MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Luigi Has Found What He Was Looking For: U2 Top 50!

zoeken in:
33. Desire (Rattle and Hum)

We blijven bij hetzelfde album Dit is misschien wel hun meest perfecte popsong. Een goeie 3 minuten knallen. Heerlijk bluesy (Broesy ). Altijd een genot om te horen als ie op radio voorbij komt bijvoorbeeld

32. Running to Stand Still (The Joshua Tree)

Een van hun mooiste ballads, deze song over een heroïne verslaafde. Lieflijk, teer en breekbaar. Een mooie ode aan deze persoon. Een prachtig rustpunt op The Joshua Tree.

Hopelijk ook nog wat soul love, voor de variatie

31. Heartland (Rattle and Hum)

Had vroeger ook top 10 gestaan. Een überprachtig nummer, een longing feeling naar het Heartland. Een beetje een continuering nog van The Joshua Tree sound.

Ook hoger bij mij

Plaats jij jouw top 50 straks in MIJN Top 50 topic of in je eigen?

Als het van jou mag, dan graag hier.
Zo niet, dan maak ik wel een eigen topic aan

30. Do You Feel Loved (Pop)

Zwaar onderschatte track van Pop. Zalige vibe en flow en een zwoele sound. Dit is hun Cherry-coloured Funk

johan de witt schreef:
Als het van jou mag, dan graag hier.
Zo niet, dan maak ik wel een eigen topic aan

Ik ben niet zo moeilijk

Toch nog wat funk dus

29. Discothèque (Pop)

Back to back Popsongs Ik was onder de indruk toen deze eerste single van het Pop album uitkwam, evenals van de video. Een zalig krachtige "disco"song. Ik nam de video op VHS op en kocht direct de single en maxi

28. Daddy's Gonna Pay for Your Crashed Car (Zooropa)

U2's Idiotèque zullen we maar zeggen, al waren ze eerder. Heerlijk tongue in check, zowel in de muziek als in de lyrics. Theatrale bombast in optima forma. Live een hoogtepunt tijdens de Zoo TV tour.

27. If You Wear That Velvet Dress (Pop)

Another slowburner! Vond ik meteen al mooi, maar is in latere jaren uitgegroeid tot een groot favoriet. Zwoel en sprankelend en ook hier weer tilt de tweede helft de song naar grote hoogte. U2's Wicked Game zullen we maar zeggen

Zou ik nog een keer moeten opzetten.

26. New Year's Day (War)

Nog even onverwoestbaar deze song na 4 decennia. En ook al was Pride de eerste song die ik hoorde, New Year's Day deed het vuurtje in mij echt oplaaien. Zo mystiek en sprankelend en krachtig. Icm de videoclip van de boys in de sneeuw (doet nogal kerstig aan) en we hebben een winner van formaat!

25. Helter Skelter (Rattle and Hum)

Ik heb bewust veel covers geskipped, om bij studiomateriaal te blijven. Nu staat deze gelukkig op een studioalbum en is wat mij betreft hun beste cover (iets wat ik pas veel later wist trouwens). Maar de song is zo krachtig, als opener van het album, echt een hoogtepunt!

24. The Unforgettable Fire (The Unforgettable Fire)

Vroeger lange tijd mijne fave song geweest van de boys. Tis meer dan een song, a world of its own. Van hetzelfde kaliber als New Year's Day, maar nog mysterieuzer en pastoraler. Pracht!

Hun Killing Moon
Bij mij ook nog een stukje hoger.

Bij mij kwam ie too soon

Up against your will

23. Hold Me, Thrill Me, Kiss Me, Kill Me (Batman Forever Soundtrack)

Hun sterkste non album single wat mij betreft Hun Batmansong, supersong, supervideoclip met MacPhisto. Sterk zo na Zooropa en ik had de verwachting dat het volgende album ook zo sterk zou worden. Pop leverde die verwachting slechts deels in. Ook hier kocht ik meteen de maxi.

22. Love Rescue Me (Rattle and Hum)

Een kleinood op Rattle and Hum, hoe prachtig. Bob Dylan schijnt hierop mee te doen, ik hoor het niet, maar goed Je zou het een Strange Currencies lite kunnen noemen. Ik ben wel een sucker voor dit soort songs, zo lieflijk en teer, helemaal in het outro.

21. Lady With the Spinning Head (Even Better Than the Real Thing single)

Klasbak van een song! Maar wel eentje waar de boys moeite mee hadden in de studio. Ze besloten deze track als b side te gebruiken en te ontleden voor 3 andere songs: Zoo Station, The Fly en Ultraviolet (Light My Way). Die hoor je er inderdaad in, maar Lady is ook een powerhouse van zichzelf!

20. All I Want Is You (Rattle and Hum)

Prachtige tearjerker van jewelste, daar hoeven weinig woorden vuil aan gemaakt te worden. Zo lieflijk en teer icm met die huilende gitaar en stringsectie, slik

Heerlijk tempo!

Even pauze dan maar

19. Who's Gonna Ride Your Wild Horses (Achtung Baby!)

Songs over wilde paarden zijn bijna altijd goed! Zie Gino Vannelli, Prefab Sprout en de Stones bv Zo ook deze supervrije, uitgelaten song van U2. Zo heerlijk waaierend. Het klinkt als een demo nog een beetje, alsof ze die puurheid van de eerste take wilden vangen. Heerlijk, zucht

Bring on the wild dancing horses

18. Angel of Harlem (Rattle and Hum)

Vroeger gewoon erg goed, nu echt verzot op. Ook hier weer die uitgelaten vrolijkheid, zo'n vanzelfsong, perfectie! Soulvol Superleuke video ook!

Soul love, this love won't let me go

Een van de beste soul songs ever.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:54 uur

geplaatst: vandaag om 02:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.