spacekees - Hiphopisdesjit
14. Atmosphere - Fuck You Lucy
15. Blockhead - Insomniac Olympics
16. Dizzee Rascal - Where's Da G's
17. N.E.R.D - Lapdance
18. Busta Rhymes - As I Come Back
19. The Streets - The Irony of it All
20. El-P - Deep Space 9mm

Ik heb ook even een lijstje gemaakt. Er zijn gewoon te veel goede Hip Hop nummers. Je moet er maar een paar uitzoeken he naja heb ik dus geprobeerd. Het is dus niet mijn top 5/10, ik kan gewoon echt niet kiezen.

Engelstalig:
1. Immortal Technique - Peruvian Cocaine
2. RZA - Chi Kung
3. Gang Starr - Moment of Truth
4. Wu Tang Clan - Da Mystery Of Chessboxin'
5. De La Soul - All Good
6. Boogie Down Productions - South Bronx
7. Eric B & Rakim - Follow The Leader
8. GZA - Shadowboxin'
9. Jedi Mind Tricks - Death March
10. N.W.A. - Express Yourself

Nederlandstalig:
1. 0118-Vier - 1000 Bommen En Granaten
2. Jiggy Djé - Tot Morgen Vroeg
3. Kubus ft. Duvel - Buitenwesten
4. Opgezwolle - Gebleven
5. Wudstik - Doemalauw

Niek schreef:
Inderdaad, alleen heb ik van nummer twee nooit begrepen wat mensen daar zo goed aan vinden. Maarja, ik vind Doggystyle sowieso niet goed. En die Jay-Z ken ik niet eens .

Niet? Heerlijk funky album en als ik eerlijk ben schaar ik de flow van Snoop op Doggystyle bij de besten.

Zijn flow ligt inderdaad érg goed in het gehoor, jammer dat de inhoud steeds dezelfde is... maar ik vind Doggystyle ook een TOPalbum, hoor!

raffael77
luc011190 schreef:
Nieuwe top20

1. Opgezwolle - Passievrucht/Bosmuis
2. DuvelDuvel - Dubbelspel
3. DangerDoom - Sofa King
4. Ghostface Killah ft Wu-Tang Clan - 9 Milli Bros
5. Mos Def - Mathematics
6. Opgeduveld - Ze Gaan 't Krijgen
7. Madvillain - All Caps
8. De Jeugd van Tegenwoordig - 't Gaat te Fur
9. Jiggy Djé - Equinox
10. Notorious B.I.G - Suicidal Thoughts
11. Kubus & Bang Bang - Sound of a Boy
12. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin'
13. D.A.C ft Spacekees - Hiphopisdesjit
14. Atmosphere - Fuck You Lucy
15. Blockhead - Insomniac Olympics
16. Dizzee Rascal - Where's Da G's
17. N.E.R.D - Lapdance
18. Busta Rhymes - As I Come Back
19. The Streets - The Irony of it All
20. El-P - Deep Space 9mm

Sorry, maar jou lijstje is niet echt dat je zegt WOW.
Je mag er ook nl hiphop tussen zetten maar zet er dan iets beter neer dan dat alleen.

Raekwon the chef
iets beters neerzetten, het is toch zijn top 20?
je moet eens stoppen de rap-messias uit te hangen

raffael77 schreef:
(quote)

Je mag er ook nl hiphop tussen zetten maar zet er dan iets beter neer dan dat alleen.

Idd Luc, je moet rekening houden met raffael the God! Hij staat boven je, dat je dat nog niet in de gaten hebt.

raffael77 schreef:
(quote)

Ik durf de uitdaging wel aan hoor

Welke (nl)hiphop mist er in mijn lijstje? Hou er overigens rekening mee dat ik ook gewoon mijn klassiekers ken (Pete Rock, GangStarr, Mobb Deep, GZA...), maar dat ik heb gewogen en dit beter vind.

Welke (nl)hiphop mist er in mijn lijstje? Hou er overigens rekening mee dat ik ook gewoon mijn klassiekers ken (Pete Rock, GangStarr, Mobb Deep, GZA...), maar dat ik heb gewogen en dit beter vind.[/quote]

uit NL: Iemand moet het doen van DD hoort er wat mij betreft toch ook wel in hoor. De waarheid van Jawat is ook niet mis.

