Muziek / Toplijsten en favorieten / Luigi's Obscure 80s & 90s Indie
zoeken in:
2
geplaatst: 8 juli 2021, 09:44 uur
Title says its all, ik hoop hier bij tijd en wijle (vrij) onbekende Indie te plaatsen uit deze 2 decades. Het meeste kom ik ook gewoon vaak maar per toeval op YT tegen. Dus voor mij is het ook een soort van ontdekkingsreis 

1
geplaatst: 8 juli 2021, 18:17 uur
luigifort schreef:
Title says its all, ik hoop hier bij tijd en wijle (vrij) onbekende Indie te plaatsen uit deze 2 decades. Het meeste kom ik ook gewoon vaak maar per toeval op YT tegen. Dus voor mij is het ook een soort van ontdekkingsreis
en soms kom ik Luigi tegen op de kruising, als soms Indie de dance kant op neigt, ben benieuwd

1
geplaatst: 8 juli 2021, 18:30 uur
Die heb ik nu geluisterd.
Een soort mix van OMD, Simple Minds met The Killers. Het klinkt of het uit de 2000's komt, toch knap
Een soort mix van OMD, Simple Minds met The Killers. Het klinkt of het uit de 2000's komt, toch knap

1
geplaatst: 8 juli 2021, 19:19 uur
The Ruby Tuesdays is een beetje een mix van The Smiths/Echo & the Bunnymen en Delusions of Grandeur heeft iets weg van een B versie van U2's Where the Streets Have No Name. Citrus Park past echt bij die typische begin jaren 90 powerpopgitaarbandjes.
1
geplaatst: 13 juli 2021, 16:20 uur
Dit klinkt wel lekker hoor, kende het niet!
Geinig ook die wat tegendraadse versnelling steeds in de zeg maar "refreinen". Dat hoor je de echte Indie sound. Een A&R manager van welke grote platenmaatschappij dan ook had dit als commercieel niet handig afgedaan
Geinig ook die wat tegendraadse versnelling steeds in de zeg maar "refreinen". Dat hoor je de echte Indie sound. Een A&R manager van welke grote platenmaatschappij dan ook had dit als commercieel niet handig afgedaan

1
geplaatst: 13 juli 2021, 19:46 uur
Interessant topic. Ik lees en luister mee. Er zitten alweer enkele leuke ontdekkingen tussen, dus ga zo door mannen.
1
geplaatst: 25 juli 2021, 13:20 uur
Julia Dream - Angel (1990)
Dat intro duurde erg lang, ik had verwacht een dame te gaan horen, maar we krijgen een diepe mannenstem
.
Verder klinkt mij dit als een The Cure-light en ik krijg een "Duitse groep zingt in het Engels" vibe
Dat intro duurde erg lang, ik had verwacht een dame te gaan horen, maar we krijgen een diepe mannenstem
.Verder klinkt mij dit als een The Cure-light en ik krijg een "Duitse groep zingt in het Engels" vibe

1
geplaatst: 11 augustus 2021, 11:20 uur
Deze is speciaal voor pureshores, al heeft ie ws liever de 8 minuten remix versie 
Vicious Pink - Cccan't You See (1984)

Vicious Pink - Cccan't You See (1984)
1
geplaatst: 11 augustus 2021, 11:48 uur
ja heel zwierig deze, is wel geschikt voor een Todd Terry club mix 

1
geplaatst: 7 september 2021, 23:22 uur
Salad - Motorbike to Heaven (1995)
deze begint heel "nu" met die akkoordjes, had zomaar zo'n veilige dancebeat in kunnen komen, maar dit is natuurlijk 1995 dus krijgen we een binnen de perken bakje gitaarsound.
Gaandeweg verloor ik mijn aandacht en werd afgeleid door het motorpakje, moet misschien wat vaker beluisterd worden
deze begint heel "nu" met die akkoordjes, had zomaar zo'n veilige dancebeat in kunnen komen, maar dit is natuurlijk 1995 dus krijgen we een binnen de perken bakje gitaarsound.
Gaandeweg verloor ik mijn aandacht en werd afgeleid door het motorpakje, moet misschien wat vaker beluisterd worden

1
geplaatst: 8 september 2021, 00:09 uur
Zangeres Marijne van der Vlugt, dochter van Bram van der Vlugt (o.a. Medisch Centrum West), was ooit de eerste NL presentatrice van MTV - wie is niet daarmee opgegroeid?
In 2017 is Salad - na een gap van 20 jaar - weer bij elkaar gekomen.
In 2017 is Salad - na een gap van 20 jaar - weer bij elkaar gekomen.
0
geplaatst: 8 september 2021, 09:18 uur
1
geplaatst: 4 oktober 2021, 22:25 uur
Citrus Park - Snow (1992)
ik werd hier wel blij van, al dacht ik eerst dat een vrouw zong (Wendy James X Nena)
Hoog 80's gehalte, en Dandy Warhols einde
ik werd hier wel blij van, al dacht ik eerst dat een vrouw zong (Wendy James X Nena)

Hoog 80's gehalte, en Dandy Warhols einde

1
geplaatst: 7 oktober 2021, 14:11 uur
Ik vind deze een Smiths/Waterboys met een vleugje Cure's Seventeen Seconds vibe hebben, dus totally up johan de witt's alley 

1
geplaatst: 7 oktober 2021, 14:49 uur
Ik draai vandaag alleen maar Jazz Butcher 
Maar zal deze spoedig eens proberen!

Maar zal deze spoedig eens proberen!
0
geplaatst: 8 oktober 2021, 07:43 uur
Tip. Weet niet of het indie is maar obscuur is het in ieder geval wel en het komt uit de jaren 90. 2 volle albums. Je kunt de you tube clips gewoon door laten lopen.
2
geplaatst: 17 oktober 2021, 17:50 uur
Niet echt indie, wel obscuur 
Lekker nummer, beetje teveel Siouxsie misschien.
Voor 1987 klinkt het behoorlijk oud eigenlijk.

Lekker nummer, beetje teveel Siouxsie misschien.
Voor 1987 klinkt het behoorlijk oud eigenlijk.
1
geplaatst: 17 oktober 2021, 18:53 uur
Van de gitarist van de eerste 2 albums van Siouxsie 
Daarna alleen nog dit gemaakt in zijn carrière, verder niks

Daarna alleen nog dit gemaakt in zijn carrière, verder niks

1
geplaatst: 17 oktober 2021, 18:56 uur
Ja zag dat later op RYM.
Klinkt ook als de oude Siouxsie, tot aan de zangeres aan toe.
Klinkt ook als de oude Siouxsie, tot aan de zangeres aan toe.
* denotes required fields.