Muziek / Toplijsten en favorieten / Luigi with the Thorn in His Side: The Smiths Top 50
zoeken in:
1
geplaatst: 17 januari 2024, 16:31 uur
50. These Things Take Time
Fijne upbeat b side van de What Difference Does It Make? maxi single.
Fijne upbeat b side van de What Difference Does It Make? maxi single.
1
geplaatst: 17 januari 2024, 17:09 uur
49. Unhappy Birthday
Moz zou Moz niet zijn als ie niet op een vrolijke toon iemand een niet fijne verjaardag toewenste.
Een van de minste van Strangeways, maar nog altijd een erg fijne song.
Moz zou Moz niet zijn als ie niet op een vrolijke toon iemand een niet fijne verjaardag toewenste.
Een van de minste van Strangeways, maar nog altijd een erg fijne song.
1
geplaatst: 17 januari 2024, 17:15 uur
48. You Just Haven't Earned It Yet, Baby
Heerlijke single vind ik dit, alleen nooit als zodanig uitgebracht. Heerlijk dat A Flock Of Seagulls gitaargeluid. Later nog gecoverd door Kirsty MacColl.
Heerlijke single vind ik dit, alleen nooit als zodanig uitgebracht. Heerlijk dat A Flock Of Seagulls gitaargeluid. Later nog gecoverd door Kirsty MacColl.
1
geplaatst: 17 januari 2024, 17:19 uur
47. I Want the One I Can't Have
Heerlijke rammelende track van Meat Is Murder. Lijkt wel een beetje vroege R.E.M.
Heerlijke rammelende track van Meat Is Murder. Lijkt wel een beetje vroege R.E.M.
2
geplaatst: 17 januari 2024, 17:22 uur
46. I Started Something I Couldn't Finish
Strangeways zie ik vaak voor de helft als een Moz solo album, zo klinken veel songs. Zoals deze heerlijke stamper.
Strangeways zie ik vaak voor de helft als een Moz solo album, zo klinken veel songs. Zoals deze heerlijke stamper.
1
geplaatst: 17 januari 2024, 18:38 uur
Moeten ze wel eerst weer bij elkaar komen en paar extra songs schrijven

1
geplaatst: 17 januari 2024, 19:07 uur
45. Back to the Old House
B side van What Difference Does It Make? Heerlijk melancholisch, had zo op het debuut gepast.
B side van What Difference Does It Make? Heerlijk melancholisch, had zo op het debuut gepast.
1
geplaatst: 17 januari 2024, 19:38 uur
44. Sweet and Tender Hooligan
Officieel pas gereleased in 1995 voor een singles comp. Tot dan een John Peel sessie. Heerlijk jachtige song, nooit live performed en slechts 8x door Moz solo. The Sweet and Tender Hooligans zijn trouwens een aardige Smiths coverband
Officieel pas gereleased in 1995 voor een singles comp. Tot dan een John Peel sessie. Heerlijk jachtige song, nooit live performed en slechts 8x door Moz solo. The Sweet and Tender Hooligans zijn trouwens een aardige Smiths coverband

1
geplaatst: 17 januari 2024, 19:45 uur
43. Death of a Disco Dancer
Een slowburner, maar wel een prachtige, van Strangeways. Love, peace and harmony...very nice very nice very nice...maybe in the next world . Je draagt er zelf ook niet echt toe bij he Moz
Een slowburner, maar wel een prachtige, van Strangeways. Love, peace and harmony...very nice very nice very nice...maybe in the next world . Je draagt er zelf ook niet echt toe bij he Moz

1
geplaatst: 17 januari 2024, 20:47 uur
42. Paint a Vulgar Picture
We blijven bij Strangeways, hun meest volwassen album. Over de record company, vast Rough Trade
Weer een banger van een song!
We blijven bij Strangeways, hun meest volwassen album. Over de record company, vast Rough Trade
Weer een banger van een song!
1
geplaatst: 17 januari 2024, 20:50 uur
41. Meat Is Murder
Vond ik eerst briljant, maar is me toch iets te langdradig gebleken. Maar nog steeds op plek 41
Ik als vegetariër ondersteun de boodschap. Waarom eet jij nog vlees Mozmeister johan de witt? 
Vond ik eerst briljant, maar is me toch iets te langdradig gebleken. Maar nog steeds op plek 41
Ik als vegetariër ondersteun de boodschap. Waarom eet jij nog vlees Mozmeister johan de witt? 
1
geplaatst: 17 januari 2024, 20:52 uur
Deze staat bij mij al jaren op nummer 72 
Maar wel verder wel prima hoor, net als een stukje vlees op z’n tijd

Maar wel verder wel prima hoor, net als een stukje vlees op z’n tijd

1
geplaatst: 17 januari 2024, 22:26 uur
40. Nowhere Fast
Zalig opgewekte en western-y song van Meat Is Murder, beetje hun Faron Young
Zalig opgewekte en western-y song van Meat Is Murder, beetje hun Faron Young

1
geplaatst: 17 januari 2024, 22:28 uur
39. Vicar in a Tutu
Faron Young 2?
Zalig huppelend liedje, de minste van TQiD, maar nog steeds erg fijn 
Faron Young 2?
Zalig huppelend liedje, de minste van TQiD, maar nog steeds erg fijn 
1
geplaatst: 17 januari 2024, 22:44 uur
Nooit verkeerd, een top-50 van een gave band. Van de nummers die geweest zijn, vind ik vooral dat #48 wat te laag staat.
1
geplaatst: 17 januari 2024, 23:17 uur
Ik heb 42, 45 en 47 behoorlijk wat hoger, de rest klopt wel ongeveer 

1
geplaatst: 17 januari 2024, 23:23 uur
Leuk een top 50 van The Smiths! Ben benieuwd waar mijn favorieten staan. Back to the Old House had van mij wel hoger mogen staan 

1
geplaatst: 17 januari 2024, 23:35 uur
38. Reel Around the Fountain
Een van die heerlijk uitgesponnen songs typerend voor het debuut, zo maakten ze ze later niet meer.
Een van die heerlijk uitgesponnen songs typerend voor het debuut, zo maakten ze ze later niet meer.
1
geplaatst: 17 januari 2024, 23:39 uur
37. That Joke Isn't Funny Anymore
De prachtballad van Meat Is Murder, zalig die ethereal klanken.
De prachtballad van Meat Is Murder, zalig die ethereal klanken.
1
geplaatst: 18 januari 2024, 00:55 uur
36. Unloveable
Prachtige b side van Bigmouth Strikes Again. Perfecte combi van Marr's gitaarwerk en Moz' zang en lyrics.
Prachtige b side van Bigmouth Strikes Again. Perfecte combi van Marr's gitaarwerk en Moz' zang en lyrics.
2
geplaatst: 18 januari 2024, 00:59 uur
35. Rubber Ring
Zalige track deze b side van The Boy with the Thorn in His Side, heeft wel een beetje Talking Heads feel.
Zalige track deze b side van The Boy with the Thorn in His Side, heeft wel een beetje Talking Heads feel.
1
geplaatst: 18 januari 2024, 10:54 uur
Rubber Ring is inderdaad een erg fijn nummer.
Reel Around The Fountain vind ik weinig spannend.
Reel Around The Fountain vind ik weinig spannend.
1
geplaatst: 18 januari 2024, 13:04 uur
34. Girl Afraid
Marr mag hier shinen met zijn janglegitaar op deze fijne track van Hatful of Hollow.
Marr mag hier shinen met zijn janglegitaar op deze fijne track van Hatful of Hollow.
* denotes required fields.