Muziek / Toplijsten en favorieten / This Is Luigi's Love: PJ Harvey Top 50!
zoeken in:
2
geplaatst: 28 november 2023, 16:23 uur
38. I Inside the Old Year Dying
De titeltrack van het laatste album is een aangenaam nummertje. Een beetje Let England Shake meets Uh Huh Her en een donker Cocteau sausje. Banger!
De titeltrack van het laatste album is een aangenaam nummertje. Een beetje Let England Shake meets Uh Huh Her en een donker Cocteau sausje. Banger!
3
geplaatst: 28 november 2023, 16:25 uur
37. Dress
Wat mij betreft haar leukste en beste vroege track. Live helemaal (zie het clipje) echt een banger van jewelste...if you put it on...
Wat mij betreft haar leukste en beste vroege track. Live helemaal (zie het clipje) echt een banger van jewelste...if you put it on...
1
geplaatst: 28 november 2023, 16:30 uur
36. It's You
Een van de fijnste mesmerizing momenten op Uh Huh Her. Mooi understated en wanhopig gezongen icm met die descending melodielijn.
Een van de fijnste mesmerizing momenten op Uh Huh Her. Mooi understated en wanhopig gezongen icm met die descending melodielijn.
1
geplaatst: 28 november 2023, 16:31 uur
35. Stone
Een van Polle's beste b sides (deze ten tijde van Uh Huh Her). Zalig gitaarwerk, geeft een beetje een Grieks sfeertje, alsof Icarus naar de zon vliegt
Een van Polle's beste b sides (deze ten tijde van Uh Huh Her). Zalig gitaarwerk, geeft een beetje een Grieks sfeertje, alsof Icarus naar de zon vliegt

1
geplaatst: 28 november 2023, 16:44 uur
34. Hanging in the Wire
Misschien wel het mooiste, meest ontroerende liedje van Let England Shake. Kippenvelmoment op het Let England Shake album. En ook al heb ik de 'grotere' songs van het album hoger staan, dit is voor mij ook een grootse song.
Misschien wel het mooiste, meest ontroerende liedje van Let England Shake. Kippenvelmoment op het Let England Shake album. En ook al heb ik de 'grotere' songs van het album hoger staan, dit is voor mij ook een grootse song.
1
geplaatst: 28 november 2023, 17:00 uur
Hanging in the Wire, pareltje 
Ik denk dat alle 12 LES’jes wel in m’n top-50 zouden staan.

1
geplaatst: 28 november 2023, 17:24 uur
Dress is voor mij Top 5 werk.
Komt Hit The City met Mark Lanegan ook voorbij?
Komt Hit The City met Mark Lanegan ook voorbij?
1
geplaatst: 28 november 2023, 17:53 uur
Samenwerkingen en covers en zelfs de albums met John Parish heb ik laten zitten. Puur PJ solo...
1
geplaatst: 28 november 2023, 17:56 uur
johan de witt schreef:

Geef ons les zou ik zeggen als ik klaar ben hier.
1
geplaatst: 28 november 2023, 18:13 uur
Ja maar ik ken lang niet haar hele oeuvre, dus zou veel luisterdruk geven 

1
geplaatst: 28 november 2023, 18:21 uur
Ah ja, de befaamde MuMe luisterdruk, heb ik ook vaak last van 

1
geplaatst: 28 november 2023, 19:02 uur
Het voordeel van luisterdruk is dat er weinig nummers grijsgedraaid zullen worden 

1
geplaatst: 28 november 2023, 19:20 uur
33. You Come Through
Gevolgd door de even prachtige en breekbare single van Uh Huh Her, mooi met die Oosterse bamboeklanken.
Gevolgd door de even prachtige en breekbare single van Uh Huh Her, mooi met die Oosterse bamboeklanken.
0
geplaatst: 28 november 2023, 19:27 uur
32. The Falling
En andermaal een sterke b side uit de Uh Huh Her periode. God only knows
waarom die het album niet haalden. Zo ook deze, ook hier dat 'Griekse' sfeertje 
En andermaal een sterke b side uit de Uh Huh Her periode. God only knows
waarom die het album niet haalden. Zo ook deze, ook hier dat 'Griekse' sfeertje 
2
geplaatst: 28 november 2023, 19:32 uur
31. The Wheel
Qua sfeer en ritme perfect gevolgd door hands down de beste track van The Hope Six Demolition Project. Om de een of andere reden moet ik ook aan Spinvis denken. Ms weet johan de witt wel waarom
Qua sfeer en ritme perfect gevolgd door hands down de beste track van The Hope Six Demolition Project. Om de een of andere reden moet ik ook aan Spinvis denken. Ms weet johan de witt wel waarom

0
geplaatst: 28 november 2023, 19:39 uur
30. Who the Fuck?
Heerlijk korte stevige tongue in cheek single van Uh Huh Her.
Heerlijk korte stevige tongue in cheek single van Uh Huh Her.
1
geplaatst: 28 november 2023, 19:57 uur
luigifort schreef:
31. The Wheel
(embed)
31. The Wheel
(embed)
28.000 zwaluwen?
Nee, zou niet weten, beiden top misschien

