Muziek / Toplijsten en favorieten / Het slechtste van ...
zoeken in:
0
geplaatst: 30 juli 2009, 11:19 uur
LucM schreef:
Ik ga voor de tenenkrommende Dylan-cover. Hoewel, "Can't Stop Loving You" (ook een cover) is al even slecht, zowat alles van "Testify" hoort in die lijst.
Ik ga voor de tenenkrommende Dylan-cover. Hoewel, "Can't Stop Loving You" (ook een cover) is al even slecht, zowat alles van "Testify" hoort in die lijst.
Can't Stop vind ik nog wel gaan. De slechtste cover die hij gemaakt heeft vind ik True Colors...
0
geplaatst: 30 juli 2009, 11:25 uur
"True Colors" is ook niet al te best inderdaad, zijn latere werk (vanaf het album "Dance into the Light") is inspiratieloos, zijn vroegere (jaren '80) werk daarentegen vind ik sterk.
0
geplaatst: 30 juli 2009, 16:56 uur
Sussudio (2)
Another Day in Paradise (2)*
In The Air Tonight (1)
Wear my hat (1)
The Times They Are A-Changin' (1)
You'll Be in My Heart (1)
Separate Lives (1)
Can't Stop Loving You (1)
Sussudio, In The Air Tonight en You'll Be In My Heart vind ik nochtans zeer goed te pruimen.
Another Day in Paradise (2)*
In The Air Tonight (1)
Wear my hat (1)
Separate Lives (1)
Sussudio, In The Air Tonight en You'll Be In My Heart vind ik nochtans zeer goed te pruimen.
0
geplaatst: 30 juli 2009, 17:10 uur
ArthurDZ schreef:
"Another Day in Paradise" vind ik ook zeer goed te pruimen evenals "Sussudio" en "In The Air Tonight".
0
geplaatst: 30 juli 2009, 19:15 uur
LucM schreef:
"Another Day in Paradise" vind ik ook zeer goed te pruimen evenals "Sussudio" en "In The Air Tonight".
(quote)
Another Day In Paradise vond ik vroeger ook zeer goed, maar dat vervelende deuntje irriteerde me na verloop van tijd. Beugehoord, eigenlijk. Phil's werk van na de jaren both sides ben ik niet beugehoord, want die heb ik na 1 keer beluisteren teleurgesteld de kast ingelegd.
0
geplaatst: 30 juli 2009, 20:51 uur
Sussudio (2)
Another Day in Paradise (2)
One more night (1)*
In The Air Tonight (1)
Wear my hat (1)
Separate Lives (1)
One more night is echt van ongelooooooofelijke treurigheid. Het begin van alle ellende.
Verder o.a. de gehele cd's Dance into the light, Testify en Both sides, maar het gaat hier alleen over nummers
Another Day in Paradise (2)
One more night (1)*
In The Air Tonight (1)
Wear my hat (1)
Separate Lives (1)
One more night is echt van ongelooooooofelijke treurigheid. Het begin van alle ellende.
Verder o.a. de gehele cd's Dance into the light, Testify en Both sides, maar het gaat hier alleen over nummers
0
wijsneus
geplaatst: 31 juli 2009, 10:58 uur
What A Fool Believes (1)
Ongelooflijk slecht, ik kan dat nummer echt niet uitstaan werkelijk.
Staat zeker in mijn top - 10 van allerslechtste nummers aller tijden.
Ongelooflijk slecht, ik kan dat nummer echt niet uitstaan werkelijk.
Staat zeker in mijn top - 10 van allerslechtste nummers aller tijden.
0
speranza
geplaatst: 31 juli 2009, 12:41 uur
Ik heb er niets mee maar het wekt ook zeker geen weerzin bij me op. Ik ken deze band overigens niet goed genoeg om aan te geven wat hun slechtste nummer is.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 15:43 uur
"What a fool believes" vond ik een absolute topper! Het was altijd jammer dat het pas door de solo-doorbraak van Michael Mc.Donald in 1986 pas een hit werd, terwijl het in 1979 in Amerika al een nummer 1 hit was.
0
wijsneus
geplaatst: 31 juli 2009, 15:59 uur
Zal allemaal best, maar ik vind het echt een pokke-nummer.
Sinds MmcD bij de Doobies zat werd het zoveel minder gelijk.
Sinds MmcD bij de Doobies zat werd het zoveel minder gelijk.
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 08:46 uur
Ik heb me als fervent Doobies-fan (ik heb ze zelfs 2x live gezien) ooit laten verleiden tot de aanschaf van hun allerlaatste studioplaat, Sibling rivalry, van eind jaren negentig. Uit de uitverkoopbakken weliswaar, maar elke cent was teveel. Dát was pas van een misselijk makende treurigheid: futloos, inspiratieloos, geen ballen.
Ik kan me er niet toe brengen om hem nog eens te beluisteren om een bepaald nummer als allerslechtste aan te wijzen. Maar hun belabberdste nummer komt ongetwijfeld van die plaat.
Wie hem hebben wil, die mag hem komen halen, om Boudewijn de Groot te parafraseren. Maar na deze reclame-uiting wil natuurlijk niemand dat meer.
Ik kan me er niet toe brengen om hem nog eens te beluisteren om een bepaald nummer als allerslechtste aan te wijzen. Maar hun belabberdste nummer komt ongetwijfeld van die plaat.
Wie hem hebben wil, die mag hem komen halen, om Boudewijn de Groot te parafraseren. Maar na deze reclame-uiting wil natuurlijk niemand dat meer.

