MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Sublime Top 1000

zoeken in:
Radio 6 had altijd de 'Zwarte Lijst'. Maar ook de enige overgebleven Nederlandse radiozender die zich richt op funk, soul en jazz heeft al enige tijd een eigen top1000. De versie van 2021 loopt nu en ik vind het toch wel een opvallende lijst geworden met Amy op 2, Silk Sonic op 9 en bijvoorbeeld ook een Angie Stone die hoog staat.

De nummer 1 is dan wel weer te voorspellen en eigenlijk veel te standaard.

Bekijk hier de volledige Sublime Top 1000 van 2021 - SUBLIME

tnf
Nummer 42.

cosmic kid (moderator)
Ik luister graag naar Sublime en ook naar hun Top 1000. De volgorde neem ik niet heel serieus, een ander kritiekpunt is dat de zender erg vaak binnen de veilige lijntjes kleurt.

De startlijst voor "De Zwarte Lijst" bevat inmiddels 271 liedjes uit verschillende bronnen. Wellicht dat ik er hier ook nog een rijtje uithaal. Vanavond de lijst eens rustig doornemen.

tnf schreef:
Nummer 42.

Goed moment om even naar het toilet te gaan.

Verder wel een mooie lijst om in te grasduinen.

tnf schreef:
Nummer 42.

Volgens mij zijn er nog veel liefhebbers van dat nummer. Geen idee hoe het luisterpubliek van Sublime er uit ziet, maar genoeg mensen die er een boodschap achter zien volgens mij: van ouder tot kind.

tnf
Het zal best, en ik kan me ergens voorstellen dat het veel fans heeft. Maar zelf krijg ik er al jeuk van sinds de allereerste keer dat ik het hoorde.

Vinexwijk/Libelle-soul die vooral soul suggereert.

tnf schreef:
Het zal best, en ik kan me ergens voorstellen dat het veel fans heeft. Maar zelf krijg ik er al jeuk van sinds de allereerste keer dat ik het hoorde.

Vinexwijk/Libelle-soul die vooral soul suggereert.

Qua song ben ik het met je eens. Zal ik je eens wat verklappen: live klinkt de stem van die vader wel heel prettig met een rafeltje erop.

Ik ga hem hier toch maar even droppen. Moet toegeven, even snel ingevuld. Maar hij klopt aardig. Het Steely Dan/Donald Fagen gehalte is vrij hoog, maar ik denk dat ze hier meer kans gaan maken dan in de top 2000 van NPO Radio 2.

Marvin Gaye - What's Going On
Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
Donald Fagen - I.G.Y.
Maxwell - Ascension (Don't Ever Wonder)
Al Green - I'm Still In Love With You
Sade - Smooth Operator
Al Green - Tired Of Being Alone
Anita Baker - Sweet Love
Maxwell - Sumthin' Sumthin'
Sade - Is It A Crime
Marvin Gaye - Mercy Mercy Me
Curtis Mayfield - Superfly
Etta James - At Last
Donald Fagen - The Nightfly
Steely Dan - Peg
Etta James - I'd Rather Go Blind
Mamas Gun - Looking For Moses
Dionne Warwick - Walk On By
Donald Fagen - New Frontier
Curtis Mayfield - Move On Up
Mary Wells - My Guy
Steely Dan - Black Cow
Deniece Williams - Free
Teskey Brothers - Pain And Misery
Black Pumas - Black Moon Rising

De top 1000 van van 2022 is ook weer bekend met toch ook weer wat opvallende zaken in de lijst. Silk Sonic en EW&F scoren enorm en voor mij opvallend goed. Ook ene Nona staat enorm hoog. Ken het (volgens mij) niet. Dit valt me op in een snelle scan. Ga me ook nog wat meer in de lijst verdiepen.

Nona is een jonge Nederlandse. Ik heb haar een jaar of twee terug voor het eerst gezien, voorprogramma van Yola volgens mij. En inderdaad, wat staan er liedjes op bijzondere plaatsen in deze lijst.

De nieuwe lijst is er weer: Marvin Gaye drie keer in top 10 Sublime Soul Top 1000 van 2023 - Sublime.nl

Marvin op 1, Silk Sonic weer zo hoog (geplugd) en Tyrone zelfs op de 3. Opvallende samenstelling toch altijd weer. Misschien dat ik er eens wat extra aandacht aan ga besteden via een topic.

De nieuwe lijst is bekend. Nog steeds wat onevenwichtig en een hele grote DAB

Dit is de Soul Top 1000 van 2025 - sublime.nl

Blijft inderdaad een vrij onevenwichtige lijst waar best wat grote soulnamen ontbreken. Anderzijds, er bestaat in ieder geval een soul lijst, das al heel wat.

Opvallende nummer 1. Kan bijna niet geloven dat daar geen vleugje manipulatie in zit. Verder vind ik die Sublime lijst altijd wel lekker.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:32 uur

geplaatst: vandaag om 03:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.