Muziek / Toplijsten en favorieten / At Last aERo's Joni Mitchell Top 50
zoeken in:
1
geplaatst: 19 juni 2021, 13:32 uur
4. Michael from the Mountains
Het klinkt zo simpel en zoet en misschien hou ik er daarom wel zo veel van. Prachtig beschreven liefdesverdriet in drie en een halve minuut. Te vinden op haar debuut-album.
Het klinkt zo simpel en zoet en misschien hou ik er daarom wel zo veel van. Prachtig beschreven liefdesverdriet in drie en een halve minuut. Te vinden op haar debuut-album.
1
geplaatst: 20 juni 2021, 10:09 uur
3. Down to You
Op Court and Spark staat het schitterende Down to You. Het nummer won dat jaar een Grammy Award for Best Arrangement Accompanying Vocalist(s).
De strekking van het nummer is dat alles in het leven op jezelf neerkomt. Eigenlijk het bekende Life's what you make it.
Het zijn de koortjes en de orkestratie die me keer op keer weten te raken. Als ik dit nummer hoor dan weet ik gelijk waar artiesten als Kate Bush, Joanna Newsom en Tori Amos ongetwijfeld naar geluisterd hebben.
Op Court and Spark staat het schitterende Down to You. Het nummer won dat jaar een Grammy Award for Best Arrangement Accompanying Vocalist(s).
De strekking van het nummer is dat alles in het leven op jezelf neerkomt. Eigenlijk het bekende Life's what you make it.
Het zijn de koortjes en de orkestratie die me keer op keer weten te raken. Als ik dit nummer hoor dan weet ik gelijk waar artiesten als Kate Bush, Joanna Newsom en Tori Amos ongetwijfeld naar geluisterd hebben.
1
geplaatst: 20 juni 2021, 10:30 uur
Bij mij ook top 3, mijn nummer 1 (van Blue) is nog niet voorbij gekomen maar die verwacht ik nog wel.
2
geplaatst: 20 juni 2021, 22:42 uur
2. A Case of You
Ik blijf toch weer Prince aanhalen, de man die mij de weg wees naar artiesten als Joni Mitchell (en zo nog wel een aantal). Hij was gek op haar en coverde dit nummer ook. Mooi hoor, maar de versie van Joni is en blijft magistraal. Blue is komende dinsdag exact 50 jaar oud, maar het is en blijft tijdloos en A Case of You behoort simpelweg tot het mooiste wat ze ooit gemaakt heeft als je het mij vraagt. En ook in de Both Sides Now-versie!
Ik blijf toch weer Prince aanhalen, de man die mij de weg wees naar artiesten als Joni Mitchell (en zo nog wel een aantal). Hij was gek op haar en coverde dit nummer ook. Mooi hoor, maar de versie van Joni is en blijft magistraal. Blue is komende dinsdag exact 50 jaar oud, maar het is en blijft tijdloos en A Case of You behoort simpelweg tot het mooiste wat ze ooit gemaakt heeft als je het mij vraagt. En ook in de Both Sides Now-versie!
1
geplaatst: 21 juni 2021, 17:19 uur
En vanwege de verjaardag van Blue kunnen we sinds vandaag ook naar de demo van A Case of You luisteren.
2
geplaatst: 21 juni 2021, 17:23 uur
1. Both Sides Now
En dan de grote vraag: ga ik voor de originele versie of die van het gelijknamige album met jazz-bewerkingen. Ik neig toch naar de laatste. Wat is dat een ongelooflijk mooi nummer. Mogen ze op mijn crematie draaien.
Maar ook het origineel uit 1969 is geweldig natuurlijk.
Morgen bestaat Blue 50 jaar. Joni is ongelooflijk invloedrijk op veel hedendaagse artiesten, en grootheden als Prince erkenden haar klasse ook.
Waarschijnlijk zullen we geen nieuw werk meer tegemoet zien en laten we daarom het oude koesteren en hopen dat er nieuwe fans blijven komen.
Of ik mijn bijdrage heb kunnen leveren dit topic durf ik niet te zeggen. Het was een beetje een solo-gebeuren, maar als er ook maar 1 iemand nu van plan is om Joni te gaan beluisteren is mijn missie geslaagd.
