MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / This Is Luigi's Love: PJ Harvey Top 50!

zoeken in:
38. I Inside the Old Year Dying

De titeltrack van het laatste album is een aangenaam nummertje. Een beetje Let England Shake meets Uh Huh Her en een donker Cocteau sausje. Banger!

37. Dress

Wat mij betreft haar leukste en beste vroege track. Live helemaal (zie het clipje) echt een banger van jewelste...if you put it on...

36. It's You

Een van de fijnste mesmerizing momenten op Uh Huh Her. Mooi understated en wanhopig gezongen icm met die descending melodielijn.

35. Stone

Een van Polle's beste b sides (deze ten tijde van Uh Huh Her). Zalig gitaarwerk, geeft een beetje een Grieks sfeertje, alsof Icarus naar de zon vliegt

34. Hanging in the Wire

Misschien wel het mooiste, meest ontroerende liedje van Let England Shake. Kippenvelmoment op het Let England Shake album. En ook al heb ik de 'grotere' songs van het album hoger staan, dit is voor mij ook een grootse song.

Hanging in the Wire, pareltje

Ik denk dat alle 12 LES’jes wel in m’n top-50 zouden staan.

Dress is voor mij Top 5 werk.
Komt Hit The City met Mark Lanegan ook voorbij?

Samenwerkingen en covers en zelfs de albums met John Parish heb ik laten zitten. Puur PJ solo...

johan de witt schreef:
Hanging in the Wire, pareltje

Ik denk dat alle 12 LES’jes wel in m’n top-50 zouden staan.

Geef ons les zou ik zeggen als ik klaar ben hier.

Ja maar ik ken lang niet haar hele oeuvre, dus zou veel luisterdruk geven

Ah ja, de befaamde MuMe luisterdruk, heb ik ook vaak last van

Mooi woord

Het voordeel van luisterdruk is dat er weinig nummers grijsgedraaid zullen worden

33. You Come Through

Gevolgd door de even prachtige en breekbare single van Uh Huh Her, mooi met die Oosterse bamboeklanken.

32. The Falling

En andermaal een sterke b side uit de Uh Huh Her periode. God only knows waarom die het album niet haalden. Zo ook deze, ook hier dat 'Griekse' sfeertje

31. The Wheel

Qua sfeer en ritme perfect gevolgd door hands down de beste track van The Hope Six Demolition Project. Om de een of andere reden moet ik ook aan Spinvis denken. Ms weet johan de witt wel waarom

30. Who the Fuck?

Heerlijk korte stevige tongue in cheek single van Uh Huh Her.

luigifort schreef:
31. The Wheel
(embed)

Qua sfeer en ritme perfect gevolgd door hands down de beste track van The Hope Six Demolition Project. Om de een of andere reden moet ik ook aan Spinvis denken. Ms weet johan de witt wel waarom

28.000 zwaluwen?
Nee, zou niet weten, beiden top misschien

28.000 swallows gunned down

29. The Garden

De eerste en zeker niet de laatste keer dat we een track van Is This Desire? tegenkomen, haar artyfarty album. Omineus nummer, wat gebeurt er toch allemaal voor geheimzinnigs in die tuin. And there was trouble taking place, mooi nummer

28. Beautiful Feeling

Storiestime Zalig album. Overall ms wel haar fijnste. Dit is Tori Amos' fave PJ song btw. Mooi verstild en haunting, met Thom Yorke op achtergrondvocals.

27. All and Everyone

Centerpiece van het Let England Shake album. Bij eerste beluistering van het album mijn favoriet, later werd dat bijgesteld De Goodnight Saigon van het album. And we would all go down together ---> And death was all and everyone.
En toch... in het refrein zit zoveel prachtig licht. Alsof alhoewel we het leven verliezen iets winnen...bijzonder...

26. The Words that Maketh Murder

We blijven bij de LES De perfecte single van het album, een wals op een kinderrijmpje. Maakt de atrocities of war alleen maar luguberder, knap gedaan. What if i take my problem to the UN.
Ja, totaal zinloos natuurlijk

Briljant viertal!

25. Teclo

Bezwerende western woestijnsong van To Bring You My Love. Vooral prachtig naarmate de song vordert, ethereal.

24. The River

Back to artschool Dit is wel een tearjerker hoor, maar meer riversongs in de muziekgeschiedenis zijn dat Geslagen, gedragen song...throw your pain in the river...

23. This Mess We're In

Prachtige eclectische ballad, een duet tussen Polly Jean en haar goede vriend Thom Yorke. Thom leidt en PJ volgt, halverwege draaien ze de rollen een beetje om. Mooi gezongen, maar de muziek is ook echt prachtig. Echt een city sfeer ook op deze Stories song

22. Is This Desire?

Toegegeven, in het begin niet een van mijn absolute favorieten van het album, maar het is een groeibriljant gebleken, zeker vanaf halverwege de song wordt het echt prachtig!

21. Horses in My Dreams

Een minder voor de hand liggende keuze misschien, maar nadat je de bangers van het album meerdere keren gehoord heb geven dit soort deep cuts hun schoonheid prijs. Echt een understated pareltje en ook hier wordt het vanaf halverwege prachtig ethereal.

Aardig tempo Ontdek het topic nu net en je bent al over de helft.

Uh Huh Her is eigenlijk het enige solo-album dat ik niet ken, dus ik zou dit ook wel eens kunnen. Maar eerst alles weer eens draaien

Gast
geplaatst: vandaag om 18:45 uur

geplaatst: vandaag om 18:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.