MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / This Is Luigi's Love: PJ Harvey Top 50!

zoeken in:

Ga jij hierna ook Llohan?

Ja, wie weet. We moeten haar ook nog tackelen voor de Ladies.
Tenminste, ik verwacht wel dat ze die lijst gehaald heeft

Het gaat toch een top 60 worden

Als De Hoeren er maar in staan

Wij, de hoeren, drijven

60. Prayer at the Gate

Met stip op 60 de opener van Polle's nieuwste. Fraai album en dit nummer zet meteen de sfeer neer die we veel tegen gaan komen. Pol zingt in een erg hoog register en de muziek doet denken aan elfjes in een mistig bos. Mooi!

59. Before Departure

Melancholische track van White Chalk over afscheid. Een prachtig desolate en verdrietige sfeer wordt hier neergezet, zo aan het einde van het album.

58. The Devil

We blijven bij hetzelfde album, maar nu met het mooie drijvende The Devil. Pol zingt weer erg hoog en vooral het refrein is erg fraai te noemen.

57. 50ft Queenie

Grunge? In die tijd was het vooral een band nog. Na dit album ging ze echt solo. Een rollercoaster van een track van het Rid of Me album.

56. The Orange Monkey

Een beetje een tegenvallend album na Let England Shake. Lang niet gehoord ook, zal 'm weer eens beluisteren. Maar er staan wel een aantal prima tracks op zoals deze. Vooral het zangerige spreekt me erg aan.

55. The Community of Hope

Met de leadsingle van The Hope Six Demolition Project is weinig mis. Lekker rechttoe rechtaan, scherpe tekst en een fijne melodie.

54. Rid of Me

Pas echt fan geworden na dit album. Maar het titelnummer staat er mooi maar wel in. Rauwer en venijniger dan deze krijg je ze niet. Ik hoor johan de witt al denken: 'Veels te laag'

53. 66 Promises

B side van de Good Fortune single. Had zo op het Stories album gepast, sterke song! Damn, wat zingt ze toch krachtig en diep hier!

52. Cat on the Wall

Een van de rauwste songs van het toch al rauwe Uh Huh Her album. Beetje QOTSA sfeertje, waar ze nog mee in zee ging voor het Desert Sessions project. Staan ook een aantal PJ pareltjes op als Crawl Home, There Will Never Be a Better Time en Powered Wig Machine, maar voor dit topic gelden alleen PJ solo songs.

51. Memphis

Ook dit is een b side van de Good Fortune single. Dit is PJ's ode aan Jeff Buckley, mooi gedaan wel!

55 en 54 mag je bij mij wel door de helft doen, ja

Ik ken niet alle nummers, dus nog mooi wat om te ontdekken ook.

50. The Letter

Leadsingle van het Uh Huh Her album. Lekker rauw rechttoe rechtaan. Ook hier dat QOTSA sfeertje.

49. Bows and Arrows

En hier de b side van The Letter. Fijne marching band song wel, krachtig!

48. Victory

Een van de leukste en fijnste songs van debuutalbum Dry. Victoryyyýy!

Vic-to-ry! Lekker, ja! Te lang niet gehoord.

47. Shame

En nog een single van Uh Huh Her. Lekker kort, lekker fijn. Erg goed onderhuids nummer.

46. The Life and Death Of Mr. Badmouth

De opener van Uh Huh Her. Een beetje de To Bring You My Love van het album. Ook een beetje een slepende sfeer net als die song. Een song die groeit naarmate je 'm vaker hoort.

45. The Desperate Kingdom of Love

Minimalistisch pareltje van Uh Huh Her. Prachtig understated, een fluisterliedje voor bij het kampvuur 's avonds.

44. When Under Ether

Leadsingle van het White Chalk album. Destijds een departure voor Polly Jean. Geen (ruige) rock meer, maar minimalisme en een hoger zangregister. Maar ik was er eigenlijk direct verliefd op. Sprankelend deze track.

43. Dear Darkness

Een zelfde sfeer straalt deze song ook uit. Verder weinig toe te voegen behalve dat het net als de vorige song sprankelend verstild genieten is.

42. The Slow Drug

Meesterlijke mysterieuze onderhuidse track van Polly van het album Uh Huh Her. Unheimisch ook, past zo in een David Lynch film

41. The Pocket Knife

Een van de leukste nummers van Uh Huh Her. Kan ook zo bij het kampvuur met z'n allen

40. Who Will Love Me Now

Soundtracksong van tante Pollewop. Erg mooi en gevoelig nummer en gevoelig, bijna kinderlijk onschuldig gezongen. Sprookjesachtig!

39. This Is Love

Rock PJ in haar sexy witte outfit. Vrij straightforward rock, maar zeer smakelijk totaalpakket. Rock on!

Gast
geplaatst: vandaag om 21:45 uur

geplaatst: vandaag om 21:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.