En dan de grote vraag: ga ik voor de originele versie of die van het gelijknamige album met jazz-bewerkingen. Ik neig toch naar de laatste. Wat is dat een ongelooflijk mooi nummer. Mogen ze op mijn crematie draaien.
Maar ook het origineel uit 1969 is geweldig natuurlijk.
Morgen bestaat Blue 50 jaar. Joni is ongelooflijk invloedrijk op veel hedendaagse artiesten, en grootheden als Prince erkenden haar klasse ook.
Waarschijnlijk zullen we geen nieuw werk meer tegemoet zien en laten we daarom het oude koesteren en hopen dat er nieuwe fans blijven komen.
Of ik mijn bijdrage heb kunnen leveren dit topic durf ik niet te zeggen. Het was een beetje een solo-gebeuren, maar als er ook maar 1 iemand nu van plan is om Joni te gaan beluisteren is mijn missie geslaagd.
1
geplaatst: 21 juni 2021, 17:25 uur
At last aERo’s Joni Mitchell top 50
1. Both Sides Now
2. A Case of You
3. Down to You
5. River
6. Morning Morgantown
7. Blue Boy
8. Coyote
9. Court and Spark
10. Big Yellow Taxi
11. Help Me
12. The Same Situation
13. Little Green
14. Chelsea Morning
15. My Old Man
16. Song to a Seagull
17. All I Want
18. Bad Dreams
19. Borderline
20. The Circle Game
21. Shine
22. Don Juan’s Reckless Daughter
23. Hejira
24. Come in from the Cold
25. Amelia
26. Urge for Going
27. If I Had a Heart
28. Otis and Marlena
29. Edith and the Kingpin
30. Free Man in Paris
31. The Hissing of Summer Lawns
32. Shades of Scarlett Conquering
33. For the Roses
34. California
35. Carey
36. Two Grey Rooms
37. Cold Blue Steel and Sweet Fire
38. Blue
39. The Jungle Line
40. Woodstock
41. Cherokee Louise
42. The Boho Dance
43. Harlem in Havana
44. Barangrill
45. In France They Kiss on Main Street
46. Night Ride Home
47. The Magdalene Laundries
48. Man from Mars
49. If
50. At Last
1. Both Sides Now
2. A Case of You
3. Down to You
5. River
6. Morning Morgantown
7. Blue Boy
8. Coyote
9. Court and Spark
10. Big Yellow Taxi
11. Help Me
12. The Same Situation
13. Little Green
14. Chelsea Morning
15. My Old Man
16. Song to a Seagull
17. All I Want
18. Bad Dreams
19. Borderline
20. The Circle Game
21. Shine
22. Don Juan’s Reckless Daughter
23. Hejira
24. Come in from the Cold
25. Amelia
26. Urge for Going
27. If I Had a Heart
28. Otis and Marlena
29. Edith and the Kingpin
30. Free Man in Paris
31. The Hissing of Summer Lawns
32. Shades of Scarlett Conquering
33. For the Roses
34. California
35. Carey
36. Two Grey Rooms
37. Cold Blue Steel and Sweet Fire
38. Blue
39. The Jungle Line
40. Woodstock
41. Cherokee Louise
42. The Boho Dance
43. Harlem in Havana
44. Barangrill
45. In France They Kiss on Main Street
46. Night Ride Home
47. The Magdalene Laundries
48. Man from Mars
49. If
50. At Last
1
geplaatst: 21 juni 2021, 17:26 uur
Leuk reisje aERodynamIC mooi gedaan.
Dit was voor mij ook weer een reden om Joni's discografie weer eens af te stoffen.
Dit was voor mij ook weer een reden om Joni's discografie weer eens af te stoffen.

2
geplaatst: 21 juni 2021, 17:34 uur
Ik val wel met mijn neus in de boter, zeg! Ik kwam er zojuist pas achter dat je hiermee bezig bent, aERodynamIC, blijk je alweer klaar te zijn! Het is in elk geval een mooie lijst geworden, maar wat wil je ook met zo'n artiest.
* denotes required fields.