MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Fifty Songs of Pure White Snow: Nick Cave & the Bad Seeds Top 50

zoeken in:
Binnenkort in dit theater

Oei, ik vrees weinig 80s hier

Zou zomaar kunnen

Zo, flink geschrapt, 50 over. Nu de volgorde nog Waar ik twijfelde koos ik voor de 80s

Eigenlijk is zo'n volgorde onmogelijk op de top 10 en de paar onderste na. Het grootste middenstuk is vaak lastig op volgorde te zetten.

50. The Carny

Misschien wel zijn vreemdste song. Circusclownsfeertje Lang vond ik dit een irritant nummer ergens, maar ergens intrigeert het me ook en vind ik het wel iets moois en cinematic hebben dat ik toch nog wel eens terugkeer naar deze song, vandaar in de lijst

Mooi begin! Ja opvallend dat die op The Best Of stond destijds. Intrigerend nr idd

Ja, daar ken ik 'm ook van, zoals meerdere songs.

49. Tupelo

Nog zo'n 80s staple van Saint Nick. Daar stonden ze in die tijd wel bekend om, die songs van epic lengte en een naargeestig zingende Nick. Ook deze mocht niet ontbreken, heeft wel iets hypnotiserends

48. Foi Na Cruz

Fijne opener van The Good Son, heeft wel een aangenaam zalvend sfeertje met katholieke elementen, zeker in het Spaanstalige

47. Water's Edge

Cave keert op dit nummer van Push the Sky Away enigszins terug naar zijn donkere 80s periode. Een song over vunzige jongens die achter de meisjes aanzitten die het spel meespelen. Mooie donkere en mysterieuze sfeer.

46. We No Who U R

Van hetzelfde album de verstilde opener, mooi sferisch, doet me een beetje aan Jarvis Cocker's Baby's Coming Back denken. Mooie song om op te mediteren lijkt me, wat jij Johnny Marr

Prachtige song!

Schuimbekkend mooi! Vloer me af!

45. Stagger Lee

Een dikke fan en live favourite, deze Murder Ballad. Echt een song om op het podium en in het publiek eens lekker los te gaan

44. Red Right Hand

Beetje doodgedraaid, maar ok De song is wel erg goed, misschien wel zijn bekendste of populairste, wie weet Groovy ritmes en die belletjes, zalig!

43. Hallelujah

Van zijn 'greatest hits' album No More Shall We Part, waar ik alle songs van had willen kiezen. Ik heb het bij ongeveer de helft gehouden Zalige epic song is dit. Begint vrij rustig, maar bouwt prachtig op naar een climax steeds meer. Heerlijk die huilende viool.

42. Where Do We Go Now But Nowhere

Onze Nick op z'n Leonard Cohen's. Nee die Cover heeft het niet gehaald, geen covers in de lijst Beetje fatalistische morose song over een liefde gaat het. Ome Nick zakt steeds dieper in de modder.

41. Do You Love Me?

Beetje als Red Right Hand, maar ook weer zo goed en zalig, zeker die piano die zo heerlijk door de song heen wandelt. En de meeste classics mogen in deze lijst natuurlijk niet ontbreken

40. O Children

Epic closer van The Lyre of Orpheus. Een slowburner eerst, maar er wordt mooi opgebouwd met vrouwen gospelkoor en al. Mooi wiegend ook.

39. The Mercy Seat

Een ladderfavoriet. Vaak in de finale, dit jaar even niet. Nick's trip from hell, steeds meer vuur, steeds meer vuur naarmate de song vordert. Wel een song waar ik in de stemming voor moet zijn, maar zodra dat het geval is een zalige kick en trip

38. Jesus Alone

Opener van Skeleton Tree, Cave's rouwalbum nav de dood van zijn zoon. Mooie spirituele en gevoelige song. Hij roept de geest van zijn zoon aan. Mooi gedaan.

37. Spinning Song

Opener van Nick's laatste album Ghosteen, ook over zijn zoon. Beetje vergelijkbaar met Jesus Alone wel, ook zo sparse. Prachtig elvenbossfeertje ook en een ijle smeekbede op het eind of some sort, mooi! Peace will come.

36. Oh My Lord

Have I offended thee? Prachtige epic track van No More Shall We Part, beetje als Hallelujah ook, bouwt steeds meer en meer op. Maar nog net ff wat mooier. Onze godsdienstige Nick

35. And No More Shall We Part

Your chain of command has been silenced now. Prachtige titeltrack en ballad van No More Shall We Part. Nick gaat tot het gaatje hier met zijn stem af en toe, diep de krochten in. Prachtig!

34. From Her to Eternity

Titeltrack van zijn debuut en wat voor een. Ook weer zo'n heerlijke frenzy. Onverwoestbaar! Mooi gebruikt ook in Der Himmel über Berlin

33. As I Sat Sadly by Her Side

Sarcastische opener van No More Shall We Part, met dat heerlijke pianoriedeltje. En een niet zo aardige Nick voor zijn female counterpart
I could not wipe the smile from my face...

31. Where the Wild Roses Grow

Cave's grootste hit? Geen idee, misschien. Iig zijn meest commerciële uitstapje. Mooie song, mooie videoclip, met Kylie

30. Fifteen Feet of Pure White Snow

Hilarische song van Nick, steeds gedrevener, wanhopiger en bozer. Halllooo, we zitten diep in de sneeuw vast hier. Help! Geweldige song

29. The Weeping Song

Altijd een prachtige song gevonden. A song in which to weep. Mooie videoclip ook met Nick en Blixa in dat bootje. Sprankelende song.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:45 uur

geplaatst: vandaag om 18:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.