MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Luigi with the Thorn in His Side: The Smiths Top 50

zoeken in:
Binnenkort in dit theater

Waarom geen 75?

Mag jij doen

50. These Things Take Time

Fijne upbeat b side van de What Difference Does It Make? maxi single.

49. Unhappy Birthday

Moz zou Moz niet zijn als ie niet op een vrolijke toon iemand een niet fijne verjaardag toewenste.
Een van de minste van Strangeways, maar nog altijd een erg fijne song.

48. You Just Haven't Earned It Yet, Baby

Heerlijke single vind ik dit, alleen nooit als zodanig uitgebracht. Heerlijk dat A Flock Of Seagulls gitaargeluid. Later nog gecoverd door Kirsty MacColl.

47. I Want the One I Can't Have

Heerlijke rammelende track van Meat Is Murder. Lijkt wel een beetje vroege R.E.M.

46. I Started Something I Couldn't Finish

Strangeways zie ik vaak voor de helft als een Moz solo album, zo klinken veel songs. Zoals deze heerlijke stamper.

Vijf bangers meteen al

luigifort schreef:
Mag jij doen

Moeten ze wel eerst weer bij elkaar komen en paar extra songs schrijven

45. Back to the Old House

B side van What Difference Does It Make? Heerlijk melancholisch, had zo op het debuut gepast.

44. Sweet and Tender Hooligan

Officieel pas gereleased in 1995 voor een singles comp. Tot dan een John Peel sessie. Heerlijk jachtige song, nooit live performed en slechts 8x door Moz solo. The Sweet and Tender Hooligans zijn trouwens een aardige Smiths coverband

43. Death of a Disco Dancer

Een slowburner, maar wel een prachtige, van Strangeways. Love, peace and harmony...very nice very nice very nice...maybe in the next world . Je draagt er zelf ook niet echt toe bij he Moz

42. Paint a Vulgar Picture

We blijven bij Strangeways, hun meest volwassen album. Over de record company, vast Rough Trade Weer een banger van een song!

41. Meat Is Murder

Vond ik eerst briljant, maar is me toch iets te langdradig gebleken. Maar nog steeds op plek 41 Ik als vegetariër ondersteun de boodschap. Waarom eet jij nog vlees Mozmeister johan de witt?

Deze staat bij mij al jaren op nummer 72

Maar wel verder wel prima hoor, net als een stukje vlees op z’n tijd

40. Nowhere Fast

Zalig opgewekte en western-y song van Meat Is Murder, beetje hun Faron Young

39. Vicar in a Tutu

Faron Young 2? Zalig huppelend liedje, de minste van TQiD, maar nog steeds erg fijn

4 in the morning

Dim
Nooit verkeerd, een top-50 van een gave band. Van de nummers die geweest zijn, vind ik vooral dat #48 wat te laag staat.

Ik heb 42, 45 en 47 behoorlijk wat hoger, de rest klopt wel ongeveer

Leuk een top 50 van The Smiths! Ben benieuwd waar mijn favorieten staan. Back to the Old House had van mij wel hoger mogen staan

38. Reel Around the Fountain

Een van die heerlijk uitgesponnen songs typerend voor het debuut, zo maakten ze ze later niet meer.

37. That Joke Isn't Funny Anymore

De prachtballad van Meat Is Murder, zalig die ethereal klanken.

Eens met Dim.

Eens met mezelf

36. Unloveable

Prachtige b side van Bigmouth Strikes Again. Perfecte combi van Marr's gitaarwerk en Moz' zang en lyrics.

35. Rubber Ring

Zalige track deze b side van The Boy with the Thorn in His Side, heeft wel een beetje Talking Heads feel.

Dim
Rubber Ring is inderdaad een erg fijn nummer.

Reel Around The Fountain vind ik weinig spannend.

34. Girl Afraid

Marr mag hier shinen met zijn janglegitaar op deze fijne track van Hatful of Hollow.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:36 uur

geplaatst: vandaag om 15:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.