MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Luigi's Obscure 80s & 90s Indie

zoeken in:
Title says its all, ik hoop hier bij tijd en wijle (vrij) onbekende Indie te plaatsen uit deze 2 decades. Het meeste kom ik ook gewoon vaak maar per toeval op YT tegen. Dus voor mij is het ook een soort van ontdekkingsreis

Citrus Park - Snow (1992)

Pop Mechanix - Jumping Out A Window (1981)

Delusions Of Grandeur - This Theatre Falls (1989)

The Ruby Tuesdays - Stars (1989)

luigifort schreef:
Title says its all, ik hoop hier bij tijd en wijle (vrij) onbekende Indie te plaatsen uit deze 2 decades. Het meeste kom ik ook gewoon vaak maar per toeval op YT tegen. Dus voor mij is het ook een soort van ontdekkingsreis

en soms kom ik Luigi tegen op de kruising, als soms Indie de dance kant op neigt, ben benieuwd

Dan past van deze 4 Pop Mechanix het meest bij jou

Die heb ik nu geluisterd.
Een soort mix van OMD, Simple Minds met The Killers. Het klinkt of het uit de 2000's komt, toch knap

The Ruby Tuesdays is een beetje een mix van The Smiths/Echo & the Bunnymen en Delusions of Grandeur heeft iets weg van een B versie van U2's Where the Streets Have No Name. Citrus Park past echt bij die typische begin jaren 90 powerpopgitaarbandjes.

Spinning Belinda - June (1992)

Dit klinkt wel lekker hoor, kende het niet!
Geinig ook die wat tegendraadse versnelling steeds in de zeg maar "refreinen". Dat hoor je de echte Indie sound. Een A&R manager van welke grote platenmaatschappij dan ook had dit als commercieel niet handig afgedaan

Interessant topic. Ik lees en luister mee. Er zitten alweer enkele leuke ontdekkingen tussen, dus ga zo door mannen.

Julia Dream - Angel (1990)

Julia Dream - Angel (1990)

Dat intro duurde erg lang, ik had verwacht een dame te gaan horen, maar we krijgen een diepe mannenstem .
Verder klinkt mij dit als een The Cure-light en ik krijg een "Duitse groep zingt in het Engels" vibe

Salad - Motorbike to Heaven (1995)

Deze is speciaal voor pureshores, al heeft ie ws liever de 8 minuten remix versie

Vicious Pink - Cccan't You See (1984)

ja heel zwierig deze, is wel geschikt voor een Todd Terry club mix

Salad - Motorbike to Heaven (1995)

deze begint heel "nu" met die akkoordjes, had zomaar zo'n veilige dancebeat in kunnen komen, maar dit is natuurlijk 1995 dus krijgen we een binnen de perken bakje gitaarsound.
Gaandeweg verloor ik mijn aandacht en werd afgeleid door het motorpakje, moet misschien wat vaker beluisterd worden

Zangeres Marijne van der Vlugt, dochter van Bram van der Vlugt (o.a. Medisch Centrum West), was ooit de eerste NL presentatrice van MTV - wie is niet daarmee opgegroeid?

In 2017 is Salad - na een gap van 20 jaar - weer bij elkaar gekomen.

Mjuman schreef:
Bram van der Vlugt (o.a. Medisch Centrum West),.

Sinterklaas, wie kent hem niet?

Citrus Park - Snow (1992)

ik werd hier wel blij van, al dacht ik eerst dat een vrouw zong (Wendy James X Nena)
Hoog 80's gehalte, en Dandy Warhols einde

The Watermelons - All in the Game (1989)

Ik vind deze een Smiths/Waterboys met een vleugje Cure's Seventeen Seconds vibe hebben, dus totally up johan de witt's alley

Ik draai vandaag alleen maar Jazz Butcher

Maar zal deze spoedig eens proberen!

Kan me voorstellen

Tip. Weet niet of het indie is maar obscuur is het in ieder geval wel en het komt uit de jaren 90. 2 volle albums. Je kunt de you tube clips gewoon door laten lopen.

Zor Gabor - Tightrope (1987)

Niet echt indie, wel obscuur
Lekker nummer, beetje teveel Siouxsie misschien.
Voor 1987 klinkt het behoorlijk oud eigenlijk.

Van de gitarist van de eerste 2 albums van Siouxsie
Daarna alleen nog dit gemaakt in zijn carrière, verder niks

Ja zag dat later op RYM.
Klinkt ook als de oude Siouxsie, tot aan de zangeres aan toe.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:07 uur

geplaatst: vandaag om 01:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.