Internationaal zou ik Rock co. cane flow van de la en doom er ook inzetten: and still owe bills, pay dues forever.
Slay you's when it comes to who's more cleverer. kan het genialer?

raffael77
Dociz schreef:

Welke (nl)hiphop mist er in mijn lijstje? Hou er overigens rekening mee dat ik ook gewoon mijn klassiekers ken (Pete Rock, GangStarr, Mobb Deep, GZA...), maar dat ik heb gewogen en dit beter vind.

uit NL: Iemand moet het doen van DD hoort er wat mij betreft toch ook wel in hoor. De waarheid van Jawat is ook niet mis.

Internationaal zou ik Rock co. cane flow van de la en doom er ook inzetten: and still owe bills, pay dues forever.
Slay you's when it comes to who's more cleverer. kan het genialer?[/quote]

Alleen Jawat, is dat het enige wat er in je opkomt lol

raffael77
Stropstrikkers, 0118, Risskant, Nul7Negen, Kas, Kiddo-Cee.

Ik vind dat Opgezwolle heel erg wordt overschat. Ik vind hun teksten leuk maar niet geweldig. Hun Beats waren in het begin ook beter en Kubus vind ik al helemaal niets. Bang Bang is 1 van de slechtse rappers die ik ooit gehoord heb. Hij is ook pop en niet Hiphop. Goede UK hiphop is er wel maar hij valt daar niet onder.

Iedereen heeft zijn eigen voorkeur, Maar zie toch bij de meeste mensen wel Pete Rock, GangStarr, Mobb Deep & GZA en meer goede artiesen tussen staan. Maar als jij zegt dat je NERD, Dizzee Rascal, The Streets, Kubus & Bang Bang en De Jeud Van Tegenwoordig beter vind dan hun heb ik wel mijn twijfels over jou hiphop gehalte omdat jij pophopper beter vind dan echte hiphoppers. Dat is toch wel een beetje raar

mes-one

Hiphop is geen studie.

Nou oké, ik heb het aangehoord.

1. Dociz, ik gebruik één nummer per artiest en ik vind Dubbelspel iets beter dan het eveneens geniale Iemand Moet Het Doen
2. Ik vind Jawat! wel aardig, maar hoort niet bij mijn 20 favorieten. Als er één in had gekomen had dat Zwarte Koffie geweest.
3. Grappig dat je Rock.Co Kane Flow noemt, die was ik eigenlijk vergeten. Fantastisch nummer!

4. Raffael, dat mijn hiphopsmaak af en toe meer uitstapjes richting andere genres heeft (elektronisch; Dizzee en Kubus, rock; NERD, disco; DJVT, spoken word; Mike Skinner en Bang Bang) zal ik niet ontkennen. Dat vind ik nou eenmaal beter en veelzijdiger dan 'echte, echte' hiphop.
5. Bang Bang en Opgezolle worden overschat? Typisch subjectieve kwesties natuurlijk. Opgezwolle staat bij mij op 1, ik vind het dus geniaal. Passievrucht/Bosmuis heb ik ook meer gekozen als een soort metafoor voor mijn favoriete Opgezwolle tracks. Dat is nu toevallig P/B, maar kan morgen weer Ogen Open of Balans zijn. Bang Bang vind ik vaak wat eentonig, maar Sound of a Boy kan ik niet vaak genoeg horen.
6. Je komt met wat onbekendere namen uit de Nederlandse hiphopscene. Het feit wil dat ik toevallig ook behoorlijk verdiept ben in de Nederlandse scene en dus precies weet wie die gasten zijn die jij noemt. 0118-4 is aardig, maar niet zo mijn stijl. Beetje te standaard; klassieke beats, matig geflowde raps over de maatschappij... Kiddo Cee is een ontzettend matige rapper, Kas is door zijn veelzijdigheid een 'grote' in de scene, maar zowel zijn rap als produceer kwaliteiten zijn ver ondermaats. Risskant, Nul7Negen en Stropstikkers bewegen zich gewoon in de marge en behoren volkomen terecht niet tot de upperground. Gewoon rappers voor feestjes en partijen.

raffael77
Lul toch niet zo dom Luc, want als jij die gasten zo goed kent moet jij juist als NL HIPHOP KENNER weten dat zij geen Party Hitjes maken. Maarja wie ben ik.

