MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Jaarlijst Written in Music 2022

zoeken in:

DjFrankie (moderator)
Betere lijst dan die van de Oor, alleen met die nunmer 1 kan ik helemaal niks.

De lijst is door alle journalisten samengesteld, staan 12 platen tussen die ik gerecenseerd heb.

ohmusica
Ik vind het een van de betere lijsten, minder voorspelbaar en oor voor ‘andere’ muziek. Die nummer 1 had ik kunnen verwachten enthousiaste recensie pas gelezen. Altijd weer de nodige albums ertussen die ik niet ken.

ohmusica
deric raven schreef:
De lijst is door alle journalisten samengesteld, staan 12 platen tussen die ik gerecenseerd heb.

Hoe is de lijst tot stand gekomen Deric. Via individuele lijstjes? Of onderling afwegen, zoiets als longlist - shortlist?

ohmusica schreef:
(quote)

Hoe is de lijst tot stand gekomen Deric. Via individuele lijstjes? Of onderling afwegen, zoiets als longlist - shortlist?

Individuele lijstjes. Dick, onze eindredacteur stelt de uiteindelijke lijst samen. Dat werkt het beste, anders ben je er na 2 maanden nog niet uit
Ik stuur de laatste 2 jaren ook altijd een soort van voorspelling door.
Voor mij en de overige journalisten ook altijd een verrassing. Het blijkt dat er nu 12 albums in staan waarvan ik de recensie heb geschreven

ohmusica
deric raven schreef:
(quote)

Individuele lijstjes. Dick, onze eindredacteur stelt de uiteindelijke lijst samen. Dat werkt het beste, anders ben je er na 2 maanden nog niet uit
Ik stuur de laatste 2 jaren ook altijd een soort van voorspelling door.
Voor mij en de overige journalisten ook altijd een verrassing. Het blijkt dat er nu 12 albums in staan waarvan ik de recensie heb geschreven

D’as mooi resultaat voor al die vlijt en ijver…

DjFrankie (moderator)
Portico Quartet - Terrain (2021) - MusicMeter.nl
Die live staat nog niet op Mume

Normaal gesproken is er altijd topic die een overzicht biedt van de verschillende jaarlijsten, wellicht een idee om dit topic Overzicht Jaarlijsten 2022 te noemen. En dan lijstjes er in zetten zoals die van Rolling Stone

Best Albums of 2022: Beyonce, Bad Bunny, Taylor Swift, Harry Styles – Rolling Stone - rollingstone.com
The Best Albums of 2022 - Paste - pastemagazine.com
NY Times

Vul maar aan .

Interessante lijst! Alleen wel jammer dat er niet even een kort berichtje ('lead') bij staat. Nu moet je eerst iedere recensie aanklikken om erachter te komen wat voor muziek het is.

chevy93 schreef:
(quote)
Interessante lijst! Alleen wel jammer dat er niet even een kort berichtje ('lead') bij staat. Nu moet je eerst iedere recensie aanklikken om erachter te komen wat voor muziek het is.

Zoals OOR bijvoorbeeld?
Daar kun je dan weer niet online doorklikken naar de hele recensie, die mogelijkheid bieden wij weer wel. Maar je hebt zeker een punt.

deric raven schreef:
(quote)

Zoals OOR bijvoorbeeld?
Daar kun je dan weer niet online doorklikken naar de hele recensie, die mogelijkheid bieden wij weer wel. Maar je hebt zeker een punt.
Zoiets ja. Gewoon even iets dat nieuwsgierig maakt om werkelijk door te klikken (anders dan de hoes en de artiest-/albumnaam).

Gast
geplaatst: vandaag om 00:07 uur

geplaatst: vandaag om 00:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.