2
geplaatst: 28 november 2023, 20:41 uur
29. The Garden
De eerste en zeker niet de laatste keer dat we een track van Is This Desire? tegenkomen, haar artyfarty album. Omineus nummer, wat gebeurt er toch allemaal voor geheimzinnigs in die tuin. And there was trouble taking place, mooi nummer
De eerste en zeker niet de laatste keer dat we een track van Is This Desire? tegenkomen, haar artyfarty album. Omineus nummer, wat gebeurt er toch allemaal voor geheimzinnigs in die tuin. And there was trouble taking place, mooi nummer

1
geplaatst: 28 november 2023, 20:44 uur
28. Beautiful Feeling
Storiestime
Zalig album. Overall ms wel haar fijnste. Dit is Tori Amos' fave PJ song btw. Mooi verstild en haunting, met Thom Yorke op achtergrondvocals.
Storiestime
Zalig album. Overall ms wel haar fijnste. Dit is Tori Amos' fave PJ song btw. Mooi verstild en haunting, met Thom Yorke op achtergrondvocals.
1
geplaatst: 28 november 2023, 20:48 uur
27. All and Everyone
Centerpiece van het Let England Shake album. Bij eerste beluistering van het album mijn favoriet, later werd dat bijgesteld
De Goodnight Saigon van het album. And we would all go down together ---> And death was all and everyone.
En toch... in het refrein zit zoveel prachtig licht. Alsof alhoewel we het leven verliezen iets winnen...bijzonder...
Centerpiece van het Let England Shake album. Bij eerste beluistering van het album mijn favoriet, later werd dat bijgesteld
De Goodnight Saigon van het album. And we would all go down together ---> And death was all and everyone.En toch... in het refrein zit zoveel prachtig licht. Alsof alhoewel we het leven verliezen iets winnen...bijzonder...
2
geplaatst: 28 november 2023, 20:53 uur
26. The Words that Maketh Murder
We blijven bij de LES
De perfecte single van het album, een wals op een kinderrijmpje. Maakt de atrocities of war alleen maar luguberder, knap gedaan. What if i take my problem to the UN.
Ja, totaal zinloos natuurlijk
We blijven bij de LES
De perfecte single van het album, een wals op een kinderrijmpje. Maakt de atrocities of war alleen maar luguberder, knap gedaan. What if i take my problem to the UN. Ja, totaal zinloos natuurlijk

1
geplaatst: 28 november 2023, 22:53 uur
25. Teclo
Bezwerende western woestijnsong van To Bring You My Love. Vooral prachtig naarmate de song vordert, ethereal.
Bezwerende western woestijnsong van To Bring You My Love. Vooral prachtig naarmate de song vordert, ethereal.
2
geplaatst: 28 november 2023, 22:57 uur
24. The River
Back to artschool
Dit is wel een tearjerker hoor, maar meer riversongs in de muziekgeschiedenis zijn dat
Geslagen, gedragen song...throw your pain in the river...
Back to artschool
Dit is wel een tearjerker hoor, maar meer riversongs in de muziekgeschiedenis zijn dat
Geslagen, gedragen song...throw your pain in the river...
1
geplaatst: 29 november 2023, 12:24 uur
23. This Mess We're In
Prachtige eclectische ballad, een duet tussen Polly Jean en haar goede vriend Thom Yorke. Thom leidt en PJ volgt, halverwege draaien ze de rollen een beetje om. Mooi gezongen, maar de muziek is ook echt prachtig. Echt een city sfeer ook op deze Stories song
Prachtige eclectische ballad, een duet tussen Polly Jean en haar goede vriend Thom Yorke. Thom leidt en PJ volgt, halverwege draaien ze de rollen een beetje om. Mooi gezongen, maar de muziek is ook echt prachtig. Echt een city sfeer ook op deze Stories song

1
geplaatst: 29 november 2023, 12:29 uur
22. Is This Desire?
Toegegeven, in het begin niet een van mijn absolute favorieten van het album, maar het is een groeibriljant gebleken, zeker vanaf halverwege de song wordt het echt prachtig!
Toegegeven, in het begin niet een van mijn absolute favorieten van het album, maar het is een groeibriljant gebleken, zeker vanaf halverwege de song wordt het echt prachtig!
1
geplaatst: 29 november 2023, 12:34 uur
21. Horses in My Dreams
Een minder voor de hand liggende keuze misschien, maar nadat je de bangers van het album meerdere keren gehoord heb geven dit soort deep cuts hun schoonheid prijs. Echt een understated pareltje en ook hier wordt het vanaf halverwege prachtig ethereal.
Een minder voor de hand liggende keuze misschien, maar nadat je de bangers van het album meerdere keren gehoord heb geven dit soort deep cuts hun schoonheid prijs. Echt een understated pareltje en ook hier wordt het vanaf halverwege prachtig ethereal.
1
geplaatst: 29 november 2023, 12:39 uur
Aardig tempo
Ontdek het topic nu net en je bent al over de helft.
Uh Huh Her is eigenlijk het enige solo-album dat ik niet ken, dus ik zou dit ook wel eens kunnen. Maar eerst alles weer eens draaien
Ontdek het topic nu net en je bent al over de helft.Uh Huh Her is eigenlijk het enige solo-album dat ik niet ken, dus ik zou dit ook wel eens kunnen. Maar eerst alles weer eens draaien

* denotes required fields.