Uitstapjes maak ik ook en weet genoeg over rock te zeggen of andere genres te vertellen, maar hiphop ligt mij het meest. Een studie ervan maken is best goed omdat veel mensen te weinig va hiphop hebbn gehoord om er echt te kunnen over oordelen.

Heb je Luc's bericht eigenlijk wel gelezen?

rico-bballer
raffael77 schreef:
Lul toch niet zo dom Luc, want als jij die gasten zo goed kent moet jij juist als NL HIPHOP KENNER weten dat zij geen Party Hitjes maken. Maarja wie ben ik.

Uitstapjes maak ik ook en weet genoeg over rock te zeggen of andere genres te vertellen, maar hiphop ligt mij het meest. Een studie ervan maken is best goed omdat veel mensen te weinig va hiphop hebbn gehoord om er echt te kunnen over oordelen.

Het is nog altijd smaak en hij heeft een goed onderbouwde mening dus niks mis mee. En er is niks dom gelult aan zijn bericht hij verteld juist heel goed waarom die bepaalde hiphop soorten goed vind.

raffael77 schreef:

Ik bedoel me feestjes en partijen niet dat ze partymuziek maken, maar meer dat het terecht is dat ze niet verder komen dan het lokale buurthuis.

Omdat ik meer nieuwe hip-hop ken, een nieuwe top25:

01. Madvillain – All Caps
02. A Tribe Called Quest – Excursions
03. MF DOOM – Hoe Cakes
04. Duvelduvel – Wie Is Ut?
05. Carizma & Peanut Butter Wolf – Devotion ‘93
06. DJ Shadow – Building Steam With a Grain Of
07. Typhoon – Zo Niet Mij
08. Eric B. & Rakim – Paid in Full
09. Public Enemy – Black Steel in the Hour of Chaos
10. Jedi Mind Tricks – Put ‘Em In theGrave
11. Run-DMC – You Be Illin’
12. The Roots – The Next Movement
13. Dizzee Rascal ft. Lily Allen – Wanna Be
14. Slick Rick – The Ruler’s Back
15. Opgezwolle – Eigen Wereld
16. Blackalicious – Supreme People
17. Sage Francis – Slow Down Ghandi
18. Opgeduveld – Ze Gaan ‘t Krijgen
19. Extince - Regelneef
20. De La Soul – Me, Myself & I
21. Nas ft. AZ – Life’s A Bitch
22. Outkast – Gangsta Shit
23. The Perceptionists – Memorial Day
24. Beasty Boys – Sabotage
25. De Jeugd van Tegenwoordig – Shit is Aan pt. 2

Hele toffe lijst, sluit behoorlijk aan op mijn smaak.
Ik snap alleen nooit zo wat mensen in Sabotage zijn. Memorial Day had er overigens bij mij ook wel in gepast

mijn NL top bestaat op dit moment alleen uit duvelduvel, jiggy djé, typhoon en opgzwolle (af en toe)., ik vind wel meerdere nummers goed van bijvoorbeeld 0118-vier, jawat, de jeugd van tegenwoordig (shenkie!) etc. alleen die heb ik vaak naar paar keer luisteren wel gehoord.
(... dit heb ik eigenlijk met bijna alle nl muziek,. daarom luister ik nu meer naar americaanse muziek)

raffael77
milan schreef:
mijn NL top bestaat op dit moment alleen uit duvelduvel, jiggy djé, typhoon en opgzwolle (af en toe)., ik vind wel meerdere nummers goed van bijvoorbeeld 0118-vier, jawat, de jeugd van tegenwoordig (shenkie!) etc. alleen die heb ik vaak naar paar keer luisteren wel gehoord.
(... dit heb ik eigenlijk met bijna alle nl muziek,. daarom luister ik nu meer naar americaanse muziek)

Ik snap wat jij bedoeld. Ik heb hetzelfde namelijk dat als je idd te lang luisterd naar NL hiphop wordt ik gek. Ook al vind ik er een paar echt goed. De Amerikanen vind ik persoonlijk het beste samen met UK hiphop maar wel de oude garde, Want die hadden nog goede connecties. Nu is het allemaal dat garage hiphop shit en daar ben ik niet weg van.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:51 uur

geplaatst: vandaag om 21:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.