0
geplaatst: 5 augustus 2009, 08:48 uur
Meteen een mooi bruggetje naar de volgende artiest in dit topic. Wat is het allerslechtste nummer van Boudewijn de Groot?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 augustus 2009, 08:48 uur
gaucho schreef:
Misschien vindt iemand anders hem nog fijn.

Naastgetekende vermoedelijk niet, aangezien ik de twee hitjes die ik van deze mannen ken al ruimschoots treurig genoeg vind.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 augustus 2009, 08:54 uur
gaucho schreef:
Meteen een mooi bruggetje naar de volgende artiest in dit topic. Wat is het allerslechtste nummer van Boudewijn de Groot?
Dat is een lastige omdat sommige mindere goden nummers tekstueel nogal lullig zijn en dan door de muziek gered worden en andere andersom. Ik zou me nu kunnen beperken tot "een willekeurig nummer van Eiland in de Verte", maar kom...
Lied Voor een Kind dat Bang is in het Donker (1)*
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 09:05 uur
Ben ik met je eens. Picknick (uit de hippietijd) is natuurlijk zijn meest gedateerde plaat, al vind ik het wel een mooi tijdsbeeld en kan ik de arrangementen wel waarderen.
Ik heb die andere psychedelische plaat, Bij nacht en ontij, lang geleden wel eens gehoord bij een vriend en ik kan me alleen herinneren dat ik het nogal lugubere muziek vond (kan ook niet anders met zo'n thema) met nogal gedateerde geluiden. Ik heb zojuist geprobeerd een sample te vinden en inderdaad, dit is echt niet mijn kopje thee.
Dus:
Lied Voor een Kind dat Bang is in het Donker (1)
Heksen-sabbath deel II (1)*
Ik heb die andere psychedelische plaat, Bij nacht en ontij, lang geleden wel eens gehoord bij een vriend en ik kan me alleen herinneren dat ik het nogal lugubere muziek vond (kan ook niet anders met zo'n thema) met nogal gedateerde geluiden. Ik heb zojuist geprobeerd een sample te vinden en inderdaad, dit is echt niet mijn kopje thee.
Dus:
Lied Voor een Kind dat Bang is in het Donker (1)
Heksen-sabbath deel II (1)*
0
wijsneus
geplaatst: 5 augustus 2009, 09:23 uur
Lied Voor een Kind dat Bang is in het Donker (2) **
Heksen-sabbath deel II (1)
Is wat ik zo snel kan bedenken idd het minste nummer van hem ( wat ik ken ).
Heksen-sabbath deel II (1)
Is wat ik zo snel kan bedenken idd het minste nummer van hem ( wat ik ken ).
0
Aquila
geplaatst: 5 augustus 2009, 09:26 uur
Lied Voor een Kind dat Bang is in het Donker (2)
Heksen-sabbath deel II (2)*
Heb het tweede deel van Boudewijn de Groot eigenlijk helemaal gemist (inclusief de revival), maar slechter dan die Heksensabbath zal het niet geworden zijn.
Heksen-sabbath deel II (2)*
Heb het tweede deel van Boudewijn de Groot eigenlijk helemaal gemist (inclusief de revival), maar slechter dan die Heksensabbath zal het niet geworden zijn.
0
geplaatst: 7 augustus 2009, 15:29 uur
Hoezo?
Lied Voor een Kind dat Bang is in het Donker?
Dat kan ik moeilijk vatten...
Ik kan nu niet echt kiezen maar het zou toch wel een zijn van maalstroom ofzo
Lied Voor een Kind dat Bang is in het Donker?
Dat kan ik moeilijk vatten...
Ik kan nu niet echt kiezen maar het zou toch wel een zijn van maalstroom ofzo
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 augustus 2009, 15:56 uur
Misschien omdat dat nummer op een verder zo briljant album staat? Ik vroeg me al af wanneer het onderschatte Maalstroom hier op zou duiken, maar goed... duurde toch nog 2½ dag.

0
geplaatst: 7 augustus 2009, 23:16 uur
Maalstroom is een uitstekende (maar inderdaad onderschatte) plaat, zonder een enkel zwak nummer, vind ik. Maar goed, ieder het zijne.
0
speranza
geplaatst: 6 september 2009, 12:17 uur
Ik kan met de beste wil van de wereld geen slecht nummer van deze legendarische band noemen.
0
geplaatst: 7 september 2009, 09:39 uur
Golden Lights (2)
Meat is Murder (1)***
I Know It's Over (1)
Meat is Murder (1)***
I Know It's Over (1)
0
geplaatst: 7 september 2009, 09:48 uur
het slechtste van The Smiths is Morrissey!!! Wat een kwijl van een vent...
0
wijsneus
geplaatst: 7 september 2009, 10:08 uur
Golden Lights (2)
Meat is Murder (2)*
I Know It's Over (1)
Meat is Murder (2)*
I Know It's Over (1)
0
geplaatst: 14 september 2009, 00:23 uur
Henk Westbroek / Het Goede Doel
ik kan wel een verzamelaar vullen ...